Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012: slow chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: DV-2012: slow chat

Bericht door kastelke »

Statistiek om te kijken welke profielen er deelnemen?
Als het echt niet at random zou zijn, dan zou ik heeeel zeker vragen hoeveel geld je mee kan brengen naar de US, of wat je huidige jaarloon is.
En als het niet at random zou zijn, dan vraag ik me af waarom wij na zoveel jaren nog niet gewonnen hebben. Mijn man heeft een mooi profiel voor de USA, goede opleiding,... en toch waren we nooit bij de gelukkigen.
Anderzijds zien we wel mensen winnen die een laag opleidingsniveau hebben en amper geld genoeg om ginder te geraken nadat ze gewonnen hebben...
Dus ik blijf geloven dat het at random is. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Nafets
Amerika-ontdekker

Bericht door Nafets »

Ik kan zeer zeker niet wachten tot 5 oktober! Foto's liggen klaar op de computer en ik wens iedereen bij deze ook veel succes. Mogen er maar veel winnaars tussen zitten :D
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Is het trouwens verstandig om direct op 5 oktober te beginnen met invullen of even een paar dagen te wachten, ivm de drukte die er is? En kan de website te druk zijn dat ie niet werkt/crasht? Wat moet je in zo'n geval doen?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Die laatste dag moet je zeker niet afwachten, want als de server dan plat gaat zit je natuurlijk in de problemen.
En voor de rest zal je het wel zien als de server het aantal bezoekers niet kan trekken. Je inschrijving is maar definitief zodra je op een laatste bladzijde komt die zegt dat je alles verstuurd hebt, en op die pagina staat dan een soort inschrijvingsnummer. Dat blad kan je afprinten (of noteer dat nummer heel goed!!!, maak eventueel een print screen als je niet kan printen).
Zo lang je dat niet hebt, heb je geen inschrijving, dus loop je onderweg tijdens het invullen ergens vast: geen paniek, probeer het nadien gewoon nog een keer.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Nee laatste dag was ik ook zeker niet van plan. Ik wil juist zo snel mogelijk, maar misschien is het op 5 oktober wanneer ie net open is, ook gigantisch druk.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Nafets
Amerika-ontdekker

Bericht door Nafets »

Wat ik me dus af vraag dat je je status online moet volgen; zullen er niet heel veel mensen zijn die gedurende zo'n groot tijdsbestek (oktober t/m mei volgend jaar) het vergeten, en dat er dus meer kansen zijn voor mensen zoals wij, die gedurende die maanden met vierkantige ogen achter het computerscherm duiken? Want als iemand uitgeloot is, maar diegene weet het niet, omdat hij / zij het niet online checkt, ja wat dan...
AlexFL
Amerika-ontdekker

Bericht door AlexFL »

Ik denk dat én doordat de aanmeldperiode verkort is tot 1 maand én omdat je dus in mei zelf moet gaan checken of je gewonnen hebt er inderdaad een kleiner aantal mee zullen doen dit eerste jaar en er natuurlijk straks langer kan door worden gegaan met het uitgeven van visa's omdat er tich aantal winnaars nog altijd wachten op een notification letter in de bus en niet online gaan checken.

Mooi veel kans voor ons dus om te winnen whihiii.
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

Ik verwacht ook doordat de inschrijvingsperiode gehalveerd is er minder mensen gaan inschrijven.

Er zijn natuurlijk veel mensen die erbovenop zitten zoals AA leden :) maar volgens mij zijn er nog veel meer mensen die wel "even" mee gaan doen.
Nafets
Amerika-ontdekker

Bericht door Nafets »

Precies, en elk jaar worden er toch 55,000 visa uitgereikt. Dat is dus niet veranderd! :)
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Ben ook al lekker gespannen ff wat foto's maken deze week en dan voor het eerst meedoen.
En nog de spanning erbij of mijn bod op een leuk huisje in Cape Coral FL geaccepteerd wordt. :roll:
Slaap slecht met al die spanningen maarja het hoort erbij en het is maar slecht slapen tot mei 2011 gelukkig. :D

Groetjes Rob
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Nafets schreef:Precies, en elk jaar worden er toch 55,000 visa uitgereikt. Dat is dus niet veranderd! :)
5000 visa worden gebruikt voor een speciaal programma waardoor er nog 50.000 voor de DV beschikbaar zijn
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Ripley6174
Amerika-ontdekker

Bericht door Ripley6174 »

Ik las geloof ik ergens dat, mocht je winnen, je uitstel kunt aanvragen voor je vestiging in de VS als je studie nog niet afgerond is. Klopt dit?
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

klopt het ook dat je uitstel aan kunt vragen als je nog een huis te verkopen hebt?
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Na je interview heb je 6 maanden om de Greencard te activeren. Wanneer je dat gedaan hebt, heb je nog 1 jaar de tijd om je daarna in de USA te vestigen.

Al met al dus 1.5 jaar na het interview.
Ripley6174
Amerika-ontdekker

Bericht door Ripley6174 »

Bedankt, meer dan genoeg tijd in mijn geval, mocht het onmogelijke zich voltrekken :)
kaap koraal
Amerikakenner

Het komt nu snel dichterbij... ben aan het aftellen...

Is er hier een topic waar ik een compleet ingevulde DV2011/2010 kan vinden om me wat beter te kunnen voorbereiden ??

En wat zijn de meest voorkomende fouten die je kan begaan bij het invullen hiervan ?? en daardoor uitgesloten te worden ??

Groetjes Rob
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Hee Rob,

Het is volgens mij vrij simpel hoor. Je hebt niet veel gegevens nodig. Ik denk dat je niet meer informatie kan krijgen dat het officiele document van de government.
Heb je je foto's al? Dat is het belangrijkste voorbereidingswerk.
kaap koraal
Amerikakenner

Hallo Georgie,

Foto's check, goeie mood check,verhoogde hartslag check. :D

Rob
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Goed zo!
Ik blijf ook maar denken of ik niets vergeten ben, niet nog wat moet voorbereiden, maar veel meer kan je niet doen volgens mij. Ik denk dat het formulier vrij straightforward is. Neem rustig de tijd er voor en ga er gewoon even goed voor zitten en dan komt het wel goed.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Georgie schreef:Het is volgens mij vrij simpel hoor.
Het is inderdaad vrij gemakkelijk. Ik meen dat het mij zo'n tien minuten kostte... en gewonnen. :wink: Lees het gewoon eerst goed door, dan komt het wel goed.
"Keep Georgia On Your Mind"
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer