Ben al n tijdje niet meer hier geweest, maar ik heb weer n vraag

Mn vriendin en ik hebben besloten dat we ons toch het liefste in de VS gaan vestigen. Mijn vriendin (verloofde actually) woont nog gewoon daar, en komt eerst n tijdje naar NL, onder toeristenvisa, en dan is de bedoeling samen terug te gaan. Na veel voors en tegens leek ons dit de beste oplossing (naar de VS gaan bedoel ik).
Voornamelijk omdat ik het een beetje gehad heb met dit land eigenlijk, en ik minder te verliezen heb op het moment dan haar (mn baan is niet meer zeker enz).
Nu zijn we ons flink aan het verdiepen welk visum ik moet aanvragen. In principe wil ik sowieso n B2 aanvragen. We willen daar dan gaan trouwen en n Adjustment of status aanvragen. Ik ben al bezig dingen te regelen die ik moet laten zien op t aanvraaggesprek ( papieren, contracten enz). Aangezien ik niet van plan ben terug te komen, kan ik dan beter de benodigde papieren van n Adjustment of status van tevoren regelen?
De bedoeling is om samen een (internet)bedrijfje te beginnen, waarbij ik de designs van de producten ga maken. Dit voornamelijk omdat dit de droom is van ons beiden, maar ook om wat extras te verdienen aangezien ik in het begin niet mag werken. Nu lijkt het me beter dit op haar naam te doen, het is tenslotte makkelijker voor haar om een bedrijf te starten. De kosten van het opzetten van een dergelijk bedrijfje zijn dusdanig laag dat het verlies bij een eventueel mislukken heel klein is, en aangezien het een nevenactiviteit betreft, zijn we er niet financieel van afhankelijk. De bedoeling (lees hoop

Nu is mn vraag dus:
Is het mogelijk om in dienst te treden als werknemer, en mn vriendin een aanvraag voor mij te laten doen als werknemer. Ik weet dat er eisen zijn enz voor het verkrijgen van een werkvisum, maar het betreft hier een functie die ''niet'' door een Amerikaan gedaan kan worden, aangezien het hier een specifiek ''beroep'' betreft. Niet iedereen kan de designs bedenken/maken die ik in mn hoofd heb zeg maar. Het enige probleem is dat ik geen afgeronde opleiding op dit gebied heb, maar het puur van mn ervaring afhangt. Zo heb ik bijvoorbeeld een aantal jaren getattooeerd enz enz. Ik weet niet hoe het precies zit allemaal met dit soort ''vrije beroepen''.
Dit zijn dus een beetje onze opties, aangezien we niet K1 willen doen, want dat duurt ons gewoon te lang

En ook wil ik het niet riskeren op n VWP, dat vind ik gewoon te link. Ik weet dat t wel kan, maar ik vind t allemaal te krap en riskant. Toevallig heeft de zus van n vriendin van haar dat ook gedaan pas geleden, en dat lijkt allemaal prima te verlopen, maar toch......
Wie o wie kan ons n beetje info geven?
Alvast bedankt, alle hulp en info is welkom, ook de do's en don'ts