Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis broer16: welke volgorde, graag advies
Reis broer16: welke volgorde, graag advies
Volgend jaar hebben we onze eerste amerikareis geboekt. We vliegen 29 april naar Phoenix en eindigen 6 juni in San Francisco.
Ik heb een globale indeling gemaakt wat we graag willen zien. Nu heb ik een aantal vragen:
- Kan ik Grand Canyon het beste in het begin doen of na Bryce/Zion en dan naar Las Vegas? In dat geval na Holbrook naar Canyon de Chelly. Dit is erg belangrijk omdat we in GC wel iets willen reserveren en dus moeten zien wanneer we daar ongeveer zijn.
- Heb ik teveel km gepland, heb ik zo nog tijd om ook in parken te wandelen of is het te vol? Als ik iets moet laten vallen, wat dan??
- ik heb een paar twijfels over het weer, rondom de periode Yosemite, vandaar Death Valley/ Alabama Hills en dan alleen de zuid/westkant van Yosemite als de Tiogapas dicht is. Is dat de beste optie?
- Moet je rondom Memorial Day (eind mei) reserveren?
vr 29 apr Phoenix aankomst
za 30 Phoenix
zo 1 Tucson
2 Tucson Saguaro
3 Tombstone/Tucson
4 Holbrook Petrified Forest
5 Sedona
6 Sedona
za 7 GC
zo 8 GC
9 Page Lake Powell
10 Page Antelope canyon
11 Kayenta/Page
12 Kayenta Monument Valley
13 Canyon de Chelly
za 14 Durango/Cortez Mesa Verde
zo 15 Durango/Cortez
16 Moab Arches
17 Moab Arches
18 Moab Canyonlands
19 Moab Canyonlands
20 Capitol Reef
za 21 Bryce
zo 22 Bryce
23 Kanab Zion
24 Kanab Zion
25 LV
26 LV
27 LV
za 28 DV
zo 29 Alab Hills/DV
30 Yosemite
31 Yosem
1 Yosem
2 SF
3 SF
za 4 SF
zo 5 SF
6 juni A'dam
Alvast bedankt voor alle hulp
Ik heb een globale indeling gemaakt wat we graag willen zien. Nu heb ik een aantal vragen:
- Kan ik Grand Canyon het beste in het begin doen of na Bryce/Zion en dan naar Las Vegas? In dat geval na Holbrook naar Canyon de Chelly. Dit is erg belangrijk omdat we in GC wel iets willen reserveren en dus moeten zien wanneer we daar ongeveer zijn.
- Heb ik teveel km gepland, heb ik zo nog tijd om ook in parken te wandelen of is het te vol? Als ik iets moet laten vallen, wat dan??
- ik heb een paar twijfels over het weer, rondom de periode Yosemite, vandaar Death Valley/ Alabama Hills en dan alleen de zuid/westkant van Yosemite als de Tiogapas dicht is. Is dat de beste optie?
- Moet je rondom Memorial Day (eind mei) reserveren?
vr 29 apr Phoenix aankomst
za 30 Phoenix
zo 1 Tucson
2 Tucson Saguaro
3 Tombstone/Tucson
4 Holbrook Petrified Forest
5 Sedona
6 Sedona
za 7 GC
zo 8 GC
9 Page Lake Powell
10 Page Antelope canyon
11 Kayenta/Page
13 Canyon de Chelly
za 14 Durango/Cortez Mesa Verde
zo 15 Durango/Cortez
16 Moab Arches
17 Moab Arches
18 Moab Canyonlands
19 Moab Canyonlands
20 Capitol Reef
za 21 Bryce
zo 22 Bryce
23 Kanab Zion
24 Kanab Zion
25 LV
26 LV
27 LV
za 28 DV
zo 29 Alab Hills/DV
30 Yosemite
31 Yosem
1 Yosem
2 SF
3 SF
za 4 SF
zo 5 SF
6 juni A'dam
Alvast bedankt voor alle hulp
-
- Amerika-expert
Re: welke volgorde , graag advies
hallo,
een lange vakantie, en veel te zien, maar dat moet wel lukken. Bij deze eerste planning rijdt je wel wat heen en weer : van Tucson wat naar het oosten (petrified forest), dan terug naar het westen ( sedona), van kayenta naar het zuiden ( canyon de chelly) en dan richting noord-west ( cortez). Misschien kunnen wat kilometers weggewerkt worden. Bv van Tucson-Sedona-GC-Page en dan via meteor crater en petrified forest naar canyon de chelly, daarna naar monument alley en mesa verde.
Rond Memorial Day valt het aan te raden om te reserveren.
Je kan Mesa Verde heel rustig bezoeken als je in het park logeert
Voor Zion logeer je het best in Springdale, wil je proberen naar de Wave te wandelen ( vooraf permit of met de loterij ) is Kanab wel prima
Als de Tioga nog dicht is kan je inderdaad makkelijk onderlangs rijden
Hoeveel dagen op iedere bestemming : hangt er van af hoe je de parken wil bezoeken ( vooral : lange wandelingen slorpen veel tijd op )
Jacques
een lange vakantie, en veel te zien, maar dat moet wel lukken. Bij deze eerste planning rijdt je wel wat heen en weer : van Tucson wat naar het oosten (petrified forest), dan terug naar het westen ( sedona), van kayenta naar het zuiden ( canyon de chelly) en dan richting noord-west ( cortez). Misschien kunnen wat kilometers weggewerkt worden. Bv van Tucson-Sedona-GC-Page en dan via meteor crater en petrified forest naar canyon de chelly, daarna naar monument alley en mesa verde.
Rond Memorial Day valt het aan te raden om te reserveren.
Je kan Mesa Verde heel rustig bezoeken als je in het park logeert
Voor Zion logeer je het best in Springdale, wil je proberen naar de Wave te wandelen ( vooraf permit of met de loterij ) is Kanab wel prima
Als de Tioga nog dicht is kan je inderdaad makkelijk onderlangs rijden
Hoeveel dagen op iedere bestemming : hangt er van af hoe je de parken wil bezoeken ( vooral : lange wandelingen slorpen veel tijd op )
Jacques
Bedankt alvast Jacques. Mijn 2e voorstel was van Holbrook naar het noorden (Chelly)en pas later na Zion naar Page en dan GC, LV te gaan. Is dan waarschijnlijk beter of is het toch korter/handiger om na Tucson weer terug naar Sedona te gaan. Het leek me onlogisch, omdat Tucson/Thombstone al iets naar het oosten is? Maar ik ken de wegen, omstandigheden op de verschillende routes niet. Ik heb wel op km gezocht, maar kan niet inschatten hoeveel reistijd een bepaalde weg kost.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ziet er heel mooi uit, en naar mijn mening heel rustig... Jammer dat je de kust tussen la en sfo niet meeneemt, en white Sands is ook een echte aanrader, net als santa fe....
Maar waarschijnlijk kies je bewust voor de route die je geeft.
Is het jullieeerste reis naar de USA?
Met de 5 weken heb je ruim de tijd.....
Veel reisplezier in ieder geval......
Grand canyon volstaat wel met 1 overnachting naar mijn mening, kun je zowel zonsopgang als zonsondergang meemaken.....vergeet niet een kleine stop in seligman voor het route 66 gevoel....
Vergeet niet om dead horse state park mee te nemen bij canyonlands, dat is echt prachtig, naar mijn mening nog mooier dan deuitzichtpunten in canyonlands...
Verblijf inderdaad in springdale voor zion en niet in kanab....veel leuker...
Vergeet in yosemite niet mariposa grove en glacier point te bezoeken indien open....
Probeer de overnachtingen in las Vegas buiten het weekend te houden, dan bespaar je een hoop wat je aan andere leuke dingen kan gebruiken in Vegas (kom daar zelf heel graag)
Voor je overnachtingen in tuscon wil ik je graag de golf villa's in oro valley aanraden, je krijgt hier echt
heel veel luxe voor je dollars, en tuscon downtowm is niet echt iets waar je graag overnachten wilt of in de avond rond te lopen.
In de buurt van sedona, kun je ook montezumas castle bezoeken, dit is een leuke en intresante stop onderweg voordat je bij sedona komt....
Maar waarschijnlijk kies je bewust voor de route die je geeft.
Is het jullieeerste reis naar de USA?
Met de 5 weken heb je ruim de tijd.....
Veel reisplezier in ieder geval......
Grand canyon volstaat wel met 1 overnachting naar mijn mening, kun je zowel zonsopgang als zonsondergang meemaken.....vergeet niet een kleine stop in seligman voor het route 66 gevoel....
Vergeet niet om dead horse state park mee te nemen bij canyonlands, dat is echt prachtig, naar mijn mening nog mooier dan deuitzichtpunten in canyonlands...
Verblijf inderdaad in springdale voor zion en niet in kanab....veel leuker...
Vergeet in yosemite niet mariposa grove en glacier point te bezoeken indien open....
Probeer de overnachtingen in las Vegas buiten het weekend te houden, dan bespaar je een hoop wat je aan andere leuke dingen kan gebruiken in Vegas (kom daar zelf heel graag)
Voor je overnachtingen in tuscon wil ik je graag de golf villa's in oro valley aanraden, je krijgt hier echt
heel veel luxe voor je dollars, en tuscon downtowm is niet echt iets waar je graag overnachten wilt of in de avond rond te lopen.
In de buurt van sedona, kun je ook montezumas castle bezoeken, dit is een leuke en intresante stop onderweg voordat je bij sedona komt....
Laatst gewijzigd door RoyBergen op 06 okt 2010, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Santa fe en White Sands zijn wel gewenst, maar ik durfde dat qua afstand niet in het programme op te nemen. Is dat wel te doen?
Verder zal ik inderdaad een nacht van de GC afhalen.
De kustroute bewust niet gedaan, We zijn erg geinteresseerd in de parken, indiaanse cultuur, mijn gevoel zegt dat ik dat meer in het binnenland tegenkom. Ik heb zelfs getwijfeld of Yosemite , zeker in mei niet te lang is en we meer tijd ten oosten van LV door moeten brengen. Maar San Francisco op het eind en Death Valley is zeer bewust wel gepland.
Stel dat ik White Sands invoeg, dan zeker GC op het laatst. En evt Sedona laten zitten?
Verder zal ik inderdaad een nacht van de GC afhalen.
De kustroute bewust niet gedaan, We zijn erg geinteresseerd in de parken, indiaanse cultuur, mijn gevoel zegt dat ik dat meer in het binnenland tegenkom. Ik heb zelfs getwijfeld of Yosemite , zeker in mei niet te lang is en we meer tijd ten oosten van LV door moeten brengen. Maar San Francisco op het eind en Death Valley is zeer bewust wel gepland.
Stel dat ik White Sands invoeg, dan zeker GC op het laatst. En evt Sedona laten zitten?
-
- Amerika-expert
Het blijft smaakzaak, sedona is wel een mooi plaatsje hoor, ik was hier zelf dit jaar en vond het wel leuk, maar grand canyon bespaar je al 1 dag op, dat is trouwens niet meer dan twee uur rijden vanaf sedona...tenzijwe je diverse stops maakt natuurlijk, als je van Indiaanse cultuur houdt dan is wellicht wupataki, ten oosten van grand canyon ook een aanrader. Ik heb hier foto,'s van die ik je evntueel kan mailen, ik vind persoonlijk je route heel rustig en daar mag best een boogje bij gemaakt worden, ik denk wel dat het groene yosemite een fijne afwisseling is met al je rode rotsen en woestijnen in je route, zou ik er niet uithalen...... Maar inderdaad als de tioga pas gesloten is moet je waarschijnlijk aan de zuidkant langs rijden, wat je een behoorlijk aantal extra uren geeft...of via de noordkant...
Ik zou eens een alternatieve route kunnen bedenken voor je, maar dat moet ik in het weekend doen met de kaart erbij.
Mesa verde vind ik dat je aan 1 dag ruim voldoende heb, was er zelf na een aantal uur wel uitgekeken, wellicht een ritje van durango naar silverton met de trein of de auto? Ouray is een heel leuk plaatsje met warmwaterbron baden......
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je kan rijden op een dag, ben zelf vanuit tuscon naar white Sands gereden in 1 dag, ik denk dat dit ongeveer 7 uur rijden is over de interstate, dus niet via silverton
city.....
Vanuit alamagordo is het ongeveer 5 uur rijden tot santa fe, en dat is via tequila en over een heel rustige weg, kwam volgens mij niet meer dan een auto of tien tegen per uur....
Ik zou eens een alternatieve route kunnen bedenken voor je, maar dat moet ik in het weekend doen met de kaart erbij.
Mesa verde vind ik dat je aan 1 dag ruim voldoende heb, was er zelf na een aantal uur wel uitgekeken, wellicht een ritje van durango naar silverton met de trein of de auto? Ouray is een heel leuk plaatsje met warmwaterbron baden......
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je kan rijden op een dag, ben zelf vanuit tuscon naar white Sands gereden in 1 dag, ik denk dat dit ongeveer 7 uur rijden is over de interstate, dus niet via silverton
city.....
Vanuit alamagordo is het ongeveer 5 uur rijden tot santa fe, en dat is via tequila en over een heel rustige weg, kwam volgens mij niet meer dan een auto of tien tegen per uur....
Laatst gewijzigd door RoyBergen op 06 okt 2010, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
En ja , het is onze eerste VS reis, wel 2x in Canada geweest.
Eigenlijk zoeken we de minst toerische gebieden normaal gesproken op, maar ja, de parken schijnen zo mooi te zijn dat je veel een keer gezien moet hebben. Maar al lezende krijg ik wel steeds meer zin in het iets rustiger New Mexico.
Eigenlijk zoeken we de minst toerische gebieden normaal gesproken op, maar ja, de parken schijnen zo mooi te zijn dat je veel een keer gezien moet hebben. Maar al lezende krijg ik wel steeds meer zin in het iets rustiger New Mexico.
Wat fijn dat je zoveel informatie geeft. De alternatieve route voor de Tiogapas is zeer welkom.
Verder zou ik inderdaad graag je foto´s zien. Maar hoe regel je op deze site het uitwisselen van emailadressen als ik die niet openbaar neer wil zetten? Ben net vandaag geregistreerd en ben nog onbekend met de gang van zaken.
Verder zou ik inderdaad graag je foto´s zien. Maar hoe regel je op deze site het uitwisselen van emailadressen als ik die niet openbaar neer wil zetten? Ben net vandaag geregistreerd en ben nog onbekend met de gang van zaken.
-
- Amerika-expert
Sedona is heel toeristisch, maar ook heel mooi.....
New Mexico vond ik wel heel mooi, maar dit is behoorlijk uitgestrekt.....
Alamagordo is 1 van de lelijkste plaatsjes die ik gezien heb in de USA, maar who cares met het mooie white Sands in de buurt met de avond wandeling.....
volgens mij zijn die makkelijk in de route op te nemen.
Je kunt me een persoonlijk bericht sturen. ik heb ook een verslag getypt van m'n reis deze zomer die veel langs de plekken gaat die je noemt, maar heb hier nog geen plaatjes bij geplaatst, wellicht leuk voor jou om te lezen....
Welkom op het forum trouwens, hier krijg je antwoord op al je vragen......
Ik ben zelf 5 keer in Amerika geweest de laatse tien jaar.
Als je via de zuidkant naar yosemite gaat, kun je ook via sequioa en kings canyon national park, die vind ik persoonlijk prachtig, trek hier echter wel een dag of twee voor uit, je kunt hier ook goed beren spotten.....
New Mexico vond ik wel heel mooi, maar dit is behoorlijk uitgestrekt.....
Alamagordo is 1 van de lelijkste plaatsjes die ik gezien heb in de USA, maar who cares met het mooie white Sands in de buurt met de avond wandeling.....
volgens mij zijn die makkelijk in de route op te nemen.
Je kunt me een persoonlijk bericht sturen. ik heb ook een verslag getypt van m'n reis deze zomer die veel langs de plekken gaat die je noemt, maar heb hier nog geen plaatjes bij geplaatst, wellicht leuk voor jou om te lezen....
Welkom op het forum trouwens, hier krijg je antwoord op al je vragen......
Ik ben zelf 5 keer in Amerika geweest de laatse tien jaar.
Als je via de zuidkant naar yosemite gaat, kun je ook via sequioa en kings canyon national park, die vind ik persoonlijk prachtig, trek hier echter wel een dag of twee voor uit, je kunt hier ook goed beren spotten.....
-
- Amerikafan
Misschien heb je ook iets aan ons reisverslag van 2008.
Wij zijn op een aantal plekken geweest die jij ook gaat bezoeken.
Zie de middelste link onderaan dit bericht.
Groeten Wilma.
Wij zijn op een aantal plekken geweest die jij ook gaat bezoeken.
Zie de middelste link onderaan dit bericht.
Groeten Wilma.
Reistijden vind je met o.a. met 'get directions' op: http://www.mapquest.com.
Wanneer je de dagen waarbij je verplaats op schrijft in de vorm "van - naar", dan zie je beter of je nog ruimte hebt.
New mexico is mooi en weer een totaal andere staat en zeker de moeite waard.
Ik zou 30/4 al naar Tucson rijden, maar dat is omdat ik niks met Phoenix heb.
Een mooie route van Tucson naar Holbrook is via Florence, Apache Jct, Apache Trail (AZ-88), Globe, Show Low. Daar ben je wel even zoet mee.
Wanneer je tussen DV en Yosemite 1 of 2 dagen extra neemt, dan hoef je niet over de Tioga Pass in te zitten.
Eind mei is wat dat betreft niet te voorspellen: http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm
De keuze van een omrijdroute is maar net of je onderlangs Sequoia/Kings Canyon wil zien, of Bodie en Mono Lake en een bergpas bovenlangs...
Het is al een mooie route, maar volgens mij lukt het wel om er nog meer uit te halen.
Johan
Wanneer je de dagen waarbij je verplaats op schrijft in de vorm "van - naar", dan zie je beter of je nog ruimte hebt.
New mexico is mooi en weer een totaal andere staat en zeker de moeite waard.
Ik zou 30/4 al naar Tucson rijden, maar dat is omdat ik niks met Phoenix heb.
Een mooie route van Tucson naar Holbrook is via Florence, Apache Jct, Apache Trail (AZ-88), Globe, Show Low. Daar ben je wel even zoet mee.
Wanneer je tussen DV en Yosemite 1 of 2 dagen extra neemt, dan hoef je niet over de Tioga Pass in te zitten.
Eind mei is wat dat betreft niet te voorspellen: http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm
De keuze van een omrijdroute is maar net of je onderlangs Sequoia/Kings Canyon wil zien, of Bodie en Mono Lake en een bergpas bovenlangs...
Het is al een mooie route, maar volgens mij lukt het wel om er nog meer uit te halen.
Johan
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou het inderdaad even opschrijven zoals Johan aangeeft, dat maakt het veel duidelijker waar je een volle dag hebt en waar niet.
De route bij de Grand Canyon lijkt me zo wel goed, je zou ook Holbrook na Page kunnen doen, maar veel maakt het niet uit.
Sowieso een dag extra tussen DV en Yosemite, ik kan eigelijk niet goed zien of dat nu ook je bedoeling is. Of heb je nu 2 nachten voor DV staan?
Je zou het zo kunnen doen:
28 Las Vegas - Death Valley
29 Death Valley - Lee Vining (ALambama Hills, Bristlecone Foprest, Monno Lake, BOdie)
30 Lee Vining - Yosemite (via Tioga Pass of noordelijker)
31 yosemite
1 Yosemite
2 Yosemite - SF
Je hebt dan 2 volle dagen Yosemite als de Tioga Pass gesloten is, en 3 als de pas open is. En dat is in juni zeker niet te veel. Ik zou snel gaan boeken daar.
Een andere mogelijkheid is om onderlangs de rijden en ook Sequoia/Kings Canyon te bezoeken. Dan zou ik elders wat minder tijd emen zodat je voldoende tijd hebt voor Sequoia.
Begin juni is de kans groot dat de pas open is, maar zeker weten doe je het niet.
Je kunt ook als je de Tioga Pass neemt eerst naar yOsemite gaan, en dan naar Sequoia e via de kust naar SF.
Dit stuk begrijp ik niet:
Ik denk dat dat wel minder kan.
Je zou ook in MV kunnen overnachten, heb je dat al overwogen?
Wat zijn je plannen bij Cayonlands en Arches? Misschien hier een dag minder en een dag Capitol Reef erbij?
Ik zeg het wel vaker: de Grand Canyon verdient echt wel een volle dag, zeker als je een paar wandelingen wilt maken, en dat hoeft echt niet helemaal naar de rivier te zijn.
In ons 2008 verslag kun je wat stukken van je route terugvinden. Voor Sequoia zie ons 2006-verslag.
Marianne
De route bij de Grand Canyon lijkt me zo wel goed, je zou ook Holbrook na Page kunnen doen, maar veel maakt het niet uit.
27 LV
za 28 DV
zo 29 Alab Hills/DV
30 Yosemite
31 Yosem
1 Yosem
2 SF
Sowieso een dag extra tussen DV en Yosemite, ik kan eigelijk niet goed zien of dat nu ook je bedoeling is. Of heb je nu 2 nachten voor DV staan?
Je zou het zo kunnen doen:
28 Las Vegas - Death Valley
29 Death Valley - Lee Vining (ALambama Hills, Bristlecone Foprest, Monno Lake, BOdie)
30 Lee Vining - Yosemite (via Tioga Pass of noordelijker)
31 yosemite
1 Yosemite
2 Yosemite - SF
Je hebt dan 2 volle dagen Yosemite als de Tioga Pass gesloten is, en 3 als de pas open is. En dat is in juni zeker niet te veel. Ik zou snel gaan boeken daar.
Een andere mogelijkheid is om onderlangs de rijden en ook Sequoia/Kings Canyon te bezoeken. Dan zou ik elders wat minder tijd emen zodat je voldoende tijd hebt voor Sequoia.
Begin juni is de kans groot dat de pas open is, maar zeker weten doe je het niet.
Je kunt ook als je de Tioga Pass neemt eerst naar yOsemite gaan, en dan naar Sequoia e via de kust naar SF.
Dit stuk begrijp ik niet:
Wat is de bedoeling van dag 11? Rij je dan van Page naar Kayenta? Heb je een volle dag voor Monument Valley of niet?10 Page Antelope canyon
11 Kayenta/Page
Ik denk dat dat wel minder kan.
Je zou ook in MV kunnen overnachten, heb je dat al overwogen?
Wat zijn je plannen bij Cayonlands en Arches? Misschien hier een dag minder en een dag Capitol Reef erbij?
Ik zeg het wel vaker: de Grand Canyon verdient echt wel een volle dag, zeker als je een paar wandelingen wilt maken, en dat hoeft echt niet helemaal naar de rivier te zijn.
In ons 2008 verslag kun je wat stukken van je route terugvinden. Voor Sequoia zie ons 2006-verslag.
Marianne
Weer veel goede tips! Ik ga dit weekend al jullie informatie eens verwerken en kijken wat ik aan ga passen. Heb dan ook tijd om de reisverslagen van jullie te lezen. Volgende week de nieuwe ,en anders opgeschreven route, Johan. Wat vinden jullie Johan en Marianne wat White Sands betreft, wel of niet toevoegen.
En Phoenix: we komen waarschijnlijk laat aan en dachten dan de volgende dag de auto op te halen en koelbox enz aan te schaffen. Is het goed onderweg naar Tucson te doen en hoe zit het met openingstijden op zondag als het de eerste dag niet zou lukken?
En Phoenix: we komen waarschijnlijk laat aan en dachten dan de volgende dag de auto op te halen en koelbox enz aan te schaffen. Is het goed onderweg naar Tucson te doen en hoe zit het met openingstijden op zondag als het de eerste dag niet zou lukken?
Nog een vraag Marianne, je schrijft:
[30 Lee Vining - Yosemite (via Tioga Pass of noordelijker)
31 yosemite
1 Yosemite
2 Yosemite - SF
Je hebt dan 2 volle dagen Yosemite als de Tioga Pass gesloten is, en 3 als de pas open is. En dat is in juni zeker niet te veel. Ik zou snel gaan boeken daar
Waar overnacht je dan, in het park of elders? En zijn alle accomodaties in het park goed toegankelijk bij slecht weer vanuit Lee Vining
[30 Lee Vining - Yosemite (via Tioga Pass of noordelijker)
31 yosemite
1 Yosemite
2 Yosemite - SF
Je hebt dan 2 volle dagen Yosemite als de Tioga Pass gesloten is, en 3 als de pas open is. En dat is in juni zeker niet te veel. Ik zou snel gaan boeken daar
Waar overnacht je dan, in het park of elders? En zijn alle accomodaties in het park goed toegankelijk bij slecht weer vanuit Lee Vining
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ging uit van overnachten in het park, en dan bij voorkeur in de vallei. Je hebt daar de Yosemite Lodge (kamers), en Curry Village (kamers, cabins en tenten), en Housekeeping Camp (tenten). Zie www.yosemitepark.com voor meer info en reserveringen.
Dit is allemaal het hele jaar open. Als de pas niet open is kom je aan de westkant het park binnen; je zou dan ook (voor 1 nacht of alle nachten) voor bijvoorbeeld El Portal kunnen kiezen, dat ligt het dichtste bij het park (een half uur rijden van de vallei).
Onmdat mei/juni prachtige maanden zijn voor de watervallen zal het in de vallei erg druk zijn. Het is dan wel prettig als je in het park overnacht omdat je dan niet in de file staat het park in, en je niet hoeft te zoeken naar een parkeerplaats.
Marianne
Dit is allemaal het hele jaar open. Als de pas niet open is kom je aan de westkant het park binnen; je zou dan ook (voor 1 nacht of alle nachten) voor bijvoorbeeld El Portal kunnen kiezen, dat ligt het dichtste bij het park (een half uur rijden van de vallei).
Onmdat mei/juni prachtige maanden zijn voor de watervallen zal het in de vallei erg druk zijn. Het is dan wel prettig als je in het park overnacht omdat je dan niet in de file staat het park in, en je niet hoeft te zoeken naar een parkeerplaats.
Marianne
Dat betekent dan waarschijnlijk dat je al van te voren moet besluiten of je onder- of bovenlangs naar de westkant gaat voor de overnachting in Yosemite. Want als de pas dicht is, hoever is het dan van Lee Vining naar Yosemite? In dat geval El Portal en niet Lee Vining?
-
- Amerika-expert
Ik heb eens even zitten denken met de kaart erbij........ hier komt wellicht een alternatief, ik kies hier bewust voor de zuidelijke route naar yosemite en je krijgt white sands en santa fe en sequioa erbij, in het stuk boven de grand canyon is het moeilijk plannen omdat daar zoveel nationale parken zijn, wellicht een beetje teveel rode rotsen???? al is het daar prachtig....
Ik heb dan bewust als enige petrified forrest laten vallen, dit is wellicht in te passen hoor, maar ik krijg het even niet voor me....
komt ie
29 phoenix
30 tuscon, overnachting in oro valley (ik wil je golf villas in oro valley aanbevelen) eventueel bezoek biosphere 2?
1 tuscon-saquaro national park, en evetueel pima air space museum
2 tuscon naar tombstone, overnachting in de buurt van tombstone
3 via fort bowie (eventueel chiquara nm) naar silver city
4 van silver city naar alamogordo, bezoek white sands, vooraal de sunset stroll is aan te bevelen)
5 een 4 uur lange rit naar santa fe via tularosa -three rivers-carrizozo-coyote, in de avond wellicht een bezoek aan de plaza
6 santa fe, een rustdag met eventueel canyon road en een dagje rondkijken in santa fe ( de rondrit met een open elektrobusje is heel informatief en mooi)
7 santa fe- durango (via de 84, een mooie route met veel natuur en rustige wegen)
8 durango - dagtocht naar mesa verde
9 durango-ouray ( over de prachtige scenic bergweg, eventueel de treinrit naar silverton)
10 ouray naar moab (via black canyon of gunnison np), rij langs de sal river loop (of zoiets) (met fish towers etc)
11 moab-bezoek arches national park en maak een mooie wandeling .....(indien niet te warm)
12 moab- dead horse point state park en canyonlands np (windows section) bezoek in ieder geval het allerlaatse uitzichtpunt! )
13 moab (rustdag of verder bezoek in de nabijgelegen nationale parken)
14 van moab naar capitol reef national park, overnachting daar in de buurt
15 van capitol reef via valley of the gods en muki dogway (eventueel muley point) naar monument valley (overnachting aldaar)
16 monument valley-page
17 page (diverse mogelijkheden aldaar)
18 page naar bryce canyon (overnachting nabij de ingang van bryce canyon)
19 morgenbezoek aan bryce eventueel, daarna door naar zion national park via de 9 of de 14,overnachting in springdale
20 springdale, bezoek en wandeling in zion national park (diverse mogelijkheden afhankelijk van de zin en conditie , denk aan angels landing, the emerald pools of een wandeling door de narrows (hiervoor heb je wel waterschoenen en een stok nodig)
21 een lange rijdag van zion naar grand canyon via de oostingang, neem de zonsondergang mee van grand view point, wellicht bezoek aan wupataki
national monument voor dat je de grand canyon inrijd.....
22 na een mooie zonsondergang aan de grand canyon, een mooie zonsopgang wellicht, verde rbezoek south rim???? in de namiddag naar sedona
23 sedona (rustdag of aktiviteit vanuit sedona, vele mogelijkheden wellicht een kort bezoek aan montezuma castle)
24 sedona, via route 66 (seligman) en hoover dam naar las vegas
25 las vegas, verblijf aan de strip....
26 las vegas (vele mogelijkheden en shows etc, outletshopping, wil je er toch even uit, valley of fire state park)
27 las vegas, rustdag
28 vanuit vegas vroeg in de morgen naar death valley, diverse prachtige stops, overnachting in death valley
29 death valley, diverse bezoeken, daarna door naar de omgeving van lake isabella
30 lake isabella naar sequioas np, verblijf in het park ! en bezoek in de avond de trails rond de meadows , kans op beren bijzonder groot)
31 vanuit sequioa een lange detour in kings canyon, scenic en prachtig) in de namiddag doorijden naar oakhurst
1 yosemite, begin de dag eventueel bij glacier point en daarna door, mariposa grove wellicht overslaan omdat je deze bomen al gezien hebt in sequioa)
2 yosemite (na een overnachting in the valley)
3 vanuit yosemite naar san fransisco
4 san fransisco
5 san fransisco
6 jammergenoeg naar huis....
Het laatste gedeelte kun je makkelijk veranderen als je weet dat de tioga pass open is, je kunt dit op internet volgen, maar het blijft smaakzaak.)
Het is maar net wat jullie willen, hoeveel jullie willen wandelen etc....) Dan bezoek je inplaats van sequioa en kings canyon en lake isabella en mono lake en eventueel bodie ghosttown, mijn persoonlijke voorkeur gaat echter uit naar de zuidkant al was mn bezoek dit jaar aan mono lake indrukwekkend...
Het is maar een alternatiev voorstel natuurlijk
, naar mijn mening wel een heel mooie vakantie hoor !
groeten Roy en Lin, vanuit t hoge noorden
Ik heb dan bewust als enige petrified forrest laten vallen, dit is wellicht in te passen hoor, maar ik krijg het even niet voor me....
komt ie
29 phoenix
30 tuscon, overnachting in oro valley (ik wil je golf villas in oro valley aanbevelen) eventueel bezoek biosphere 2?
1 tuscon-saquaro national park, en evetueel pima air space museum
2 tuscon naar tombstone, overnachting in de buurt van tombstone
3 via fort bowie (eventueel chiquara nm) naar silver city
4 van silver city naar alamogordo, bezoek white sands, vooraal de sunset stroll is aan te bevelen)
5 een 4 uur lange rit naar santa fe via tularosa -three rivers-carrizozo-coyote, in de avond wellicht een bezoek aan de plaza
6 santa fe, een rustdag met eventueel canyon road en een dagje rondkijken in santa fe ( de rondrit met een open elektrobusje is heel informatief en mooi)
7 santa fe- durango (via de 84, een mooie route met veel natuur en rustige wegen)
8 durango - dagtocht naar mesa verde
9 durango-ouray ( over de prachtige scenic bergweg, eventueel de treinrit naar silverton)
10 ouray naar moab (via black canyon of gunnison np), rij langs de sal river loop (of zoiets) (met fish towers etc)
11 moab-bezoek arches national park en maak een mooie wandeling .....(indien niet te warm)
12 moab- dead horse point state park en canyonlands np (windows section) bezoek in ieder geval het allerlaatse uitzichtpunt! )
13 moab (rustdag of verder bezoek in de nabijgelegen nationale parken)
14 van moab naar capitol reef national park, overnachting daar in de buurt
15 van capitol reef via valley of the gods en muki dogway (eventueel muley point) naar monument valley (overnachting aldaar)
16 monument valley-page
17 page (diverse mogelijkheden aldaar)
18 page naar bryce canyon (overnachting nabij de ingang van bryce canyon)
19 morgenbezoek aan bryce eventueel, daarna door naar zion national park via de 9 of de 14,overnachting in springdale
20 springdale, bezoek en wandeling in zion national park (diverse mogelijkheden afhankelijk van de zin en conditie , denk aan angels landing, the emerald pools of een wandeling door de narrows (hiervoor heb je wel waterschoenen en een stok nodig)
21 een lange rijdag van zion naar grand canyon via de oostingang, neem de zonsondergang mee van grand view point, wellicht bezoek aan wupataki
national monument voor dat je de grand canyon inrijd.....
22 na een mooie zonsondergang aan de grand canyon, een mooie zonsopgang wellicht, verde rbezoek south rim???? in de namiddag naar sedona
23 sedona (rustdag of aktiviteit vanuit sedona, vele mogelijkheden wellicht een kort bezoek aan montezuma castle)
24 sedona, via route 66 (seligman) en hoover dam naar las vegas
25 las vegas, verblijf aan de strip....
26 las vegas (vele mogelijkheden en shows etc, outletshopping, wil je er toch even uit, valley of fire state park)
27 las vegas, rustdag
28 vanuit vegas vroeg in de morgen naar death valley, diverse prachtige stops, overnachting in death valley
29 death valley, diverse bezoeken, daarna door naar de omgeving van lake isabella
30 lake isabella naar sequioas np, verblijf in het park ! en bezoek in de avond de trails rond de meadows , kans op beren bijzonder groot)
31 vanuit sequioa een lange detour in kings canyon, scenic en prachtig) in de namiddag doorijden naar oakhurst
1 yosemite, begin de dag eventueel bij glacier point en daarna door, mariposa grove wellicht overslaan omdat je deze bomen al gezien hebt in sequioa)
2 yosemite (na een overnachting in the valley)
3 vanuit yosemite naar san fransisco
4 san fransisco
5 san fransisco
6 jammergenoeg naar huis....
Het laatste gedeelte kun je makkelijk veranderen als je weet dat de tioga pass open is, je kunt dit op internet volgen, maar het blijft smaakzaak.)
Het is maar net wat jullie willen, hoeveel jullie willen wandelen etc....) Dan bezoek je inplaats van sequioa en kings canyon en lake isabella en mono lake en eventueel bodie ghosttown, mijn persoonlijke voorkeur gaat echter uit naar de zuidkant al was mn bezoek dit jaar aan mono lake indrukwekkend...
Het is maar een alternatiev voorstel natuurlijk

groeten Roy en Lin, vanuit t hoge noorden
Tja... en nu?
Ik heb voor de route zonder White Sands een km telling en uren telling gedaan. Voor het gemak ook even Bryce en Zion en niet een plaats in de buurt, maar het park als ijkpunt opgegeven. Alle omwegen zitten er dus nog niet in. Met deze route zit ik ongeveer aan 4000 km als basis. Er zijn dan een paar lange rijdagen, maar mi niet teveel. Ook de route aangepast met een aantal van jullie suggesties erin.
29-apr Phoenix
za30 Phoenix Tucson 183km
zo1 Tucson
2 Tucson Globe 170km
3 Globe Holbrook 216km
4 Holbrook Canyon de Chelly 197km
5 Canyon de Chelly Monument Valley 207km
6 Monument Valley Mesa verde 243km
za7 Mesa Verde Moab 201km
zo 8 Moab
9 Moab
10 Moab
11 Moab Capitool Reef 217km
12 Capitool Reef
13 Capitool Reef Bryce 259km
za 14 Bryce
zo15 Bryce Zion 140km
16 Zion
17 Zion Page 187km
18
19 Page
20 Page GC 222km
za21 GC
zo22 GC Sedona 183km
23 Sedona LV 446km (5uur 22min)
24 LV
25 LV
26 LV
27 LV Death Valley 227km
za 28 Death Valley Lone Pine 168km
zo 29 Lone Pine Lee Vining 196km
30 Lee Vining (El Portal)Yosemite 122km (of 557 km en 7 uur als de pas gesloten is!!)
31 El Portal Yosemite 35km
1 Yosemite
2 Yosemite SF 361km
3 SF
za 4 SF
zo SF
6 SF A´dam
Ik heb vóór Las Vegas dan nog een dag over. Waar zal ik dan meer tijd nemen? Verder heb ik de noordelijke route uitgewerkt als de Tioga is gesloten, de zuidelijke moet ik nog uitrekenen, maar het zal mi niet korter zijn.
Roy, als ik de afstanden uitreken via White Sands krijg ik in eerste instantie de indruk dat ik de eerste week behoorlijk wat km rijdt. Misschien toch voor een volgend bezoek bewaren?
Elk advies is weer welkom, ik zou graag op korte termijn GC en Yosemite een cabin willen boeken, dus hiervoor moet de planning redelijk vast zijn.
Ik heb voor de route zonder White Sands een km telling en uren telling gedaan. Voor het gemak ook even Bryce en Zion en niet een plaats in de buurt, maar het park als ijkpunt opgegeven. Alle omwegen zitten er dus nog niet in. Met deze route zit ik ongeveer aan 4000 km als basis. Er zijn dan een paar lange rijdagen, maar mi niet teveel. Ook de route aangepast met een aantal van jullie suggesties erin.
29-apr Phoenix
za30 Phoenix Tucson 183km
zo1 Tucson
2 Tucson Globe 170km
3 Globe Holbrook 216km
4 Holbrook Canyon de Chelly 197km
5 Canyon de Chelly Monument Valley 207km
6 Monument Valley Mesa verde 243km
za7 Mesa Verde Moab 201km
zo 8 Moab
9 Moab
10 Moab
11 Moab Capitool Reef 217km
12 Capitool Reef
13 Capitool Reef Bryce 259km
za 14 Bryce
zo15 Bryce Zion 140km
16 Zion
17 Zion Page 187km
18
19 Page
20 Page GC 222km
za21 GC
zo22 GC Sedona 183km
23 Sedona LV 446km (5uur 22min)
24 LV
25 LV
26 LV
27 LV Death Valley 227km
za 28 Death Valley Lone Pine 168km
zo 29 Lone Pine Lee Vining 196km
30 Lee Vining (El Portal)Yosemite 122km (of 557 km en 7 uur als de pas gesloten is!!)
31 El Portal Yosemite 35km
1 Yosemite
2 Yosemite SF 361km
3 SF
za 4 SF
zo SF
6 SF A´dam
Ik heb vóór Las Vegas dan nog een dag over. Waar zal ik dan meer tijd nemen? Verder heb ik de noordelijke route uitgewerkt als de Tioga is gesloten, de zuidelijke moet ik nog uitrekenen, maar het zal mi niet korter zijn.
Roy, als ik de afstanden uitreken via White Sands krijg ik in eerste instantie de indruk dat ik de eerste week behoorlijk wat km rijdt. Misschien toch voor een volgend bezoek bewaren?
Elk advies is weer welkom, ik zou graag op korte termijn GC en Yosemite een cabin willen boeken, dus hiervoor moet de planning redelijk vast zijn.
-
- Amerika-expert
Re: Reis broer16: welke volgorde, graag advies
Het is maar net wat je wil, ik vind het rijden in het begin altijd een feest, aan het eind van de vakantie wat minder. Ik had bewust een stukje Colorado erbij gedaan om wat afwisseling te krijgen van de woestijnomgeving. Alles is mooi
je moet gewoon een prioritering maken over wat je eigenlijk wil. Ik vind de afstanden van 200 kilometer eigenlijk niets, want als je in de morgen om een uur of 8 weggaat, ben je er al voor de middag..... En het rijden in west USA is net als in Canada rustig en behaagelijk. Even kijken wat de anderen hier op het forum hier over menen, ik heb het idee dat je een beetje in dezelfde omgeving blijft hangen, maar zoals gezegd! Alles is smaakzaak, met mijn route ben je wellicht een kilometer of 1000 meer aan het rijden. ikzelf reed bijvoorbeeld in 1 dag van alamogordo naar tuscon, ik was er dan ok al om 15u en bezocht saquaro in anderhalf uur voordat ik na m'n hotel ging in oro valley. Het blijft toch persoonlijk !
Voor yosemite moet je inderdaad vroeg boeken. Een dag extra in las Vegas is absoluut geen straf, probeer las Vegas buiten het weekend te houden indien mogelijk !
Groeten Roy,
Ps ,andere forumers, kom graag met jullie ideen, ik weet dat jullie deze hebben !

Voor yosemite moet je inderdaad vroeg boeken. Een dag extra in las Vegas is absoluut geen straf, probeer las Vegas buiten het weekend te houden indien mogelijk !
Groeten Roy,
Ps ,andere forumers, kom graag met jullie ideen, ik weet dat jullie deze hebben !
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Reis broer16: welke volgorde, graag advies
De afstand die je nu in kilometers hebt, hebben wij meestal in mijlen over een periode van 28 dagen met een camper dus dit is echt een heel rustige route.
Begrijp alleen de stop in Globe AZ niet helemaal wat wil je doen om die dag?
Begrijp alleen de stop in Globe AZ niet helemaal wat wil je doen om die dag?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 3456 Weergaves
-
Laatste bericht door nwolf
-
- 13 Reacties