Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Losse binnenlandse vlucht een risico?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Christa12
Amerikafan

Losse binnenlandse vlucht een risico?

Bericht door Christa12 »

Is het verstandig om een losse binnenlandse vlucht te boeken binnen een uurtje of twee na geplande aankomst van de transatlantische vlucht? Een losse vlucht lijkt in ons geval heel voordelig uit te vallen, en het scheelt wel heen en weer gesjouw met bagage als je gelijk doorgaat. Je loopt natuurlijk het risico op vertraging, maar wat gebeurt er als je je vlucht mist? Kan je dan gewoon zonder meerkosten met een volgende mee? Of verschilt dat per maatschappij? Iemand hier ervaring mee?

groetjes,
Christa
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Losse binnenlandse vlucht een risico?

Bericht door JeroenB »

Wat ik altijd begrepen heb is dat je als je je vlucht mist gewoon je geld kwijt bent, dus het risico is wel hoog. De kenners raden het ook altijd af op andere fora.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Christa12
Amerikafan

Bericht door Christa12 »

Dat risico is dan inderdaad wel groot. Dan zoou je al de volgende dag pas verder moeten vliegen, maar dat kost weer extra tijd, gedoe en een hotelovernachting. Dan schrap ik die optie, dankje!

groetjes
Christa
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

zit er niet verschil in of je met de dezelfde maatschappij verder vliegt?
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Vaak is "Multi City" goedkoper dan een losse vlucht. Heb je dat al geprobeert ?

Zo was bij Multi City mijn ticket ORD-RIC-ORD gratis (eiegnlijk zelfs -1 Dollar) en kostte een los tiket een paar honderd dollar.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Heb je goed gekeken of je niet extra moet betalen voor je bagage ? Dat kan het een stuk minder aantrekkelijker maken.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wij hebben een keer aparte tickets geboekt voor Brussel - Londen en vervolgens Londen - Denver. Beide vluchten bij British Airways.
De eerste vlucht geboekt op de nederlandse site (betaald met euro's)
De tweede vlucht geboekt op de engelse site (betaald met ponden)

We bespaarden zo ruim 200 euro per ticket vanwege de gunstige koers van de britse pond (eind 2008). Voor 6 tickets scheelde dit dus aanzienlijk.
Het is een risico, maar bij ons pakte het goed uit. We hadden een royale overstaptijd (5 uur op heenweg en 4 uur op terugweg) voor de zekerheid.

Op het vliegveld maakten ze geen probleem van de apart geboekte tickets. Zowel op de heenweg als op de terugweg werd de bagage doorgelabeld en ontvingen we gelijk de boardingpassen voor de volgende vlucht. Heen hadden we 1 stuk bagage p.p. en terug hadden sommigen van ons 2 stuks p.p. Ook daar deden ze niet moeilijk over; mocht gewoon mee zonder bijbetaling voor de tweede vlucht.

Maar het blijft een risico. Ben blij dat er toen geen aswolk was...
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Een losse vlucht binnen Europa heeft niets te maken met een losse vlucht binnen Amerika volgens mij en dat is wat de to graag wil weten :wink:
Als je een aansluitende vlucht hebt hoef je ook niet veel met je bagage te slepen, meestal kan je het binnen 50 meter van de customspassage al weer inleveren voor je volgende vlucht en als je een aansluitende vucht mist zal de airline je (gratis) op de eerste beschikbare vlucht zetten.
Als je een los gekochte vlucht mist ben je je ticket en je centen kwijt.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Rob, ze heeft het over een losse vlucht na de trans-Atlantische vlucht, ik denk dat ze daarbij bedoeld in Amerika. Als je deze los boekt van de eerdere vlucht dan is het gewoon een "no show" als je te laat bent. Boek je de vlucht als multi city of rechtstreeks waarbij je een tussenstop krijgt dan is er niks aan de hand aangezien het in 1 boeking zit.

En of het een Europese vlucht is of niet doet volgens mij ook niet ter zake als je hem mist.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat geef ik toch aan, even goed lezen wat ik geschreven heb :wink:
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Het is idd waar je het tweede gedeelte naar toe laat verwijzen, en ik las het anders dan jij bedoelde excuus.
Christa12
Amerikafan

Bericht door Christa12 »

Ik heb al heel wat op boekingssites rondgesnuffeld, maar op de site van Air Berlin zie ik echt véél lagere tarieven. wel 800 euro minder voor ons drietjes ( 2 volw + kind). We willen eigenlijk een reis doen van Denver naar Seattle, maar Air Berlin vliegt 'in die buurt' alleen op San Francisco en Vancouver. Als ik op boekingssites ga zoeken naar een 'officiële stopover met Airberlin, valt het voordeel weer weg. Vandaar het idee van een losse vlucht van SFO naar DEN. We wilden dan weer vertrekken vanuit Vancouver.

Als alternatief denken er nu over om misschien toch de plannen om te zetten naar een kleiner rondje, waarbij we beginnen en eindigen in Vancouver. We laten dan alles ten oosten van Yellowstone schieten en nemen wat meer tijd voor de westkust en Vancouver zelf. Maar we vroegen ons af, kan je gewoon met een Canadese huurauto door Amerika rijden, als je hem daar ook weer inlevert? Of kan je beter eerst oversteken en in Amerika huren?

groetjes,
Christa
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je mag met een huurauto gewoon vanuit Canada naar Amerika (of andersom :wink:) als je hem maar weer in het land waar je hem oppikt inleverd.
Er zijn wel een paar mogelijkheden om in het ene land op te halen en in het andere terug te brengen maar dat kan maar bij een zeer beperkt aantal huurstations en ins redelijk aan de prijs.
Huren in Canada is wel een stuk duurder dan in Amerika.
Christa12
Amerikafan

Bericht door Christa12 »

Ja ik zie dat Canada inderdaad duurder is met autohuur. Maar met al onze koffers en de koelbox van vorig jaar ;) de grens over zeulen is ook niet erg aaantrekkelijk. Jammer dat USAreisen geen afdeling CANADAreisen heeft... ik vind bij Sunnycars wel een klasse Ford Escape voor zo'n 1200 euro met huur vanaf Vancouver. Dat is voor het hoogseizoen nog wel te doen denk ik.. het gaat dan denk ik toch een retourtje Vancouver worden!

groetjes
Christa
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Je kunt bij usareisen.de wel degelijk een auto in Canada huren. De prijzen liggen inderdaad een stuk hoger dan in de U.S.A.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer