Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips? Met een groep van NY met de auto naar LA/SanFransisco

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
HereWeCome
Amerika-newbie

Tips? Met een groep van NY met de auto naar LA/SanFransisco

Bericht door HereWeCome »

Hallo!

Ik heb eigenlijk een hele lijst met vragen & hoop dat jullie mij hier kunnen helpen. Mijn plan is om met een groep vrienden (6/8 personen) een auto te huren en van New York naar La of San fransisco te rijden (met tussenstops natuurlijk). We willen een auto/mini-van kopen of huren (geen idee wat verstandig is..?) en we zijn allemaal in de leeftijdscategorie 21 tot 25.

Zijn er mensen die wel eens met een eigen groep (6 tot 8 vrienden/familie/kenissen) een rondreis hebben gemaakt door amerika?
Waar & Wat voor auto hebben jullie toen gehuurd of gekocht? Vanaf welke leeftijd mag dat?
Is het mogelijk om in een maand of 1,5 maand van oost naar west te rijden?
Of moeten we gewoon een week stoppen in NY en dan vervolgens met het vliegtuig ergens anders heen en vanaf daar beginnen met rijden?
Waar kun je goedkoop slapen? Zijn er hostels of motels? Wat is de gemiddelde prijs voor een cheap-ass kamer?

Ben benieuwd :thumbup:
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Tips? Met een groep van NY met de auto naar LA/SanFransi

Bericht door RNA »

Hoi,
Ambitieus plan! Hou er wel rekening mee dat van oost naar west een behoorlijk eindje rijden is.

- Denk dat er genoeg mensen zijn in jouw leeftijdscategorie (waaronder ik) die door/naar/in de VS reizen of hebben gereisd.

- Een auto huren kan bij verschillende maatschappijen bijvoorbeeld usareisen.de, eautohuur.nl maar ook via het reisbureau of direct bij de verhuurder (alamo, national, budget etc.) Voor een groep van 6 tot 8 vrienden (inclusief baggage ) zit je toch aan minimaal 2 grote auto's of een flinke minivan. Je mag een auto huren vanaf 21 jaar, maar als je onder de 25 bent betaal je een extra toeslag. Ook als er meerdere personen de auto willen besturen (wat me zeer wenselijk lijkt bij zo'n grote reis) moet je extra geld betalen, anders ben je in het geval van schade niet verzekerd. De hoofdboeker(s) moet(en) wel over een creditcard beschikken. Ook zal je waarschijnlijk drop-off costs moeten betalen omdat je je auto aan de ene kant huurt, en aan de andere kant van het land weer inlevert. Denk ook aan de bijkomstige zaken zoals benzine, gps etc.

Gebruik de zoek functie eens, want er zijn meer dan genoeg topics te vinden over een auto huren/kopen!!

- Ja dat is zeker mogelijk, afhankelijk van waar je naartoe wilt of langs wilt rijden.

- Ook dit is afhankelijk van wat je wilt doen. Als je na NYC geen plaatsen hebt die je wilt bezoeken zou ik een deel met het vliegtuig afleggen.

- Hostels, motels, hotels... alles wat je maar wilt. Net als in Nederland geldt vaak hoe minder de service/privacy/locatie des te minder betaal je. Lijkt me wel handig om een globaal plan te maken van waar je naartoe wilt en hoe je wilt rijden zodat je kan kijken waar je onderweg evt kunt overnachten, zeker omdat je met een (grote) groep bent.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Romien
Amerika-ontdekker

Bericht door Romien »

Man dit is zo'n goed idee !!
Ik wou dat ik op die leeftijd ook op dat idee was gekomen...

Hou ons op de hoogte van de rest van jullie plannen en of het nu uiteindelijk doorgaat !
Your body may be a temple, mine's an amusement park !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt het beste 2 auto's huren, zeker als je met 8 personen bent, maar ook met 6 man in 1 auto wordt erg krap, zelfs bij het grootste model.
Als je 1,5 maand hebt heb je voldoende tijd om van oost naar west te rijden, maar het is misschien handiger om een stuk te vliegen. Je kunt eens kijken wat de kosten zijn van die 6 of 8 extra vluchten (kijk naar een open jaw ticket) vergeleken met 2 keer drop off kosten.
Wat overnachtingen betreft: waarom niet kamperen? Zeker als je zo lang gaat heb je de aanschaf van een tent er snel uit. In welke tijd van het jaar willen jullie gaan?

Marianne
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Als je anderhalve maand hebt zou ik zeker het hele stuk rijden, een "full-size van" huren (kijk eens bij thrifty), en evt. ter plekke tent(en) kopen (kooksetje, goeie warme slaapzakken en matjes zouden toch wel in het vliegtuig mee moeten kunnen) en vooral gaan kamperen. Lijkt me helemaal super. Uiteraard met 1 voertuig moet je wel aardig op dezelfde lijn zitten, anders heb je al gauw vervoersproblemen als je wilt opsplitsen.

We zijn zelf in twee weken van oost naar west gereden, en daarbij al het gevoel gekregen echt wat van de VS gezien te hebben. Met zes weken moet dat helemaal goed zitten. We hebben overigens ook eens in Jackson Hole (Grand Teton NP) gezocht naar hotels, die of vol, of erg duur (>$150 pn) bleken te zijn. Als je drie nachten blijft heb je de aanschaf van een goeie tent er al uit, en dat hebben we dan ook gedaan. Basisspullen hadden we al bij ons (pannenset, benzinebrander, slaapzakken), omdat we van plan waren om tentcabins te huren.

De prijzen van motels varieren zomaar van $25 tot >$100...
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Met 21 jaar mag je ook al een camper huren en dat kan best weleens voordelig uitvallen met zes man. Bovendien is het gezellig en hoef je geen toeslag te betalen vanwege jullie jonge leeftijd, zoals dat bij autohuur tot 25 jaar wel het geval is.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Met 6 personen reizen hebben wij ervaring. Wij hebben nu drie keer met 6 personen een rondreis gemaakt in de USA. Alle drie de keren een groot model minivan gehuurd. Er passen dan zeker geen tenten meer bij, maar voor bagage (een reistas p.p. + gezamenlijke koelbox) is ruimte. Als je voor overnachtingen in motels gaat kun je goedkoper uit zijn als je zoekt naar kamers (suites) met 3 queenbedden of kamers met twee queenbedden en een sofasleeper. Ook cottages kunnen soms goedkoper zijn dan twee motelkamers. In de minder toeristische gebieden kan je op de bonnefooi gaan en ter plekke onderhandelen over de prijs. Met acht personen zal je een busje moeten huren of twee auto's. Veel plezier met de voorpret!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

nieuwenoord schreef:Met 21 jaar mag je ook al een camper huren
Bij Moturis is de minimumleeftijd inderdaad 21:
Moturis schreef:Drivers Age
Minimum age is 21 years for all vehicles.
maar bij El Monte is dat niet even vanzelfsprekend:
El Monte schreef:Requirements:

· Renter must be a minimum of 21 years of age (25 years at some locations) and must have a major credit card and adequate identification.
· All drivers must be a minimum. of 21 years of age (25 years at some locations) and have a valid drivers license.

($25.00 fee for each additional driver will be added at some locations)
en hou er bij Road Bear rekening mee dat je dit vantevoren moet aanvragen:
Road Bear schreef:Minimum Age:
The minimum age for the rental of a RV is 25 (younger upon request only).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer