Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
uit eten
- Bergmannetjes
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
uit eten
Hallo, 1e keer USA.
Ben niet op zoek naar dat ene speciale restaurantje in die ene stad (wegens geen zin om op te zoeken, we zien wel).
Maar welke (ketens) zijn een bezoekje waard?
Dus typisch Amerikaans/Floridaans en wat je regelmatig tegenkomt.
Of waar we zéker eens geweest moeten zijn.
Mag van goedkope fastfood tot een wat luxere tent zijn.
Ontbijd/lunch/diner.
Alvast bedankt voor jullie moeite!
Iets met cheesecake heb ik ergens voorbij zien komen?
Ben niet op zoek naar dat ene speciale restaurantje in die ene stad (wegens geen zin om op te zoeken, we zien wel).
Maar welke (ketens) zijn een bezoekje waard?
Dus typisch Amerikaans/Floridaans en wat je regelmatig tegenkomt.
Of waar we zéker eens geweest moeten zijn.
Mag van goedkope fastfood tot een wat luxere tent zijn.
Ontbijd/lunch/diner.
Alvast bedankt voor jullie moeite!
Iets met cheesecake heb ik ergens voorbij zien komen?
5 Bergmannetjes gingen in 2010 voor 't eerst naar de VS!
- john ny
- Amerikakenner
Re: uit eten
Ben zelf een fan van TgIF (Thank God its Friday = een leuk family restaurant) , alhoewel ik absoluut geen fast food type ben vind ik de burgers van Wendy's wel heel goed.
Voor het ontbijt zoek ik vaak een deli of een plaatselijk restaurant. Zeker als je met een auto rond reist zie je veel deli's in grote supermarkten. hier kan je heerlijke en grote sandwiches laten maken voor bijv . lunch.
Verder ga ik vaak bij plaatselijke restaurantjes eten. Is vaak goed van eten en prijs
Voor het ontbijt zoek ik vaak een deli of een plaatselijk restaurant. Zeker als je met een auto rond reist zie je veel deli's in grote supermarkten. hier kan je heerlijke en grote sandwiches laten maken voor bijv . lunch.
Verder ga ik vaak bij plaatselijke restaurantjes eten. Is vaak goed van eten en prijs

De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Cheesecake Factory - Lekker eten, iets duurder dan gemiddeld voor ons meestal. Hebben een redelijk gevarieerd menu, bediening vind ik niet altijd naar Amerikaanse maatstaven.
Outback - Voor ons het beste prijs/kwaliteit verhouding restaurant, fantastische steaks tegen een goede prijs, goede bediening, lekkere Bloomin Onion (voorgerecht)! Fantastisch!
TGI Friday - Ongeveer hetzelfde als Outback alleen iets minder qua kwaliteit, ook iets goedkoper.
Fogo de Chao - Een FANTASTISCH steak-restaurant waar men langsloopt met vlees en je doormiddel van een button kan aangeven of je meer wilt ja/nee. Behoorlijk prijzig maar het vlees is echt fantastisch!
Outback - Voor ons het beste prijs/kwaliteit verhouding restaurant, fantastische steaks tegen een goede prijs, goede bediening, lekkere Bloomin Onion (voorgerecht)! Fantastisch!
TGI Friday - Ongeveer hetzelfde als Outback alleen iets minder qua kwaliteit, ook iets goedkoper.
Fogo de Chao - Een FANTASTISCH steak-restaurant waar men langsloopt met vlees en je doormiddel van een button kan aangeven of je meer wilt ja/nee. Behoorlijk prijzig maar het vlees is echt fantastisch!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik ga grotendeels met het lijstje van Menno (1250) mee. Yes, volgende week eten we bij Fogo de Chao, kan me er nu al enorm op verheugen
Andere favoriete ketens voor ons zijn Applebee's (steaks, ribs, nacho's etc.) en Olive Garden (Italiaans).

Andere favoriete ketens voor ons zijn Applebee's (steaks, ribs, nacho's etc.) en Olive Garden (Italiaans).
- john ny
- Amerikakenner
Ik kan er ook wel mee door, behalve TgiF dan, maar goed smaken verschillen.nieuwenoord schreef:Ik ga grotendeels met het lijstje van Menno (1250) mee. Yes, volgende week eten we bij Fogo de Chao, kan me er nu al enorm op verheugen![]()
![]()

De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Applebee's vond ik geen klap aan... was naar mijn mening een veredelde McDonald's maar idd smaken verschillen
.
Olive Garden was ik inderdaad vergeten...
Het beste Steakhouse waar ik ooit heb gegeten is denk ik Peter Luger (in NY), FANTASTISCH vlees!

Olive Garden was ik inderdaad vergeten...

9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Cracker Barrel!
Deze restaurant keten met winkel vonden wij erg goed.
Geen fast food toestanden,geen ribs en steaks zoals in een steakhouse maar traditioneel lekker Amerikaans eten .
Deze restaurant keten met winkel vonden wij erg goed.
Geen fast food toestanden,geen ribs en steaks zoals in een steakhouse maar traditioneel lekker Amerikaans eten .
- Bergmannetjes
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bedankt, mooi rijtje alvast om te noteren!
Dan zien we wel waar we stranden.
Uiteraard willen we ook wel bij de 'locals' eten.
Nov. 2011 hoop ik in NY te zijn (marathon lopen) dus wie weet: Peter Luger ...
Meer tips uiteraard altijd welkom!
Dan zien we wel waar we stranden.
Uiteraard willen we ook wel bij de 'locals' eten.
Nov. 2011 hoop ik in NY te zijn (marathon lopen) dus wie weet: Peter Luger ...
Meer tips uiteraard altijd welkom!
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Wij zijn er zelf nooit geweest, maar ben erg benieuwd wat mensen hier van de Red Lobster vinden.
We zijn er een paar keer binnengelopen, maar de wachttijden waren zo lang dat we weer naar buiten gewandeld zijn...
Maar goed, is het dus de wachttijd waard?
We zijn er een paar keer binnengelopen, maar de wachttijden waren zo lang dat we weer naar buiten gewandeld zijn...
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Applebee's is onze favoriet! Verder vinden wij Longhorns ook erg goed, maar ik weet niet of die in Florida liggen.
Verder ga ik mee met het rijtje van de anderen.
Verder ga ik mee met het rijtje van de anderen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jullie nederlanders zijn snel tevreden
Wat je ver weg eet smaakt lekkerder zal ik maar zeggen.
Ik zeg altijd als het kan vermijdt de ketens en zoek de lokale non franchise tentjes op (waar veel auto's voor de deur staan)
Die zijn het leukst en hebben vaak het lekketste eten.
Zo vond ik hier onlangs a hole in the wall Een benaming voor een klein eettentje) waar je het lekkerste mexicaanse eten kon krijgen voor een paar dollars. Bijvoorbeeld de lekkerste BBQ komt bij ons van een vent die zelf rookt en dit vanuit een caravan langs de weg verkoopt.
van de bekende restaurants gaan we wel naar TGIF, olive garden, Ihop(ontbijt), Old Chicago (pizza), red lobster etc
Als we voor lunch gaan wordt het vaak McD. Tsja, kinderen he

Ik zeg altijd als het kan vermijdt de ketens en zoek de lokale non franchise tentjes op (waar veel auto's voor de deur staan)
Die zijn het leukst en hebben vaak het lekketste eten.
Zo vond ik hier onlangs a hole in the wall Een benaming voor een klein eettentje) waar je het lekkerste mexicaanse eten kon krijgen voor een paar dollars. Bijvoorbeeld de lekkerste BBQ komt bij ons van een vent die zelf rookt en dit vanuit een caravan langs de weg verkoopt.
van de bekende restaurants gaan we wel naar TGIF, olive garden, Ihop(ontbijt), Old Chicago (pizza), red lobster etc
Als we voor lunch gaan wordt het vaak McD. Tsja, kinderen he

- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik vind inderdaad de kleine, lokale eettentjes het leukst en verrassend!
Vaak zien ze niet uit, maar de drukte geeft dan wel aan dat het met het eten wel goed zit en het is vaak helemaal niet duur.
Hier hebben wij ook vaak de wat spontanere bediening gezien (al heb ik daar in Amerika weinig over te klagen!).
Qua ketens hebben we ook wel eens bij Perkins gegeten. Vond ik ook een leuke tent, met lekkere uienringen
Vaak zien ze niet uit, maar de drukte geeft dan wel aan dat het met het eten wel goed zit en het is vaak helemaal niet duur.
Hier hebben wij ook vaak de wat spontanere bediening gezien (al heb ik daar in Amerika weinig over te klagen!).
Qua ketens hebben we ook wel eens bij Perkins gegeten. Vond ik ook een leuke tent, met lekkere uienringen

Groetjes Inge
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Wij zoeken ook vaak de leuke locale tentjes op. Vragen bij een camping levert vaak hele leuke verrassingen op. Maar topicstarter vroeg specifiek om ketens!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Daar kan je heel lekker eten, wel iets duurder maar erg goed.Inge schreef:Wij zijn er zelf nooit geweest, maar ben erg benieuwd wat mensen hier van de Red Lobster vinden.
- Bergmannetjes
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ja, ik vroeg om ketens, niet dat dat mijn grote favoriet is, maar als jullie een paar goede weten, en ik ben onderweg met honger, en ik zie er eentje...!
Trouwens, ketens zijn volgens mij typische Amerikaanse cultuur, hoort erbij dus, op zo'n reis.
Uiteraard gaan we ook om het cultuur-proeven bij de locals!
Maar die kom ik vanzelf wel tegen.
Heb geen zin om een hele lijst mee te moeten nemen en dan ergens in een vreemde stad moeite doen om precies dat ene super-tentje te vinden (met 3 kids op de achterbank).
Snappie?
Maar bedankt allemaal, ben weer wat wijzer!
Karin & 4 Bergmannen
Trouwens, ketens zijn volgens mij typische Amerikaanse cultuur, hoort erbij dus, op zo'n reis.
Uiteraard gaan we ook om het cultuur-proeven bij de locals!
Maar die kom ik vanzelf wel tegen.
Heb geen zin om een hele lijst mee te moeten nemen en dan ergens in een vreemde stad moeite doen om precies dat ene super-tentje te vinden (met 3 kids op de achterbank).
Snappie?
Maar bedankt allemaal, ben weer wat wijzer!
Karin & 4 Bergmannen
Wij zijn ook dol op lekker uit eten gaan en dat kan in Florida zeer goed.
Wij vinden Outback heel erg goed, met de bloomin' onion vooraf natuurlijk.
De sizzling fajita's bij Chili's zijn superlekker.
De spare ribs bij Texas Roadhouse vallen zo van het bot.
Bij Kobé Japanese steakhouse is het erg gezellig om aan de tepanyaki tafel te zitten terwijl de kok het eten bereidt.
Het water loopt me al in de mond, ik krijg heimwee.
Misschien vind je het leuk ons Reisverslag Florida 2010 van afgelopen zomer te lezen, wij hebben diverse restaurants bezocht.
Heel veel plezier met de voorpret.
Groetjes,
Anita
Wij vinden Outback heel erg goed, met de bloomin' onion vooraf natuurlijk.
De sizzling fajita's bij Chili's zijn superlekker.
De spare ribs bij Texas Roadhouse vallen zo van het bot.
Bij Kobé Japanese steakhouse is het erg gezellig om aan de tepanyaki tafel te zitten terwijl de kok het eten bereidt.
Het water loopt me al in de mond, ik krijg heimwee.
Misschien vind je het leuk ons Reisverslag Florida 2010 van afgelopen zomer te lezen, wij hebben diverse restaurants bezocht.
Heel veel plezier met de voorpret.
Groetjes,
Anita
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Veel van de genoemde restaurants kan je als ketenrestaurant aanmerken, je vind ze op veel plaatsen.
TGIF, Applebee's, Cheesecake Factory, Outback en Red Lobster zal je echt wel tegenkomen en is aangenamer dan bij die grote gele M
TGIF, Applebee's, Cheesecake Factory, Outback en Red Lobster zal je echt wel tegenkomen en is aangenamer dan bij die grote gele M

- Bergmannetjes
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Precies, Rob!
Al denk ik dat we wel 1x bij de Mac zullen moeten eten, hoort er ook bij.
Al denk ik dat we wel 1x bij de Mac zullen moeten eten, hoort er ook bij.
Eigenlijk zijn ze al vaak genoemd, maar ik sluit me aan bij T.G.I. Fridays [lekkere baby-back ribs] en The Cheesecake Factory [ga ik bij iedere bezoek minstens 1x heen, echt mijn favoriet!] 
Minder bijzonder [aangezien die al overal in Europa ook zit] maar toch ook altijd wel leuk vind ik Hard Rock Café. En je hebt ook Planet Hollywood, al zijn er daar volgens mij weer wat minder van, maar wel in NYC én Orlando.
In Amerika heb je ook veel semi-restaurants, zoals ik ze noem. Plekken waar je eigenlijk fastfood eet als je naar het menu, de binnenkant van het etablissement en naar de snelheid van de service kijkt, maar waar ze erg hun best doen om het er als een echte restaurant uit te laten zien en voelen
T.G.I. Fridays vind ik wel in die categorie passen, evenals Pizza Hut [wat in NL puur afhaal is volgens mij] en Chili's. Trouwens, als je dat liedje kent van: "I want my baby-back, baby-back, baby-back ... [etc.]", die is van Chili's.
Qua fastfood-tent wat je in Nederland niet hebt is Wendy's wel een aanrader, vlees daar is lekkerder dan bij McD of BK - de Amerikaanse dan.
Wat wel leuk is om in de gaten te houden, als je een telefoon met Wi-Fi mogelijkheden hebt, is om voordat je uit eten gaat in het hotel de betreffende eettent op te zoeken met FourSquare. In Amerika is dat wat meer ingeburgerd dan hier en zo zijn er ook meer tenten die "Special Offers" aanbieden voor mensen die aan een ober laten zien dat ze daar ingecheckt hebben met FourSquare
Zo heb ik afgelopen zomer in het hotel alvast ingecheckt bij Chili's, het op mijn scherm laten openstaan en vervolgens aan het serveerster daar laten zien [die helemaal blij werd omdat ze het zo'n leuke app vindt en zelf daar Mayor was]. Kregen we gratis een berg chips met salsa saus terwijl we op ons eten wachtten. Toch leuk!
Op een gegeven moment merk je wel dat bij heel veel van deze plekken eigenlijk veel van dezelfde dingen op het menu staan - het blijft toch Amerika, dus overal van die grote burgermenu's en ribs. Dus mocht je dan bij ergens zoals The Cheesecake Factory aanschuiven, daar zijn de pasta's en salades ook echt aanraders en welkome afwisselingen van al dat vleesgeweld

Minder bijzonder [aangezien die al overal in Europa ook zit] maar toch ook altijd wel leuk vind ik Hard Rock Café. En je hebt ook Planet Hollywood, al zijn er daar volgens mij weer wat minder van, maar wel in NYC én Orlando.
In Amerika heb je ook veel semi-restaurants, zoals ik ze noem. Plekken waar je eigenlijk fastfood eet als je naar het menu, de binnenkant van het etablissement en naar de snelheid van de service kijkt, maar waar ze erg hun best doen om het er als een echte restaurant uit te laten zien en voelen

Qua fastfood-tent wat je in Nederland niet hebt is Wendy's wel een aanrader, vlees daar is lekkerder dan bij McD of BK - de Amerikaanse dan.
Wat wel leuk is om in de gaten te houden, als je een telefoon met Wi-Fi mogelijkheden hebt, is om voordat je uit eten gaat in het hotel de betreffende eettent op te zoeken met FourSquare. In Amerika is dat wat meer ingeburgerd dan hier en zo zijn er ook meer tenten die "Special Offers" aanbieden voor mensen die aan een ober laten zien dat ze daar ingecheckt hebben met FourSquare

Op een gegeven moment merk je wel dat bij heel veel van deze plekken eigenlijk veel van dezelfde dingen op het menu staan - het blijft toch Amerika, dus overal van die grote burgermenu's en ribs. Dus mocht je dan bij ergens zoals The Cheesecake Factory aanschuiven, daar zijn de pasta's en salades ook echt aanraders en welkome afwisselingen van al dat vleesgeweld

1985 - 1990 Naperville, Illinois
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
Er zijn al heel veel restaurants genoemd, maar welke ik nog mis is BJ's Brewhouse. Deze restaurants zitten meer in de westkust, maar volgens de website zijn ze ook in Florida. Je kan er heerlijk eten, en vooral de toetjes zijn ontzettend lekker!
http://www.bjsbrewhouse.com/

http://www.bjsbrewhouse.com/
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA