Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Foto's Washington DC
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Foto's Washington DC
Gisteren ben ik een paar uur door de stad gaan lopen met het doel om zo min mogelijk "geijkte" toeristen foto's te maken. Als je op de details let is er zoveel mooie architectuur in de stad! Ik vond hele mozaiek plafonds, die waarschijnlijk bijna niemand opvallen! De foto's staan hier.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Foto's Washington DC
Mooie foto's Petra, ik had er al een paar gezien op je log.
Vooral de meest rechtse foto op pagina 1 van Victoria's Secret vind ik erg mooi
Eric
Vooral de meest rechtse foto op pagina 1 van Victoria's Secret vind ik erg mooi

Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik ben net weer blond geverfd, dus ik volg hem even niet?enger003 schreef:Mooie foto's Petra, ik had er al een paar gezien op je log.
Vooral de meest rechtse foto op pagina 1 van Victoria's Secret vind ik erg mooi![]()
Eric

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Lijkt me hartstikke leuk! Kan ik jullie ook eens ontmoeten!!hekkie schreef:Ook ik had de foto's al gezien op je blog. Ook het kaartje van je wandeltour vond ik "handig".......![]()
Maar de foto's zijn weer prachtig Petra! En wie weet lukt het ons dit jaar nog om weer naar Washington te gaan.
Ik heb heimwee naar die stad....
Groetjes Marjan
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als ik de link aanklik, krijg ik een reclame in beeld, van een mooie dame die de lingerie van Victoria Secret aanprijst.Petra/VS schreef:Ik ben net weer blond geverfd, dus ik volg hem even niet?enger003 schreef:Mooie foto's Petra, ik had er al een paar gezien op je log.
Vooral de meest rechtse foto op pagina 1 van Victoria's Secret vind ik erg mooi![]()
Eric
Daarom heeft ze het vast zelf aangetrokken.
Ik kan jammer genoeg geen screenshot voor je maken, maar het is echt zo.
Eric
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Aha, nu krijg ik een andere reclame in beeld, jammer...
Eric

Eric
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ah, ik heb een betaald account bij Webshots, dus die reclame zie ik niet.
Ik ga meer en meer Kodakgallery.com gebruiken voor mijn foto's. Webshots krijgt wel heel veel verkeer, maar hun upload tool is super, superlangzaam en het duurt lang voor de foto's door anderen te bekijken zijn. Bij Kodak heb ik mijn eigen Gallery met makkelijk te onthouden namen voor de albums. Zie het nieuwste album om on topic te komen: 4th of July in DC

Wow wat een drukte op de National Mall, een goede indruk van de hoeveelheid mensen krijg je op die foto van het Lincoln Memorial. Lijkt me fantastisch om mee te maken, 4th of July in DC - Al krijg ik het snel benauwd met zóveel mensen op elkaar.
Mooie foto's Petra, jammer dat wij dit jaar niet naar Washington gaan :/
Mooie foto's Petra, jammer dat wij dit jaar niet naar Washington gaan :/
Sandy
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
enger003 schreef:Als ik de link aanklik, krijg ik een reclame in beeld, van een mooie dame die de lingerie van Victoria Secret aanprijst.
Daarom heeft ze het vast zelf aangetrokken.
Ik kan jammer genoeg geen screenshot voor je maken, maar het is echt zo.
Eric

Link

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Leuk die foto's! Ondanks dat ik er pas nog een week geweest ben, wil ik na 't zien van de foto's zo weer terug
Want alles gezien heb ik nog lang niet
Het nadeel van hartje winter in DC zijn was dan ook dat er weinig groen te vinden is, en de mall ook niet gebruikt kon worden voor even lekker uit te rusten op het gras (weet sowieso niet of dat wel mag), aan de andere kant hebben we nergens hoeven wachten (konden zo doorlopen bij washington monument) en was 't helemaal niet druk in de musea. Time passes deden ze niet aan, scheelde weer. Ik zou Johan Cruijff dan ook kunnen aanhalen hier, maar lijkt me overbodig.
Wat wel grappig was, was dat toen wij bij de reflecting pool liepen, er een groep trainende militairen langs kwam. Even later gingen ze voor het Lincoln memorial en plein public oefeningen doen. Ik weet niet of dat in Amerika normaal is, maar in Nederland zul je dat niet zo snel zien
Ik heb er ook nog een filmpje van maar niet zo snel bijdehand.
Ik vind ook de architectuur in Washington zeker wel mooi, maar aan de andere kant vind ik het soms eentonig worden als je kijkt naar de 'belangrijke gebouwen' (zoals o.a. National Archives, Supreme Court, Library of Congress, National Art Gallery, Department of Treasury, etc etc), die zijn grotendeels toch wel in de dezelfde (klassieke) stijl vormgegeven. Mooi voor de eenheid, er zal ook wel bewust voor gekozen zijn, maar het kan dan soms ook wel saai worden i.m.o.)
Verder natuurlijk een topstad

Wat wel grappig was, was dat toen wij bij de reflecting pool liepen, er een groep trainende militairen langs kwam. Even later gingen ze voor het Lincoln memorial en plein public oefeningen doen. Ik weet niet of dat in Amerika normaal is, maar in Nederland zul je dat niet zo snel zien

Ik vind ook de architectuur in Washington zeker wel mooi, maar aan de andere kant vind ik het soms eentonig worden als je kijkt naar de 'belangrijke gebouwen' (zoals o.a. National Archives, Supreme Court, Library of Congress, National Art Gallery, Department of Treasury, etc etc), die zijn grotendeels toch wel in de dezelfde (klassieke) stijl vormgegeven. Mooi voor de eenheid, er zal ook wel bewust voor gekozen zijn, maar het kan dan soms ook wel saai worden i.m.o.)
Verder natuurlijk een topstad

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dit topic maar weer eens omhoog gehaald, want ik ben mijn foto's wat aan het "opschonen". Mijn favoriete DC foto's, sommigen zijn misschien al bekend (het is zo'n mooie stad, ongeacht het seizoen, maar ja, ik ben "biased"
):

De rotunda van het Capitool van binnen

De Library of Congress

Supreme Court

De rotunda van het Capitool van binnen

De Library of Congress

Supreme Court

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hele mooie foto's Petra waarbij die opname van de sneeuw bij de Reflected Pool (denk ik) er heel erg uitspringt net als de vlaggen bij de Obelisk. Prijswinnaars zijn dat. Zou ik zeker opsturen in een fotowedstrijd.
Vraagje van mij: De nachtfoto's, is er een mogelijkgheid tot parkeren in de stad s'avonds. Ik heb het vorig jaar ook gedaan maar ben toen met de Metro gegaan. Toen ik daaruit kwam moest ik toch nog even zoeken waar ik nu heen moest.
Is er ergens in de buurt van het Witte Huis/ Lincoln Memorial/ Obelisk een parkeerterrein of parkeergarage?
Want we willen dit jaar eind september ook naar Washington gaan en dan voor een dag of 4.
Vraagje van mij: De nachtfoto's, is er een mogelijkgheid tot parkeren in de stad s'avonds. Ik heb het vorig jaar ook gedaan maar ben toen met de Metro gegaan. Toen ik daaruit kwam moest ik toch nog even zoeken waar ik nu heen moest.
Is er ergens in de buurt van het Witte Huis/ Lincoln Memorial/ Obelisk een parkeerterrein of parkeergarage?
Want we willen dit jaar eind september ook naar Washington gaan en dan voor een dag of 4.
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wat een prachtige foto's!
En wat is die foto met dat vuurwerk goed gelukt!
gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
En wat is die foto met dat vuurwerk goed gelukt!
gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Bedankt, ik zal het eens proberen!Bart40 schreef:Hele mooie foto's Petra waarbij die opname van de sneeuw bij de Reflected Pool (denk ik) er heel erg uitspringt net als de vlaggen bij de Obelisk. Prijswinnaars zijn dat. Zou ik zeker opsturen in een fotowedstrijd.
Als je er in een minder toeristische tijd bent (met de kersenbloesems kun je het bijvoorbeeld wel vergeten) kun je bij het Tidal Basin parkeren. Min of meer tegenover het Holocaust Museum.Vraagje van mij: De nachtfoto's, is er een mogelijkgheid tot parkeren in de stad s'avonds. Ik heb het vorig jaar ook gedaan maar ben toen met de Metro gegaan. Toen ik daaruit kwam moest ik toch nog even zoeken waar ik nu heen moest.
Verder is er een grote parkeergarage onder het Reagan Building, maar ik weet niet tot hoe laat die open is. Ook kun je bij het Capitool wel even parkeren (mag eigenlijk niet, maar voor gauw even een foto doen ze niet moeilijk) en bij Union Station, maar dan moet je best een eind lopen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 3230 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 6 Reacties