Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

even voorstellen: josfort

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
josfort
Amerika-newbie

even voorstellen: josfort

Bericht door josfort »

Hallo,

Jos is mn naam, 26 jaar en geboren en getogen in Nederland. Na het afronden van mijn hbo studie Bedrijfskunde en Agrotechniek ben ik 2008 voor 6 maanden naar Canada vertrokken om daar te werken de in de landbouw. In 2009 heb ik dit nog eens dunnetjes overgedaan en ben toen voor 4 maanden naar Canada(AB, Lacombe) geweest.
Maar naast Canada heeft de USA mij ook altijd erg boeiend geleken en vandaar het lidmaatschap bij dit forum. In de toekomst heb ik het plan bedacht om in de USA te gaan werken voor een periode op een tijdelijk visum. Op het moment ben ik nog vooral aan het rondkijken, maar als iemand nog leuke tips heeft, dan hoor ik dat graag! Ik zoek wel iets in agrarische sector, zoals een grote beeffarm waar het vee op het grasland weidt(niet zo'n grote feedlot waar duizenden vleeskoeien in paddocks gehouden worden).

groeten,

Jos
guinevere
Amerika-expert

Re: even voorstellen: josfort

Bericht door guinevere »

Welkom!

Ik heb helaas geen tips voor je, maar wat leuk dat je zoveel buitenlandse werkervaring opdoet. Dat komt vast wel van pas! Merkte je veel verschil tussen de Nederlandse landbouw en Canada?
Afbeelding
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Jos, welkom op het forum.

Jij hebt echt in een prachtige omgeving gewoond zeg, zo vlakbij Banff en Jasper. Canada is een prachtig land.
De USA is weer heel anders en een stuk diverser qua landschap, dat zal je vast ook bevallen.

Marjon
josfort
Amerika-newbie

Bericht door josfort »

@guinevere
ja die buitenlandse werkervaring is echt super om mee te maken! Er zijn talloze verschillen tussen nederland en canada, ook in de landbouw.

Lacombe is trouwens een mooie omgeving om te wonen/werken, dat zeker!

Mochten jullie nog iemand of een bedrijf weten die me op weg zou kunnen helpen met mijn plan, dan hoor ik dat graag

groeten,

Jos
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Jos, welkom op het forum :thumbup:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer