Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuw lid: SanneN
Nieuw lid: SanneN
Hoi allen,
Ik wil me even voorstellen, ik ben Sanne en ga over 3 maanden voor ± 2 jaar met mijn man naar de VS verhuizen. Vandaar mijn interesse in dit forum!
Ik wil me even voorstellen, ik ben Sanne en ga over 3 maanden voor ± 2 jaar met mijn man naar de VS verhuizen. Vandaar mijn interesse in dit forum!
Re: Nieuw lid: SanneN
Hey Sanne,
Welkom! waar verhuis je naar toe ?
Welkom! waar verhuis je naar toe ?
Grtz Jan
"In Wildness is the Preservation of the World"
"In Wildness is the Preservation of the World"
Ik ga werken in Bethesda bij Washington DC. De exacte plek waar we gaan wonen weet ik nog niet. Als iemand nog goede tips heeft 

- john ny
- Amerikakenner
welkom op dit forum ...
Wellicht dat onze washington dc expert Petra VS je van tips kan voorzien.

Wellicht dat onze washington dc expert Petra VS je van tips kan voorzien.
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Welkom!
Fijne plaatsen om te wonen hangt van je budget en je voorkeur af. Bethesda is duur, maar dat wist je waarschijnlijk al. Ik werk in DC, maar ik ben geen stadsmens dus ik woon in Columbia, MD.
Je zou ook kunnen overwegen om ergens bij de metro te wonen. Dan ben je zo in de stad en hoef je je over het verkeer geen zorgen te maken. Petra weet vast ook wel fijne gebieden om te wonen.
Ik denk dat je het beste de eerste paar maanden ergens iets kan huren en je dan meer op het gebied orienteren. Je hebt ontzettend veel opties en het is makkelijker kiezen wanneer de tijd hebt om zelf door de buurt te lopen en vragen te stellen.
Fijne plaatsen om te wonen hangt van je budget en je voorkeur af. Bethesda is duur, maar dat wist je waarschijnlijk al. Ik werk in DC, maar ik ben geen stadsmens dus ik woon in Columbia, MD.
Je zou ook kunnen overwegen om ergens bij de metro te wonen. Dan ben je zo in de stad en hoef je je over het verkeer geen zorgen te maken. Petra weet vast ook wel fijne gebieden om te wonen.
Ik denk dat je het beste de eerste paar maanden ergens iets kan huren en je dan meer op het gebied orienteren. Je hebt ontzettend veel opties en het is makkelijker kiezen wanneer de tijd hebt om zelf door de buurt te lopen en vragen te stellen.
Hoever reis jij vanuit Colombia naar Washington? Wij zijn een maand geleden (voor het eerst!) naar de VS gevlogen om te kijken waar we gaan wonen en werken. Het is me heel goed bevallen! Aangezien we maar voor twee jaar gaan (dat is het plan tenminste!) is huren de beste optie. Ik ben wel echt geschrokken van de huurprijzen! Wellicht gaan we ergens iets verder van Bethesda aan de metrolijn wonen.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Welkom op het forum; leuk vooruitzicht om tijdelijk in de USA te gaan wonen.
Ongeveer 55 minuten heen en 40 minuten terug, maar ik werk nachtdienst dus als je normale tijden werkt dan doe je er meestal langer over.
Ik werk gelukkig geen nachtdienst! Is Colombia echt platteland? We zijn bij ons bezoek niet veel noordelijker geweest dan Rockville, maar dat vond ik (misschien als plattelandmeisje
) toch echt nog stads. Het liefst zou ik in een huis met tuin gaan wonen, maar ik ben bang dat de financiën dat niet toestaan...

Ik woon in DC (Cleveland Park), vlak bij de Red line die naar de NIH gaat. Wat allicht handig is om te weten, is dat Maryland de tax-treaty tussen de VS en NL niet erkent. Dus als je in Bethesda gaat wonen, zul je state tax in Maryland moeten betalen (6-8%, afhankelijk van in welke county je woont). In DC heb je dat niet 

Dat wist ik niet! Maar die belasting kan ik Nederland toch weer terug krijgen?
Nee, dat is het hem juist; de tax-treaty tussen NL en de US die ervoor zorgt dat je geen dubbele belasting betaalt, wordt door Maryland niet erkend, dus je krijgt het niet terug...helaas
wat leuk SanneN
ik ben ook nieuw hier en begrijp nog niet goed waar ik moet zijn om mij voor te stellen.
mijn as man woont al heel lang in usa en wij hebben besloten te trouwen ,wij zijn al wat ouder ik ben 52 en mijn partner is 66.
hij is altijd nederlander gebleven, dat ben ik trouwens ook.
weet iemand de beste aanpak zo dat wij gauw voor altijd samen zijn?
ik ben ook nieuw hier en begrijp nog niet goed waar ik moet zijn om mij voor te stellen.
mijn as man woont al heel lang in usa en wij hebben besloten te trouwen ,wij zijn al wat ouder ik ben 52 en mijn partner is 66.
hij is altijd nederlander gebleven, dat ben ik trouwens ook.
weet iemand de beste aanpak zo dat wij gauw voor altijd samen zijn?
Welkom SanneN
Cella-vie ook welkom .. als je in dit subforum: viewforum.php?f=17
op 'Nieuw Topic' klikt, dan kun je je eigen 'voorstel topic openen'
Cella-vie ook welkom .. als je in dit subforum: viewforum.php?f=17
op 'Nieuw Topic' klikt, dan kun je je eigen 'voorstel topic openen'

Sandy