Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe laat op de luchthaven zijn voor binnenlandse vlucht?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Geoffrey
Amerika-ontdekker

Hoe laat op de luchthaven zijn voor binnenlandse vlucht?

Bericht door Geoffrey »

Hoi allemaal,

Begin november ga ik naar de VS, meer bepaald naar New York en nu ben ik van plan om zeker één binnenlandse vlucht te maken, namelijk naar Washington. Nu is de vraag, weet iemand ongeveer hoeveel tijd je voor aanvang van de vlucht op de luchthaven moet zijn? Ik ben niet van plan bagage mee te nemen aangezien dezelfde dag er nog teruggekeerd wordt naar NY. Handbagage wel onder de vorm van een rugzak en fotocamera natuurlijk. Daarbij vraag ik me ook af of er rekening gehouden dient te worden met speciale controles of andere problemen waar je als buitenlander tegenaan kunt lopen?

Alvast bedankt!

Groeten,

Geoffrey
Afbeelding
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Hoe laat op de luchthaven zijn voor binnenlandse vlucht?

Bericht door Chrisp »

Er zijn geen speciale controles speciaal voor buitenlanders :wink: . Ik zou gewoon dezelfde richtlijnen aanhouden als je doet voor een vlucht binnen Europa. Als je comfortabel bent met een uurtje, dan is dat goed, maar als je hier ook altijd twee uur van te voren aanwezig bent, dan zou ik dat daar ook doen.
Afbeelding
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Er is inderdaad geen onderscheid tussen buitenlanders en Amerikanen zelf als het gaat om een binnenlandse vlucht. Maar hoe lang je vantevoren aanwezig moet zijn hangt vooral af van de luchthaven. Je kunt je voorstellen dat een JFK een stuk drukker is dan Savannah, GA. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
Geoffrey
Amerika-ontdekker

Bericht door Geoffrey »

Bedankt voor jullie reacties. Ik neem aan dat er waarschijnlijk vanuit JFK of Newark gevlogen zal worden. Als ik het goed begrijp is een uurtje op voorhand aanwezig zijn dan wel gewoon mogelijk? Als we namelijk twee uur op voorhand aanwezig moeten zijn en de vlucht duurt iets meer dan een uur, dan loont het misschien wel de moeite om gewoon de trein te nemen... Hoewel deze in principe meer kost dan een vliegticket, dus dat is dan ook weer even stof om over na te denken.
Afbeelding
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Je kan bij security checks wel heel wat tijd verliezen, hou daar rekening mee.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Een uur moet ruim voldoende zijn, twee uur is echt nergens voor nodig.

Overigens is de trein misschien toch wel leuker dan vliegen?
pbuyse1
Amerikakenner

Bericht door pbuyse1 »

Als het een dagtrip is van NYC naar DC, ben je misschien inderdaad beter met de trein. In NY trein in Centrum en zelfde in DC.
Geen gedoe met heen en terug naar luchthavens ed.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik zorg meestal dat ik zo'n anderhalf uur vantevoren aanwezig ben. Boarden bij binnenlandse vluchten begint toch meestal pas zo'n 20 minuten voor vertrek (afhankelijk van de airline en de grootte van het vliegtuig), maar je weet vantevoren nooit hoe druk het bij Security is.

Voor NYC-DC zou ik wellicht inderdaad de trein overwegen; het zal je wellicht evenveel tijd kosten, maar je ziet nog eens wat, en het is weer een ervaring erbij.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Had ik ook al zitten aan denken Dento.
En het is goedkoper ook om met de trein te gaan hoor.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Wij vlogen Laguardia (LGA)-Washington national(DCA) met de US Airways shuttle, dat was echt heel gemakkelijk. Deze vluchten vertrekken vanuit een speciaal gedeelte van de terminal, en de check-in sluit pas erg laat. Van check-in naar het vliegtuig kan je letterlijk in twee minuten lopen. Ik hou sowieso veel meer van vliegen dan van treinen, maar er valt natuurlijk wel wat te zeggen voor een scenic train!.
Afbeelding
pbuyse1
Amerikakenner

Bericht door pbuyse1 »

Met DCA zit je natuurlijk een stuk dichter bij DC dan vanaf Dulles.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Precies, LGA-DCA is eigenlijk de enige route die kan concurreren qua tijd met de trein.
Afbeelding
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Inderdaad, verkijk je niet op hoe lang het duurt voordat je vanaf Dulles in het centrum bent.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Vliegen is ideaal voor langere afstanden, maar een mooie treinreis zal vaak mijn voorkeur hebben.

Vorig jaar kwam ik op een binnenlandse vlucht Houston-Phoenix terecht, en dat was echt perfect, en te lang voor een trein, maar kortere afstanden vind ik leuker over land, je ziet dan ook veel meer, of althans, dichterbij.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Geoffrey schreef:Hoi allemaal,

Begin november ga ik naar de VS, meer bepaald naar New York en nu ben ik van plan om zeker één binnenlandse vlucht te maken, namelijk naar Washington.
Ter ondersteuning en in aanvulling op de reacties van anderen: Pak de trein.

Dat is dan Amtrak van hartje Manhattan (Penn station) naar hartje Washington DC (Union Station). Comfortabel, lekkere koffie en geen gedoe met airport security.

Ik ga er even vanuit dat je in Manhattan bent en ook ergens in Washington DC zelf wilt uitkomen. Als je gaat vliegen moet je rekenen op een OV of taxirit in NYC naar het vliegveld. LGA is dan nog dichtbij, maar voor JFK mag je al snel op drie kwartier reistijd rekenen. Dan nog de security op de luchthaven erbij en je bent zo anderhalf tot twee uur kwijt voordat je in het vliegtuig zit.

In DC moet je dan vanaf de luchthaven weer het centrum in. Vanaf DCA niet zo'n probleem met de metro, maar als je een vlucht zou nemen naar IAD dan mag je ook weer op een rit van een uur rekenen.

Als je echt in tijdnood zit kan je ook de Acela express overwegen. Wel flink duurder.

Als je online zoekt vind je trouwens vast nog wel een Amtrak promotiecode voor korting. Vaak 40% op het tweede kaartje ofzo. Vooraf reserveren is verstandig en door die promotiecodes ook goedkoper. Je kunt je ticket zelf dan printen bij een ticketing booth op Penn station.

Success.

Roel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer