Samen met vrouw en kids dus naar Miami gevlogen, geweldige vlucht gehad. het eerste dat ons opviel toen we uit het vliegtuig de gang in liepen, was de warmte in de slurf tussen vliegtuig en hal. Gek dat je je zoiets herinnert.. Naar customs, en vlug mijn gsm weggestopt toen er iemand door een agent op gewezen werd dat hij GEEN foto's mocht maken!!! "Hand it over to me, sir!!" Oeps... Dan erachter komen dat je als bestemming op de groene kaart (of is het nou de witte?) CA hebt ingevuld in plaats van FL

Naar de balie van Alamo, uitleg gekregen hoe en waar we de auto op konden halen, en waar we de shuttle naar Alamo konden pakken. Dus naar buiten, en weer die warme, plakkerige, vochtige lucht...lekker!!!
Naar het terrein van Alamo, en toen we begrepen welke auto we mee konden nemen, eerst de auto gestart, om de airco lekker koud te laten worden. We moesten naar Fort Meyers, daar hadden we de eerste hotelovernachting geboekt. En toen we in de auto stapten, en mijn vrouw de instructies las, schrok ze een beetje..

Er werd dus eigenlijk uitgelegd hoe je als toerist zo snel mogelijk Miami uit kon komen, en wat je zeker NIET moest doen. Zichtbaar kaartlezen enzo. Nouja, lekker gaan rijden, go with the flow. "schat, een stukje verderop kunnen we rechtsaf, de snelweg op, en dan zijn we zo uit Miami". Euh, ja, maar daar staat "Road Closed"....Oeps! Tot zover de instructies...dan maar een stukje doorrijden. Dus ik draai een parking op waar wat bouwvakkers bezig zijn, en mijn vrouw zegt "wat ga jij nou doen???". "De weg vragen natuurlijk..." Vrouw in paniek, die dacht dat we meteen geript zouden worden als toeristen, maar dat viel natuurlijk nogal mee. Toen ons uitgelegd werd dat we gewoon rechts, rechts, en dan links moesten, en dat we dan weer op de juiste weg zouden zitten, snapten we het natuurlijk. Allemaal mooie rechte straten in blokken, dus super logisch.
Dus onderweg naar Fort Myers. En toen kregen we de eerste stortregen... niet te zuinig! En als je dan als Nederlander denkt dat het na die bui wel lekker afgekoeld zal zijn vergis je je dus. De bui was weg, we doen de ramen open, en het was nog net zo warm als voor de bui....wat een rare gewaarwording

Het eerste motel bereikten we pas nadat het juist donker was geworden. Dat was wel wat minder, want als je dan door wat buitenwijken rijdt, krijg je toch een beetje het idee dat iedereen je nakijkt op straat

Totdat er, voor ons gevoel midden in de nacht, ineens keihard op de deur werd gebonkt!! We zaten allemaal rechtop in bed, met het hard in de keel

En toen zijn we na een goede nachtrust Florida gaan verkennen. Gewoon op de bonnefooi, zelf een beetje een route uitgestippeld van te voren, langs de westkust van Florida omhoog, naar Tampa, Brooksville, Ocala, Gainesville, Lake City, de staatsgrens over naar Georgia. Valdosta, Tifton, daarna binnendoor naar Hinesville. Vandaar via de I95 weer richting het zuiden gereden, Brunswick, Kingsland, en weer de staatgrens over naar Jacksonville.
En vraag me niet waarom, maar Jacksonville had iets speciaals voor ons...de huizen, de omgeving, de mensen, de atmosfeer. Zelfs de kinderen zeiden spontaan "hier willen wij wel wonen". Erg vreemd. Daarna verder naar beneden, naar Daytona Beach. Waar ik in Daytona Beach erg vreemd van opkeek, was het feit dat je met de auto het strand op mocht

Daarna naar Orlando. Mijn vrouw had als rasechte Nederlandse natuurlijk op internet coupons gezocht voor pretparken, en ze had er een aantal voor Waterworld. Of was het nou Wet 'n Wild? We stonden dus in ieder geval mooi voor paal aan de kassa, met onze kortingscoupons voor het andere waterpretpark

Via Kissimmee, over Floridas Turnpike, en toen naar Lake Okeechobee, en daar helemaal langs naar beneden gereden. Toen Fort Lauderdale, Waar we onze laatste nacht hebben doorgebracht, en daarna vroeg vertrokken om de auto terug te brengen. We vlogen terug met een nachtvlucht, en wat duurt het wachten dan lang, als alles op het vliegveld zowat dicht is...dat was echt niet de leukste avond van de vakantie...
En terug in Nederland mis je dan de warmte weer..en het geweldige, grote ontbijt...en de GROTE bekers frisdrank en Starbucks...en de grote supermarkten...en de malls...en de ruime wegen...en de vriendelijke mensen...en het overdreven vriendelijke winkelpersoneel...en de trendy kleding....en de goedkope benzine.....en de free refills....en ja, wat mis ik hier eigenlijk niet?

Mijn eerste ervaring met de USA was een onvergetelijke, waarmee ik nog wel 20 a4'tjes vol kan schrijven, alleen al over Florida...maar dat wil ik jullie besparen, het is al weer langer geworden dan de bedoeling was

Florida; zeker een keertje doen!!! (en daarna naar California!)
Fred
(of naar die geweldige shows in Vegas)
(of naar the Mall of America in MN)
(of naar de Hoover Dam....)