Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2011: winnaar nr. 3: GJK

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
GJK
Amerikafan

Re: DV-2011: winnaar nr. 3: GJK

Bericht door GJK »

Zo, dat zit er weer op! Vanochtend heel vroeg met de auto vertrokken zodat ik minstens een paar files mocht tegenkomen en een paar keer fout mocht lopen (wat uiteindelijke natuurlijk ook nog gebeurde). Auto in de parkeergarage van het concertgebouw gezet en een mooie 5 euro per uur mogen neertellen :) Het was even lopen naar de röntgenafdeling en het bleek dat een afspraak niet eens nodig was, sterker nog het is zelfs de bedoeling gewoon binnen te lopen. Wel even de envelop laten zien en afgeven van de 2e NL dan weten ze meteen wat er moet gebeuren :) Daarna teruggelopen en langs het consulaat (toen ik de vlag er zo mooi in de zon zag wapperen moest ik even glimlachen :)) en direct de hoek om voor de echte keuring. Eventjes gewacht en daarna geholpen door Dr Schulte Jr, erg vriendelijke man en zeer geinteresseerd in mijn emigratie plannen :) Ik moest nog wel een inenting, omdat er een bepaalde inenting na 10 jaar blijkbaar verjaart.
Bloedprikken en die inenting waren echt peanuts, snap nooit wat er eng aan kan zijn, en bij de vragenlijst die hij met me doornam kon ik op ELKE vraag nee beantwoorden en dat waren toch zo'n 25 vragen! Daar was ik wel blij mee :)

Nog even afwachten wat de bloedtest aangeeft, maar heel erg waarschijnlijk ben ik nog maar één stap verwijderd van die GC!
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Fijn dat het zo goed ging! Dat heb je er ook weer opzitten.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Super zeg!! Over een half jaar zit je gewoon in de VS!!!!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Wow, beter om te horen GJK!!

Even een vraagje, bloedprikKEN zeg je en die inenting? Hoeveel heb je er dan gehad totaal?

Ik maak me een beetje zorgen omdat ik een historie heb van flauwtes na prikken en zou het toch wel erg jammer vinden als De heer Schulte daardoor denkt dat ik ongezond ben :)
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Haha hij is heel erg vriendelijk (tenminste ik had de ''junior'' Schulte) dus dat komt echt wel goed!
Je krijgt in elk geval 1 prik om wat bloed af te nemen in de onderarm en afhankelijk van de vaccinatie history nog enkelen.
Ik kreeg er eentje, omdat ik die bepaalde prik meer dan 10 jaar geleden had gehad, maar het zou best kunnen dat jij er helemaal geen enkele hoeft en dus alleen een prik voor bloedprikken krijgt.
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Vandaag een derde NL letter met de post gekregen! Iemand die dit ooit eerder heeft gehad?
Het is een grote witte envelop uit Kentucky met daarin een brief dat mijn interview datum is bevestigd en er staat onder andere in dat ''the applicant and all members of the applicant's family must appear at the appointed date and time for your interview.''

De brief was 14 september verstuurd en is dus duidelijk anders dan de bruine kleinere envelop die ik eerder al gehad heb.
Ben benieuwd of dit standaard is dat ze twee NL letters sturen?
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ja, dat is gewoon de bevestiging van het interview. Ik kreeg deze dubbelop: eens van het consulaat in A'dam en een uit KY.
"Keep Georgia On Your Mind"
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Mooi, bedankt voor die reactie, had het niet eerder gelezen van oud-gc winnaars, maar het is dus normaal gelukkig.
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Ik ben bezig met de allerlaatste checks van alle documenten en ik heb mijn VWO diploma in het Nederlands en via de Dienst Uitvoering Onderwijs een ''STATEMENT pre-university education in the Netherlands'' waarin op een aantal pagina's in het engels mijn Nederlandse VWO diploma staat beschreven. Dit is echter niet precies een exacte kopie in het Engels van de originele diploma, kan iemand bevestigen dat dit wel volstaat?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Volgens mij volstaat dit, omdat dit toch het officiele bewijs is dat je de minimum vereiste behaalde, zijnde je high school afgemaakt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

je hebt aan alleen je NLse VWO al genoeg, ik heb alleen Nldse diploma's meegenomen van highschool (had wel een MA en die was dan wel weer in het Engels).

Heb je verder alles?

het komt echt goed joh, leuk hoor, geniet ervan :D
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Thx beiden, hopelijk komt t allemaal goed :)
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Het beste advies dat ik je kan geven is zorg dat je alle papieren hebt en ook op volgorde die in de brief staat.

Dat schept rust en als je aan het loket staat en je papieren 1 voor 1 moet afgeven merk je vanzelf dat je spanning een beetje weggaat. Ik had een boekje meegenomen om tussentijds wat te lezen maar kwam er door de snelheid amper aan toe maar ik denk dat het wel voor wat afleiding zorgt als je langer moet wachten.

Ik weet precies hoe je je voelt, jij hebt ook ongetwijfeld allemaal mensen in je omgeving die zeggen "Jij krijgt dat wel bla bla" en de enige die er nog niet aan wilt ben jijzelf :lol:

Maar zolang je van jezelf weet dat je alles goed op orde hebt, geen zorgen maken dus en het komt zeker goed met je GJK!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Inderdaad, een goede voorbereiding is heel belangrijk. Wij hadden destijds zelfs van alle ingevulde formulieren twee lege exemplaren bij ons zodat als er een fout was gemaakt we ter plekke een nieuwe correct konden invullen. En als je alles netjes gescheiden in mapjes hebt zitten (origineel met een aantal kopietjes erachter), makkelijk onder handbereik, dan kan er daar al niets meer mis gaan!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Forumlid Ziva vertelde me dat je de tweede NL letter moet meenemen, die je aan de poort van het consulaat moet laten zien, maar voor de zekerheid:
ik heb daarna dus nóg een bevestiging gekregen uit Kentucky met daarin de datum en plaats van het interview. Welke NL letter bedoelen ze nu? En zijn beide documenten voldoende om te gelden als toegangsbewijs bij het consulaat? Ik heb hier de zogenaamde derde NL liggen met daarin dus plaats en datum interview, zal ik die ook laten zien? Ik ben al behoorlijk aan het stressen :oops:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik wist niet eens dat ik nog een 3e NL had gekregen dus die ligt nog ongeopend bij mij thuis haha.

Het gaat dus om de brief die bij de 2e bruine envelop zat met daarop de appointment afspraak op het consulaat.

Die brief begint met "Dear: <naam>" en daarna "This office is ready to begin final processing of the immigrant visa applicant(s) named below in this case". Die brief moet je laten zien aan zowel het hek als aan het 1e loket.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Heel veel succes morgen GJK!!!

Gaat je lukken :thumbup:
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

haha,
ik ken dat wel hoor, maar alles komt goed.

De verwarring van die brieven komt doordat je de 2eNL uit Amerika krijgt (dunne envelop, vaak krijg je die in NL pas na de post uit Amsterdam maar die zou ervoor 'horen'). Uit Amsterdam krijg je vervolgens (of dus eerder) je gegevens die je nodig hebt voor je interview, medische keuring etc.

Die brieven maakte mij ook gek, ik had beide meegenomen (sterker nog, ik had gewoon alle post meegenomen, NL1, NL2 en pakket Amsterdam wat er nog over was na keuring). Dot had ik apart in een tas en van de cover letter of de afspraken brieven had ik beide, met kopie, bij mijn papieren binnen handbereik.

Ze vragen als het hek open gaat wie er komt voor immigration, blij zeg je dan YES! of zoiets. Die brief daar werpen ze een snelle blik op, je bent het beste voorbereid als je gewoon in je arm een pakket papieren hebt, dan loop je zo door. (nee je geeft alles af in de 'tent' en je neemt ook paspoort en betaalmiddel mee natuurlijk)

Succes ermee!!
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Ik ben echt best gespannen, het is zo belangrijk dat alles goed gaat.
Bedankt voor jullie steun, ik ben opgelucht als morgen alle sgoed is gegaan, ga nu nog even wat gesprekjes oefenen :oops:
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

en?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer