Hey Sophie! zoals beloofd hierbij een uitgebreide reply.
Dag 1:
Ziet er goed uit! Afhankelijk van je aankomsttijd zul je hier meer of minder tijd voor hebben, maar het is altijd leuk om eventjes de gekte vann Times Square te zien.
Dag 2:
Ga je de TOTR bij zonsopgang doen

? Klinkt als een goede indeling van de dag. Je zou ook nog een tour door het VN-gebouw kunnen overwegen. Het was niet erg indrukwekkend, maar de 'nu-kan-ik-zeggen-dat-ik-er-geweest-ben' factor is erg hoor. Voor Broadway is er een
geweldige site die alle discounts opsomt.
Dag 3:
Wow, dat zijn veel sights op een dag Sophie! Ik denk dat je om de buurt recht aan te doen the Meatpacking & the high line beter op een andere dag kunt inplannen. Je hebt dan heerlijk de tijd om the Village te bekennen, volgens mij valt daar erg veel te fotograferen en te winkelen. Je bedoelt hiermee de Frank Gehry aan de Hudson?
Dag 4:
Over de volgorde: het is een goed idee Ellis Island (en misschien toch maar even de kroon van het vrijheidsbeeld in?) zo vroeg mogelijk te doen. De crowds zijn dan nog lekker klein, en aangezien deze attractie best veel tijd inneemt, kun je het het beste ' s ochtends doen. Anders breekt het je dag echt op.
Vlakbij Battery park is ook het (kleine) skyscraper museum, misschien ook leuk voor jou?
In het foto-topic had ik ook nog een tip gegeven voor een straat met nog echte oude Hollandse huizen a la 'grachtengordel'.
Bij Ground zero zou ik ABSOLUUT 100% een walking tour doen georganiseerd door het 9/11 memorial centre. Je loopt dan een rondje rondom de sight met een betrokkene bij de aanslagen. Hij/zij vertelde zijn/haar verhaal over die dag. Toen ik de tour deed werd hij gegeven door een fire compny chief die die dag aanwezig was. Hij was zelfs een van de weinigen die in het laatste stukje overgebleven trappenhuis vast heeft gezeten. Ik zal deze ervaring niet snel vergeten, het heeft een enorme indruk op mij gemaakt!
Ook nog een kleine fototip voor bij het ESB, onderstaande effect is mogelijk op straat (credits naar mijn vader):
Dag 5:
Een goed idee om de stad eventjes te ontvluchten deze dag. Kykuit is echt een volledig off-the-beaten-track bestemming en wat ik ervan hoor erg mooi. Het treinritje langs de Hudson is al helemaal geweldig. Je zou the Meatpacking en the High Line bij terugkomst in New York kunnen doen, ik denk dat dat zo goed past.
Je zou 's ochtends ook eerst The Cloisters (dependance van the Met) kunnen aandoen, schijnt een erg leuk off-the-beaten-track plekje te zijn. Vanaf daar kun je met de 1-line naar 225th street station, waar je de trein naar Kykuit (dat moet een Nederlandse naam zijn, maar waarom uitkijken

?) nemen.
Dag 6:
Goed plan

, maar dat is dan ook grotendeels hoe ik het voorstelde in het andere topic, ghehe

.
De flea market in de Williamsburg Savings Tower is elke zondag van 10am to 5 pm. Op zaterdags is er een nog grotere flea market in Fort Greene met dezelfde tijden.
Ik heb nog wel een tip voor een anything else. In Queens ligt PS , een dependance van het MoMA. Ik vond het echt super leuk, want er staat heel erg experimentele kunst. Ook anti-bush kunst

, haha. Met je toegangskaartje voor het MoMA krijg je gratis toegang.
Dag 7:
Klinkt goed allemaal! Wel is de central Park Zoo volgens mij vrij klein, en weinig bijzonders. Ik zou vandaag lekker de tijd nemen om te shoppen als ik jou was, je kunt ook nog uitwijken naar SoHo om lekker hardcore verder te shoppen. Central Park zou ik zijn geheel naar dag 8 verplaatsen. De meeste eastbound transatlantische vluchten vertrekken sowieso pas vanaf 6pm, en een aanzienlijk deel ook om 9pm of zelfs nog later. Je zult dus sowieso de gehel ochtend en het begin van de middag tijd hebben om lekker van de stad te genieten.
De rest
Heb je al ervaring met die hop-on-hop-off bussen en fotgrafie? Het lijkt mij vrij lastig om vanuit een bewegend voertuig foto's te maken. Hoewel je bij de stoplichten wel tijd hebt om foto's te maken.
- Voor shoppen zijn deze twee markten die alleen spullen van jonge designers verkopen interessant:
Artists and fleas in Brooklyn, het gehele weekend.
The Market NYC in SoHo, het gehele weekend.
Verder ziet het er erg leuk uit! Het wordt vast een gewééldige week!