Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Georgie's NYC Foto-Trip Planning!
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Georgie's NYC Foto-Trip Planning!
Ok, ik heb hier mijn planning gemaakt voor mijn foto-tripje naar New York City. Ik zit vanwege m'n werk vast aan de schoolvakanties en daarom zal ik in juli of augustus gaan. Helaas is het dan wel vaak erg heet, maar hopelijk zal het die dagen niet al te humid zijn.
Ik heb nog geen vluchten geboekt, noch hotel, dit ga ik allemaal nog regelen. Ik wil graag een hotel in Manhattan zodat ik optimaal op de juiste locatie kan zijn bij zonsopgang/zonsonderdag. Ook wil ik een hotel met wifi, zodat ik 's avonds de foto's kan uploaden. Dat zijn eigenlijk m'n enige eisen. (maar goed, jullie hoeven geen hotel te zoeken hoor voor me, maar mocht je tips hebben, dan hoor ik het graag).
Mijn voornaamste doel van deze reis is fotograferen. Daarom wil ik ook perse alleen. Ik fotografeer het beste wanneer ik alleen ben. Op die manier hoef ik me niet schuldig te voelen wanneer ik een kwartier lang op een en dezelfde hoek sta. Het is de bedoeling dat ik m'n mini-laptopje meeneem en elke avond in het hotel en overdag af en toe in een Starbucks wat foto's ga bewerken en uploaden. Verder wil ik natuurlijk de toeristische dingen zien, maar ook gewoon het straatbeeld fotograferen, het New Yorkse leven meemaken en vastleggen. Oh en ik neem een New York Pass en metrokaart natuurlijk.
Ik heb deze planning gemaakt zodat ik kan zien hoeveel dagen ik in elk geval nodig heb. Ik heb geordend naar gebied. Sommige dingen zijn louter 'even' langslopen en een foto maken, andere dingen nemen echt tijd in beslag.
Wie heeft er tips/opmerkingen?
(excuses dat het in het Engels geschreven is, maar neem aan dat dat ook wel te lezen valt)
Day 1
Arrival from airport
Hotel arrival -> yet to be booked
Depending on the time:
Times Square
Dean and Deluca
Midtown
Day 2
Top of the Rock
(Photography Museum)
Public Library
Grand Central Station
MOMA
Love Sculpture
Around sunset: Roosevelt Island: Smallpox Hospital
Musical Rent or Hair?
Day 3
Flatiron
Meatpacking District
High Line Park
Frank Gehry Building
Circle Line Cruise (3hr)
Magnolia Bakery
Greenwich Village
Friends Building (Bedford & Grove)
Washington Square Park & NYU
Astor Place Cube
Strand Bookstore
Vegetarian Paradise in Greenwich Village
Day 4
Bloomingdales
Tenement Museum
Ground Zero
Red Cube at Broadway
Battery Park
Ellis Island
Empire State Building by night
Day 5
Day trip:
Long Island? Quaint village accessible by train. Tips?!
Kykuit Rockefeller Estate?
Anything else?
Day 6
Sunrise: Brooklyn Bridge and Brooklyn Heights
DUMBO
Williamsburg
Anything else?
Coney Island by sunset and by night
Manhattan Bridge by night
Day 7
Harlem? Is it safe for a girl with SLR camera?
Upper West Side? Zabars?
Columbia University Tour (1pm)
Guggenheim Museum
Central Park Zoo
More Central Park
Upper East Side
Shopping on Fifth Avenue
Rooftop restaurant? tips?
Day 8
Flight back
Not planned yet:
Hop on-hop off bus tour: Normally I don’t like these touristic bus tours, but I figured sitting on the top floor of the bus would give my photos a different point of view which might be interesting. Also good when it’s rainy or when I’m tired.
If there on a Sunday: Gospel service.
Ik heb nog geen vluchten geboekt, noch hotel, dit ga ik allemaal nog regelen. Ik wil graag een hotel in Manhattan zodat ik optimaal op de juiste locatie kan zijn bij zonsopgang/zonsonderdag. Ook wil ik een hotel met wifi, zodat ik 's avonds de foto's kan uploaden. Dat zijn eigenlijk m'n enige eisen. (maar goed, jullie hoeven geen hotel te zoeken hoor voor me, maar mocht je tips hebben, dan hoor ik het graag).
Mijn voornaamste doel van deze reis is fotograferen. Daarom wil ik ook perse alleen. Ik fotografeer het beste wanneer ik alleen ben. Op die manier hoef ik me niet schuldig te voelen wanneer ik een kwartier lang op een en dezelfde hoek sta. Het is de bedoeling dat ik m'n mini-laptopje meeneem en elke avond in het hotel en overdag af en toe in een Starbucks wat foto's ga bewerken en uploaden. Verder wil ik natuurlijk de toeristische dingen zien, maar ook gewoon het straatbeeld fotograferen, het New Yorkse leven meemaken en vastleggen. Oh en ik neem een New York Pass en metrokaart natuurlijk.
Ik heb deze planning gemaakt zodat ik kan zien hoeveel dagen ik in elk geval nodig heb. Ik heb geordend naar gebied. Sommige dingen zijn louter 'even' langslopen en een foto maken, andere dingen nemen echt tijd in beslag.
Wie heeft er tips/opmerkingen?
(excuses dat het in het Engels geschreven is, maar neem aan dat dat ook wel te lezen valt)
Day 1
Arrival from airport
Hotel arrival -> yet to be booked
Depending on the time:
Times Square
Dean and Deluca
Midtown
Day 2
Top of the Rock
(Photography Museum)
Public Library
Grand Central Station
MOMA
Love Sculpture
Around sunset: Roosevelt Island: Smallpox Hospital
Musical Rent or Hair?
Day 3
Flatiron
Meatpacking District
High Line Park
Frank Gehry Building
Circle Line Cruise (3hr)
Magnolia Bakery
Greenwich Village
Friends Building (Bedford & Grove)
Washington Square Park & NYU
Astor Place Cube
Strand Bookstore
Vegetarian Paradise in Greenwich Village
Day 4
Bloomingdales
Tenement Museum
Ground Zero
Red Cube at Broadway
Battery Park
Ellis Island
Empire State Building by night
Day 5
Day trip:
Long Island? Quaint village accessible by train. Tips?!
Kykuit Rockefeller Estate?
Anything else?
Day 6
Sunrise: Brooklyn Bridge and Brooklyn Heights
DUMBO
Williamsburg
Anything else?
Coney Island by sunset and by night
Manhattan Bridge by night
Day 7
Harlem? Is it safe for a girl with SLR camera?
Upper West Side? Zabars?
Columbia University Tour (1pm)
Guggenheim Museum
Central Park Zoo
More Central Park
Upper East Side
Shopping on Fifth Avenue
Rooftop restaurant? tips?
Day 8
Flight back
Not planned yet:
Hop on-hop off bus tour: Normally I don’t like these touristic bus tours, but I figured sitting on the top floor of the bus would give my photos a different point of view which might be interesting. Also good when it’s rainy or when I’m tired.
If there on a Sunday: Gospel service.
Laatst gewijzigd door Georgie op 02 okt 2010, 21:57, 2 keer totaal gewijzigd.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Georgie's NYC Foto-Trip Planning!
Lijkt me een prachtige planning! Ik ga deze lijst zeker uitprinten voor mijn reis, waarschijnlijk heb ik er nog wel het e.e.a. aan.
Derk
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zou zeker ook een (liefts zondag)middag uittrekken voor Central Park, even lekker ontspannen maar ook mooi om te fotograferen zowel het park als de mensen die een zondagmiddag komen ontspannen en sporten in het park.
- Georgie
- Amerika-expert
Dank je. Ik vind het moeilijk om in te schatten hoe groot Central Park nou echt is. Groot, maar hoe groot? Ik heb zeker een stuk ingeplanned, bijna een hele middag wel. Maar goed, daarin wil ik ook naar de Zoo. Even zitten is ook wel lekker. Zijn er andere stukjes in Central Park die echt de moeite waard zijn?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
- john ny
- Amerikakenner
Ziet er goed uit
.
Ik zou wel de tijd voor Central Park ruim aahouden, er is giga veel te zien en te fotograferen (veel mensen vooral), probeer dit op zondag te doen. CP Zoo is niet echt een hoogtepunt.
Het marriot marquis hotel heeft een ronddraaiend restaurant, wel binnen uiteraard, maar wellicht is dit een leuke locatie om avond foto's te maken, leuk uitzicht op TS.
Het Bentley Hotel heeft een mooi uitzicht op Queensboro Bridge, in mijn herinnering met een mooie zonsopkomst..., hotel ligt echter wel aardig van TS en 5th av. af.
Ik "mis" Museum of National History, Photo museum is een aanrader..
Je zou Harlem kunnen combineren met een hop on/off tour, er is/zijn er die daar komen (althans in mijn herinnering, heb de tours een tijd al niet gedaan).
Grand Central Terminal en Chrysler niet..??/ Wat ook een leuk plaatje geeft is het Met Life Building on Park Av., Apple Store is ook een plaatje..
Maar meningen verschillen

Ik zou wel de tijd voor Central Park ruim aahouden, er is giga veel te zien en te fotograferen (veel mensen vooral), probeer dit op zondag te doen. CP Zoo is niet echt een hoogtepunt.
Het marriot marquis hotel heeft een ronddraaiend restaurant, wel binnen uiteraard, maar wellicht is dit een leuke locatie om avond foto's te maken, leuk uitzicht op TS.
Het Bentley Hotel heeft een mooi uitzicht op Queensboro Bridge, in mijn herinnering met een mooie zonsopkomst..., hotel ligt echter wel aardig van TS en 5th av. af.
Ik "mis" Museum of National History, Photo museum is een aanrader..

Je zou Harlem kunnen combineren met een hop on/off tour, er is/zijn er die daar komen (althans in mijn herinnering, heb de tours een tijd al niet gedaan).
Grand Central Terminal en Chrysler niet..??/ Wat ook een leuk plaatje geeft is het Met Life Building on Park Av., Apple Store is ook een plaatje..

De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vonden het zuidelijke deel met de grote grasvlakte het mooiste deel, in het noordelijke deel (tegen Harlem aan) heb een groot meer en voor de rest niet zo veel leuke dingen.
In het zuidelijke deel gewoon heerlijk wandelen, ontspannen op de grote weide, schildpadden fotograferen, een aantal prachtige beelden en fonteinen je middag is om voor je er erg in hebt.
We hebben nog een kaart van CP die mag je eventueel wel lenen als je wilt.
In het zuidelijke deel gewoon heerlijk wandelen, ontspannen op de grote weide, schildpadden fotograferen, een aantal prachtige beelden en fonteinen je middag is om voor je er erg in hebt.
We hebben nog een kaart van CP die mag je eventueel wel lenen als je wilt.
- Georgie
- Amerika-expert
john ny schreef:Ziet er goed uit.
Bedoel je dit qua overnachting? Ik zal er eens naar kijken. Ik hoef ook niet perse in Midtown te zitten qua hotel. Anywhere in Manhattan is fine. Helaas, Bently Hotel heeft geen complimentary wifi, alleen tegen betaling. Dat is minder handig. Verder ziet het er goed uit.
Ik "mis" Museum of National History, Photo museum is een aanrader..![]()
Ik ga binnenkort in London al naar het Museum of Natural History. Ik vind het vast wel interessant, maar het heeft geen prioriteit
OH dat is een goede tip om naar te kijken
Grand Central Terminal staat wel op het lijstje als het goed is, die ben ik zeker van plan. Chrysler heb ik inderdaad niet gedaan, aangezien ik ESB en TOTR al doe en ik fotografeer het verder vast wel terwijl ik rondloop. Apple store valt onder shoppen op Fifth.
Laatst gewijzigd door Georgie op 02 okt 2010, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- john ny
- Amerikakenner
CP = 340 hectare, dus ruim 500 voetbalvelden.., Beldevere Castle, schaatsbaan, diverse weiden, Strawberry Field, Caroussel, div. sportvelden, roeivijver, diverse bruggen, omgeving naast CP vooral het contrast....Georgie schreef:Dank je. Ik vind het moeilijk om in te schatten hoe groot Central Park nou echt is. Groot, maar hoe groot? Ik heb zeker een stuk ingeplanned, bijna een hele middag wel. Maar goed, daarin wil ik ook naar de Zoo. Even zitten is ook wel lekker. Zijn er andere stukjes in Central Park die echt de moeite waard zijn?
- Georgie
- Amerika-expert
Die was ik nog vergeten!john ny schreef: Strawberry Field.
- john ny
- Amerikakenner
Ja ik bedoel Bentley om te logeren, je zou even op streetview moeten kijken voor ligging etc. Chrysler bedoelde ik ook om te fotograferen, Rockefeller Center is ook een mooi punt.
Wellicht het Plaze Hotel en Waldorf Astoria, wat oude NY glorie... Trump Towertje, erg opzichtig maar wel leuk... en natuurlijk M&M World..
maar dat valt onder shoppen.
Wellicht het Plaze Hotel en Waldorf Astoria, wat oude NY glorie... Trump Towertje, erg opzichtig maar wel leuk... en natuurlijk M&M World..

- john ny
- Amerikakenner
stelt op zich niet veel voor maar hoort wel bij NY,.Georgie schreef:Die was ik nog vergeten!john ny schreef: Strawberry Field.
Nike Town schiet mij nu te binnen, leuk om te winkelen maar ook om te fotograferen, aparte winkel.
- Georgie
- Amerika-expert
Dank je!
Ik ga er ook vanuit dat ik verder nog genoeg dingen tegenkom die ik tussendoor wil fotograferen. You can only plan so much.
Maar al met al denken jullie dat deze planning realistisch is qua hoeveelheid per dag? Want dan weet ik ongeveer hoeveel dagen ik er heen 'moet'.
Ik ga er ook vanuit dat ik verder nog genoeg dingen tegenkom die ik tussendoor wil fotograferen. You can only plan so much.
Maar al met al denken jullie dat deze planning realistisch is qua hoeveelheid per dag? Want dan weet ik ongeveer hoeveel dagen ik er heen 'moet'.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Denk dat het lang genoeg is wij hebben in 2005 ook een week NYC gedaan en waren puntaf na die week, je loopt zonder dat je er erg in hebt enorm veel iedere dag.
- john ny
- Amerikakenner
Zijn we weer..
South Street Port, is ook leuk om te fotograferen, een heli vluchtje is ook leuk (wel prijzig - usd 150,--), kan je gelijk zien hoe groot het CP is..
en voor jou als echte fotograaf is b&h photo the place to be, is in de buurt van Mad.Sq. garden (ook weer leuk om te fotograferen).
The Intreprid iets voor je, daarnaast is de cruise haven van NY...

South Street Port, is ook leuk om te fotograferen, een heli vluchtje is ook leuk (wel prijzig - usd 150,--), kan je gelijk zien hoe groot het CP is..

en voor jou als echte fotograaf is b&h photo the place to be, is in de buurt van Mad.Sq. garden (ook weer leuk om te fotograferen).
- john ny
- Amerikakenner
Rob schreef:Denk dat het lang genoeg is wij hebben in 2005 ook een week NYC gedaan en waren puntaf na die week, je loopt zonder dat je er erg in hebt enorm veel iedere dag.
Het kan mij niet lang genoeg zijn...

En anders ga je toch gewoon nog een keer.

- Georgie
- Amerika-expert
john ny schreef:Zijn we weer..![]()
![]()
South Street Port, is ook leuk om te fotograferen, een heli vluchtje is ook leuk (wel prijzig - usd 150,--), kan je gelijk zien hoe groot het CP is..South Street Seaport ben ik al eens geweest. Vond ik wel heel erg leuk, dus wie weet als ik nog tijd over heb. Helikopter vlucht lijkt me super gaaf! Denk alleen niet dat m'n budget dat toelaat als ik in Manhattan wil slapen haha.
en voor jou als echte fotograaf is b&h photo the place to be, is in de buurt van Mad.Sq. garden (ook weer leuk om te fotograferen). Ja die tip gaf Staceybeesie me volgens mij ook al, leuk!
- john ny
- Amerikakenner
B&H is echt een belevenis, is een joodse zaak met een spoor aan vliegende bestelmandjes..... je weet niet wat je ziet. maar super spullen en prijzen...
Je heb in ieder geval een mooie planning, ik ga over 2 weken. Als ik nog wat leuks zie dan laat ik het weten. Ik ga op de bonnefooi, geen programma wel wat losse dingen.... oa fietsen, Meat Packing, High Line....

Je heb in ieder geval een mooie planning, ik ga over 2 weken. Als ik nog wat leuks zie dan laat ik het weten. Ik ga op de bonnefooi, geen programma wel wat losse dingen.... oa fietsen, Meat Packing, High Line....
- Georgie
- Amerika-expert
Gaaf! Ik wacht je verslag met veel plezier af. Ga je ook foto's maken?
- john ny
- Amerikakenner
ik ben niet zo van de foto's, neem hem wel vaak mee maar al met al neem ik er nooit zoveel.... verslagje zal ik wel maken. Je moet toch wat in je eentje op de hotelkamer.. 

- Susie one
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
NY is the city that never sleeps...
Wij zijn in 2008 en 2009 in NY geweest.
Tip neem je statief van je spiegelrefex camera mee.
Je kan in de avonduren echt mooie foto's maken.
Vooral in het magisch kwartiertje kan je mooie foto's maken.
wij hebben nog steeds de wens om Brooklyn Brigde in het magisch kwartiertje fotograveren.
Veel plezier met het verder plannen.
Groetjes,
Susie One
Wij zijn in 2008 en 2009 in NY geweest.
Tip neem je statief van je spiegelrefex camera mee.
Je kan in de avonduren echt mooie foto's maken.
Vooral in het magisch kwartiertje kan je mooie foto's maken.
wij hebben nog steeds de wens om Brooklyn Brigde in het magisch kwartiertje fotograveren.
Veel plezier met het verder plannen.
Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 3230 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 5 Reacties