Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Valerie »

Annie, als ik het goed begrijp liggen jullie datums wel al vast maar heb je nog geen vliegtuigtickets geboekt?
Ik wil nog geen tickets boeken aangezien ik er toch wel wat in geloof dat ze gaan zakken (en is het niet zakken, dan toch niet meer stijgen :)) tegen januari).

Ik jaag me echter wel op aangezien ik toch graag enkele hotels (in parken) wil beginnen vastleggen. Nu zijn de goedkope lodges en kamers nog beschikbaar en in januari misschien niet meer waardoor we het verschil met het eventuele goedkopere vliegtuigticket tegen dan ook niet meer er uithalen.

Ik zou dus eventueel al hotels kunnen vastleggen, maar dan hang je wel vast aan je datums natuurlijk, terwijl het niet dag op dag uitmaakt wanneer we vertrekken. Nu is er geen verschil in vliegtuigprijzen tussen 3-4-5-6-7-8-..... juli maar tegen januari vermoed ik toch wel dat de ene dag duurder zal zijn dan de andere?

Een hoop twijfels dus!
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Het is echt een purre gok dat we wachten op goedkopere tickets, dit hebben we al vaker zo gedaan en het heeft altijd goed uitgepakt, maar misschien gokken we deze keer wel helemaal verkeerd, dan hebben we dikke pech.
Wij gaan wel in het voorseizoen, dat zal ook nog wel schelen in het goedkoper zijn van de tickets.

In de parken reserveren moet helaas al heel vroeg, ik zou het zelf wel durven, misschien dat je wat speling in je route kan inbouwen van een of twee dagen, kamers die je boekt kan je vaak kosteloos annuleren, dan voor meerdere dagen die kamer reserveren en weer annuleen als je zeker weet wanneer je gaat.

Je ziet inderdaad vaak dat de prijzen door de week iedere dag het zelfde zijn, maar ook weer niet altijd.
Vind het moeilijk om je aan te raden om toch maar te gaan reserveren, stel dat het niet goed uitpakt, dan zou ik me erg schuldig voelen.
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

IngeRene schreef:
Wat is het geworden ... ?

En wacht je voor de tickets op connections aanbiedingen?

Gr,René
:oops: Had helemaal over je vraag heen gelezen.
We hebben een 31ft camper gereserveerd bij El-Monte.
Wacht inderdaad op de actie van connections, maar ondertussen kijk ik ook wel bij ander maatschappijen.
Vind deze site wel goed om regelmatig te kijken www.vliegticketstool.nl
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie

Bericht door Gijs&Kelly »

Hmm United doet nu ook weer mee op onze vluchten (AMS-NYC, NYC-SFO en PHX-AMS). Bedrag is nu 1044,- op Ebookers. Als ik via hun website zelf kijk dan kom ik met de huidige Dollarkoers op 1070.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
elleng
Amerikafan

Bericht door elleng »

Ook wij kijken naar tickets, 25 juli 2011 Amsterdam /Brussel/ Dusseldorf /Frankfurt naar San Francisco
terug 24 augustus 2011 vanaf San Francisco
Gisteren tickets gezien via Supersaver.nl van 829 pp. door Air Berlin uitgevoerd door LTU intnl Airways ???van Dusseldorf via Los Angeles en vervolgens met Alasla airlines uitgevoerd door delta airlines
Daarvoor alleen vanaf 950 euro en duurder bij alle andere maatschappijen

1.Waarom staat er Air berlin, uitgevoerd door een andere airline?
2.Kent iemand deze LTU intnl airwiays?
3.Zijn er nog andere mogelijkheden qua vliegvelden rond Nederland. Zie ik wat over het hoofd?
4. Zoals al eerder hier gevraagd is: doen of wachten?

Rita
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

1+2: LuftTransport Unternehmen GMBH is een Duitse luchtvaartmaatschappij die sinds 1 mei 2009 gefuseerd is met Air Berlin.
Groet,

Old Faithful
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Geen probleem hoor Annie! :)
Het is inderdaad echt gokken!
Ik ga sowieso nu nog geen vliegtuigtickets boeken.... Parken gaan we dit weekend eens bekijken om eventueel al wat te boeken (maar dan inderdaad diegene boeken die we gratis kunnen annuleren indien nodig, daar verliezen we op zich niets mee!).

Ik vroeg me eig. af hoe het in het verleden zat? Ik ben nog nooit beginnen kijken voor januari dus ik kan niet vergelijken maar hier zijn vast wel mensen die in oktober/november/december al keken en uiteindelijk geboekt hebben met de vroegboekactie van Connections??? Scheelde het?
Want ja, vroegboekactie klinkt goed maar wat als je vroeger boekt dan de vroegboekactie :):)??? Zou logischerwijze toch NOG goedkoper moeten zijn!! Misschien moeten ze maar de titel van hun actie aanpassen! :lol:
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij hebben vorig jaar augustus tickets geboekt voor april voor € 389, zijn zulke prijzen niet meer tegen gekomen.
Connections had altijd een actie rond 5 december, de Sint Nicolaasactie, we hadden al tickets heb dus niet echt opgelet of er mooie prijzen waren.
De aktie die na nieuwjaar begint heb ik nog tickets van rond de €500 gevonden, voor kennissen.
Voor onze reis in november heb ik regelmatig op hun site gekeken tot er inens tickets te boeken waren voor € 501.
Nu komen er alleen maar prijzen langs van 625 tot bijna 700 euro.
Dus wachten we nog even, hoop tickets te vinden tussen de 500-550 euro
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Zo, de kogel is door de kerk. Wij hebben vrije tijd gekocht voor de komende maanden: er is geboekt en dus hoeven we niet meer te zoeken naar de beste deals. Wat een rust zal dat geven :thumbup:

Geboekt 8/8 t/m 1/9 retour DUS-LAX rechtstreekse vluchten via airberlin. Gekozen voor boeken via de site van Kayak doorgelinkt naar AirBerlin, want dan kan je in dollars betalen. Als ik rechtstreeks op AB keek dan werd ik altijd met euro prijzen geconfronteerd en was het geheel een paar honderd euro duurder. De koers is momenteel 1,39 waarmee de tickets inclusief stoelreserveringen voor heen en terugvlucht (1 XL, rest normaal) op 920 pp uitkomen. Zal best wat tientjes goedkoper gaan worden bij connections oid, maar of we dan rechtstreekse vluchten hebben, op voor ons perfecte tijdstippen en met voldoende keuze voor de stoelen is ons te onzeker.

Nou, de camper nog even regelen en we kunnen de verdere details gaan invullen.

Wij zijn :D

Gr,
René
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Is er iemand bekend met de site: billigfluege.de?

Tot nu toe vind ik daar het goedkoopste ticket naar Phoenix voor mijn reisperiode, 10 juni 2011 - 9 juli 2011.

Afbeelding

De reis- en vliegroute is wel niet helemaal ideaal voor mij maar lager dan deze prijs ben ik nog niet tegengekomen (rekeninghoudend met mijn reisperiode). Voor € 100 meer vlieg ik vanaf Schiphol met United Airlins of Delta. Vraag me af of ik voor die € 100 meer niet gewoon via Schiphol zal vertrekken. Betere reisroute en uiteraard punten sparen via Mileage Plus of Skymiles. :D

Wellicht wel de moeite waarde voor anderen hier eens te kijken?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Valerie schreef:Ik zoek tegenwoordig alleen nog op kayak aangezien die je zoekopdrachten onthoud en dat is best handig als je alle mogelijke datums, steden, ... wil uitproberen uit pure wanhoop ;)
Kayak is inderdaad echt ideaal, je kan per zoek-opdracht tegelijk verschillende vertreksteden en verschillende aankomst-steden ingeven. Maar, ik kijk toch echt altijd ook op een paar andere websites, kayak is zeker niet heilig :mrgreen: ! Je moet voor de grap maar eens expedia.nl en expedia.com vergelijken (die laatste gebruikt kayak), daar komen echt wel verschillen uit. Dus ik kijk ook altijd nog even vliegwinkel.nl, expedia.nl en connections of zo. Loont echt wel :lol: ! Alleen, voor de zomervakantie kan niemand er helaas echt wat moois van maken .... :roll:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Coyote schreef: De reis- en vliegroute is wel niet helemaal ideaal voor mij maar lager dan deze prijs ben ik nog niet tegengekomen (rekeninghoudend met mijn reisperiode). Voor € 100 meer vlieg ik vanaf Schiphol met United Airlins of Delta. Vraag me af of ik voor die € 100 meer niet gewoon via Schiphol zal vertrekken. Betere reisroute en uiteraard punten sparen via Mileage Plus of Skymiles. :D
Ik zou lekker United of Delta nemen als ik jou was :mrgreen: ! Maar de prijs is inderdaad wel goed op deze site :clap: ! Weet je zeker of je bij doorklikken niet allemaal andere kosten erbij krijgt (met name omdat de taxes toch wel relatief laag zijn) :roll: ? Lekker trouwens als je in voorseizoen kan vertrekken, scheelt wel wat euro's :lol:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik kan niet verder met deze fictieve boeking omdat je nu je naw-gegevens en creditcard nummer moet opgeven. Kan dus best dat er nog boekingskosten o.i.d. bijkomen.

Ja, het liefst vlieg ik ook met United of Delta. Voor volgend jaar liever Delta omdat ik dan mijn gepaarde mijlen weer even veilig stel. :mrgreen:

Gelukkig kan ik inderdaad mooi in het voorseizoen vertrekken. Op het werk ook al deze periode 'vastgelegd' zodat ik nu op elk gewenst moment kan boeken als ik een leuke ticketprijs tegenkom. Overigens ben ik er nog steeds niet helemaal over uit wáár ik naartoe wil in Amerika. Heen naar Phoenix en terug vanaf Seattle zou ik ook graag willen maar de ticketprijzen zijn dan stukken hoger. Nog maar eventjes goed rondkijken dus. :D

Roland

Gijs&Kelly
Amerikakenner

Iemand enig idee of er via Kayak.com nog kosten bijkomen?
Zie via daar nu het volgende:
19.07 DUS - NYC
23.07 NYC - SFO
14.08 SFO - DUS
Allemaal rechtstreeks voor 909,- Euro omgerekend. Bij Ebookers overigens 965. Vingers beginnen te jeuken om te boeken, wie weerhoudt me nog even? :)
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Hmmm ... ik zou er misschien wel voor gaan :)

Ik begin ook te twijfelen ... Vind vluchten voor 972 ... nog veel maar klinkt al zo anders dan 994 ;)
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Gijs&Kelly
Amerikakenner

We hebben vanmorgen 900 als DOEN afgesproken. Dus eigenlijk mag het nog niet :P
Oh, de 909 euro is trouwens met een stopover op de terugweg zie ik nu.
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

damzkie schreef:Iemand enig idee of er via Kayak.com nog kosten bijkomen?
kayak.com is slechts een vergelijkingssite, je kan daar niet boeken. Je zal op 1 van de links moeten klikken om doorgestuurd te worden naar de website van die prijs. Dat kan bijvoorbeeld expedia.com zijn, of op de website van de airline zelf. Dus afhankelijk daarvan kunnen er nog boekingskosten bijkomen.

En als het dollar websites zijn, zijn die omgerekend tegen de gemiddelde wisselkoers. Kans is groot dat als je daadwerkelijk de afrekening van de credit card krijgt, dat die nog wat hoger in euro's liggen door de kosten die berekend worden op je credit card (vaak 2% op de wisselkoers volgens mij, plus soms nog wat vaste kosten). Dus reken je niet te snel rijk :roll:
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

MattRob schreef: Kayak is inderdaad echt ideaal, je kan per zoek-opdracht tegelijk verschillende vertreksteden en verschillende aankomst-steden ingeven.
Hmmmm, dat heb ik nog niet gevonden?? Hoe doe je dat?
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik dacht door 'Include nearby airports or select custom' aan te vinken.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Maar dan heb je toch alleen de dichtsbijzijnde vliegvelden?

Ik wil soms ook wel eens zoeken naar verschillende vliegvelden tegelijk en dan zien waar je het goedkoopst op vliegt. Het maakt mij niet zoveel uit wáár ik heen vlieg, ik maak er wel weer een mooie route van. :D

Roland

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer