Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

AA Meeting 2011 (vragen/opmerkingen)

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: AA Meeting 2011 (vragen/opmerkingen/info)

Bericht door vana »

Wie kent jullie nou niet Annie??
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

:dontknow:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Jasmino schreef:Een verplichting om groepjes te maken en die verplicht te husselen na 1,5 uur, of een verplichting om te "moeten" praten met anderen zie ik echt niet zitten. Dat maakt het geheel veel minder spontaan en dat beïnvloedt de sfeer op een negatieve manier volgens mij. We hebben ons niet ingeschreven voor een opleiding of een cursus. Als dat gaat gebeuren, haak ik echt af.
Een echte verplichting vind ik ook niet kunnen daarom dat ik het tussen ' ' plaatste. Maar misschien kan het OT de foto's van de meetinggangers tonen op het grote scherm en de naam er even bij vermelden ofzo. Gewoon dat je bij die forumnaam een gezicht kan plakken. Want de naamplaatjes hangen wel op ieders borst maar om tussen een pratend groepje in te lopen en al die namen te gaan lezen vind ik ook maar een rare manier om op zoek te gaan naar iemand waar je mee wil gaan praten. Het hoeft zeker geen verplichting te worden om echt met iedereen te gaan praten, maar er kan misschien iets uitgewerkt worden zodat we weten wie wie is.
Vorig jaar liepen de foto's van de wedstrijd in diavoorstelling, misschien kan dat nu met de foto's van de meetinggangers ? tis maar een idee'tje :dontknow:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Jasmino schreef:Ik vind het hartstikke leuk om nieuwe mensen te leren kennen, en ook om met veel verschillende mensen een praatje te maken. Een verplichting om groepjes te maken en die verplicht te husselen na 1,5 uur, of een verplichting om te "moeten" praten met anderen zie ik echt niet zitten. Dat maakt het geheel veel minder spontaan en dat beïnvloedt de sfeer op een negatieve manier volgens mij. We hebben ons niet ingeschreven voor een opleiding of een cursus. Als dat gaat gebeuren, haak ik echt af.
-- knip--
Ik stel voor om onze onzekerheden niet allemaal te projecteren op het OT en ze op te zadelen met allerlei opties om die onzekerheden weg te nemen, en de avond helemaal verplicht in te richten met allerlei dingen. Onzekerheid hoort erbij, zeker als je iets nieuws gaat ondernemen. Ik kan me voorstellen dat het een beetje eng is om ergens naartoe te gaan waar je niemand kent, maar hey, voor iedereen was er ooit zo'n eerste keer! Laat je niet kennen, kom gewoon, en je zal zien dat je echt niet eenzaam aan je lot wordt overgelaten. Maar houdt de meeting aub wel een beetje spontaan!
Helemaal mee eens, ik zou dan ook direct afhaken Jacqueline.
Ik stap ook niet zo snel op mensen af en vind dat ook eng. De één doet dat eenmaal makkelijker dan een ander, laten we elkaar daar aub vrij in laten. Ben al blij dat het leuk klikt met een aantal. Het is mijn keuze om daar bij te zitten, met de één heb je meer raakvlak dan met de ander. Iedereen is vrij om erbij te komen zitten overigens. Maar het is een misvatting om te denken dat degenen die al in een groepje praten, wel makkelijk contact met anderen leggen. Zij moeten net zo goed ook over die drempel heen om op iemand die ze niet kennen af te stappen. Natuurlijk is het een voordeel als je al iemand kent van de vorige meetingen, maar iedereen is zo toch een eerste keer naar een meeting geweest waarbij je nog niemand kende (irl). En eerlijk gezegd heb ik tijdens de meetings nog nooit het idee gehad dat er iemand plompverloren bij stond.

Mijn handicap is overigens ook dat ik weinig mensen herken of de link leg met de persoon op het forum. Ik weet nog dat ik verbaasd stond de eerste meeting hoeveel mensen op me afkwamen en zeiden 'Hey Sandy!' ...
Sandy
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Sandy schreef:Maar het is een misvatting om te denken dat degenen die al in een groepje praten, wel makkelijk contact met anderen leggen. Zij moeten net zo goed ook over die drempel heen om op iemand die ze niet kennen af te stappen.
Klopt helemaal. Ik ken dan wel redelijk wat mensen, maar ik vind het net zo goed moeilijk om op onbekende mensen af te stappen.
Het is wel zo (bij mij dan) dat als je een paar onbekende mensen hebt aangesproken, het daarna makkelijker gaat.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Ik heb ondertussen al begrepen dat ik ZEKER moet komen :lol:
tis trouwens maar een uurtje rijden voor me!
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

vana schreef:Wie kent jullie nou niet Annie??
Hahahahaha :lol: :lol:
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Ook wij kunnen er deze keer bijzijn. Ik heb het in ieder geval al goed in mijn agenda genoteerd. Nu hopen dat er niet onverwacht iets tussenkomt!

Wij kennen trouwens ook niemand "in het echt". Op sommige mensen kunnen we wel een gezicht plakken door hun reisverhalen, maar dat is ook al :lol:
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hier is de kogel door de kerk, nu we geboekt hebben voor Rome vanaf 9 februari, kunnen we op de 5e dus gewoon naar de meeting komen! Staat al in onze agenda's.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Doockles schreef:

Wij kennen trouwens ook niemand "in het echt". Op sommige mensen kunnen we wel een gezicht plakken door hun reisverhalen, maar dat is ook al :lol:
En diegenen die verzamelstickers opsturen :). Maar ja, dat is ook niet in het echt he :)
Groetjes,
Carine
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Leuk Jacqueline, ben blij dat jullie er bij kunnen zijn!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Doockles schreef:Wij kennen trouwens ook niemand "in het echt". Op sommige mensen kunnen we wel een gezicht plakken door hun reisverhalen, maar dat is ook al :lol:
Erg herkenbaar! Sommige mensen posten hier zoveel in de off-topics en lees je zoveel reisverhalen van dat het echt voelt alsof je ze al kent. Het lijkt mij ook leuk om al die gezichten achter de nicknames in het het echt te ontmoeten.
Afbeelding
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Jasmino schreef:Hier is de kogel door de kerk, nu we geboekt hebben voor Rome vanaf 9 februari, kunnen we op de 5e dus gewoon naar de meeting komen! Staat al in onze agenda's.
Gezellig Jacqueline. Leuk dat jij en Peter ook komen.
Blijven jullie ook weer slapen?

Marjon
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

dat hotel is meteen volgeboekt straks :lol:
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

vana schreef:
Jasmino schreef:Hier is de kogel door de kerk, nu we geboekt hebben voor Rome vanaf 9 februari, kunnen we op de 5e dus gewoon naar de meeting komen! Staat al in onze agenda's.
Gezellig Jacqueline. Leuk dat jij en Peter ook komen.
Blijven jullie ook weer slapen?

Marjon
Waarschijnlijk wel. De oppas voor de hondjes is al geregeld, en is lekker vlakbij Zaltbommel. Overnachten zit er dus wel in!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

thuul schreef:dat hotel is meteen volgeboekt straks :lol:
Als je de datum ingeeft bij het Regardz hotel dan zijn er al geen kamers meer voor de 5de feb.
Hopelijk betekent het dat er nog geen prijzen bekent zijn.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Je hebt gelijk Annie, de prijzen zijn nog niet bekend. Maar uiteraard zitten wij er dik achteraan :thumbup:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ohhhhh gelukkig dacht al straks moeten we met elkaar in een tent :shock:
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik dacht eerst, dat het op voorhand al helemaal afgehuurd was door het OT. :lol:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

dat is tenminste een positieve gedachte en als het zo doorgaat met enthousisatelingen , wie weet :lol:
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer