Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bedrijf in de VS

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Walram3
Amerika-ontdekker

Bedrijf in de VS

Bericht door Walram3 »

Hallo allemaal,

Ben al n tijdje niet meer hier geweest, maar ik heb weer n vraag :oops:
Mn vriendin en ik hebben besloten dat we ons toch het liefste in de VS gaan vestigen. Mijn vriendin (verloofde actually) woont nog gewoon daar, en komt eerst n tijdje naar NL, onder toeristenvisa, en dan is de bedoeling samen terug te gaan. Na veel voors en tegens leek ons dit de beste oplossing (naar de VS gaan bedoel ik).
Voornamelijk omdat ik het een beetje gehad heb met dit land eigenlijk, en ik minder te verliezen heb op het moment dan haar (mn baan is niet meer zeker enz).
Nu zijn we ons flink aan het verdiepen welk visum ik moet aanvragen. In principe wil ik sowieso n B2 aanvragen. We willen daar dan gaan trouwen en n Adjustment of status aanvragen. Ik ben al bezig dingen te regelen die ik moet laten zien op t aanvraaggesprek ( papieren, contracten enz). Aangezien ik niet van plan ben terug te komen, kan ik dan beter de benodigde papieren van n Adjustment of status van tevoren regelen?
De bedoeling is om samen een (internet)bedrijfje te beginnen, waarbij ik de designs van de producten ga maken. Dit voornamelijk omdat dit de droom is van ons beiden, maar ook om wat extras te verdienen aangezien ik in het begin niet mag werken. Nu lijkt het me beter dit op haar naam te doen, het is tenslotte makkelijker voor haar om een bedrijf te starten. De kosten van het opzetten van een dergelijk bedrijfje zijn dusdanig laag dat het verlies bij een eventueel mislukken heel klein is, en aangezien het een nevenactiviteit betreft, zijn we er niet financieel van afhankelijk. De bedoeling (lees hoop :) ) is natuurlijk dat dit bedrijfje succesvol wordt en dit de voornaamste inkomsten gaat genereren.
Nu is mn vraag dus:
Is het mogelijk om in dienst te treden als werknemer, en mn vriendin een aanvraag voor mij te laten doen als werknemer. Ik weet dat er eisen zijn enz voor het verkrijgen van een werkvisum, maar het betreft hier een functie die ''niet'' door een Amerikaan gedaan kan worden, aangezien het hier een specifiek ''beroep'' betreft. Niet iedereen kan de designs bedenken/maken die ik in mn hoofd heb zeg maar. Het enige probleem is dat ik geen afgeronde opleiding op dit gebied heb, maar het puur van mn ervaring afhangt. Zo heb ik bijvoorbeeld een aantal jaren getattooeerd enz enz. Ik weet niet hoe het precies zit allemaal met dit soort ''vrije beroepen''.
Dit zijn dus een beetje onze opties, aangezien we niet K1 willen doen, want dat duurt ons gewoon te lang :mrgreen:
En ook wil ik het niet riskeren op n VWP, dat vind ik gewoon te link. Ik weet dat t wel kan, maar ik vind t allemaal te krap en riskant. Toevallig heeft de zus van n vriendin van haar dat ook gedaan pas geleden, en dat lijkt allemaal prima te verlopen, maar toch......
Wie o wie kan ons n beetje info geven?
Alvast bedankt, alle hulp en info is welkom, ook de do's en don'ts ;)
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Bedrijf in de VS

Bericht door ned in MO »

even de zoekfunctie gebruiken
Walram3
Amerika-ontdekker

Bericht door Walram3 »

Heb ik gedaan, maar er is zoveel info, en 1000 verschillende dingen, niet echt wat ik zocht.....
Zie n beetje dubbel inmiddels van t gespeur en t gegoogle
Erant
Amerika-ontdekker

Bericht door Erant »

Het verkrijgen van een H1-B (waar je dan waarschijnlijk voor zou moeten gaan) is een langdradig en vrij duur proces. Ze hebben sinds januari een aantal stappen toegevoegd aan het proces, waaronder de LCA (labor condition application). Je moet een advocaat in de arm nemen, en als je wilt dat het allemaal snel gaat, ben je $3350 voor alleen het visum kwijt. Hier komen de advocaat kosten nog bij. Dit visum is dan 3 jaar geldig.

Nu lijkt het er op dat ze dit jaar de cap van 65,000 niet gaan halen, dus er zijn nog H1-Bs. Het is echter een proces dat ik niet zou aanraden, en je moet ook aantonen dat je een 'specialty occupation' uitoefent, op bachelor niveau. H1-Bs zijn bijna altijd voor architecten, ingenieurs of programmeurs.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Ik ben persoonlijk ook van mening dat er vrij veel Amerikaanse webdesigners zijn en je dus wel een hele goede reputatie wilt hebben om voor die H1B in aanmerking te komen daar voor. Aangezien je zelf al aan geeft geen afgeronde opleiding te hebben zal dit hem niet worden. Zoals Erant ook aan geeft zal het H1B proces daarnaast ook veel tijd in beslag nemen.

Kort gezegd: Er is geen snelle manier om bij elkaar te zijn. Links of rechts om, het zal je 6-8 maanden kosten voordat jullie definitief bij elkaar kunnen zijn. De K1 route wordt vaak gezien als een van de snellere en makkelijkste routes om Amerika binnen te komen.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Een vriend van is getrouwd met een Canadese (zij is getrouwd geweest met een Amerikaan) in Amerika en is blijven hangen na een Waiver en toch gaat hij waarschijnlijk een Greencard krijgen, hij is alleen al een tijd land locked, dus uit Amerika kom je wel, maar er nooit meer in.
Walram3
Amerika-ontdekker

Bericht door Walram3 »

@ Oscar,

Het gaat hier niet om een webdesigner, dat is niet ''de functie'' die ik ga vervullen.
Het gaat over het ontwerpen van kleding, en dan met de name de prints en dergelijke, dit in combinatie met andere kunstobjecten.
Maar toch bedankt voor de info :mrgreen: Zoals t er naar uit ziet gaat dit m dus niet worden, belachelijk duur overigens. Dan maar ''gewoon'' t bedrijfje mee runnen onder haar naam en later als ik evt n werkvergunning kan krijgen zo maar instappen.
Maakt het overigens geen verschil als ik mede eigenaar ben, of als directeur oid dergelijks wordt aangesteld. Het is tenslotte ook mijn bedrijf, maar beter voorlopig maar niet op papier lijkt me.....
iig allemaal bedankt tot zover, keep em coming hahaha
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Gewoon trouwen en een groene kaart aanvragen. Is het eenvoudigste, snelste en zekerste. Zoek op K1 in het forum. Je kunt komen bezoeken op een visa waiver terwijl de procedure loopt. Een jaar of twintig geleden duurde een groene kaart procedure toch nog altijd twee jaar en kostte alles bij elkaar $2100. Nu zal dat ongetwijfeld moeilijker zijn en duurder. (Maar ja, wist ik veel, ik had mijn vrouw nog niet ontmoet). Voor zover ik kan zien duurt K1 nu een jaar of minder.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik sluit me aan bij de andere reakties: K1 is de beste weg. Een H-1B via een nieuw klein bedrijfje lijkt me moeilijk, er worden ook eisen aan de sponsor gesteld, niet alleen aan de gesponsorde. Daarnaast moet in de regel een vacature een tijd open zijn voordat je kan claimen dat je geen Amerikaan kan vinden die het werk ook kan doen.
Walram3
Amerika-ontdekker

Bericht door Walram3 »

Bedankt voor de info mensen,

nog n klein vraagje trouwens... Hoe streng controleren ze je meegebrachte papieren als je op de ambassade bent voor n 6 maanden toeristenvisum?
Ik bedoel, nemen ze bijv daadwerkelijk contact op met je werkgever, verhuurder enz, dat soort dingen..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer