Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Onze route voor 2011.
Onze route voor 2011.
Onze route voor 2011.
Voor de eerste keer naar de USA. Echt alle tips zijn meer dan welkom. We hebben de vliegtickets al geboekt bij Air Berlin. We gaan waarschijnlijk voor de camper van Moturis. Nu "alleen" nog een route...
Ik hoop dat jullie willen meekijken naar onze route.
Graag hoor ik commentaar/aanvullingen/adviezen van anderen..
Vast bedankt!
Astrid
Dinsdag 2 augustus Aankomst 02-08-2011 15.45 uur Vertrek 13.25 uur Düsseldorf
Woensdag 3 augustus San Francisco
Donderdag 4 augustusCamper ophalen / Yosemite
Vrijdag 5 augustus Yosemite
Zaterdag 6 augustus Yosemite
Zondag 7 augustus Mono Lake
Maandag 8 augustus Las Vegas
Dinsdag 9 augustus Las Vegas
Woensdag 10 augustus Zion
Donderdag 11 augustus Bryce Canyon
Vrijdag 12 augustus Bryce Canyon
Zaterdag 13 augustus Capitol Reef
Zondag 14 augustus Arches
Maandag 15 augustus Arches
Dinsdag 16 augustus Monument Valley
Woensdag 17 augustus Page (Lake Powell & Antilope Canyon)
Donderdag 18 augustus Page (Lake Powell & Antilope Canyon)
Vrijdag 19 augustus Grand Canyon
Zaterdag 20 augustus Grand Canyon
Zondag 21 augustus Los Angeles (Anaheim)
Maandag 22 augustus Los Angeles (Anaheim)
Dinsdag 23 augustus Santa Barbara
Woensdag 24 augustus San Simeon (Hearst Castle)
Donderdag 25 augustus Carmel Monterey
Vrijdag 26 augustus Carmel Monterey
Zaterdag 27 augustus San Francisco (camper inleveren) Camper 24 dagen, 23 nachten
Zondag 28 augustus San Francisco
Maandag 29 augustus San Francisco
Dinsdag 30 augustus San Fransisco Düsseldorf Vetrek 18.05 uur San Francisco
Woensdag 31 augustus Aankomst 31-08-2011 13.40 uur
Voor de eerste keer naar de USA. Echt alle tips zijn meer dan welkom. We hebben de vliegtickets al geboekt bij Air Berlin. We gaan waarschijnlijk voor de camper van Moturis. Nu "alleen" nog een route...
Ik hoop dat jullie willen meekijken naar onze route.
Graag hoor ik commentaar/aanvullingen/adviezen van anderen..
Vast bedankt!
Astrid
Dinsdag 2 augustus Aankomst 02-08-2011 15.45 uur Vertrek 13.25 uur Düsseldorf
Woensdag 3 augustus San Francisco
Donderdag 4 augustusCamper ophalen / Yosemite
Vrijdag 5 augustus Yosemite
Zaterdag 6 augustus Yosemite
Zondag 7 augustus Mono Lake
Maandag 8 augustus Las Vegas
Dinsdag 9 augustus Las Vegas
Woensdag 10 augustus Zion
Donderdag 11 augustus Bryce Canyon
Vrijdag 12 augustus Bryce Canyon
Zaterdag 13 augustus Capitol Reef
Zondag 14 augustus Arches
Maandag 15 augustus Arches
Dinsdag 16 augustus Monument Valley
Woensdag 17 augustus Page (Lake Powell & Antilope Canyon)
Donderdag 18 augustus Page (Lake Powell & Antilope Canyon)
Vrijdag 19 augustus Grand Canyon
Zaterdag 20 augustus Grand Canyon
Zondag 21 augustus Los Angeles (Anaheim)
Maandag 22 augustus Los Angeles (Anaheim)
Dinsdag 23 augustus Santa Barbara
Woensdag 24 augustus San Simeon (Hearst Castle)
Donderdag 25 augustus Carmel Monterey
Vrijdag 26 augustus Carmel Monterey
Zaterdag 27 augustus San Francisco (camper inleveren) Camper 24 dagen, 23 nachten
Zondag 28 augustus San Francisco
Maandag 29 augustus San Francisco
Dinsdag 30 augustus San Fransisco Düsseldorf Vetrek 18.05 uur San Francisco
Woensdag 31 augustus Aankomst 31-08-2011 13.40 uur
Re: Onze route voor 2011.
Hoi Grada,
Ik zou je aanraden om op de dag dat je de camper ophaalt niet direct naar Yosemite te rijden. Het kost veel tijd voordat je met de camper wegrijdt, uitleg, controle enzovoort. Verder ga je meestal eerst boodschappen doen en je moet ook wennen aan het rijden met een camper. Tenminste als het de 1e keer is dat je in zo'n gevaarte rijdt. Als je een early pick up hebt, zou het misschien wel gaan. Verder zou ik 1 nacht Bryce inruilen voor een extra nacht in Zion. Bryce is goed te doen in 1 dag, ook als je een stuk gaat lopen. In Zion is zoveel te doen, daar kun je je dagen zoet houden, vind ik.
Ik zou je aanraden om op de dag dat je de camper ophaalt niet direct naar Yosemite te rijden. Het kost veel tijd voordat je met de camper wegrijdt, uitleg, controle enzovoort. Verder ga je meestal eerst boodschappen doen en je moet ook wennen aan het rijden met een camper. Tenminste als het de 1e keer is dat je in zo'n gevaarte rijdt. Als je een early pick up hebt, zou het misschien wel gaan. Verder zou ik 1 nacht Bryce inruilen voor een extra nacht in Zion. Bryce is goed te doen in 1 dag, ook als je een stuk gaat lopen. In Zion is zoveel te doen, daar kun je je dagen zoet houden, vind ik.
Groetjes Nicole
2009 http://amerikazw.reismee.nl
2012 http://amerikanoordwest.reismee.nl
2016 http://amerikano.reismee.nl
2018 http://amerika-wa-ny.reismee.nl
2009 http://amerikazw.reismee.nl
2012 http://amerikanoordwest.reismee.nl
2016 http://amerikano.reismee.nl
2018 http://amerika-wa-ny.reismee.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben ook voorstander voor meer tijd voor Zion, is ook leuk om te kamperen,en je hebt een leuk dorp erbij. Voor Bryce is een wandeling naar beneden en de uitzichten langs de rim al voldoende om een goed beeld van het park te krijgen, hoewel je ook hier veel meer kunt doen.
Als ik jullie was zou ik iets minder tijd voor de kustweg nemen en nog een dag bij bijvoorbeeld Capitol Reef toevoegen. Denk er aan dat je Yosemite tijdig reserveert (15 maart klaarzitten).
Marianne
Als ik jullie was zou ik iets minder tijd voor de kustweg nemen en nog een dag bij bijvoorbeeld Capitol Reef toevoegen. Denk er aan dat je Yosemite tijdig reserveert (15 maart klaarzitten).
Marianne
Wij zijn vanaf SF naar Gilroy gereden. Daar relaxed boodschappen gedaan bij de Walmart en nog naar een outlet geweest. Spullen rustig uitgepakt, camper ingericht en 's avonds de lekkerste spareribs ooit gegeten bij famous daves waarheen we konden lopen vanaf het RV Park. Is ons heel goed bevallen om de eerste dag niet meteen een heel eind te hoeven rijden en rustig boodschappen ed te kunnen doen.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Misschien een tip: schrijf even je route op per dag en dan ook waar je die dag heen rijdt. Nu lijkt het alsof je 2 dagen Yosemite hebt, maar eigenlijk heb je er maar eentje.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoi.. het lijkt inderdaad met je beschrijving of je een hele dag in Zion hebt maar feitelijk rijdt je van LV nara Zion.. en heb je nog een have dag.. Dat is niet veel. Het wordt wat duidelijker als je het uitschrijft.
Als ik het nu zo zie dan lijkt het rusig maar volgens mij bedriegt het een beetje. Ik denk dat je in 24 dagen deze route wel kunt doen maar best wel snel, haastig. Ik zou er als je wat meer rust wil de top naar boven uitlaten. Ik heb niet begrepen of je trouwens met kids reist of alleen volwassen (of bijna), want ook dat scheelt.
Mogelijk geeft onze reis (5 aug - 3 sept dit jaar) een indruk want wij hebben een rondje gemaakt vanuit LA .. bijna hetzelfde.
Wat Marianne zei over rijden van SF naar Yosemite is waar. Je bent met ophalen en boodschappen doen best veel tijd kwijt. Wij gingen met verkorte uitleg ook pas om 11 uur weg ... en toen moesten we nog boodschappen doen (kost veel tijd omdat je alles moet zoeken). En vergeet ook je mogelijke jetlag niet ; bij ons ging het lichtje in de middag een beetje uit... moe en ogen die zwaar zijn. Dat moet je niet hebben als je in de bergen rijdt (Yosemite in).
Ons verslag (ook met camper) geeft wellicht een realistisch beeld van wat je redelijk op je gemak kunt rijden.. en dan zeg ik niks over tijdsbesteding in park omdat dat persoonlijk is. WIj vonden de tijd in Yosemite (3 nachten) fijn en Zion (1 nacht) te kort. En reserveren in de parken kan ik van harte aanbevelen.. wij zagen vaak het bordje FULL staan. Maar dat goldt dan gelukkig niet voor ons. Je legt je wel vast maar anderzijds geeft het wel rust en prachtige plekken!!! Ik heb wel tips voor het reserveren van Yosemite (heel stressie).
Wij huurden ook bij Moturis (campingworld heet het eigenlijk). Even over de rammelende camper wij hadden ..hoorden we later een slecht bouwjaar... hadden wij weer.
Succes het wordt prachtig!!
voor lezen van de dagen pb voor ww
Als ik het nu zo zie dan lijkt het rusig maar volgens mij bedriegt het een beetje. Ik denk dat je in 24 dagen deze route wel kunt doen maar best wel snel, haastig. Ik zou er als je wat meer rust wil de top naar boven uitlaten. Ik heb niet begrepen of je trouwens met kids reist of alleen volwassen (of bijna), want ook dat scheelt.
Mogelijk geeft onze reis (5 aug - 3 sept dit jaar) een indruk want wij hebben een rondje gemaakt vanuit LA .. bijna hetzelfde.
Wat Marianne zei over rijden van SF naar Yosemite is waar. Je bent met ophalen en boodschappen doen best veel tijd kwijt. Wij gingen met verkorte uitleg ook pas om 11 uur weg ... en toen moesten we nog boodschappen doen (kost veel tijd omdat je alles moet zoeken). En vergeet ook je mogelijke jetlag niet ; bij ons ging het lichtje in de middag een beetje uit... moe en ogen die zwaar zijn. Dat moet je niet hebben als je in de bergen rijdt (Yosemite in).
Ons verslag (ook met camper) geeft wellicht een realistisch beeld van wat je redelijk op je gemak kunt rijden.. en dan zeg ik niks over tijdsbesteding in park omdat dat persoonlijk is. WIj vonden de tijd in Yosemite (3 nachten) fijn en Zion (1 nacht) te kort. En reserveren in de parken kan ik van harte aanbevelen.. wij zagen vaak het bordje FULL staan. Maar dat goldt dan gelukkig niet voor ons. Je legt je wel vast maar anderzijds geeft het wel rust en prachtige plekken!!! Ik heb wel tips voor het reserveren van Yosemite (heel stressie).
Wij huurden ook bij Moturis (campingworld heet het eigenlijk). Even over de rammelende camper wij hadden ..hoorden we later een slecht bouwjaar... hadden wij weer.
Succes het wordt prachtig!!
voor lezen van de dagen pb voor ww
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Bedankt voor al jullie reacties! Ik moet jullie zeggen dat ik soms wel "verdwaal"op dit forum. Ik lees echt zoveel tips hier!Ik ben bijna blij dat we pas volgend jaar augustus vertrekken:)
Het hele gezin incl. zoon en dochter schrijven alle tips op! De tickets hebben we al geboekt. We zijn nu bezig met het boeken van een camper. Deze wordt waarschijnlijk die van Moturis gezien die komen met een nieuw model vanaf april 2011.
We hebben er zoveel zin in:)
Het hele gezin incl. zoon en dochter schrijven alle tips op! De tickets hebben we al geboekt. We zijn nu bezig met het boeken van een camper. Deze wordt waarschijnlijk die van Moturis gezien die komen met een nieuw model vanaf april 2011.
We hebben er zoveel zin in:)
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dan was 2008 ook een slecht jaar zekerEven over de rammelende camper wij hadden ..hoorden we later een slecht bouwjaar... hadden wij weer.

Persoonlijk heb ik een andere theorie over het rammelen van de campers bij een aantal verhuurbedrijven, de campers worden door de fabriek in opdracht van de verhuurder gebouwd en met daarbij speciale eisen over inrichting en te plaatsen apparaten, doordat de prijs erg uitgeknepen is wordt er minder aandacht besteed aan de afwerking wat tot gevolg heeft dat er van alles los en/of kapot gaat.
Een verhuurder die een aantal campers uit de voorraad van de fabriek koopt zal (over het algemeen) beter afgewerkte campers krijgen waardoor er minder problemen zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 2305 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 80 Reacties