Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Delta vs Continental
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Delta vs Continental
Ik ben van plan binnenkort de volgende vluchten te boeken: AMS - SEA en LAS - AMS.
Zoals iedereen wel weet zijn de prijzen behoorlijk hoog. Nu heb ik de keus tussen Delta Airlines (met een vlucht rechtstreeks naar SEA) EUR 1080 en Continental (met tussenstops) EUR 1030.
Delta vliegt heen (rechtstreeks) met een airbus 330-300. Op Seatguru zie ik dat het een Former Northwest Airlines Aircraft betreft.
Het laatste wat ik wil is in oude toestellen vliegen. Kan iemand mij vertellen wat dit voor toestel is?
De heenreis rechtstreeks is natuurlijk wel aantrekkelijk. Aan de andere kant hebben wij vorig jaar goede ervaringen gehad met Continental.
Grote, Lauren
Zoals iedereen wel weet zijn de prijzen behoorlijk hoog. Nu heb ik de keus tussen Delta Airlines (met een vlucht rechtstreeks naar SEA) EUR 1080 en Continental (met tussenstops) EUR 1030.
Delta vliegt heen (rechtstreeks) met een airbus 330-300. Op Seatguru zie ik dat het een Former Northwest Airlines Aircraft betreft.
Het laatste wat ik wil is in oude toestellen vliegen. Kan iemand mij vertellen wat dit voor toestel is?
De heenreis rechtstreeks is natuurlijk wel aantrekkelijk. Aan de andere kant hebben wij vorig jaar goede ervaringen gehad met Continental.
Grote, Lauren
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: Delta vs Continental
Die voormalige Northwest toestellen zijn de meest moderne die op dit moment rondvliegen, alle moderne items zijn aanwezig waaronder het meest uitgebreide IFE systeem, je kunt beter met deze moderne airbus toestellen vliegen dan met de oude 767's van Delta.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op airliners.net vind ik deze foto van de cabins van Delta's a330's: http://www.airliners.net/photo/Delta-Ai ... 874c3e712b
Ik zou gewoon met Delta gaan
Ik hoor goede verhalen over die airline - overigens ook over Continental - en het bespaart je een overstap.
Derk
Ik zou gewoon met Delta gaan

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
Ik vind Delta één van de betere Amerikaanse maatschappijen. Was eigenlijk het meest tevreden met NW, maar goed die leven nog voort in Delta 
De Delta (/NW) A330 is één van mijn favoriete vliegtuigen, ik zou zeker daar voor gaan. De toestellen van CO die vanaf AMS vliegen kunnen echt niet tippen aan dat vliegtuig.

De Delta (/NW) A330 is één van mijn favoriete vliegtuigen, ik zou zeker daar voor gaan. De toestellen van CO die vanaf AMS vliegen kunnen echt niet tippen aan dat vliegtuig.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Voor mij precies hetzelfde, wij vonden die NWA toestellen echt TOP ! Dus ik zou zeker gaan voor die rechtstreekse vlucht (heen alleen dan) en dus kiezen voor Delta 

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ik heb nog niet met CO gevlogen, maar al wel met Delta. En het is ook, met mijlen voorsprong mijn favoriete maatschappij.
Goed entertainment, vriendelijk personeel (al zal dat van vlucht tot vlucht wel sterk afhankelijk zijn denk ik).
Voor die 50 euro prijsverschil zou ik in géén geval twijfelen, zeker als je ook nog eens een connectie uitsptaart ook. Want zo'n connection-flight kan heel wat stress met zich meebrengen.
Bovendien, en ook al hebben ze daar niet heel erg veel controle over, ben ik met Delta nog maar 1 keertje iets te laat vertrokken.
Goed entertainment, vriendelijk personeel (al zal dat van vlucht tot vlucht wel sterk afhankelijk zijn denk ik).
Voor die 50 euro prijsverschil zou ik in géén geval twijfelen, zeker als je ook nog eens een connectie uitsptaart ook. Want zo'n connection-flight kan heel wat stress met zich meebrengen.
Bovendien, en ook al hebben ze daar niet heel erg veel controle over, ben ik met Delta nog maar 1 keertje iets te laat vertrokken.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Je moet dan wel vanaf AMS vliegen, vanaf BRU (en terug) vliegen ze met oude toestellen waar je nog naar een monitor in het gangpad mag kijken.Goed entertainment, vriendelijk personeel (al zal dat van vlucht tot vlucht wel sterk afhankelijk zijn denk ik).

Niet alleen dat, de route verschilt ook nog behoorlijk. Als je bv graag met een A330 wil vliegen, doe je er het best aan om een oud NW route te kiezen, zoals AMS-DTW (Detroit), AMS-MEM (Memphis) of AMS-MSP (Minneapolis/St. Paul). Op de AMS-Delta routes (pre merger) vliegen volgens mij ook nog wat oudere kisten, zoals via BRU.Rob schreef: Je moet dan wel vanaf AMS vliegen, vanaf BRU (en terug) vliegen ze met oude toestellen waar je nog naar een monitor in het gangpad mag kijken.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ik heb nog niet met Delta of CO gevlogen maar ik ben het inderdaad met de meesten hier eens, de A330 is een erg comfortabel toestel!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties! Dat wordt dus de rechtstreekse vlucht met Delta. Ik wacht alleen nog even of de prijzen gaan zakken. We zijn met z'n vieren en 4300 euro vind ik wel heel erg veel!
Groet, Lauren
Groet, Lauren
- Bandido
- Amerika-expert
Ik vloog in mei met Delta vanaf BRU en had gewoon een eigen schermpje. Ik weet dat ze nog niet helemaal klaar zijn met het omvormen van alle toestellen, al is het wel bijna voltooid. Misschien heb je dus net pech gehad.Rob schreef:Je moet dan wel vanaf AMS vliegen, vanaf BRU (en terug) vliegen ze met oude toestellen waar je nog naar een monitor in het gangpad mag kijken.
"Keep Georgia On Your Mind"
- headhunterke
- Amerikakenner
Daar heb je niet helemaal gelijk hoor.Rob schreef:Je moet dan wel vanaf AMS vliegen, vanaf BRU (en terug) vliegen ze met oude toestellen waar je nog naar een monitor in het gangpad mag kijken.Goed entertainment, vriendelijk personeel (al zal dat van vlucht tot vlucht wel sterk afhankelijk zijn denk ik).
Er zijn inderdaad nog (oudere) toestellen waar ze nog niet klaar zijn met de personal IFE. Telkens ik met Delta vloog vanaf BRU, waren er wel schermpjes. Zal inderdaad ook te zien zijn welke route je vliegt.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
BRU > JFK in april en ATL > BRU in mei waren dus beide toestellen met monitor in het gangpad.
- headhunterke
- Amerikakenner
Tjah, dan ga je pech gehad hebben, want ik heb ook al beide routes (BRU-JFK-BRU, en BRU-ATL-JFK-BRU) gevlogen, mét eigen schermpje...
- ronaldstark
- Amerikafan
we hebben eind juli dit jaar met Delta naar Seattle gevlogen rechtstreeks, was een A330 met redelijke beenruimte, ieder een eigen scherm en personal video. je kon zelf je film uitkiezen, stopzetten etc. Kist zag er netjes uit, was niet oud.
Ronald
Ronald
- CherokeeWarrior
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 50
De A330's van Delta / NWA zijn inderdaad erg fijne toestellen om mee te vliegen. Waar je bij Delta voor moet oppassen zijn de oudere Boeing 767's die ze op de atlantische routes inzetten. Deze zijn gewoon te klein voor zo'n lange vlucht. Weinig ruimte in de overhead cabin's en stoelen zonder eigen schermpjes. Ze worden vaak op de route AMS-EWR ingezet, ook een oude NWA bestemming.
Continental is een fijne airline, maar heeft tegenwoordig ook de neiging om kleinere toestellen in te zetten.
Continental is een fijne airline, maar heeft tegenwoordig ook de neiging om kleinere toestellen in te zetten.
sinds 1995 in totaal 62 keer naar de USA gevlogen and more to go...)
Last: Texas (Oct. 2018)
Next: Florida (Feb 2019)
Next: Utah (April 2019)
Love to drive off-road 4x4, Fly in a Piper Cherokee, Ride in a Jeep Cherokee and enjoy the desert..
Love to drive off-road 4x4, Fly in a Piper Cherokee, Ride in a Jeep Cherokee and enjoy the desert..
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
De reden dat ze naar New York de 757 inzetten is voor mij een reden om van Continental af te zien.CherokeeWarrior schreef:Continental is een fijne airline, maar heeft tegenwoordig ook de neiging om kleinere toestellen in te zetten.
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
---Mark Twain
---Mark Twain
- CherokeeWarrior
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Grandu schreef:De reden dat ze naar New York de 757 inzetten is voor mij een reden om van Continental af te zien.CherokeeWarrior schreef:Continental is een fijne airline, maar heeft tegenwoordig ook de neiging om kleinere toestellen in te zetten.
Derk
Ja, dat begrijp ik helemaal.. ik moest ook even op mijn hoofd krabben toen ik die 757 aan de pier zag staan

En helaas zijn ze ook nog uit de KLM/Air France partnership gestapt, wat nog een reden had kunnen zijn om award-punten te kunnen sparen... jammer..
sinds 1995 in totaal 62 keer naar de USA gevlogen and more to go...)
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Continental is toch tegenwoordig gewoon United? Dus dan zitten ze in de Star Alliance kwa miles sparen en zo. Verder weet je dan helemaal niet meer welke materieel ze inzetten; het kan net zo goed iets anders uit de United/Continental vloot zijn. Wat vliegen betreft ben ik wel makkelijk, ik slaap toch het grootste deel van de vlucht. Dus waar ik in vlieg maakt me weining uit; een bed zou wel fijn zijn... 

Ze horen nu wel bij hetzelfde bedrijf, maar ze zullen voorlopig nog als aparte carriers opereren. Ik las dat ze waarschijnlijk pas in 2012 een single operating license zullen krijgen.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 3193 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa