Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Met een enkeltje naar de VS?
Met een enkeltje naar de VS?
Ik zit met een dilemma... Een enkeltje of een retourticket boeken.. (ivm rondreizen)
Weet iemand of ik:
- met een enkeltje de VS binnenkom op een studentenvisum?
- na het verlopen van mijn visum nog mag rondreizen in de VS?
Dankjewel!
Maaike
Weet iemand of ik:
- met een enkeltje de VS binnenkom op een studentenvisum?
- na het verlopen van mijn visum nog mag rondreizen in de VS?
Dankjewel!
Maaike
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Je kunt in ieder geval vragen van de douane verwachten als je met een enkeltje de VS probeert binnen te komen met een tijdelijk visum. Ze zullen van je willen weten waarom je geen retourtje hebt gekocht als je toch weet dat je over x maanden naar Europa moet terugkeren.
Bovendien vraag ik me af of een enkeltje zelfs met studentenkorting (bestaat dat in de luchtvaartindustrie?) goedkoper is dan een retourtje. Toen ik permanent naar de VS verhuisde heb ik dat met een retourtje gedaan waarvan ik de terugvlucht nooit gebruikt heb, simpelweg omdat een enkeltje twee keer zo duur was.
Bovendien vraag ik me af of een enkeltje zelfs met studentenkorting (bestaat dat in de luchtvaartindustrie?) goedkoper is dan een retourtje. Toen ik permanent naar de VS verhuisde heb ik dat met een retourtje gedaan waarvan ik de terugvlucht nooit gebruikt heb, simpelweg omdat een enkeltje twee keer zo duur was.
-
- Amerika-expert
er is hier al eerder antwoord opgegeven op dit forum. speur een beetje rond. maar wat je dus nu gaat doen is 2 keer een enkeltje kopen van ongeveer 350 euro (als je geluk hebt dat de terugvlucht niet meer kost). dan betaal je dus totaal 700 euro terwijl een retourtje (zeker met studentenkorting) waarschijnlijk onder de 600 euro kost. je kan het feit dat j eniet weet waarvandaan je terugvliegt op een heleboel manieren verwerken in je keuze van ticket, en goedkoper uitkomen, maar okee als je daarvoor kiest.
of het mag met een studentenvisum weet ik niet. in een visumaanvraag staan meestal vereisten dus het zou er bij moeten staan als het vereist was. maar...............................zelfs als het er niet staat, en je dus technisch het land in zou mogen zonder, kan de immigratie officer besluiten dat hij het niet vertrouwt en je het land niet inlaten en dan sta je daar met je enkeltje. mag je op de airport een nieuw enkeltje terug gaan kopen voor veel meer dan 350 dollar.
ik zou ontzettend nerveus zijn als ik zo reisde en alleen daarom al door de authoriteiten verdacht gevonden worden. zou echt niets voor mij zijn. maar misschien dat er mensen zijn met ander erevaringen.
succes!!!
of het mag met een studentenvisum weet ik niet. in een visumaanvraag staan meestal vereisten dus het zou er bij moeten staan als het vereist was. maar...............................zelfs als het er niet staat, en je dus technisch het land in zou mogen zonder, kan de immigratie officer besluiten dat hij het niet vertrouwt en je het land niet inlaten en dan sta je daar met je enkeltje. mag je op de airport een nieuw enkeltje terug gaan kopen voor veel meer dan 350 dollar.
ik zou ontzettend nerveus zijn als ik zo reisde en alleen daarom al door de authoriteiten verdacht gevonden worden. zou echt niets voor mij zijn. maar misschien dat er mensen zijn met ander erevaringen.
succes!!!
SEEING IS BELIEVING
Je kan ook, bijvoorbeeld bij killroy travels, een flexibel ticket boeken. Je hoeft dan alleen aan te geven of je korter of langer dan een halfjaar wilt blijven. Op die manier kun je een retourticket boeken, dat je op een bepaalde datum zet, maar dat je met een simpel telefoontje of emailtje kan verzetten. Een retour SF is niet veel duurder dan 350,- volgens mij, dus een kleine investering kan je wellicht een hoop gedoe besparen...
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Hoi Maaike, het hangt ervan af hoe lang je studentenvisum geldig is. Ik zou geen problemen hebben om op een enkeltje naar de US te reizen, want ik heb een geldig visum voor 4 jaar. Dan kùn je niet eens een retour nemen. Ik heb het zelf een keer nagevraagd bij degenen die voor je het vliegtuig in mag je interview krijgt en die zeiden dat je op een enkeltje het land binnen kunt. Misschien dat het anders is als je maar een studie van een paar maanden volgt.
Je hoeft geen ticket te hebben op het moment dat je een Visum aanvraagt, het wordt zelfs afgeraden...
Dus voor het consulaat geen probleem. Maar hou er rekening mee dat een visum je geen toegang garandeerd. Die beslissing wordt genomen door de officier aan de port of entry. En zoals gezegd heb je grote kans op problemen als je geen retour ticket hebt.
Als je op een visa waiver gaat "moet" je een retour ticket hebben of je komt zelfs niet op het vliegtuig hier.
Dus voor het consulaat geen probleem. Maar hou er rekening mee dat een visum je geen toegang garandeerd. Die beslissing wordt genomen door de officier aan de port of entry. En zoals gezegd heb je grote kans op problemen als je geen retour ticket hebt.
Als je op een visa waiver gaat "moet" je een retour ticket hebben of je komt zelfs niet op het vliegtuig hier.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Het consulaat moet zijn: ambassade. Erg verwarrend dat die 2 steeds door elkaar worden gehaald.pderidder schreef:
Daarbij heb je helemaal geen kans op grote problemen als je geen retour ticket hebt. Ik weet niet vanuit welke positie jij dit zegt, maar zoals ik al eerder heb gezegd: ik ben een student en ik kan gewoon op een enkeltje binnen. Veralgemeniseer het dus niet. Ook dat schept verwarring. Iedere persooonlijke situatie is anders.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ook andersom is mogelijk.
Nog even ter informatie:
Met Spring Break ben ik vanuit Houston een week naar Nederland gegaan. Ik heb hier een ticket geboekt van Houston-Amsterdam en terug. Zelfs dat kan. Er werd alleen bij het inchecken even een opmerking gemaakt omdat daar gekeken wordt wanneer je weer naar Nederland reist vanuit de US. Toen ik uitlegde dat ik student was en ze mijn visum zagen was het geen probleem. Ook bij immigrations heb ik er geen problemen mee gehad.
Met een touristenvisum (visa waiver) zou dit dus niet lukken, met een F-1 visum wel.
Nog even ter informatie:
Met Spring Break ben ik vanuit Houston een week naar Nederland gegaan. Ik heb hier een ticket geboekt van Houston-Amsterdam en terug. Zelfs dat kan. Er werd alleen bij het inchecken even een opmerking gemaakt omdat daar gekeken wordt wanneer je weer naar Nederland reist vanuit de US. Toen ik uitlegde dat ik student was en ze mijn visum zagen was het geen probleem. Ook bij immigrations heb ik er geen problemen mee gehad.
Met een touristenvisum (visa waiver) zou dit dus niet lukken, met een F-1 visum wel.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht