Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis broer16: welke volgorde, graag advies

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis broer16: welke volgorde, graag advies

Bericht door Susie one »

[quote="broer16"]
27 LV Death Valley 227km
za 28 Death Valley Lone Pine 168km
zo 29 Lone Pine Lee Vining 196km
30 Lee Vining (El Portal)Yosemite 122km (of 557 km en 7 uur als de pas gesloten is!!)
31 El Portal Yosemite 35km
1 Yosemite
2 Yosemite SF 361km
3 SF
za 4 SF
zo SF
6 SF A´dam

Wij hebben vorige maand LV - Death Valley, Death Valley - Bishop, Bishop via tioga road zijn we naar El Portal gereden. We verbleven 2 nachten in Yosmite resorts. Deze zit 4 km van de ingang van het park.

Tip hou de weerverwachting in de gaten en heb plan 2 achter de hand dat je via de onderkant naar oakhurst. Wij hadden een hotel in bishop geboekt die we tot 24 uur van te voren konden annuleren. We hadden oakhurst achter de hand maar gelukkig was dit niet nodig.

Wij hebben in onze rondje ruim 2900 km gereden. We hebben echt van onze rondreis genoten. Je kan evt ons weblog nog lezen. Wat we wel merkten dat het opstaan uit bed bijna 2 weken van onze rondreis het opstaan uit bed wat moeijker werd en toch wel de vermoeidheid bij ons toesloeg.

Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
broer16
Amerika-ontdekker

Bericht door broer16 »

Ik had Goble erin omdat ik bang was voor teveel km op een dag. Maar is inderdaad wel goed om dat te veranderen. Verder zal ik nu toch ook de route via White Sands in km /uren uitrekenen en misschien wel goed om een heel ander gebied toe te voegen en meer variatie te hebben. Verder ga ik de route via Kings Canyon en Oakhurst ook goed bekijken. Ik zal de komende dagen mijn nieuwe plannnen nog eens voorleggen.
Als ik alles nog eens op een rijtje zet, lijkt het me in elk geval mogelijk om alvast de 2/3 dagen voor San Francisco een plek in Yosemite te reserveren.
En goed idee om een hotel in Oakhurst of daar in de buurt te reserveren en vlak van te voren evt te annuleren. Ik ga dat verder uitwerken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: welke volgorde , graag advies

Bericht door Martin & Marianne »

broer16 schreef:Dat betekent dan waarschijnlijk dat je al van te voren moet besluiten of je onder- of bovenlangs naar de westkant gaat voor de overnachting in Yosemite. Want als de pas dicht is, hoever is het dan van Lee Vining naar Yosemite? In dat geval El Portal en niet Lee Vining?
Vanuit Lee Vining kun je via de Sonoras Pass rijden of via de CA 4. Als die ook dicht zijn, is de CA 88 een mogelijkheid, die is altijd open. Je kunt het bekijken met googlemaps door gewoon Lee Vining en Yosemite Village in te vullen en de route steeds verder naar boven te slepen.
Of gebruik eens http://www.mapquest.com en gebruik de optie: avoid seasonally closed roads.
Als je onderlangs wilt rijden is het niet handig om naar Lee Vining te gaan. Maar als je al in Lee Vining bent is een noordelijker alternatief sneller en mooier. Het is denk ik geen 7 uur rijden, waar heb je die tijd vandaan?
Zie ons 2006-verslag voor de 88 naar Yosemite.

Marianne
broer16
Amerika-ontdekker

Bericht door broer16 »

Ik had de tijd van map24, met jouw suggestie is het 6.26 tot El Portal, als ik de seasonal closed roads aanvink. Maar misschien maar wagen, grote kans dat de pas toch open is.
broer16
Amerika-ontdekker

Bericht door broer16 »

Hier heb ik Santa Fe ingevoegd, een aantal andere parken eruit. Ook is hier de zuidelijke route als alternatief voor de Tiogapas ingevoerd en optioneel nog een stukje kustweg op weg naar SF. Qua km valt het inderdaad mee: totaal als basis 5400.
Verder vraag ik me af Roy waarom je in Ouray een stop invoegd. De reistijd is kort , 2 uur, Moab ligt 3 uur verder. Ik ken de omgeving niet, mooi wandelgebied?
Verder kan ik zogauw op maprequest map24 geen goede overnachtingsplaats in Sequioas vinden (map24 geeft 8 uur! rijden aan), heb daarom even Visalia ingevoerd voor de afstanden ongeveer.

Phoenix
za30 Phoenix Tucson 183
zo1 Tucson
Tucson Tombstone 115
Tombstone Silver City 391
Silver City Alamagordo 286
Alamagordo Santa Fe 366
Santa fe
Santa fe Durango 387
Durango
Durango Ouray 113
Ouray Moab 336
11 Moab
Vanaf Moab tot LV hetzelfde als de vorige

27 mei LV Death Valley 227
Death Valley Lake Isabella 504
Lake Isabella Visalia 183
Visalia Yosemite 200
Yosemite
1 Yosemite Carmel 326
2 juni Carmel SF 200

Lijkt ook meer variatie te hebben
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ouray heeft heerlijke kuurbaden en ligt hoog in THE rockies, wellicht is de trein durango silverton ook een aanrader aldaar, en die kost vast een flink aantal uren de tijd, heb dit gebied als erg mooi ervaren,
Daarna door naar moab maak ik een Detour naar Blackberry canyon of gunnison national park, wat ik persoonlijk erg mooi vond, maar ik houd van wilde bloemen en
Ik vond ouray echt heel mooi, het is ook een stadje wat z'n historische gebouwen heel goed bewaard heeft en het is heel gezellig. Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.ourayhotel.com
De baden met warm water zijn heerlijk, al kon ik de allerwarmste niet verdragen, je voelt jezelf als herboren erna...
Ik meen te onthouden dat er in sequioa een aantal mogelijkheden zijn, ik verbleef zelf in three rivers maar dat zou ik persoonlijk niet herhalen, want het is dan toch nog een uur rijden voor dat je in de echte sequioa,'s bent. Kijk hiervoor eens op http://Www.NPS.gov.
ik weet trouwens niet Hoe het met de sneeuw zit eind mei in sequioa, ik was daar zelf in juni en heb geen flokje gezien, wel veel beren. Vond de trails daar ook heel mooi, vooral rond de meadows. En natuurlijk de biggest tree on earth.
Volgens mij kun je op de site van yosemite ook zien wanneer de tioga pass geopend is de laatste jaren,
maar in het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst :wink:
Ik zal je eens wat foto,'s sturen.....
Ik zie dat de kust ook weer erbij zit, dat is mooi hoor ! Denk dan aan monterey met de whale safari, 17 Miles drive en de mooie omgeving.....je kunt dan ook via de kustweg en half moon bay weer naar san fransisco....
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

ik heb inmiddels de verslagen gemaild en de foto's..........

hopelijk heb ik je iets meer overtuigd nu..... ;-)
broer16
Amerika-ontdekker

Bericht door broer16 »

Bedankt Roy voor de mooie foto´s en informatie.
Wat ik nu ga doen is het laatste deel van onze reis reserveren (dus vanaf LV, Death Valley, Yosemite). Ik hoop op de Tiogapas , maar heb de zuidkant achter de hand.
Verder zal een deel van New Mexico er zeker in zitten, maar hier hoeven we qua planning niets te reserveren ga ik van uit. Wat de Rockies (Ouray ) betreft zal ook alles afhangen van het weer in die periode. We zullen dus wat speling houden om evt toch Monument Valley er in te doen, zien we op dat moment.
Als ik binnenkort nog meer vragen heb naar aanleiding van alle reisverslagen, suggesties, meld ik me wel weer. Nu alvast iedereen bedankt, we zijn een stuk verder gekomen met de voorbereidingen die op dit moment nodig zijn.
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Ik denk ook dat in die tijd van het jaar het niet reserveren wel goed gaat, wellicht alleen oppassen in de weekenden en op populaire steden, je bent dan ook meer flexibel natuurlijk! :thumbup:
Yosemite moet nog gereserveerdvworden.
Voor las vegas geldt dat je op moet passen dat je hier niet in het weekend bent of tijdens heel grote congressen.
Kijk voor aanbiedingen eens op www.smartervegas.com
Leuk ook met de kust erin, die is echt prachtig!
Als je niet via sequioa national park rijdt, neem dan in ieder geval de mariposa grove mee in yosemite, dan krijg je toch een heel mooi bos te zien, volgens mij hebben ze daar in de morgen vaak wandelingen met begeleiding van een ranger .
Veel succes met verdere planlegging!

Groeten Roy en Lin
broer16
Amerika-ontdekker

Bericht door broer16 »

Kun je bij smartervegas.com ook annuleren? Ik zie het zogauw niet op de site. Dezelfde vraag heb ik bij priceline.
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Priceline kun je volgens mij niet annuleren, de gok en afspraak is bindend volgens mij.
Wat smartervegas betreft ben ik onzeker, vaak boek je dan toch gewoon via het hotel zelf, die plaatsen alleen hun aanbiedingen daar. Ik boekdelen mirage via die site, maar kwam uiteindelijk toch bij mirage zelf terrecht... Wellicht weten anderen hierop het antwoord????
Priceline is hier volgens mij al heel wat over geschreven. Ben zelf erg tevreden geweest met de deals die ik via hun heb geboekt....
broer16
Amerika-ontdekker

Bericht door broer16 »

Hallo allemaal,
De afgelopen maanden heb ik jullie uitgebreid gevolgd. Een schat aan gegevens, informatie, ideeen, zelfs boodschappenlijstjes gekregen en nu is het dan zover:
komende vrijdag vliegen we naar Phoenix en pas 7 juni vanuit San Francisco weer terug.

- De eerste dagen liggen vast (Tucson, Sonora desert, Bisbee-Shady Dell),
- dan een nog onzeker deel met in ieder geval halverwege Moab, Cap Reef, Bryce, Zion (ook een afspraak met Terry!), GC,
- het eind is ook redelijk vast: DV, via de noordkant naar Yosemite (Tioga is hoogstwaarschijnlijk dicht) en dan SF.
We hebben 1 nacht GC (Bright Angel) en 3 nachten Yosemite (Housekeeping) gereserveerd.

We mogen van onze kinderen nog een leuke activiteit uitkiezen vanwege de verjaardagen halverwege, het voorstel was een ballonvaart over de GC, maar dat durf ik niet goed. Waarschijnlijk wordt het een jeeptour in Sedona of Moab, welke plaats adviseren jullie?
In juni zal ik jullie laten weten hoe het was.
Heel erg bedankt alvast!!!
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Leuk, zo'n verjaardagscadeautje! Ik kan jullie de dagtocht met Tag-A-Long in Moab erg adviseren, de combi jetboat/4x4. Wij hebben die tour in 2004 ook gedaan, en vonden het echt super. Het is ook de enige organisatie die in het park zelf mag komen (Canyonlands in dit geval), de andere organisaties moeten buiten de parkgrenzen blijven. Wij zijn eerst met de bus naar de boot-launch gebracht aan de Potash Road. Daar werd de jetboat te water gelaten en mochten we erin plaatsnemen. De ochtend hebben we gecruist op de rivier dwars door het park heen, en onderweg zijn we gestopt bij een oude nederzetting van de Anasazi, waar je ook versteende en gekristaliseerde boomstammen kon zien. In een canyon zijn we aan land gegaan, daar hebben we geluncht en daar werden we opgehaald met de jeep. Vanaf dat punt zijn we vanuit de canyon naar de White Rim Road gereden in Canyonlands, en op die beroemde off road route zijn we bij verschillende uitzichtpunten gestopt, o.a. bij Musselman Arch. Daarna hebben we de Shafer Trail gereden en via een andere off road route door Dead horse point (langs Jughandle Arch en petroglyfs) weer terug naar Moab. Het was echt een fantastische dag!

Onze foto's van die dag kun je hier bekijken.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Sluit me hier bij aan natuurlijk; Moab is DE plaats voor een jeeptour.
En leuk met Terry mee, dat zal een gezellig dagje worden
Maar over ballonvaarten gesproken, ik weet jullie route niet precies, maar je begint in het zuiden en gaat naar Utah. Dus misschien wel over White Sands ( doen!) en Alberquerque. ABQ is DE plaats voor een ballonvaart. Misschien ook iets veiliger idee ( of durf je de lucht niet in? ) Internationaal gezien zelfs. http://www.balloonfiesta.com/
http://www.itsatrip.org/search/default. ... ballooning

Dus misschien is dat een idee?

Leuk trouwens een dergelijk cadeau!!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Kan helemaal met Jaqueline meegaan, wij hebben deze tour in 2003 gedaan maar zijn gestart met de jeeptour zodat we in de middag als het een stuk warmer is op het koele water van de Colorado River zouden zitten.
Al bij al was het een schitterende dag waar we nog altijd met veel plezier aan terug denken.
Zie: http://www.robenannie.nl/reisverslag2003.html dag 22
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer