Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
WizardOfOss
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Bericht door WizardOfOss »

elninjoo schreef:Zal 't overigens zeker 'ns bekijken wat de mogelijkheden zijn. Heb 't idee dat in augustus vliegen op/van Canada rond de 1000 euro kost.
Dat was het andere deel van onze reden om Seattle als begin- en eindpunt te nemen, wij hadden vorig jaar juli/augustus een vlucht van €550 p.p.. Weliswaar vanaf Heathrow, maar ook met overtocht (heen €80 voor auto en 4 man en door een gebrekkige voorbereiding een ruim dubbel zo dure terugvaart) en overnachting (€100 voor 2 kamers in airport hotel) erbij was dat nog altijd fors goedkoper dan een meer voor de hand liggende vlucht. Het goedkoopste wat we toen vanaf het vasteland naar Canada konden vinden kostte toen inderdaad €1000 p.p. (Frankfurt - Vancouver). Achteraf gezien was een vlucht vanaf Frankfurt naar Seattle (€750) wellicht toch een betere (vooral minder vermoeiende) optie geweest, maar ach, nu heb ik op mijn trip naar Canada ook meteen een half dagje Londen meegepikt, was ik ook nog nooit geweest...

Met Yellowstone heb ik zo geen ervaring, maar afgaand op Google is Calgary dan wel iets gunstiger: 945km versus 1300km. Dat eerste zou met een beetje goede wil nog in een dag te doen zijn (al zal de grensovergang wellicht voor oponthoud zorgen), naar Seattle lijkt me dan toch wat erg optimistisch.
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Rechtstreekse vluchten zijn me best wat meer waard. En de stukken die verder gereden zouden moeten worden kosten natuurlijk ook weer benzine en tijd. Jammer dat nog niet alle maatschappijen de data voor augustus/september er op hebben staan. Die Canadese maatschappij heeft zelfs nog niets in 2011 staan.

Heb trouwens op Sunnycars even 'n huurauto ingevuld voor 4 weken in augustus en daar komt uit:
Ford Escape 1218 euro
Chevy Trailblazer 1474 euro
Hoeveel kleiner is zo'n Ford Escape (of soortgelijk)?
Er staat bij beiden bij dat ze 4x4 zijn.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben in 2008 voor een directe vlucht met KLM op Vancouver €870 p.p. betaald (juli)'we hebben de tickets begin oktober geboekt. Seattle was in die periode veel duurder.

Wij hadden onze auto voor Canada gehuurd via http://www.usareisen.de We betaalden toen voor type Crossover (Chrysler Pacifica) voor 28 dagen € 1.166,56
Een auto huren is in Canada wel duurder dan in de USA . Voor ons scheelde het voor een maand zo'n € 200.

Marjon
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

vana schreef: Een auto huren is in Canada wel duurder dan in de USA . Voor ons scheelde het voor een maand zo'n € 200.
Heb even getest op usareisen en als je 'n auto in Seattle ophaalt en in Saltlake dropt, dan betaal je 300 dollar extra kosten. Op die manier is autohuur niet voordeliger, want ophalen in Vancouver en droppen in Calgary kost niets extra's.

Heeft niemand het antwoord op mijn eerder gestelde vraag over het verschil tussen 'n Ford Escape en 'n Chevy Trailblazer (of soortgelijk)?
Als ik een Escape google dan ziet 't er als 'n volwaardige SUV uit, maar omdat ie 200 dollar goedkoper is moet er toch ergens verschil zijn lijkt me.
Ruud&Dominique
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Ruud&Dominique »

het verschil kan ik je niet aangeven, wel mijn ervaringen van de Ford Escape, die zijn bijzonder goed te noemen, het is een midsize SUV en rijd heerlijk met ernorm veel ruimte in de wagen en een hele fijne wegligging.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Hangt er een beetje vanaf welk verhuurkantoor je gaat ,bij de ene staat hij onder midsize ,bij de andere onder standard .Ik denk zelf dat hij net er tussen inligt want echt klein is hij niet .
Toch niet als je hem vergelijkt met saturn vue of rav4 toyota .Hij rijdt ook zeer zuinig en dat is ook leuk meegenomen .
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Thanx!

Maar wat kan ik verwachten als het 'of soortgelijk' wordt qua wagen? Welke types/merken komen daarbij in aanmerking?
Van 't voorjaar had ik 'n Trailblazer of soortgelijk gehuurd en kreeg 'n Hyunda Santa Fé die ons heel goed is bevallen. Toen waren we echter met 3 personen, de komende keer ga ik alleen, dus iets kleiner is geen probleem alhoewel ik wel graag in 'n grote wagen rij.

Aanvulling: als ie vergelijkbaar is met 'n Rav4 dan is dat groot zat! Heerlijke wagen zo'n Rav!
Knabbeltje
Amerikakenner

elninjoo schreef:Thanx!

Aanvulling: als ie vergelijkbaar is met 'n Rav4 dan is dat groot zat! Heerlijke wagen zo'n Rav!
Ik wilde eigenlijk zeggen dat een rav4 toch kleiner is dan een escape .
Trouwens een chevrolet Trailblazer zal niet meer meegegeven worden ,die wordt evrvangen door een Traverse ,als ik me goed geinformeerd heb .
Rav4 en Saturn Vua zijn meer midesize en die kan je dus ook krijgen als je voor de Escape zou gaan .
Als je helemaal alleen bent ,zou ik zeker niet meer uitgeven aan die prijs van een trailblazer hoor . :wink:
Knabbeltje
Amerikakenner

Hier kan je zoal lezen welke wagens men meekreeg .
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... idsize+suv
Ripley6174
Amerika-ontdekker

Bericht door Ripley6174 »

Gaan de kosten voor autohuur ook omhoog in het hoogseizoen of blijven die het hele jaar door constant?
Lampie
Amerikafan

Bericht door Lampie »

Bij Hertz krijg je als je voor een bepaalde datum boekt een gratis upgrade (in 2010 voor april dacht ik).
In ieder geval als je via Hotelplan boekt. Dat moet dan weer wel via het reisbureau dus moet je wel kijken of het dan ook voordeliger is.
Als je meer via het reisbureau reserveert is het in ieder geval een goede optie. Dit is ook los te boeken, zonder de rest bij hotelplan te reserveren.
Was voor ons een goedkope manier om de auto het afgelopen jaar te boeken.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

hallo,
ik lees overal dat een extra bestuurder in california gratis is, maar telt dit ook als je de auto inlevert in een andere staat? wij gaan van san francisco naar denver.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

waar je inlevert dat maakt niet uit, als je maar in CA start.
Mosselmaniac
Amerikafan

Bericht door Mosselmaniac »

Beste mensen,

Ik snap iets niet. Ik wil een autto boeken op USA reisen,

Vermieter: Avis
Fahrzeug: D - Standard 2/4türig
Paket: Paket A: Preiswert & gut
Annahme: Philadelphia, 30th Street Station - (PHL01)
am: So, 17.10.2010 - 11:00 Uhr
Abgabe: Boston Logan Intl. Airport - (BOS00)
am: Sa, 23.10.2010 - 15:00 Uhr
Miettage: 7 Miettage
24 Std. Regel. Wenn die Abgabezeit später der Annahmezeit ist, wird ein voller Tag mehr berechnet.
Ihr Endpreis: 218,00 €

2 vragen:

1) Kunnen we hierin 2 grote koffers kwijt, zonder dat ze in het zicht liggen?

2) "24 Std. Regel. Wenn die Abgabezeit später der Annahmezeit ist, wird ein voller Tag mehr berechnet. "

Dat begrijp ik, en vind ik ook niet erg. Als ik de einddatum verander in 11:00, zie je inderdaad dat Miettage naar 6 gaat, maar de aangegeven prijs (218,00) blijft HETZELFDE. Hoe zit dit? Moet ik het DAAR afrekenen, die extra dag? Dat is vast weer tegen een hoger dagtarief?

Is het dan slimmer om nog een extra dag te boeken, en dan gewoon de auto een dag eerder in te leveren? Klinkt ook een beetje bizar toch?

Hmmm, 3e vraag:

Annahme: Philadelphia, 30th Street Station - (PHL01). Wij huren die auto op zondag. Maar nu zie ik in een klein teksboxje dat ze pas om half 1 open zijn..... is dat zo? dan kunnen we hem niet eens om 11 uur ophalen?
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Vaak is de prijs per dag goedkoper als je een week huurt dus dat zou kunnen verklaren waarom je bedrag niet verandert.

Als het afhaalpunt nog niet geopend is zal het lastig worden om je auto op te halen ;)
Je kunt kijken of er andere afhaalpunten in de buurt zijn of anders de dag ervoor ophalen rond 15u als je toch al die extra dag betaalt. Dan moet je alleen parkeerkosten betalen.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

1) Kunnen we hierin 2 grote koffers kwijt, zonder dat ze in het zicht liggen?
Is het 'n SUV die je gehuurd hebt? Die hebben achterin meestal van dat glas waardoor je niet binnen kunt kijken.
Mosselmaniac
Amerikafan

Nee een D - Standard 2/4türig

Dat is volgens mij een Chevrolet Monte Carlo.
Mosselmaniac
Amerikafan

Katja schreef:Vaak is de prijs per dag goedkoper als je een week huurt dus dat zou kunnen verklaren waarom je bedrag niet verandert.

Als het afhaalpunt nog niet geopend is zal het lastig worden om je auto op te halen ;)
Je kunt kijken of er andere afhaalpunten in de buurt zijn of anders de dag ervoor ophalen rond 15u als je toch al die extra dag betaalt. Dan moet je alleen parkeerkosten betalen.

Dat is ook neit het geval, want als ik 2 dagen selecteer en met de tijden speel, blijft de prijs ook hetzelfde....
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Dan gaat er bij jou iets niet goed. Ik heb even jouw plan ingevoerd maar als ik dan met dagen speel veranderen de prijzen gewoon mee.
Kwaajknarie
Amerika-ontdekker

Bericht door Kwaajknarie »

Hoi,

We gaan waarschijnlijk volgend voorjaar weer een weekje naar Las vegas voor shoppen en vertier en ben wat zaken aan het berekenen.

Ik probeer op usareisen.de van 22 april tot 28 april volgend jaar te rekenen en krijg een melding van alle vervoerders dat ze niet beschikbaar zijn.
Ophalen en terugbrengen in Las Legas.

Iemand ook deze ervaring gehad?

bedankt!
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer