Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Huis huren particulier
-
- Amerika-ontdekker
Huis huren particulier
Ondanks dat we een relocation agency krijgen die ons zal helpen met het zoeken naar o.a. een huis, zou ik graag willen weten hoe makkelijk het is om zelf particulier een huis te huren. In mijn ervaring laten relocation agencies je vaak net die huizen zien die je eigenlijk niet wilt en boven je budget zijn.
Ik zie credit checks voorbij komen op de sites waar huizen te huur staan, kan je daarom heen, bijvoorbeeld door je loonstrook te kunnen laten zien, of wat zijn de mogelijkheden?
Bedankt alvast,
Monique
Ik zie credit checks voorbij komen op de sites waar huizen te huur staan, kan je daarom heen, bijvoorbeeld door je loonstrook te kunnen laten zien, of wat zijn de mogelijkheden?
Bedankt alvast,
Monique
-
- Amerika-expert
Re: Huis huren particulier
Is in mijn ervaring gewoon een kwestie van langsgaan en zelf dingen regelen. Je zoekt een buurt van een stad of dorp uit waar je wonen wil en dan doe je maar. Het hangt gewoon af van de huiseigenaar of ze met je in zee willen gaan. En dezer dagen zullen mensen maar al te blij zijn met huurders. (En ze hebben in kantoorboekwinkels gewoon voorgedrukte contracten, of zo'n contract staat in een computerprogrammaatje).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- goldenhills
- Amerika-expert
In deze markt moet het toch wel goed te doen zijn, er is veel te huur. Wij hebben ons huurhuis via Craigslist gevonden. Deze werd verhuurd door een particulier via een agent. Er waren wel diverse gegadigden (het huis ligt in een goede buurt), maar ondanks dat ik geen credithistory had kon ik met een loonstrook en bankafschrift voldoende financiele draagkracht aantonen en werden we toch uitgepikt.
In 1996 was dat wel anders hier... Met de aanstormende dotcom boom moest je wel via betaalde agenten een huis vinden, de markt was erg schraal.
In 1996 was dat wel anders hier... Met de aanstormende dotcom boom moest je wel via betaalde agenten een huis vinden, de markt was erg schraal.
-
- Amerika-expert
Hartstikke makkelijk. Ik verhuur zelf en plaats altijd een advertentie in de lokale kranten die ook online te bekijken zijn. Of via craigslist.org. Ook lokale makelaarsbedrijven helpen huurders woonruimte vinden, maar die vragen hier vaak één maand huur als fee. Als je nieuw in een stad bent en je kent de buurten niet echt goed, vraag dan om een month-to-month contract zodat je niet vast zit aan een jaarlange lease en je over 30 dagen weg kunt als het je niet bevalt.
En iedere verhuurder verschilt in wat ze van je willen weten en wat ze willen accepteren voor documentatie. Vragen en onderhandelen.
En iedere verhuurder verschilt in wat ze van je willen weten en wat ze willen accepteren voor documentatie. Vragen en onderhandelen.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik verhuur ook en voor mij is credit niet zo heel belangrijk. (als mensen goed credit hebben kopen ze meestal wel)
Ik let op inkomen en doe een history check om te kijken of ze wel de waarheid hebben gesproken op de application en niet bijv uit hun huis gezet zijn of dat er een crimineel verleden is.
Ik let op inkomen en doe een history check om te kijken of ze wel de waarheid hebben gesproken op de application en niet bijv uit hun huis gezet zijn of dat er een crimineel verleden is.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij huren ook particulier. We hebben ons huis gevonden door in de buurt rond te rijden, een "For Rent" bordje te zien staan, te bellen en een afspraak te maken.
De eigenaresse vroeg ons om een formulier in te vullen met een overzicht van onze werkhistorie en onze woon historie plus credit info. Ze verzekerde ons dat het geen diepgaande credit check zo zijn, en aangezien we twee auto's hadden was ze niet bang voor slechte credit.
Na de check kregen we te horen dat ze ons huurders wilde we tekenden het contract, en klaar. Simpel als dat!
De eigenaresse vroeg ons om een formulier in te vullen met een overzicht van onze werkhistorie en onze woon historie plus credit info. Ze verzekerde ons dat het geen diepgaande credit check zo zijn, en aangezien we twee auto's hadden was ze niet bang voor slechte credit.
Na de check kregen we te horen dat ze ons huurders wilde we tekenden het contract, en klaar. Simpel als dat!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ik zit in een zelfde situatie, alleen ben ik niet op zoek naar een huis, maar een appartement in San Francisco. Ik krijg van mijn werkgever iemand aangewezen die mij gaat helpen met het zoeken van een appartement. Dit vanuit temporary housing in San Francisco. Nu hoor ik van een aantal mensen (en hier dus ook) dat deze mensen niet altijd met het soort appartement aankomen waar je naar op zoek bent.
Ik heb op craigslist al even gekeken, en er zijn een aantal erg mooie appartementen in Haight in mijn prijsbereik ($1600-$2000). Ik rijd alleen geen auto, heb uiteraard maar weinig credit history en geen Amerikaanse rental history. Zal ik als 23 jarige tegen problemen aanlopen bij zulke appartementen? Ik verdien meer dan de '3x huur per maand' (plus een ruime marge) die overal wordt aangegeven, en als het nodig is kan ik een aantal character references krijgen van collegas.
Ik heb op craigslist al even gekeken, en er zijn een aantal erg mooie appartementen in Haight in mijn prijsbereik ($1600-$2000). Ik rijd alleen geen auto, heb uiteraard maar weinig credit history en geen Amerikaanse rental history. Zal ik als 23 jarige tegen problemen aanlopen bij zulke appartementen? Ik verdien meer dan de '3x huur per maand' (plus een ruime marge) die overal wordt aangegeven, en als het nodig is kan ik een aantal character references krijgen van collegas.
Als je een koophuis hebt wordt je volgens mij in veel staten/counties aangeslagen voor lokale belastingen (weet ik trouwens niet zeker). Moet je deze ook betalen als je een huis huurt van een particulier? Wordt je apart aangeslagen door de overheid of gaat dat via je huisbaas?
2007-2009 California
2009-2011 Nederland
2011 Misschien wel weer California via DV2011
2009-2011 Nederland
-
- Amerika-expert
robertm, ik neem aan dat je het over onroerend goed belasting hebt? Die betaal je niet als huurder. Tenzij er in andere staten of counties weer een regeltje bestaat waar ik nog nooit van heb gehoord.
erant - vragen! contact opnemen, situatie voorleggen.
erant - vragen! contact opnemen, situatie voorleggen.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Neen, deze lokale belastingen (bijv belasting om scholen te betalen) zitten verwerkt in de onroerend goed belasting. deze betaalt de eigenaar en jij weer indirect in je huur want de eigenaar moet ook wat verdienenrobertm schreef:Als je een koophuis hebt wordt je volgens mij in veel staten/counties aangeslagen voor lokale belastingen (weet ik trouwens niet zeker). Moet je deze ook betalen als je een huis huurt van een particulier? Wordt je apart aangeslagen door de overheid of gaat dat via je huisbaas?
- Bandido
- Amerika-expert
Wij verhuren in de VS ook twee huizen en dat gaat heel makkelijk. We vragen wel om een credit check, maar we hebben dat ook weleens gelaten omdat we de indruk hadden dat de toekomstige huurder zich zou gaan gedragen. Dat is een gok, maar belangrijker voor ons is het vragen van een flinke borg in de vorm van een maand huur. En als je toekomstige landlord moeite heeft met het feit dat je een buitenlander bent en daardoor geen crediet hebt, zou je kunnen overwegen om aan te bieden om "first and last month rent" te betalen. Dan heeft hij toch iets meer van een garantie dat je niet zomaar verdwenen bent en de boel vernield of smerig achterlaat. Maar zelf woonruimte vinden zou echt niet heel moeilijk moeten zijn, kijk ook eens op Craigslist bv.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk op craigslist wel uit voor scams, want die zijn er bijzonder veel.
Het zijn die dubieuze advertenties waarin wordt gezegd dat de eigenaar momenteel niet in het land is maar wel het huis wil verhuren, dat je er maar eens langs moet rijden en als het je bevalt dan moet je een bepaald bedrag met een check versturen waarna de sleutel wordt toegestuurd. Ze gebruiken veelal foto's van huizen die te koop staan, waardoor ze dus ook de info over het huis hebben (square footage, aantal slaap-/badkamers, etc.)
Ik vraag me bij dat soort dingen altijd af of er echt mensen zijn die erin trappen, maar je weet het nooit...
Het zijn die dubieuze advertenties waarin wordt gezegd dat de eigenaar momenteel niet in het land is maar wel het huis wil verhuren, dat je er maar eens langs moet rijden en als het je bevalt dan moet je een bepaald bedrag met een check versturen waarna de sleutel wordt toegestuurd. Ze gebruiken veelal foto's van huizen die te koop staan, waardoor ze dus ook de info over het huis hebben (square footage, aantal slaap-/badkamers, etc.)
Ik vraag me bij dat soort dingen altijd af of er echt mensen zijn die erin trappen, maar je weet het nooit...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Is ergens informatie te vinden (website) wat je rechten zijn als je huurt van een particulier? Ik ben met name geinteresseerd in de rechten in California.
2007-2009 California
2009-2011 Nederland
2009-2011 Nederland
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier in Missouri hebben ze een boekje op het courthouse (bij de politie over je rechten (en plichten) als huurder.
Misschien dat het in CA ook zo is
Misschien dat het in CA ook zo is
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2893 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA