Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Christina Curry, hoe in LA?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Charmed
Amerika-ontdekker

Christina Curry, hoe in LA?

Bericht door Charmed »

Hallo allemaal!

Ik ben benieuwd, :P

Die dochter van Patricia Paay, Christina Curry woont nu in LA.
Hoe heeft ze dat voor mekaar gekregen?
Het lijkt me sterk dat ze heeft meegedaan aan de Green Card lottery..
Iemand een idee?

Groetjes! :thumbup:
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Christina Curry, hoe in LA?

Bericht door gyatso »

Volgens mij heeft Adam Curry een dubbele nationaliteit (Amerikaanse vader, Nederlandse moeder), bovendien heeft hij jaren in Amerika gewerkt (MTV) Denk dat Christina in die tijd ook is geboren, heb zo het vermoeden dat zij dus ook een dubbele nationaliteit heeft.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Na twee tellen zoeken op internet kan ik je vertellen dat ze in Amerika geboren is.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Als haar vader de Amerikaanse nationaliteit heeft, heeft zij die automatisch ook. Niets van dat ingewikkelde Nederlandse gedoe met nationaliteiten. Kind geboren in de VS = VS nationaliteit. Kind geboren van ouder met VS nationaliteit = VS nationaliteit
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
aatje1
Amerika-ontdekker

Bericht door aatje1 »

Zo ingewikkeld is het Nederlandse niet: Nederlandse ouder=Nederlandse nationaliteit.

Als Christina Curry in LA zit, waarom moeten alle roddelbladen dan vol met haar staan? Ik snap werkelijk niet waarom ik dat kind de hele tijd over tegen kom (niet letterlijk dus).
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Christina Curry gaat voor MTV een real life soap maken samen met Peaches Geldof. Dat zal de reden zijn dat je haar nu overal in de bladen ziet.

http://nos.nl/artikel/177667-christina- ... esoap.html

Marjon
Arizona
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Arizona »

Waarom krijgt zij nou weer een eigen reallife soap? Omdat ze 'dochter van' is? :roll:
Zijn er dan echt mensen die het interessant vinden om daar naar te kijken? :oops:
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

aatje1 schreef:Zo ingewikkeld is het Nederlandse niet: Nederlandse ouder=Nederlandse nationaliteit.
Zo simpel is het niet aatje1. Mijn dochter is geboren met Nederlandse vader in 2003, zelf ben in Belgische en we wonen in België. We hebben moeten wachten tot 2007, dus tot ze 3 jaar was om de Nederlandse nationaliteit te mogen aanvragen. Dit was een hele procedure waarin we moesten 'bewijzen' dat haar vader al die jaren voor haar had gezorgd. Een hele papierwinkel en enkele maanden geduld dus.

Niet echt zo simpel dus....
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Jawel hoor. Mijn kinderen hadden in 6 weken hun nederlandse paspoort na geboorte.
Beide zijn geboren en getogen in amerika met nederlandse ouders
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

inge67 schreef:
Zo simpel is het niet aatje1. Mijn dochter is geboren met Nederlandse vader in 2003, zelf ben in Belgische en we wonen in België. We hebben moeten wachten tot 2007, dus tot ze 3 jaar was om de Nederlandse nationaliteit te mogen aanvragen. Dit was een hele procedure waarin we moesten 'bewijzen' dat haar vader al die jaren voor haar had gezorgd. Een hele papierwinkel en enkele maanden geduld dus.

Niet echt zo simpel dus....
Waren jullie op dat moment getrouwd? Want dat maakt een groot verschil volgens mij...
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
rsn
Amerika-ontdekker

Bericht door rsn »

excuse me, maar lekker belangrijk..

:roll:
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Arizona schreef:Waarom krijgt zij nou weer een eigen reallife soap? Omdat ze 'dochter van' is? :roll:
Zijn er dan echt mensen die het interessant vinden om daar naar te kijken? :oops:
Ach.... zolang het volk naar troep als Jersey Shore kijkt, en het Nederlandse slappe aftreksel Oh Oh Cherso.... denk ik dat er voor zoiets ook wel wat kijkers te vinden zijn.

Domme mensen op TV = pret voor het volk. ;)
"I reject your reality, and substitute my own!"
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

ned in MO schreef:Jawel hoor. Mijn kinderen hadden in 6 weken hun nederlandse paspoort na geboorte.
Beide zijn geboren en getogen in amerika met nederlandse ouders
Beide ouders Nederlands is wat anders, dan een ouder niet. Kinderen houden niet automatisch hun Nederlanderschap, als ze uit Nederlandse ouders worden geboren. Toen ik mijn Nederlanderschap na de geboorte van mijn kinderen verloor, verloren zij het automatisch ook. Dat gebeurt niet met de Amerikaanse nationaliteit, die heb je automatisch voor het leven.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Da's waar. En is het ook niet zo dat Nederlandse kinderen moeten "kiezen" als ze 18 worden? Ik heb ooit een Nederlandse collega gehad met een Duitse vrouw, en hij vertelde me dat zijn kinideren moesten "kiezen" wat ze wilde zijn als ze 18 werden. Ik heb daar verder nog nooit van gehoord, maar ja, de wetgeving is zo ..uhm..interessant? :) dat ik er al niet meer raar van op zou kijken.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Dat moeten kiezen voor Nederlandse kinderen met dubbele nationaliteit is niet waar. Als ze vroeg een Nederlands paspoort halen en dat telkens op tijd verlengen, kunnen ze beide nationaliteiten houden, niks geen kiezen.

Mijn zoon is in Manhattan geboren en heeft al heel jong ook de Nederlandse nationaliteit gekregen, omdat ik hem heb aangemeld bij het Nederlandse consulaat in NY. Ik ben de Nederlander (nou ja, Amsterdammer dan), mijn vrouw komt oorspronkelijk uit Tiffin, Ohio.

Ik heb trouw elke vijf jaar een Nederlands paspoort voor hem aangevraagd, het enige was dat ik de eerste keer dat ik dat deed nadat hij 18 was geworden, moest bewijzen dat ik nog steeds Nederlander was (geen probleem, want ik ben pas Amerikaan geworden nadat de dubbele nationaliteit was toegestaan). Hij heeft dat paspoort dus nog steeds en hecht daar erg veel waarde aan, hoewel hij geen Nederlands spreekt en erg weinig internationaal reist. Maar hij wil het absoluut aanhouden.

Het enige is dat we (nog) niet weten of zijn kinderen ook Nederlander kunnen worden. Maar dat zien we tegen die tijd wel.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer