Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

En wat mis je in Amerika?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: En wat mis je in Amerika?

Bericht door Sandy »

Petra/VS schreef:De geschiedenis is een van de redenen, dat ik de oostkust boven de westkust verkies. Er is hier dan wel geen 13e eeuwse geschiedenis, maar de plaatsjes in de omgeving stammen uit laat 17e eeuw, begin 18e eeuw en heel veel gebouwen en plantages zijn bewaard gebleven. Dat neemt niet weg, dat ik het niet schitterend vond in Ierland om in een twaalfde eeuws kasteel rond te dolen. Rome staat hoog op ons lijstje. Maar ook om die reden vind ik de oostkust fijn, met een vrij korte vlucht zit je aan de andere kant van de oceaan.
Dat is inderdaad ook weer zo een vlucht van Oostkust naar Europa is nagenoeg dezelfde afstand als Oostkust - Westkust.
Waarschijnlijk wel een groot prijsverschil?
Sandy
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Sandy schreef:Als ik zou emigreren dan zou ik denk ik de typische Nederlandse binnensteden missen, de grachten, herenhuizen en verschillende gevels. Ik vind dat zo mooi en kenmerkend voor ons landje. Maar ook de historie, diversiteit en meertaligheid binnen Europa, waar landen (om in Amerikaanse begrippen te spreken) toch op een steenworp afstand van elkaar liggen.
Ja, daar heb je absoluut gelijk in, ik mis dat inderdaad wel. Nou ben ik het met Petra eens dat je aan de oostkust waar wij zitten je toch wel aan je trekken komt voor wat betreft historie. Maar in Atlanta waar ik woon is maar weinig ouder dan 100 jaar en niks ouder dan zo'n 150 jaar (met dank aan onze "vrienden" uit het Noorden die hier de boel hebben platgebrand in de Burgeroorlog :wink: ). En dat vind ik wel jammer, al is het verder een prettige stad om in te wonen. Maar ik kom regelmatig in Savannah en dat is dan wel weer oud (17e eeuw) en veel binnensteden in Europa zijn uiteindelijk ook vaak niet veel ouder dan dat (muv kerken, kastelen en paleizen), al zijn de steden zelf dan vaak wel veel eerder gesticht. Maar ze ademen daardoor wel vaak min of meer dezelfde sfeer. Ook hebben veel plaatsen in New England veel van dat "oude" karakter.

Maar ja, het is natuurlijk inderdaad niet hetzelfde en een "Rome" of "Brugge" zul je hier natuurlijk niet vinden. En de korte stedentripjes die ik binnen Europa vaak maakte behoren ook tot het verleden, mede ook door het schrijnend gebrek aan vrije dagen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

emje schreef:
Dento schreef: Nederlandse kaas mis ik wel eens, maar dat krijg ik zo af en toe wel van mijn ouders die dat dan meenemen of opsturen, en hetzelfde geldt voor dropjes en stroopwafels (ook al kun je die laatste twee ook hier krijgen).
Hallo Dento wel ff terug deze post van jou. Maar die stroopwafels en dropjes waar koop jij die dan? Ik dacht dat je deze alleen via internet kon kopen! Nu sturen wij het vaak op naar familie.
Door goed te zoeken vind je ze soms wel in bepaalde winkels, en je kunt ze inderdaad via internet bestellen. In verschillende steden zijn winkeltjes waar ze buitenlandse producten verkopen. Hier in Denver zit bijvoorbeeld DubbelDutch waar ze naast kaas en dropjes ook allerlei andere dingen verkopen; in Boulder zit een winkeltje waar ze drop, gevulde koeken, stroopwafels, etc. verkopen; en in Fort Collins zit een kleine drogisterij die een buitenlandse afdeling heeft waar we ze ook hebben gevonden. Het is soms toeval om ze te vinden, of je hoort het van anderen, maar ze zijn er wel.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Hier vind je winkels die Nederlandse spullen verkopen.

http://www.dutchinamerica.com/dutch-res ... ted-states
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sandy schreef: Dat is inderdaad ook weer zo een vlucht van Oostkust naar Europa is nagenoeg dezelfde afstand als Oostkust - Westkust.
Waarschijnlijk wel een groot prijsverschil?
Dat hangt ervan af hoe ver van tevoren je boekt en waar je heenvliegt. Een ticket Washington-Seattle bijvoorbeeld, toevallig pas nog opgezocht, was tegen de $1000, dat betaalden we ook in het hoogseizoen twee weken voor vertrek voor een ticket voor Kai naar Ierland. Maar over het algemeen zijn tickets naar Europa wel duurder en duurder, dan omgekeerd, wat ik altijd heel oneerlijk heb gevonden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

@ Petra De Oostkant is ook de enige die wij dan zouden kiezen als we in de VS zouden gaan wonen .... maar goed ik blijf een echte Hollander en zal niet weggaan. Liever maanden op vakantie in VS of elders dan een paar weken hier in NL. Dat is wel de droom als we het werken hebben achtergelaten en kids zelfstandig zijn... huis verkopen (veel te grote tuin als je vaak weggaat) en appartementje intrekken, campertje kopen en lekker rondtouren.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Pe
Amerikafan

Bericht door Pe »

Ook mij valt het gehalte aan oude gebouwen e.d. me hier in PA alleszins mee.
Zo vlak bij Gettysburg mag ik echt niet klagen over gebrek aan geschiedenis.

Nu na een jaar hier wonen kan ik niet zeggen dat ik een bepaald iets echt mis.
@ Isis, ook ik dacht een echte Nederlander te zijn, maar het lot besliste anders en ik werd verliefd op een echte Amerikaan.
En ik moet zeggen dat het me verbaasd hoe gemakkelijk ik de overgang naar de VS vond op mijn 45ste.
A journey about to start...
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
shivo
Amerikafan

Bericht door shivo »

Studio Sport en zondag avond met het bord op schoot voetbal kijken! Het tijdsverschil is bij tijd en wijle erg vervelend. Verder mis ik lekker Nederlands brood, en kaas.
lotje
Amerika-newbie

Bericht door lotje »

@ Clint: klopt! In Duitsland ben ik de Goudse 'Holland' kaas tegengekomen! :clap:
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Bandido schreef:
Sandy schreef:Als ik zou emigreren dan zou ik denk ik de typische Nederlandse binnensteden missen, de grachten, herenhuizen en verschillende gevels. Ik vind dat zo mooi en kenmerkend voor ons landje. Maar ook de historie, diversiteit en meertaligheid binnen Europa, waar landen (om in Amerikaanse begrippen te spreken) toch op een steenworp afstand van elkaar liggen.
Ja, daar heb je absoluut gelijk in, ik mis dat inderdaad wel. Nou ben ik het met Petra eens dat je aan de oostkust waar wij zitten je toch wel aan je trekken komt voor wat betreft historie. Maar in Atlanta waar ik woon is maar weinig ouder dan 100 jaar en niks ouder dan zo'n 150 jaar (met dank aan onze "vrienden" uit het Noorden die hier de boel hebben platgebrand in de Burgeroorlog :wink: ). En dat vind ik wel jammer, al is het verder een prettige stad om in te wonen. Maar ik kom regelmatig in Savannah en dat is dan wel weer oud (17e eeuw) en veel binnensteden in Europa zijn uiteindelijk ook vaak niet veel ouder dan dat (muv kerken, kastelen en paleizen), al zijn de steden zelf dan vaak wel veel eerder gesticht. Maar ze ademen daardoor wel vaak min of meer dezelfde sfeer. Ook hebben veel plaatsen in New England veel van dat "oude" karakter.

Maar ja, het is natuurlijk inderdaad niet hetzelfde en een "Rome" of "Brugge" zul je hier natuurlijk niet vinden. En de korte stedentripjes die ik binnen Europa vaak maakte behoren ook tot het verleden, mede ook door het schrijnend gebrek aan vrije dagen.

Ik zou inderdaad als ik in Amerika zou wonen de Europese diversiteit missen. En het idee van een weekendje weg en dan naar een totaal ander land. In de afgelopen jaren ben ik Europa en haar rijke geschiedenis en cultuur heel erg gaan waarderen. Daarentegen..als ik in Amerika zou wonen, zou ik in het land van de andere onbegrensde mogelijkheden wonen, en ik vind Amerika ook rijk in cultuur en geschiedenis. Heel anders en qua geschiedenis veel korter dan Europa, maar ik heb wel altijd het gevoel dat de Amerikanen op een hele bewuste manier met hun geschiedenis om gaan, veel meer dan de Europeanen.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

volkoren brood van de bakker, oude friese nagelkaas, groningse mosterd, 's avond om 11 uur een kroket halen, betaalbare en mooie boeket bloemen, hardbrood met boter (ik kom oorspronkelijk uit de provincie groningen).
dutchie_in_boston
Amerika-expert

en chinees-indonesisch - wat is dat toch hier in amerika met die mierzoete bruine sausen over al die chinese gerechten?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Hmmm ja, een lekkere rijsttafel...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

De Volkskrant op zaterdag. Daar ging ik altijd even lekker voor zitten en was ik altijd wel even mee zoet.
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Een terrasje waar je lekker mensen kan kijken. Hier in Orlando zijn wel wat terasjes maar die zitten aan een weg. Voorbij razende autos kijken is toch minder interessant ;-)

En een kroket kunnen halen. Ik kan wel kroketten bestellen ergens op internet, een frituurpan kopen en zelf gaan bakken...maar zooo erg mis ik een kroket nou ook weer niet :-) Bovendien zelf frituren haalt het toch weer niet bij een Dobbe of Febo kroket lol
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
shivo
Amerikafan

Bericht door shivo »

Bandido schreef:De Volkskrant op zaterdag. Daar ging ik altijd even lekker voor zitten en was ik altijd wel even mee zoet.

Ik lees de VK via internet, en sinds kort op een Ipad. Het is niet hetzelfde, maar het gaat in de juiste richting.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Toen ik de laatste keer in Nl woonde, was de Sunday New York Times het enige dat ik miste.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Of die vers gemaakte stroopwafels op de markt (waarbij je je gehemelte verbrandt) .. überhaupt de Nederlandse markten met kraampjes (kaas, fruit, stof & fournituren, noten enz). Heb je dat op die manier in Amerika eigenlijk wel?
Sandy
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Sandy, niet zoals de nederlandse markten. Wel farmers' markets, maar dat is toch echt niet hetzelfde in mijn mening.

Wat ik ook mis zijn de vers-gebrande noten. Heet, zout, vet - heerlijk!
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

shivo schreef:Ik lees de VK via internet, en sinds kort op een Ipad. Het is niet hetzelfde, maar het gaat in de juiste richting.
Ja, ik ook. Maar zoals je zegt is dat inderdaad niet hetzelfde. :wink:
dutchie_in_boston schreef:Sandy, niet zoals de nederlandse markten.
Toevallig kwam ik laatst zo'n "Nederlandse" markt tegen in downtown Boston. Persoonlijk heb ik niet zoveel met markten, maar het was de eerste keer dat ik er een bezocht die zo op een NL markt leek.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer