Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Graceland

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
tosca
Amerika-expert

Graceland

Bericht door tosca »

Kan iemand me helpen over tickets voor Graceland? Er zijn namelijk 3 verschillende tickets te verkrijgen en wij vroegen ons af wat nou het grote verschil was tussen de Platinum Tour en de Elvis Entourage VIP Tour.

(1) Graceland Elvis Entourage VIP Tour*
Experience Graceland like you are a VIP. The VIP tour includes:

* an audio-guided tour of Graceland Mansion and grounds
* a self-guided tour of Elvis' two custom airplanes
* a self-guided tour of Elvis' Automobile Museum
* a self-guided tour of Elvis in Hollywood Exhibit
* a self-guided tour of Elvis Lives: The King and Pop Culture Exhibit
* a self-guided tour of Elvis Presley: Fashion King Exhibit
* a self-guided tour of '68 Special Exhibit
* a special VIP Only exhibit at Graceland Mansion
* Front of the Line Mansion Access
* Special All Day Ticket
* Keepsake Backstage Pass

Het dikgedrukte is extra tov de Platinum tour. Ik gok dat het verschil voornamelijk zit in de VIP only exhibit. Het prijsverschil is namelijk enorm (69 om 34 dollar pp).

Heeft iemand de tour gedaan en kan die mij de toegevoegde waarde van de VIP Tour vertellen?
Dude
Moderator

Re: Graceland

Bericht door Dude »

hey,

Wij zijn afgelopen mei in Graceland geweest. Wij kozen echter ook voor de platinium tour dus ik kan niet vertellen wat die special VIP Only exhibit at Graceland Mansion inhoudt.
Wel is het zo dat je bij een platinium tour één maal door het huis mag gaan, gewoon de weg volgend door het huis.
Als je VIP kaarten hebt mag je zo vaak je wilt opnieuw door het huis gaan, althans dat werd ons zo gezegd.
Wat die extra exhibit betekent zou ik eigenlijk ook wel eens willen weten.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Wij hebben in augustus dit jaar ook de Platinum tour gedaan, dus ik weet ook niet hoe die VIP tour eruit ziet. Ondanks dat ik bèst een Elvis fan ben, vond ik de Platinum tour genoeg. Op een gegeven moment is het gewoon teveel van hetzelfde vind ik. Als je nou een keepsake backstage pass voor een optreden van Elvis kon krijgen... maar dat gaat voorlopig niet meer gebeuren, dus ik vraag me ook af wat nou die toegevoegde waarde is van de VIP tour. Ik heb met de Platinum tour niks gemist. Misschien dat ik een VIP pass de moeite waard zou vinden als je daarmee op de bovenverdieping kunt komen, maar dat zal er niet in zitten.

Overigens moet je eens kijken of er online geen kortingscoupons te vinden zijn (in de tijd dat wij gingen hadden we een coupon van $5 korting pp) en anders zou ik adviseren om je kaartjes online te bestellen en ze dan aan de balie op te halen. Scheelt je soms ècht veel tijd met wachten. Nu waren wij wel in de Elvis feestweek (ivm zijn sterfdag) daar en dan is het altijd wat drukker.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
liliane
Amerikafan

Bericht door liliane »

Wij hebben ook de Platinumtour gedaan. Met kortingsbonnen die de camping voor ons uitdraaide was die tour even duur als de goedkoopste tour.
Wij vonden deze tour goed genoeg. Het huis, de auto's en vliegtuigen vonden we echt de moeite waard. De andere tentoonstellingen waren wisselend. Eentje was iets van Comeback '68, die viel echt tegen. Het was in een winkel en het was een paar vitrines.
De VIP tour vonden wij veel te duur. Het was maar een paar dingen meer, maar heel wat dollars meer. Misschien als je een superfan bent dat het dan de moeite waard is?

Toen wij gingen hebben wij ervoor gezorgd dat we er 's morgens vroeg al waren, toen ze net open gingen. Hierdoor was het niet zo heel druk nog. We gingen met het 3e busje van die dag mee.

Veel plezier alvast!
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij zijn geen superfans, maar willen het gewoon graag een keertje zien. Maar wij vroegen ons af of je met de Platinum Tour niets essentieels mist, maar aan de reacties te lezen valt dit dus wel mee :)
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Nog even een tip om wat te besparen, parkeer niet op het terrein van Graceland zelf, ik geloof dat het nu $10 kost.
Ik was er in 2008 toen was het volgens mij al $8, in de omgeving is voldoende parkeerplek te vinden

Aan de rechterkant van het bezoekerscentrum/museum (richting downtown Memphis) zit een chinees restaurant met een grote parkeerplaats, wat meer naar het zuiden van de weg zit nog een shoppingmall met parkeerplek.
Crisis ? What Crisis ?
Steppie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Steppie »

Ik was vorige week nog op Graceland voor een bezoekje, voor de eerste keer trouwens.
Wij kozen voor de Platinum tour wat volgens mij ruim voldoende is.

Buiten de mansion kan je nog enkele voertuigen en speeltjes van Elvis gaan bekijken, mag je naar de twee vliegtuigen en kan je nog enkele kleinere tentoonstellingen binnenlopen.
We hebben dit alles op zo'n 3 uur gedaan en dat was genoeg.

By the way, als je naar Stax of Sun Studios wilt gaan, ik heb op Graceland tickets gekocht voor Sun Studios en heb er nog een korting van 1.50$/ticket gekregen ook.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Steppie schreef:
We hebben dit alles op zo'n 3 uur gedaan en dat was genoeg.
amaai, dat is snel. Wij deden er dubbel zo lang over maar het was voor onze pa wel de hoofdattractie van de reis
Grts, Bart

tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Haha! Op de website staat dat je zo'n 2.5 á 3 uur over de tour doet, dus ik denk dat jullie de uitzondering op de regel zijn ;)
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ja hoor dat is ook zo, vandaar dat ik zei dat het voor mijn vader dé reisbestemming was (wij hadden hem, als Elvis fan, deze reis cadeau gedaan met de vier kinderen, het was allang een droom van hem)
Vandaar dat wij het een beetje 'gerekt' hebben. Wij hadden de ganse dag voorzien voor Graceland. Wij hebben bv ruim de tijd genomen om de ingangspoort en de muur rond zijn landgoed ook goed te bekijken en te fotograferen.
Onder de middag rustig wat eten bij rockabilly's enz ...
Grts, Bart

Suzanne1978
Amerika-ontdekker

Bericht door Suzanne1978 »

Wij zijn vorig jaar op Graceland geweest met de VIP-tour. Ik ben een grote fan van Elvis, dus ik wilde geen risico nemen en alles zien. Wij waren er op een prachtige zonnige oktober-zondag en we hadden wel verwacht dat het heel erg druk zou zijn. Dat viel dus reuze mee. Het grootste voordeel van de VIP-tickets vind ik dat je nergens hoeft te wachten. Je mag niet alleen over het terrein wandelen, alles gaat met shuttle busjes. Daar moet je dus steeds op wachten. Er rijden er veel hoor, dus dat is op zich niets om je zorgen om te maken, tenzij je weinig tijd hebt ofzo. Met een VIP-ticket kom je aan en wordt er meteen een busje voor je geregeld. Dan voel je je inderdaad even een VIP :lol: De extra's die je kunt zien, zijn niet heel spectaculair. Je ziet wat persoonlijke spullen, allemaal met een verhaal, maar voor iemand die geen echte fan is, denk ik dat dit het prijsverschil niet waard is. Ik vond het zelf wel fijn dat je met de VIP-tour onbeperkt het huis in mag. Dat doe je geen vijf keer, maar toen we alles hadden gezien en het heerlijk rustig was, ben ik dus nog een keer alleen teruggegaan. Ik heb toen nog even heerlijk buiten gezeten, in de tuin en bij het graf, met de bomen in prachtige herfstkleuren en rondrennende eenkhoorntjes. Dat was toch wel ontzettend indrukwekkend. Er was nog een handjevol mensen, echt heel rustig dus. Een van de gidsen vertelde dat het juist 's ochtends heel druk is. Er zijn dan veel bussen met groepen, die zijn na een paar uur weg. Ik lees vaak de tip dat je 's ochtends moet gaan, maar dat betwijfel ik dus.

Ik vind 2 à 3 uur wel kort hoor. Ik weet niet wat dan meegerekend wordt, maar om alles te zien is dat echt te kort. Op het terrein zijn nog allerlei tentoonstellingen, de vliegtuigen liggen wat verder weg, alles is op thema inclusief winkeltjes propvol Elvis-souvenirs. Er zijn ook nog wat café's helemaal in jaren '60 stijl, met jukebox en van die rode plastic banken met uiteraard Elvis en zijn muziek "all over the place". Hartstikke leuk om even wat te eten. Ook de studio van Elvis Radio staat op het terrein. Die zender had ik in de auto al ontdekt. Erg leuk, ze laten ook bezoekers aan het woord die dan vertellen waar ze vandaan komen enzo. Helaas is het ons niet gelukt om op de radio te komen :roll: Wij zijn er al met al een hele dag zoet geweest. Maar zoals gezegd: ik ben echt een fan, ik ben dol op al die winkeltjes en we hebben alles in slentertempo gedaan. Wat je ook beslist, het is onvergetelijk! Mail me gerust als je nog meer wilt weten.

Groeten,
Suzanne
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Suzanne1978 schreef:Mail me gerust als je nog meer wilt weten.
Zet het nou hier op het forum, dan hebben anderen er ook wat aan... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer