Ik heb Afrika als voorbeeld genomen, het hoeft niet Afrika te zijn, mag ieder willekeurig land. Daarnaast begrijp ik volledig wat de Diversity Lottery inhoud en ik ben ook van mening dat alle mensen die meedoen, slechte opleiding, goede opleiding of geen opleiding voor mijn part net zo veel recht en geluk hebben een green card te krijgen.
Ik zeg ook nergens dat ik dit 'niet eerlijk' vind, nogmaals High School is een breed begrip maar of dit eerlijk is heeft er niets mee te maken iemand met een slechte/simpele VBO opleiding heeft net zoveel kans en recht om mee te doen als iemand met een goede/moeilijke Atheneum opleiding. Daar is niets eerlijks aan, dat zijn gewoon de regels.
Daarnaast maakt het toch niet uit wat ik zeg,
Ik vind het ook behoorlijk simplistisch eerlijk gezegd en dan kun je 100 keer roepen dat je het "die mensen gunt" jouw wijze van schrijven laat gewoon duidelijk zien dat je er anders over denkt en van mening bent dat jij er "meer recht op zou hebben".
Dus ook al zeg ik A , dan hoor jij toch B. geeft niet, moet je helemaal zelf weten natuurlijk maar dan heeft het weinig zin om een topic aan te houden. Er is ook geen drukte, ik ben dit topic begonnen met een vraag wat ik moet kiezen bij een MBO opleiding en ineens beginnen mensen te roepen jij gunt het mensen uit Afrika niet. Naar mijn mening verkeerd geintepreteerd ik wilde een verschil aanduiden, mijn excuses dat ik Afrika daar voor gekozen heb, Engeland had misschien een beter voorbeeld geweest, ligt blijkbaar minder gevoelig

Ik heb nog getracht een niet bestaand land te nemen 'tjoekietjoekiestan' om geen vooroordelen te kweken maar zelfs dat niet bestaande land weet je ineens weer aan Afrika te koppelen, ik weet het ook niet meer.
Ik heb jaren in Afrika gewoond, ik heb denk ik meer dan 100 Afrikaanse vrienden en ik gun het 'deze mensen' van harte als ze meedoen waarom zou ik mijzelf beter vinden omdat ik nu weer in NL woon? Ik ben hier liever niet dan wel