Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
baan maar geen H-1B's meer beschikbaar, alternatieven??
baan maar geen H-1B's meer beschikbaar, alternatieven??
ik heb pas geleden een sollicitatiegesprek gehad in Grand Junction, CO, voor een baan als 'Crime Analyst' voor een police department (local government). De werkgever is erg geinteresseerd maar er zijn voor dit jaar geen H-1B visa's meer beschikbaar, aangezien de limiet al is bereikt. Een H-1B kan op zijn vroegst pas vanaf 1 oktober weer worden afgegeven, en zo lang wil de werkgever niet wachten.
Weet iemand of er misschien nog alternatieven zijn voor een H-1B? Of kent iemand misschien een goede immigration lawyer die hierbij kan helpen?
Ter informatie:
Het gaat om een baan als Crime Analyst, wat onder 'specialty occupation'
valt, voor een locale overheid (city of Grand Junction, police department).
Taken bestaan voornamelijk uit het analyseren en in kaart brengen van
criminaliteit, het uitbrengen van advies aan de politie en gemeente en het
opbouwen van relationships tussen de politie/gemeente en de community om zo de criminaliteit te verminderen.
Ik ben in het bezit van een Duits en een Frans universitair diploma in de
Geografie (vergelijkbaar met een Master's degree).
Ik heb al begrepen dat er exemptions voor de visa limiet zijn:
universiteiten en 'government research agencies' vallen buiten de cap, ook kandidaten met en Master's degree van een US universiteit vallen buiten de cap. Helaas is een lokale overheid geen 'research organization' en heb ik mijn diploma niet in de VS behaald.
Heeft iemand misschien nog tips voor mij? Het zou ontzettend zonde zijn als ik deze baan op grond van dit feit niet zou kunnen krijgen.
Groetjes
Dennis
Weet iemand of er misschien nog alternatieven zijn voor een H-1B? Of kent iemand misschien een goede immigration lawyer die hierbij kan helpen?
Ter informatie:
Het gaat om een baan als Crime Analyst, wat onder 'specialty occupation'
valt, voor een locale overheid (city of Grand Junction, police department).
Taken bestaan voornamelijk uit het analyseren en in kaart brengen van
criminaliteit, het uitbrengen van advies aan de politie en gemeente en het
opbouwen van relationships tussen de politie/gemeente en de community om zo de criminaliteit te verminderen.
Ik ben in het bezit van een Duits en een Frans universitair diploma in de
Geografie (vergelijkbaar met een Master's degree).
Ik heb al begrepen dat er exemptions voor de visa limiet zijn:
universiteiten en 'government research agencies' vallen buiten de cap, ook kandidaten met en Master's degree van een US universiteit vallen buiten de cap. Helaas is een lokale overheid geen 'research organization' en heb ik mijn diploma niet in de VS behaald.
Heeft iemand misschien nog tips voor mij? Het zou ontzettend zonde zijn als ik deze baan op grond van dit feit niet zou kunnen krijgen.
Groetjes
Dennis
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Zijn er geen mogelijkheden om de periode tot 1 oktober te overbruggen door ingehuurd te worden als consultant? Wellicht heb je banden met een bedrijf in NL, of kun je voor de time being een eigen bedrijfje oprichten, als kleine zelfstandige, en zo jezelf als consultant "verhuren" aan de werkgever in Grand Junction? De werkgever kan dan in de periode vanaf 1 oktober zorgen voor een visum.
Het is maar een ideetje, ik heb er geen verstand van....
Groetjes
Jacqueline
Het is maar een ideetje, ik heb er geen verstand van....
Groetjes
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Als je jezelf op een andere manier kunt financieren, of je salaris via een (legale) omweg bij jezelf terecht kunt krijgen, kun je tot 1 october wellicht als vrijwilliger aangesteld worden, waarvoor ongetwijfeld een andere regeling is (op een toeristenvisum mag je volgens mij bijv ook onderzoek doen).
Je kan ook zien of je jezelf als student kunt laten registreren. Hiervoor zul je dan een instelling in de arm moeten nemen die gelegitimeerd is om bijvoorbeeld (formulieren voor) een J-1 visa uit te geven (iemand die ik ken heeft dit in de Bay Area zo gedaan).
Ik zou in ieder geval nooit de baan laten schieten om zoiets knulligs, er moet wel iets op te bedenken zijn. Ik denk echter wel, dat je je nieuwe werkgever ervan moet overtuigen dat hij je moet helpen hierbij; in je eentje is het lastig alles te regelen...
Je kan ook zien of je jezelf als student kunt laten registreren. Hiervoor zul je dan een instelling in de arm moeten nemen die gelegitimeerd is om bijvoorbeeld (formulieren voor) een J-1 visa uit te geven (iemand die ik ken heeft dit in de Bay Area zo gedaan).
Ik zou in ieder geval nooit de baan laten schieten om zoiets knulligs, er moet wel iets op te bedenken zijn. Ik denk echter wel, dat je je nieuwe werkgever ervan moet overtuigen dat hij je moet helpen hierbij; in je eentje is het lastig alles te regelen...
een goede immigration lawyer:
http://www.ssbb.com/index.html
http://www.ssbb.com/index.html
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2380 Weergaves
-