Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

John NY trip New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
john ny
Amerikakenner

John NY trip New York

Bericht door john ny »

Maandag is het zover.... Voor 6 dagen naar NY.

Leuke tips gekregen, geen echt programma gemaakt maar ga wel veel zien. Zal hier wel wat stukjes plaatsen.

Thanks voor de leuke tips in diverse topics. :thumbup:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: John NY trip New York

Bericht door phillybilly »

Je bent zo enthousiast dat je het 2 keer geplaatst hebt ?? :lol: :lol:

NY is een geweldige stad. Ik wens je heel veel plezier!!!!!
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

phillybilly schreef:Je bent zo enthousiast dat je het 2 keer geplaatst hebt ?? :lol: :lol:

NY is een geweldige stad. Ik wens je heel veel plezier!!!!!
ooohhh dat is niet handig, internet op mobiel doet raar... Sorry. @ moderator aub 1 verwijderen.

Thanks philly...
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Veel plezier 8)
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Veel plezier john! Laat van je horen uit New York :D :thumbup: .
Afbeelding
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Have fun in New York!!! Ik ben benieuwd naar je verhalen als je terug bent!

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
californian girl
Amerikafan

Bericht door californian girl »

Goeie reis en heel veel plezier in NYC :) Ben benieuwd naar je belevenissen ...
Het begint bij mij nu ook te kriebelen maar moet nog 'even" wachten tot december!
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Daar heb je waarschijnlijk lang naar uitgekeken, niet?
Ik wens je alvast héél erg veel plezier.
Mag ik je toch 1 ding vragen? Denk je ook een keertje aan mij, zodat ik daar toch ook een heel klein beetje ben? ;D
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

@ DVD - thanks Ruud, gaat goedkomen... :thumbup:
@ ChristVS - thanks, ik ga dagelijks even een verhaaltje maken... je moet wat alleen op je hotelkamer :lol: :lol: :lol:
@ Derk, ik ga al tijdens mijn verblijf de verhalen doorsturen.. thanks Derk. :wink:
@ Calif.Girl, thanks ... ach die 2 maanden zijn zo om... :lol: :lol: , die 6 dagen ook :oops: :oops:
@Head Hunterke ; thanks, en nu zal ik zeker aan je denken... :thumbup: ik ga al voor de 17e keer, vaak ook voor zaken overigens, maar ik kijk er altijd naar uit.. a sort of homecoming
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Heel erg veel plezier John!
Ik hoop dat ook deze keer de stad je mag verrassen!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Top man, geniet er vooral van. En uhhhh over 2 weekjes vraag ik je oren van je hoofd voor onze kersttrip in December.

Theo
headhunterke
Amerikakenner

john ny schreef: @Head Hunterke ; thanks, en nu zal ik zeker aan je denken... :thumbup: ik ga al voor de 17e keer, vaak ook voor zaken overigens, maar ik kijk er altijd naar uit.. a sort of homecoming
Wow, da's heftig :o
Ik ben nog maar 3 keer geweest (wel telkens langere periodes), maar ik kan me helemaal vinden in je homecoming gevoel ;-)
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Heel veel plezier daar aan de overkant, geniet ervan zou ik zeggen :D

enne : het zal wel rustig worden bij het google-maps- spel als we allebei er niet zijn :mrgreen:
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Georgie schreef:Heel erg veel plezier John!
Ik hoop dat ook deze keer de stad je mag verrassen!
thanks :wink: , met de leuke tips van jullie moet dat toch zeker lukken... :thumbup: :thumbup:
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

thuul schreef:Heel veel plezier daar aan de overkant, geniet ervan zou ik zeggen :D

enne : het zal wel rustig worden bij het google-maps- spel als we allebei er niet zijn :mrgreen:
thanks thuul... :lol: :lol: , ja dat denk ik ook... ik ga natuurlijk wel oefenen met het linkje van Georgie :lol: :lol:
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

headhunterke schreef:
john ny schreef: @Head Hunterke ; thanks, en nu zal ik zeker aan je denken... :thumbup: ik ga al voor de 17e keer, vaak ook voor zaken overigens, maar ik kijk er altijd naar uit.. a sort of homecoming
Wow, da's heftig :o
Ik ben nog maar 3 keer geweest (wel telkens langere periodes), maar ik kan me helemaal vinden in je homecoming gevoel ;-)
Dat heftige valt wel mee hoor, komt ook vaak voor (zoals vorige maand) dat ik er maar 2-3 dagen ben.... maar nu gelukkig even wat langer :wink:
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Tokheim schreef:Top man, geniet er vooral van. En uhhhh over 2 weekjes vraag ik je oren van je hoofd voor onze kersttrip in December.

Theo
:lol: :lol: :lol: dat is goed hoor Theo... :thumbup: veel plezier met jullie voorbereidingen.
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Kort verslagje

Dag -/- 1 –(zondag) Rotterdam – Schiphol – Amsterdam

Vanmorgen vroeg nog even de 15 km gelopen, hierna via ons fantastische spoorwegen stelsel vertrokken naar Schiphol. Onderweg een poging gedaan de opgave van Georgie op het raadspelletje van het AA Forum op te lossen… viel niet mee. Google Earth had wat problemen dus werkte niet helemaal. Uiteindelijk niet gevonden.

Je ziet het goed het is dag -1 , morgen vlieg ik naar the Big Apple. Vandaag een afspraak met wat oude studievrienden in Amsterdam voor een mini reunie.

Na aankomst op Schiphol , ben ik gaan inchecken in het Sheraton. Hierna even lekker opgefrist, waarna ik met de trein ben doorgegaan naar Amsterdam CS. We hebben afgesproken bij Luxembourg aan het Spui. Een heerlijk Grand Cafe, voor Rotterdammers en Hagenaars onder ons je kan het vergelijken met Dudok, maar dan zonder de appeltaart). Een leuke wandeling vanaf het CS naar downtown Amsterdam,ondertussen vraag ik mij af hoeveel mensen hier wel niet jaarlijks komen en wat zouden die allemaal wel niet komen doen..??.., zouden ze dat ook van mij denken in NY :o …?? Eigenlijk nooit over nagedacht, voel me nu eigenlijk een beetje toerist in eigen land.

Heerlijk gegeten, bijgekletst en veel (levens) ervaringen uitgewisseld. Vervolgens met de trein weer lekker terug naar Schiphol. Even een rondje gelopen door de terminal, alvast wat tijdschriften ingeslagen en op het gemakje terug naar het hotel. Ik verblijf op de club room floor (leve de airmiles..) , dus daar maak ik (als echte Nederlander) natuurlijk even gebruik van.

Vervolgens heerlijk geslapen om op dag 1, weer uitgerust en met natte haartjes bij de incheckbalie van onze nationale trots te verschijnen.

Dag 1 (maandag) Schiphol – JFK NY – toneelstuk Hyatt.

Op de een of andere manier is de nieuwe manier van reizen, online inchecken, bagage droppen etc. toch wat minder gezellig als vroeger. Misschien ben ik enige ouwe zemelaar die hierover valt maar het is er niet leuker op geworden.

De bagage (1 half lege koffer) toch maar afgegeven (anders kan ik nog niets meenemen..), en nog genoeg tijd om te shoppen. Dat doe je natuurlijk niet als je naar NY gaat (!!!) :wink: maar is toch wel even gezellig een beetje rondwandelen en mensen kijken. Aangezien ik vannacht in het Sheraton heb geslapen rol ik letterlijk zo de vertrekhal in, lekker veel tijd om de hectiek van Schiphol te ondergaan.

Een file bij de ESTA terminal, ooooh geen goede voorbereiding, check voortaan het AA Forum.. Er staat al een flinke rij bij de douane, maar gelukkig gaat het vlotjes. Ik moet nog even wat mailtjes afhandelen en zoek een lekkere werkplek. Een heerlijke stoel met uitzicht op het platform… mmmm zou ik eigenlijk altijd wel willen hebben. Zou er dan van werken veel komen..?? Ik vrees van niet. Vervolgens werk ik de boel even bij en check inmiddels of iemand mijn opgave op AA forum al heeft opgelost… nee hoor (hij is ook wel ietsje gemeen)

Bij de KLM lounge loop ik een zakelijke relatie (oooohhh wat saai) tegen het lijf, ben niet zo groot maar helaas toch nog gespot. Hij is van plan een heel verhaal af te steken. Ik probeer daar een stokje voor te steken, hetgeen niet helemaal lukt. Maar goed hij is zijn verhaal kwijt, ik mijn tijd … maar lucky for me gaat hij naar LA. En nu maar hopen dat hij dit forum niet volgt.

Ik sla nog wat leesvoer in (4 uur van tevoren aanwezig is toch wat veel blijkt nu), en ga langzaam naar de gate. Daar staat de blauwe vogel al klaar, deze Pino ziet er vrij nieuw uit, maar zeker weten doe ik het niet. Ben vergeten te kijken hoe hij heet… maar ach als we heelhuids (en het liefst op tijd ) aankomen ben ik al blij.

Aan boord het onvermijdelijke glas champagne (voor mij als noodgewongen geheelonthouder een raadsel dat ze daar anno 2010 nog steeds ongevraagd meekomen) uiteraard veiligheidshalve afgeslagen…. Beetje zonde van de therapie en de 5 jaren sober lijkt mij…, een glaasje Jus dan maar, kan ik alvast wennen (op de een of andere manier drink ik in de USA veel meer sapjes als thuis, vreemd eigenlijk denk ik nu)… Het is waanzinnig rustig in de BC, de reizigers hebben haast een stewardess voor zich zelf, in mijn wijk loopt natuurlijk weer een steward…, heel weinig Nederlanders aan boord denk ik, anders hadden ze toch wel een gratis upgradje gevraagd..??? :lol:

Na een vrij rustige (en gezellige, joviale bemanning) vlucht, maar wel wat trage (reden onbekend) landen we uiteindelijk op JFK.

Weer lekker even een uurtje of anderhalf wachten voor immigration en customs. Het lijkt wel of deze mensen met de keer humeuriger worden. Mijn officer heet Bob, ik denk dat Bob wat tekort komt thuis want Bob kan zijn ogen :crazy: niet afhouden van mijn voorgangster in “the line” (the line of fire krijgt hier een heel andere betekenis) , maar goed Bob heeft duidelijk geen zin in een vrolijke noot naar mij en ik laat die dan ook maar achterwege… Wel veel vragen, alweer in the USA, why, where, with who etc.etc. gaat je niks aan Bob zeg ik elke keer lachend, nu maar hopen dat hij geen Nederlands kent…. Uiteraard geef ik braaf antwoord want ik wil zo graag NY in.

Martine, mijn Nederlandse NY Girlfriend, staat al ongeduldig op me te wachten. Even snel een bakkie SB en op naar Manhattan. Aangezien we ver voor de drukte zijn ben ik vrij snel in mijn hotel. Met Martine afgesproken om in de avond met haar en haar partner een hapje te eten. Zij runnen een klein maar zeer rendabel pr/lobby agency voor ondernemers, overheden etc., ik heb hen destijds financieel geholpen met het opstarten en sindsdien ben ik een vennoot in de onderneming. Is meer een hobby maar best wel leuk. Martine heeft samen met mijn toenmalige vrouw gestudeeerd en is sinds 1999 woonachtig in NY (GW Village), haar partner is een echte Canadeese. Tja hoe we het zo hebben kunnen uitkiezen weet ik eigenlijk ook niet, een hetero rotterdammer, een lesbische Utrechtse en een verdwaalde Canadees…een lekker stel. :)

Tijdens het inchecken in het Hyatt Hotel ontstaat er een leuke discussie met de medewerker. Ik vraag netjes of mijn room "bed buck free" is … zulke grote ogen heb ik nog nooit gezien :shock: , manager erbij en een hoop “herrie.” Ik verwijs naar het wereld bekende Alles Amerika Forum, nu daar hebben ze hier nog nooit van gehoord… :shock: ???!!! , wel kennen ze de verhalen die gaan over deze beestjes, maar hier geen last hoor…!!!! Oke fine, we zien wel…. Na dit toneelstuk durf ik de $ 20,-- trick niet meer aan :| .. Het zit ze toch niet lekker schijnbaar, met de bagage boy gaat er gelijk een man in pak mee en het hoofd huishouding, weer een toneelstuk op de gang…eerst de man in pak en de Amerikaanse “Mien Dobbelsteen” naar binnen, deur dicht… schuiven, verplaatsen etc. , deur weer open … “Your room is clean sir, have a nice week”. Thanks (I guess ??), na een fikse fooi voor de bagage boy, eindelijk rust….. toch niet. Knock knock, who is there,… the maid, met een schaal vol vers fruit en een kan koffie.

Prima service dus, maar als ik beestjes zie dan ga ik toch echt klagen.

Even de boel op orde gebracht, mail checken etc. Even naar huis bellen, ja pa alles is goed.., en bij mij thuis… ja ook alles goed, sist je kookplaat altijd.. slik slik …huh nee , o dan zal ik hem wel even uit zetten…?? .. huh ja graag, maar ik heb hem helemaal niet gebruikt gisteren (of was het al weer eergisteren)… nee maar ik wel zegt mijn vader :help: , ik heb even tv bij je gekeken zondag (lekker groot scherm, jongen maar wat een herrie) en even een soepje warm gemaakt… Zet kookplaat maar snel uit aub… pff ..vroeger was het andersom en was hij bang dat ik zijn huis afbrak, nu moet ik mij zorgen maken… zusje maar even bellen, keep the old grey man inside please…

Na het bevrijdende telefoontje met mijn zusje, ze beloofd hem aan de lijn te houden, ga ik even naar de GYM, benen zijn wat stijf van lopen en vlucht, lekker douchen en vervolgens op stap met mijn “golden girls”. Zij hebben een restaurant in GW Village uitgezocht (India’s, curry etc, wel aardig maar naam..??? geen idee)… hierna lekker nog even gewandeld en wat winkeltjes leeg gemaakt. Het weer is overigens best aardig, ietsje warmer als in NL… maar eind van de week geven ze regen door hier, en in NL niet . :wink:

Hierna neem ik (voorlopig) even afscheid van de dames, later in de week gaan we nog even eten en bespreken we nog wat zakelijke puntjes…. Ik zet de dames met een taxi af en laat mezelf bij mijn hotel afzetten.

Is wel even genoeg voor de eerste dag denk ik zo.

Nog (te) lang genoten van de heerlijke Amerikaanse tv en buggs free geslapen.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Leuk verslag John. Bedankt voor het mogen meebeleven van dit deel van jouw trip.
Succes en veel plezier verder.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
headhunterke
Amerikakenner

Geweldige manier van schrijven heb jij zeg.
Moest wel ff lachen bij dat bed-bug verhaal :D
Nog veel plezier, en ik kijk al uit naar het vervolg!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer