Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
voor het eerst naar amerika
voor het eerst naar amerika
ik ga volgend jaar met me ouders naar new jork
dit is de eerst keer naar amerika
ik wil graag tipse weten
al tipse zijn welkom
sorry voor de type fouten ik ben woorden blind
dit is de eerst keer naar amerika
ik wil graag tipse weten
al tipse zijn welkom
sorry voor de type fouten ik ben woorden blind
-
- Amerika-ontdekker
Ik ben zelf net 2 maanden terug van New York. Het is een erg leuke stad.
Hier enkele tips:
Skydeck op het Empire state building. vooral met helder weer heb je mijlen ver uitzicht.
je kunt ook een boottocht naar Statue of Liberty en Ellis Island maken, was ook erg indrukwekkend, maar alleen 1 nadeel, De statue zelf is nu gesloten voor het publiek, je kunt wel op het eiland maar niet naar binnen.
Ground zero.
Times square en fifth avenue vond ik erg leuk.
Als je van pretparken houd met spectaculaire atracties, kun je met de NJ transit naar Six Flags Great Adventure in Jackson NJ gaan. Dit is ongeveer anderhalf uur met de bus en voor 47 dollar heb je de retour buskaartjes inclusief de entreekaartjes van het park.
En n er is nog veel meer te zien, je kunt je er gemakkelijk een week vermaken
.
Alleen de buurten Harlem, Bronx en sommige delen van Brooklyn meiden, daar is het niet veilig en werd me sterk ontraden om erheen te gaan mja daar is toch niet ech veel te zien.
goeie vakantie alvast.
Hier enkele tips:
Skydeck op het Empire state building. vooral met helder weer heb je mijlen ver uitzicht.
je kunt ook een boottocht naar Statue of Liberty en Ellis Island maken, was ook erg indrukwekkend, maar alleen 1 nadeel, De statue zelf is nu gesloten voor het publiek, je kunt wel op het eiland maar niet naar binnen.
Ground zero.
Times square en fifth avenue vond ik erg leuk.
Als je van pretparken houd met spectaculaire atracties, kun je met de NJ transit naar Six Flags Great Adventure in Jackson NJ gaan. Dit is ongeveer anderhalf uur met de bus en voor 47 dollar heb je de retour buskaartjes inclusief de entreekaartjes van het park.
En n er is nog veel meer te zien, je kunt je er gemakkelijk een week vermaken

Alleen de buurten Harlem, Bronx en sommige delen van Brooklyn meiden, daar is het niet veilig en werd me sterk ontraden om erheen te gaan mja daar is toch niet ech veel te zien.
goeie vakantie alvast.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe bedoel je dat?? Ik denk dat Ground Zero nog belangrijker is c.q. wordt dan Gettysburg, als monument voor de Civil War. Met een bezoekje aan Ground Zero sta je stil bij de enorme impact die de terroristische aanslagen niet alleen op Amerika, maar op de hele Westerse wereld heeft gehad.rperre schreef:Mag ik misschien vragen wat daar zo speciaal aan is?Goliath schreef:Ground zero
Maar......... iets zegt me dat jij dit "deze highlight" iets anders interpreteert, zolas het hier vermeld staat.

Groeten René
Ja dat klopt, ik heb al een tijd niets meer gezien over "ground zero" maar ik heb nog steeds dat beeld voor me van een hoop puin (van tv) en van mensen die daar onder liggen te creperen of al doodgegaan zijn maar nog niet gevonden. Mijn eerste reactie was dan ook een beetje van: rampentoerist, maar na je uitleg wil ik me daar gaarne van terugtrekken!rene.jager schreef:Maar......... iets zegt me dat jij dit "deze highlight" iets anders interpreteert, zolas het hier vermeld staat.
Groeten René
Ik heb begrepen dat er een heel mooi monument gebouwd gaat worden, en ik denk dat dat wel een hele mooie plek wordt om deze ramp te herdenken!
Weet niet of het erg veel duidelijk maakt, maar goed
just my .02
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik heb Ground Zero twee keer gezien sinds 11 september 2001. De eerste keer was in juni 2002 en de tweede keer februari dit jaar. In 2002 was het enorm indrukwekkend om alle reacties te zien en het stof op het kerkhof bij het kerkje. Een Nederlandse toerist had eerder geschreven dat het "maar een bouwput" was. Nou, dat voelde voor ons helemaal niet zo, we waren er erg door geemotioneerd.rperre schreef:Ja dat klopt, ik heb al een tijd niets meer gezien over "ground zero" maar ik heb nog steeds dat beeld voor me van een hoop puin (van tv) en van mensen die daar onder liggen te creperen of al doodgegaan zijn maar nog niet gevonden. Mijn eerste reactie was dan ook een beetje van: rampentoerist, maar na je uitleg wil ik me daar gaarne van terugtrekken!rene.jager schreef:Maar......... iets zegt me dat jij dit "deze highlight" iets anders interpreteert, zolas het hier vermeld staat.
Groeten René
Ik heb begrepen dat er een heel mooi monument gebouwd gaat worden, en ik denk dat dat wel een hele mooie plek wordt om deze ramp te herdenken!
Weet niet of het erg veel duidelijk maakt, maar goed
just my .02
Richard
Nu hangen er indrukwekkende platen met de namen van de slachtoffers, het kerkhofje is inmiddels schoongemaakt. Maar het is niet minder emotioneel of indrukwekkend.
Ik heb me geen van beide keren een ramptoerist gevoeld, meer uit respect voor het immense leed, wat daar plaatsvond.
Wel vond ik de kerels, die foto's van de ramp daar aan toeristen probeerden te verkopen heel onkies.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht