Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Georganiseerde tour door LA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Amerikaantje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Georganiseerde tour door LA

Bericht door Amerikaantje »

Hallo allemaal,

Afgezien van de dag van aankomst en de dag dat we de camper ophalen, hebben we 2 dagen in LA.

Waarschijnlijk huren we geen auto, omdat we vanaf LAX een taxi willen nemen naar ons hotel in Santa Monica en het camperverhuurbedrijf ons ophaalt bij het hotel (moeten we wel betalen).
We willen 1 dag naar de Universal Studio's en het lijkt ons zonde om daarvoor een auto te huren en die dan bijna de hele dag op een parkeerplaats te zetten. We moeten nog wel uitzoeken hoe we met openbaar vervoer daar komen. Zou anders een taxi een idee zijn? Weet iemand hoeveel dat daar kost?

Blijft er dus nog 1 dag over om de rest van LA te bekijken. Daarom dachten we aan een bustour. Er is er 1 die langs ons hotel komt, dus dat zou wel heel relaxed zijn.

Heeft iemand ervaring met zo'n tour?

Anita
Makki
Amerikafan

Bericht door Makki »

Los Angeles heeft een metro en er is een halte niet al te ver van de Universal studio's.
Een map kun je vinden op http://www.westworld.com/~elson/larail/metromap.html

Succes
Makki
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

En als je dan op dat kaartje kijkt, zie je dat er geen metro komt in Santa Monica :( :?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Wij zijn een keer met een dergelijke tour mee geweest. Het busje komt je ophalen bij het hotel en brengt je naar een centraal punt. Van daaruit vertrek je met een ander busje voor de sight seeing. Hier en daar mag je even het busje uit om wat rond te scharrelen. Wij vonden het zonde van het geld. En gaan het dit jaar met eigen auto over doen.
Harm
Amerikaantje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

hdeweert schreef:Wij zijn een keer met een dergelijke tour mee geweest. Het busje komt je ophalen bij het hotel en brengt je naar een centraal punt. Van daaruit vertrek je met een ander busje voor de sight seeing. Hier en daar mag je even het busje uit om wat rond te scharrelen. Wij vonden het zonde van het geld. En gaan het dit jaar met eigen auto over doen.
Harm
Waarom vond je het zonde van het geld? Je hebt toch alle hoogtepunten gezien, denk ik? En er wordt toch het e.e.a. over verteld, wat je niet meekrijgt als je op eigen gelegenheid gaat.
Duurde het uitstappen niet lang genoeg of zijn jullie niet overal langs geweest wat jullie wilden zien?

Anita
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Heel eenvoudig. De tour koste toen al $75 pp met 2 personen is dat $ 150. Met een paar euros erbij kan je daar een week in een huurauto voor rijden. Daarnaast viel het sight seeing per bus ons zwaar tegen. Op sommige plaatsen was niets te beleven omdat het nog te vroeg was of niet de juiste dag. Wij werden uitgeladen voor 15 min en dan weer verder. Als je het allemaal wilt zien huur dan een auto voor een dag bekijk wat je wilt zien en bezoeken en je vermaakt je de hele dag uitstekend. en je bent nog goedkoop uit ook.
Het is maar een ervaring die ik doorgeef, anderen zullen het misschien anders ervaren hebben. Ons niet meer gezien in dergelijke rondritten.
Harm
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

hdeweert schreef:Heel eenvoudig. De tour koste toen al $75 pp met 2 personen is dat $ 150. Met een paar euros erbij kan je daar een week in een huurauto voor rijden. Daarnaast viel het sight seeing per bus ons zwaar tegen. Op sommige plaatsen was niets te beleven omdat het nog te vroeg was of niet de juiste dag. Wij werden uitgeladen voor 15 min en dan weer verder. Als je het allemaal wilt zien huur dan een auto voor een dag bekijk wat je wilt zien en bezoeken en je vermaakt je de hele dag uitstekend. en je bent nog goedkoop uit ook.
Het is maar een ervaring die ik doorgeef, anderen zullen het misschien anders ervaren hebben. Ons niet meer gezien in dergelijke rondritten.
Harm
Ja maar is het wel te doen om op je eigen in zo'n mega stad rond te rijden. Als je maar 1 dag hebt en je kent helemaal de weg niet?
Ik zit met hetzelfde probleem. Wij hebben daar een wagen maar ik weet niet of ik zelf zou rond rijden voor zo'n city tour?
Heeft er iemand trouwens informatie over zo'n city Tour?
alvast bedankt.
Je kan het verslag van mijn 1e Amerikareis lezen op volgende link....
http://bjornenelsieinamerika.web-log.nl
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Vlak bij de uitgang van Disneyland is een kantoor van " LA BY NIGHT"
Het was ongeveer $45 en het was in een kleine minibus ,die alleen in de avond rijdt.
Ze doen deze tour alleen in de avond omdat het verkeer veels te druk is gedurende dag.
De driver/guide was mexicaan en sprak slecht engels.
Nee ,het was niet de moeite waard, maar ik had al balen van het verkeer gedurende de dag.
Amerikaantje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bjorn schreef: Ja maar is het wel te doen om op je eigen in zo'n mega stad rond te rijden. Als je maar 1 dag hebt en je kent helemaal de weg niet?
Ik zit met hetzelfde probleem. Wij hebben daar een wagen maar ik weet niet of ik zelf zou rond rijden voor zo'n city tour?
Heeft er iemand trouwens informatie over zo'n city Tour?
alvast bedankt.
Ik had op http://www.checkoutlosangeles.com citytours gezien. Dan word je bij je hotel opgehaald (hangt af van welk hotel je geboekt hebt). De hele tour staat beschreven.

Nu ik de reacties zo lees denk ik dat we misschien toch beter een auto kunnen huren voor 1 dag. Of misschien ook voor de dag naar Universal Studio's, want ik geloof dat het met het openbaar vervoer niet veel wordt vanaf Santa Monica.

Hoeveel kost een dag autohuur? En moet je dat al vanuit hier reserveren of kan dat juist beter ter plaatse?
En hoeveel kost een taxi?

Anita
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Citytours

Bericht door nieuwenoord »

Ik vind citytours vaak wél leuk. Zeker omdat je inderdaad gewoon de highlights ziet en daar ook nog wat informatie over krijgt. Je moet het een beetje treffen met de chauffeur, maar wij doen het bijna in elke grote stad.

Liefst hebben we dan nóg een dag om zelfstandig nog een beetje te struinen op de leukste plekken of we doen de tour 's ochtends en gaan 's middags zelf op pad.
fredi
Amerika-ontdekker

Bericht door fredi »

voor openbaar vervoer in L.A check mta.net
Kantie
Amerika-ontdekker

Bericht door Kantie »

Ik had deze gevonden. Die willen wij boeken als we gaan in juni. Hier staat tenminste bij waar je stopt en hoe lang de stop is. Ze hebben ook andere tours.

http://www.lacitytours.com/Tour-A1.asp

Ik doe dit gewoon omdat ik alle highlights wil zien in relatieve rust. Want ik vindt zelf rondrijden niet erg, maar ik HAAT parkeerplekken zoeken, daar word ik sjaggo van ;-)

Als er eventueel nog leuke plekken zijn onderweg die je beter wilt zien..kan je er altijd nog heen met auto of OV/taxi.

Robert
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer