Weet je dat 100% zeker, wij zijn met een 34ft van El Monte weg geweest en die had gewoon een 30amp aansluiting/stekker1250 schreef:Dat is niet helemaal waar Monique... El Monte adviseert mensen die de AF-34 en de AB-35 huren 50AMP te nemen, die hebben volgens mij twee dakairco's..
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camper huur en campgrounds rules
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Camper huur en campgrounds rules
Jullie hadden d'r eentje nog gehuurd in de tijd dat er volgens mij nog één dak-airco opzat, tegenwoordig zitten d'r meestal twee op.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Vorig jaar, dus niet zo lang geleden1250 schreef:Jullie hadden d'r eentje nog gehuurd in de tijd dat er volgens mij nog één dak-airco opzat, tegenwoordig zitten d'r meestal twee op.

Hadden gewoon op alle plekken 30 amp. El Monte heeft van te voren verder niets over 50 amp gezegd en was dus ook niet nodig.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zitten al jaren twee dak-airco's op de 34 ft van El Monte ook op degene die wij in 2007 meekregen zaten twee dak/airco´s.1250 schreef:Jullie hadden d'r eentje nog gehuurd in de tijd dat er volgens mij nog één dak-airco opzat, tegenwoordig zitten d'r meestal twee op.
Oké, sorry dan heb ik mijzelf vergist. 

9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
-
- Amerika-expert
Nou wij zijn inmiddels ook terug en hebben genoten van onze camper trip door verschillende staten!
Vroeger in Nederland zijn wij wel met de caravan op vakantie gegaan en het is duidelijk anders dan in Europa naar een camping vind ik.
Het was een hele ervaring en heb mijn ogen uitgekeken van wat Amerikanen allemaal mee zeulen op vakantie.
Niet dat Nederlanders dat niet doen, maar het werd wel groots aanpakt.
Extra koelkasten buiten, mega grote ventilatoren, (kerst)verlichting rondom de campers, BBQ's en nog veel meer ander
luxe spul. Geweldig om te zien vond ik zelf. Heel inventief ook vaak.
Wij hadden in onze camper een Woodall's boek liggen. Heel makkelijk voor het vinden van een camping.
Verder ook gemerkt dat bij Good Sam's campings je ook 10% korting op de tarieven krijgt met je AAA kaart (ANWB)
Altijd handig
Vond wel de staat van de wc's en douches soms ietwat ernstig verouderd.
Daar mag wel eens een verbouwinkje aan gewaagd worden. Volgens mij wordt zoiets gebouwd en in al die jaren nooit meer verbouwd.
Dat vind ik vaak op Europese campings wel een stuk moderner. De plekken daarentegen helemaal niet.
Veelal veel groter en met meer voorzieningen en ook veel goedkoper dan in Europa.
Wij vonden het zeker voor herhaling vatbaar en zitten al te bedenken waar de volgende trip heen gaat
Vroeger in Nederland zijn wij wel met de caravan op vakantie gegaan en het is duidelijk anders dan in Europa naar een camping vind ik.
Het was een hele ervaring en heb mijn ogen uitgekeken van wat Amerikanen allemaal mee zeulen op vakantie.
Niet dat Nederlanders dat niet doen, maar het werd wel groots aanpakt.
Extra koelkasten buiten, mega grote ventilatoren, (kerst)verlichting rondom de campers, BBQ's en nog veel meer ander
luxe spul. Geweldig om te zien vond ik zelf. Heel inventief ook vaak.
Wij hadden in onze camper een Woodall's boek liggen. Heel makkelijk voor het vinden van een camping.
Verder ook gemerkt dat bij Good Sam's campings je ook 10% korting op de tarieven krijgt met je AAA kaart (ANWB)
Altijd handig

Vond wel de staat van de wc's en douches soms ietwat ernstig verouderd.
Daar mag wel eens een verbouwinkje aan gewaagd worden. Volgens mij wordt zoiets gebouwd en in al die jaren nooit meer verbouwd.
Dat vind ik vaak op Europese campings wel een stuk moderner. De plekken daarentegen helemaal niet.
Veelal veel groter en met meer voorzieningen en ook veel goedkoper dan in Europa.
Wij vonden het zeker voor herhaling vatbaar en zitten al te bedenken waar de volgende trip heen gaat

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Leuke samenvatting Petra. Waar ik me een beetje over verbaasd heb, zijn de vieze/oude douches op de campings. Maar ik moet wel zeggen dat ik meestal in de camper douche én van tevoren reviews lees op Tripadvisor en RV Park Reviews en dan de kwaliteit van het sanitair meeneem in mijn keuze van de camping 

-
- Amerika-expert
nieuwenoord schreef:Leuke samenvatting Petra. Waar ik me een beetje over verbaasd heb, zijn de vieze/oude douches op de campings. Maar ik moet wel zeggen dat ik meestal in de camper douche én van tevoren reviews lees op Tripadvisor en RV Park Reviews en dan de kwaliteit van het sanitair meeneem in mijn keuze van de camping
Ik heb ook veel reviews gelezen inderdaad. En denk dat ik wellicht ook wel een zeikerdje ben, wat dat aan gaat.
Ze waren over het algemeen niet vies, maar wel oud of onpraktisch of niet werkend

En misschien ligt het ook aan het gebied waar wij heen gingen. De meeste campings waren alleen in het zomer seizoen open.
In de winter sluiten de campings. En dan is zo'n investering in een update van de restrooms wel veel geld, kan ik me zo voorstellen.
-
- Amerika-newbie
Hallo
Ik ga in september voor het eerst met twee vriendinnen naar Amerika rondtrekken met een camper. We vliegen naar San Fransisco en terug vanaf LA.
Nu ben ik allerlei informatie aan het verzamelen en heb al veel op dit forum kunnen vinden, erg fijn.
Nu kan ik alleen nog niet zo snel informatie vinden over de stroomvoorziening. En dan bedoel ik, hoe het daar geregeld is, hoeveel volt, wat voor stekkers.
Moet ik een wereldstekker meenemen? Kan ik mijn telefoon en fototoestel gewoon opladen?
Wachtend op antwoord, alvast bedankt!!!
Ik ga in september voor het eerst met twee vriendinnen naar Amerika rondtrekken met een camper. We vliegen naar San Fransisco en terug vanaf LA.
Nu ben ik allerlei informatie aan het verzamelen en heb al veel op dit forum kunnen vinden, erg fijn.
Nu kan ik alleen nog niet zo snel informatie vinden over de stroomvoorziening. En dan bedoel ik, hoe het daar geregeld is, hoeveel volt, wat voor stekkers.
Moet ik een wereldstekker meenemen? Kan ik mijn telefoon en fototoestel gewoon opladen?
Wachtend op antwoord, alvast bedankt!!!
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
In Amerika hebben ze 110 volt en inderdaad ook andere stekkers. Een wereldstekker is dus wel handig.
Je moet kijken op je opladers of je ze daar kan aansluiten op het stroomnet daar. Er moet dan iets opstaan in de trant van 110 ~ 220 volt.
Verder heb je alleen iets aan je telefoon als je een triband hebt. Europese telefoons werken doorgaans niet in Amerika en je hebt zowieso niet overal dekking.
Een telefoonkaart van een supermarkt, bijv. de Seven Eleven, is eigenlijk het voordeligste om te bellen.
Je moet kijken op je opladers of je ze daar kan aansluiten op het stroomnet daar. Er moet dan iets opstaan in de trant van 110 ~ 220 volt.
Verder heb je alleen iets aan je telefoon als je een triband hebt. Europese telefoons werken doorgaans niet in Amerika en je hebt zowieso niet overal dekking.
Een telefoonkaart van een supermarkt, bijv. de Seven Eleven, is eigenlijk het voordeligste om te bellen.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
@zonnetje123 Handig is om een verloopstekker mee te nemen en een nederlands stekkerblok. Dan kun je die aan de verloopstekker leggen, en heb je meerdere nederlandse stopcontacten voor je nederlandse apparaten. Wel even checken of ze het ook doen op 110V
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Vandaag de bevestiging ontvangen dat er nog een camper vrij is voor ons. Meteen gereserveerd!
Wel om even te vermelden, had het namelijk nog niet elders gelezen (althans niet zodanig dat het kwartje hier viel): we dachten nog lekker op tijd te zijn, maar kwamen bedrogen uit. De gunstiger geprijsde Road Bear camper was niet eens meer beschikbaar op de gewenste route / data. Plan was ophalen op 18/8 in San Francisco, 13 dgn later inleveren in LV. Maar dat ging dus niet door... Gelukkig via Tioga wel een Moturis kunnen reserveren.
Oorzaak van dit alles is het Burning Man festival dat in de week voorafgaand aan Laborday in de woestijn bij Black Rock wordt gehouden. Dat is in 2011 van 29 aug tot 5 september. Aangezien er in de woestijn weinig huisvesting is, gaan de campers in die periode als warme broodjes.
Gr,
René

Wel om even te vermelden, had het namelijk nog niet elders gelezen (althans niet zodanig dat het kwartje hier viel): we dachten nog lekker op tijd te zijn, maar kwamen bedrogen uit. De gunstiger geprijsde Road Bear camper was niet eens meer beschikbaar op de gewenste route / data. Plan was ophalen op 18/8 in San Francisco, 13 dgn later inleveren in LV. Maar dat ging dus niet door... Gelukkig via Tioga wel een Moturis kunnen reserveren.
Oorzaak van dit alles is het Burning Man festival dat in de week voorafgaand aan Laborday in de woestijn bij Black Rock wordt gehouden. Dat is in 2011 van 29 aug tot 5 september. Aangezien er in de woestijn weinig huisvesting is, gaan de campers in die periode als warme broodjes.
Gr,
René
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt, El Monte heeft zelfs ieder jaar speciale Burning Man aanbiedingen, het Labor Day weekend is ook zeer gelieft om er met een camper op uit te gaan, als wij in het najaar gaan proberen we altijd na Labor Day te starten de huurprijzen zijn dan een stuk lager.
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
De prijzen zijn inderdaad pittig, maar ja weinig keuze. Ik denk dat de dochters hun studietempo maar eens moeten opschroevenRob schreef:Klopt, El Monte heeft zelfs ieder jaar speciale Burning Man aanbiedingen, het Labor Day weekend is ook zeer gelieft om er met een camper op uit te gaan, als wij in het najaar gaan proberen we altijd na Labor Day te starten de huurprijzen zijn dan een stuk lager.

Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Mijn ouders willen volgend voorjaar naar het zuidwesten. Mijn vader wil zich echter niet beperken tot een camper. Hij wil graag nog mobiel zijn, dus een caravan en huurauto of een 5th wheel leek hem wel wat. Heeft iemand hier ervaring mee?
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
El Monte verhuurt beide maar je moet dan wel zelf voor een auto of pickuptruck zorgen.
Van de verhuurder van die auto/pickup moet je dan weer een trailer of 5th wheel mogen trekken.
Denk eerlijk gezegd dat het een dure grap wordt als je beide moet huren.
Van de verhuurder van die auto/pickup moet je dan weer een trailer of 5th wheel mogen trekken.
Denk eerlijk gezegd dat het een dure grap wordt als je beide moet huren.
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Zijn er geen maatschappijen die alles voor je regelen? Die zowel auto als caravan/5th wheel verhuren?
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zijn bij mij niet bekend, misschien eens via Google proberen.
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja daar ben ik al een tijdje mee bezig. Vind ze alleen in Canada 

- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar was ik al bang voor, heb het bij Amerikaanse verhuurders nog nooit gezien.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht