Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat koop je in Amerika?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Pioenroos
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Wat koop je in Amerika?

Bericht door Pioenroos »

Het verbaast me dat ik niet de enige ben die plasticfolie meeneemt :lol: .

Maar Nedin Mo bedankt voor de tip! Ik heb hem bij mijn bladwijzers gezet.
Eerst moet ik nog zo'n 120 meter Clingwrap opmaken, maar dan ...
Lanneke
Amerika-ontdekker

Bericht door Lanneke »

Dank je wel Aida en alle anderen voor jullie tips...
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Aïda schreef:Dank je Mark! Moet maar over naar GLAD denk ik.

Zie het helemaal voor me, bij controle op Schiphol, koffer gaat open, honderden rollen folie, leg dat maar eens uit :mrgreen:
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

:lol: :lol: :lol:
Internet1961
Amerika-ontdekker

Bericht door Internet1961 »

Wij Gaan al jaren met een rugzakje heen en terug met grote tassen vol met Kleding en leuke dingen .
De Laatste keer o/a Leren All Star schoenen voor 9,95 $ , Apple labtop en Nexus one Telefoon .

En natuurlijk JIF Pindakaas :thumbup:
Pioenroos
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Pioenroos »

Zie het helemaal voor me, bij controle op Schiphol, koffer gaat open, honderden rollen folie, leg dat maar eens uit :mrgreen:

Haha, dat zeg je nu, maar mij is het deze week overkomen! In Parijs moest mijn handbagage extra gecontroleerd, want er
zat iets vreemds in :lol: Die vrouw keek ook vreemd op, toen ze zag wat het was. Gelukkig waren het maar twee rollen,
want ik moet nu over op een ander merk :lol: .
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Als ik in de VS ben dan winkel ik graag bij de boeken zaken, bijv Barnes en Nobles... heerlijk vind ik dat. In Rotterdam heb je dan wel Donner, maar dit kan hier toch niet aan tippen.

Verder vind ik het heerlijk om in galleries te struinen. Als ik in NY ben dan ga ik ook uiteraard voor de kleding. Vooral Gant, RL en Abercrombie & Fitch. Vooral de winkel van RL op Madisson Av. is werkelijk fantastisch. Wel beetje kak maar erge mooie spullen, en je ziet er vaak dingen die je hier niet ziet.

Wat ook niet mag ontbreken zijn gadgets van Apple. Al ga ik niet zover om naar NY te vliegen om een I-Pad te kopen en weer terug te vliegen. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik wel eens op 1 dag heen en weer ben gevlogen met Singapore Airlines. Zij hadden destijds ( the 90's) waanzinnige vliegtijden. Aankomst c.a. 10.00 uur in de ochtend en vertrek c.a. 22.30 in de avond. Inmiddels doen ze Amsterdam niet meer aan, met de moderne vliegtuigen kunnen ze nu in 1 keer van Singapore naar NY. Jammer want het was een top airline. Al zou ik nu niet meer zo'n dagvluchtje doen... ik heb geloof ik een week nodig gehad om bij te komen.

Naar NY is het vaak leeg heen en vol terug. En maar hopen dat de douane je niet eruit pikt. :thumbup:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Leonie_m
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Leonie_m »

Ik neem altijd heel veel zakjes M&M Almond mee terug naar Nederland. O, zo lekker!
Hier is het echt niet verkrijgbaar, heb van MARS te horen gekregen dat het ook niet ingevoerd gaat worden in NLD omdat de markt te klein is...jammer :(
Jozef
Amerikafan

Bericht door Jozef »

Scheermesjes!
Die Mach 3 dingen zijn hier stervensduur.

En Wrigley 5 gum. Inmiddels hier ook wel te krijgen geloof ik, maar niet alle smaken.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Schitterend land om te winkelen voor die onder ons die een maat(je) te groot zijn.
Waar je je hier blauw betaalt voor een grote maat, betaal je ginders een heel stuk minder, bij bv Casual Male en JC Penney.
Nog een winkel voor hen die merken aan goedkopere prijzen willen, Burlington Coat Factory, vooral dan voor de hip hop merken zoals Sean John ed (als die nog in trek zijn).
Je kan ook reeds kleding en schoenen ed op voorhand via internet bestellen en naar hotel laten sturen, was ik al jaren doe.
Mehaw
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Mehaw »

De lingerie van Maidenform is echt be-la-che-lijk goedkoop vergeleken met hier. In de Bijenkorf verkopen ze dit merk ook en mag je 60 euro voor een bh-tje achter laten terwijl je dezelfde in de VS krijgt voor 15 dollar!

Clark's schoenen (met name voor heren); scheelt de helft met hier.

Life saver snoepjes! Ja liefst die mint dingen die ruiken alsof je ze ook als toiletontkalker kunt gebruiken. Sorry, maar ik vind die vieze dingen typisch Amerikaans en lekker! :-D

Verder ben ik in het algemeen dol op deze outlets (ik kan er echt "heimwee" naar krijgen soms!): http://www.premiumoutlets.com en http://www.primeoutlets.com.
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL

2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Maidenform is inderdaad belachelijk goedkoop en ontzettend veel keuze.

Verder neem ik veel dingen mee om te eten, koekjesmixen, marinades, peanutbutter M&M's.
En ik plunder de Sephora, gebruik veel spullen van Philosophy en dat is in Nederland niet te koop.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Hebben ze dat niet ook bij de Nederlandse Sephora-winkels? Ik vond eerst Sephora in Amerika ook helemaal geweldig, maar nu de Sephora gewoon in de V&D om de hoek zit is de glans er een beetje af. Dat is eigenlijk met heel veel dingen zo, door de globalisering zit alles ineens ook in Nederland (Starbucks) en dat maakt het toch wat minder bijzonder. Dat vind ik eigenlijk wel jammer, de magie is een beetje weg dan. Victoria's Secrets blijft gelukkig nog wel even echt Amerikaans.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Helaas verkopen ze in Nederland Philosophy niet en de spullen van Benefit zijn hier toch wel een flink stuk duurder dus die neem ik ook liever daar mee.
Lanneke
Amerika-ontdekker

Bericht door Lanneke »

ik kom toch nog even terug op de schoenmaten....
nu ik een week voor vertrek weer heel internet afstruin...
kom ik tot de ontdekking dat ik ( schoenmaat 39 ) 3 verschillende amerikaanse schoenmaten heb....
het varieert van 7 tot 8 1/2...???
Ik ben gevallen voor een paar harley davidsonlaarsjes...
maar twijfel nu echt vanwege de maat...
Kan iemand me nog n keer uit de brand helpen
dank U
lannn
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Gewoon nemen wat het beste past. In de US hebben ze ook veel "tussen" maten zo is mijn maat 12 er ook bv in 12W (wide). 12 past me bijna nooit en 12W bijna altijd.

Tabellen zullen nooit allemaal gelijk zijn dus als je het zeker wilt weten moet je gewoon je voeten namenten:
b.v.:
http://shoes.about.com/od/fitcomfort/ss/measurefeet.htm
of
http://www.howtodothings.com/fashion-an ... -size.html
Mehaw
Amerikafan

Bericht door Mehaw »

Hoi Lanneke, rekening houdend met een sok in een laars gok ik dat jij 8,5 zeker zult nodig hebben. Shopze!
2009; Cruise & FL

2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
Mehaw
Amerikafan

Bericht door Mehaw »

Ben momenteel de outlets van Las Vegas in een meerdaagse shopmarathon aan het plunderen. Maar wat ik vooral wil "kopen" (lees eten), is een lekkere grote cinnamon roll van Cinnabon. Ik heb het net effe opgezocht en zie dat er een vlakbij ons hotel ligt. Morgen ga ik er een met heel heel veel plezier verslinden; slanke lijn, ronde lijn, who cares!!!!
Ik ben niet zo van de zoetigheid, eet altijd gezond, vooral veel groenten, weinig vlees en niet vet, maar van de cinnabon rolls slaan bij mij alle stoppen van gezond eetverstand door!! (Moet ik me hier een beetje voor schamen of zijn er toch nog mensen die dit herkennen??)
2009; Cruise & FL

2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Jostravels schreef:Hebben ze dat niet ook bij de Nederlandse Sephora-winkels? Ik vond eerst Sephora in Amerika ook helemaal geweldig, maar nu de Sephora gewoon in de V&D om de hoek zit is de glans er een beetje af. Dat is eigenlijk met heel veel dingen zo, door de globalisering zit alles ineens ook in Nederland (Starbucks) en dat maakt het toch wat minder bijzonder. Dat vind ik eigenlijk wel jammer, de magie is een beetje weg dan. Victoria's Secrets blijft gelukkig nog wel even echt Amerikaans.
Ben ik wel met je eens. Hoewel Starbucks ik op zich nog wel prettig vind dat het in Nederland te vinden is. Laatst moest ik een uurtje wachten op het station in Utrecht, nou dan ga ik lekker even de SB in.
Maar ze verkopen sinds kort ook Burt's Bees lipbalm bij de Sephora in Nederland en dat vind ik echt vreselijk. Dat was echt het enige wat nog van 'mijn' spulletjes alleen in Amerika te koop was, en in Engeland, maar niet in Nederland. Ik vind dat dan toch eigenlijk heel erg jammer.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Lanneke
Amerika-ontdekker

Bericht door Lanneke »

Hallo allemaal...

nog even op de valreep een vraagje....
Ik ben me bewust van het feit dat ik geen vloeistoffen mee mag nemen in mijn koffer, en dat er maar maximaal een liter,
onderverdeeld in maximaal 100 ml .... in je handbagage meemag...
Nou heb ik hier gelezen over al die zalige tandpastas met lekkere smaakjes, en heerlijke badgels of parfums etc...
maplesyrop enz.
Heb ik dat probleem op de terug weg ook of mag ik dan naar hartelust "vloeistoffen" meenemen????
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer