Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

John NY trip New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: John NY trip New York

Bericht door DVDGuy »

Leuke verslagen en een schitterende nieuwe Avatar :clap: :thumbup:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wat weer een mooi verslag deze update. Er komen bij mij allemaal mooie herinneringen boven van afgelopen maart toen ik daar was met mijn dochter.

John wat een prachtig gebaar en eerbetoon aan je overleden vrouw door die rode roos in de Hudson te gooien. Krijg er zelf een brok van in mijn keel.

Geniet lekker verder daar in de Big Apple en ik kijk alweer uit naar de volgende update.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ook ik heb met een brok in mijn keel bijgelezen. Wat een ontzettend mooi gebaar.
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Ook ik heb het verslag met een brok in mijn keel zitten lezen. Echt een heel mooi gebaar! Ik wens je nog heel veel plezier daar en met plezier zal ik je verslag blijven volgen.

Groetjes,
Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

@ all thanks voor juliie mooie woorden :thumbup: :thumbup:

@ ruud, ja leuk he.... :thumbup:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

vervolgje....

Dag 4 – rennen, fietsen en Guggenheim

Gisteravond onder het tv kijken in slaap gevallen, vannacht even wakker geworden en weldra weer als een blok in slaap gevallen. Omdat ik gisteren vrij vroeg ging slapen, vanochtend weer vroeg wakker (ook deels van de honger..). Even snel een BeTween naar binnen en een rondje NY joggen. Het is nog rustig op straat en kan lekker doorlopen.

Na het lopen nog even een kwartiertje uit fietsen in the GYM, hierna lekker douchen en op zoek naar een ontbijtje.

Het is nog steeds mooi weer (a few clouds) , dus ga ik vandaag maar fietsen, zou toch zonde zijn om dat te missen.

Via de front desk (na dat bed bugg verhaal zijn ze heel behulpzaam ) een fiets gereserveerd voor vandaag( 4 uurtjes, incl. bezorging en helm $ 37,--) , fiets is keurig op tijd aangekomen… even instellingen aanpassen (was voor iemand van 2 meter geloof ik en dat haal ik op 35 cm na net niet… :oops: )

Ik fiets (met helmpje :lol: ) naar de Hudson (wat rustiger wat verkeer betreft) om naar beneden af te dalen. Het fietsen in NY is iets anders als bij ons, nauwelijks fiets paden, verkeer is veel ongeduldiger… ik fiets langs het water naar Financial District, om via Battery Park en een stukje binnendoor naar de Brooklyn Bridge te gaan. Ik durf niet over de FDR over te gaan (weet eigenlijk niet eens of je daar mag fietsen, neem het risico maar niet ik zou best wel eens op het hoofdbureau van NY willen kijken maar dan wel vrijwillig :wink: ).

Ik realiseer me wel dat ik aardig om heb gefietst maar veiligheid is ook belangrijk. Bij het stadhuis (ongeveer…) schiet ik de Brooklyn Bridge op, is een pittig klimmetje, wat wel lastig is dat het wandelpad en fietspad één is, en dat het giga druk is.

Ik fiets in één keer de brug over, terugweg is toch leuker…, en fiets een rondje "Breukelen". Aan de voet van de brug ga ik naar het Brooklyn War Memorial en Columbus Park, vervolgens fiets ik (de borden van de Brooklyn University volgende ) een stuk verder “Breukelen” in. Het is wat druk en vrij saai, bij de universiteit keer ik om weer terug te rijden naar de rivier dit is wel een leuke route, vervolgens daar nog even gefietst en weer terug naar de brug.

De terugweg via de Brooklyn Bridge is ronduit spectaculair, mooier als lopend, echt top. Vervolgens ben ik na de brug af te zijn gekomen via 1st Av steeds een stukje opgeschoven tot Madisson Av. Om zo weer naar "UP"te gaan, hier fiets je echt tussen het drukke verkeer… aparte ervaring en niet geheel ongevaarlijk. Ik heb nog even tijd (ja ja ik huur hem 4 uur dan zal ik 4 uur fietsen ook' :shock: ) en fiets door tot aan CP en fiets nog een rondje om vervolgens de fiets terug te brengen op 57 th str W, vlakbij 9th Av.

Fietsen in NY is een hele ervaring, druk maar super leuk en snel. Ik vond alleen de prijs vrij hoog, zat bij mij wel bezorgkosten via hotel bij. Later zag ik dat het via de site van het Central Park daar nog duurder is. Ik kan het, ondanks de prijs, iedereen aanraden, en dit is ook weer zo’n ding van “waarom nou nooit eerder gedaan..??? :wink: ” Adviesje, neem een wat andere route als alleen het CP. CP is vrij druk met voetgangers, joggers etc om te fietsen.

Ik trakteer mezelf op een goede lunch bij een local hero nabij Grand Central, ik noem het maar het No Name restaurant, want het mocht weinig naam hebben maar het eten is goed, en ik had honger als een paard…. Is hard werken hier hoor in NY. :shock:

Hierna wandel ik een stukje naar GC station om daar de metro naar the 80’s te nemen, eindhalte Guggenheim. Ik ben hier al jaren niet meer geweest. Er zijn diverse exposities die mij wel aardig lijken en uiteindelijk ook zijn. Bijv. Kadinski, Chaos and Classicism… ook de store van het Guggenheim is altijd een feestje.

Heb lekker de tijd genomen en een paar uurtjes doorgebracht. De lichtval, en architectuur van dit museum blijft toch heel apart. Hierna nog even een stukje CP genomen, zover ben ik immers gisteren niet gekomen, ook vanmorgen met het fietsen ben ik wat “laag” in het park gebleven. Rond de 80’s in het park kom je een vrij groot meer / vijver tegen (vernoemd naar Jackie Kennedy, Onasis en vele andere namen). Hier was ik nog nooit geweest is een prima stukje om een tijdje te vertoeven. Het weer werkt nog steeds aardig mee dus ik neem het er nog maar even van. :thumbup:

Wat gaan de dagen toch giga hard :cry: , ik neem even een korte break en wandel daarna via Madison Av. terug naar Times Sq. Lijkt kort maar van 80’s naar 40’s is een pittige wandeling. Madison is eigenlijk een net zo mooie straat dan 5th Av. Hele mooie winkels, alleen wat prettiger lopen. De meeste mensen blijven maar op 5th , ik zou je aanraden toch een stukje Madison mee te nemen.

Het weer is al met al wel meegevallen, ik ben in ieder geval blij dat ik heb kunnen fietsen. Ik heb nog wat binnen activiteiten in mijn achterhoofd mocht het onverhoopt alsnog heel erg omslaan, vanmiddag wat spetters gehad maar verder valt wel mee.

Op TS scoor ik even een sandwich en loop rustig terug naar het hotel. Heerlijk bad genomen, en samen met sandwich en afstandbediening op bed….ben gesloopt. Probeer ook nog de raad het plekje van het forum op te lossen maar ik heb er geen puf meer voor…. Hij valt ook niet mee. :shock:

Vanacht nog even wakker geworden en kon de slaap even niet vatten, zag dat het behoorlijk regende (gelukkig niet vanmiddag) en dat het ook nog best druk was (ca 2.30 local time) op straat. Ik zag zelfs nog een paard en wagen rijden :roll: ….

The city that never sleeps lijkt wel steeds “gekker” te worden.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Leuke verhalen weer!!!!
En wat goed van je dat je die roos hebt gegooid. Snap wel dat het best emotioneel moet zijn!
Gelukkig beleef je ook heel veel "leuke" dingen.... ik ben kei jaloers! Haha

Veel plezier nog!
Arizona
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Arizona »

Leuk verslag weer John! :thumbup:
Fietsen in NY heb ik gelijk op mijn wishlist gezet, klinkt erg gaaf!

Veel plezier nog!
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
jonker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jonker »

Ik heb je verslag weer met veel plezier gelezen! Fijne dagen nog daar! :)
september-november 2004 - Ohio
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Fietsen in NYC lijkt me toch een kleine gok wagen met je leven ;p
Ik was het sowieso al een keertje van plan, maar nu ik hoor dat het goed meevalt, twijfel ik in geen geval meer.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Bedankt weer John voor je uitgebreide verslagen :clap: :clap:

Enjoy

Theo
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

En alweer een leuk verslag! Misschien ga ik ook wel fietsen, aangezien het jou goed bevallen is. Mijn hotel in NY heeft gratis fietsen voor hotelgasten, dat scheelt weer :D .
Afbeelding
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Dag 5 – leuke dingen gezien, en de laatste inkoopjes –

Even niet hardlopen, geen GYM… maar gewoon pancakes voor breakfast… hmmm met room en aardbeien.

Het is tenslotte vakantie, vandaag de dingen die leuk zijn en niets “moet”. Begonnen dus met een vet ontbijtje, hierna de toerist uitgehangen. Dus naar Empire State, Top of the Rock, Times Square, etc. Heerlijk lekker onder de mensen , lekker kijken en genieten. :wink:

Het zal mijn geluk dan wel weer zijn, maar als ik naar Empire of ToT ga staat er nooit geen lange rij. Op het forum van AA lees ik altijd lange rijen etc. Nu ook vandaag bij Top of the Rock weer niet. Ondanks de zoveelste keer heerlijk uitzicht en weer een ware belevenis. Ondanks de lichte bewolking is het heel goed te doen.

Na ToT nog even naar Rockefeller Center, ook zo’n punt wat altijd leuk blijft. Er zijn giga veel Japanners op de been hier, een ware invasie van “klikkers” hier, de babi pang pang is niet van de lucht… over lucht gesproken zouden ze weten wat het woord soap “means”… pfoe, sta ik gelukkig nog buiten je zal er mee in de lift naar ToT staan…bah. :thumbdown:

De tweede helft van de middag maar even vrijgemaakt voor shoppen, tja de koffer moet toch vol. Ik moet op zoek naar wat broeken (ja afvallen is leuk maar ik heb wat ruimte over in mijn broeken, klinkt wel vreemd als je het zo leest… :shock: ) …. Van de week bij GANT niet veel broeken gezien, ik heb geen zin om weer naar Ralph Lauren te gaan (te ver), nee ik ga lekker naar MACY’s.

Daar kan je een boek over schrijven, wat een chaos met al die pandjes… ze zijn daar altijd en eeuwig aan het verbouwen. En maar graaien, graaien… leuk om te zien (minder om te doen).

Maar wel lekker alles bij elkaar. Nordstrom vind ik wat prettiger, maar goed die is hier niet. Hun filiaal in San Fransisco vond ik echt fantastisch, 2 panden (1 voor heren en 1 voor dames), ook hun filiaal in Washingtong (Fashion Mall @ Pentagon) vond ik een mooie winkel.

Wel gevonden wat ik zocht broeken, en wat een maten…. Maat 42/30 :shock: komt vaker voor als 32/30, ik neem de 32/30 voor de goede orde… Scoor ook nog een paar mooie truien. Macy’s heeft wel mooie spullen maar de presentatie kan beter denk ik, alhoewel in vergelijking met Century @ Ground Zero is dit nog netjes, wat een bende is het daar… welgeteld 1 keer 2 minuten geweest, druk druk niet normaal. Ook niet echt mijn stijl.

Het lijkt een korte dag maar van dat geslenter ben ik helemaal kapot. De brunch met de meiden is een diner geworden en staat vanavond op het programma.

De dames mogen kiezen (aub geen curry meer…) en kiezen voor een local hero, Gotham Bar en Grill @ 12 east street. Is een goed adresje, veel vis en echt heel lekker . Heerlijk met de girls de zaakjes doorgesproken. Ik had nog een aardigheidje voor ze, ze werken (zeker voor Nederlandse maatstaven, vrij hard en maken lange dagen… kan ik wel waarderen. Tenslotte zijn het ook mijn centjes die zij binnen harken. :wink:

We genieten van het dessert van de chef, vooral een “broodje” van witte chocolade met ijs is top. (doei Sonja). :lol:

Na dit gezellige eten nemen we een cab to Meat Packing District en struinen daar nog wat rond, we nemen nog een afzakkertje (ik neem een regular Coke ipv een light, tja 1 keer uit de band springen mag wel in de vakantie…toch?), ik stel voor om nog even naar het empire state te gaan maar de girls hebben er niet zo'n zin in, en eerlijk gezegd ben ik ook best gebroken.

Ik maak het verder niet al te laat, het is morgen immers mijn laatste dag in NY en wil nog wel wat dingentjes doen/zien, en neem een cab naar het hotel.

Ik pak mijn koffer al een beetje in, scheelt morgen weer wat tijd.
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

Net het hele topic doorgelezen!
Leuke verhalen John ny! In mei ben ik met Lelie naar NY geweest, was erg leuk. Ik krijg gewoon weer zin on nog een keer te gaan!
Emotioneel en lief is je verhaal over je vrouw en de rode roos.

Geniet nog van je laatste dag, laat je creditcard maar flink wapperen, de koers is weer behoorlijk goed voor ons.

Groetjes Anjo
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Dag 6 – er is een tijd van komen en…..-

Vanmorgen wekkertje vroeg gezet, ja ik ga er weer alles uit halen.

Eerst even naar de GYM, vervolgens een lekker vet ontbijtje, two eggs sunny side up with backed patatoes… hmmm zo lekker maar zo ongezond. Ach nog 1 keer, morgen weer een bruine boterham met rookvlees…

Om 8 uur loop ik al richting CP, ik wil het tweede deel nog even stukje verkennen loop langs de museum mile naar het park, voorbij 79 th street ga ik het park in en loop ruim 1,5 uur door het park. Het is (zaterdag, zal ook wel schelen denk ik) nog lekker rustig in het park.

Hierna stond het American Museum of National History op het programma, is ook zoiets waar ik al een tijdje niet ben geweest… is ook zeker een bezoek waard. Ik kan hier een hele dag doorbrengen als het zou moeten… maar helaas geen tijd genoeg. Dit museum is echt een feestje, vooral een nieuwe (althans voor mij) Journey tot the Stars show is echt mooi. Verder bestaat er de mogelijkheid om a Night at te Museum mee te maken, maar wat ik begreep bestaat hier een wachtlijst :shock: voor ( en volgens mij is het voor kids, ze mogen blijven slapen etc. ik zou het zelf ook nog wel leuk vinden).

Rond 1 uur verlaat ik het museum en neem de metro, richting hotel… vandaar loop ik naar het VN gebouw. Om de een of andere manier vind ik de buurt tegenover het VN gebouw dus eigenlijk the 40’s east wel een leuke buurt… ook Park Av. neem ik mee. Ook dat is een lekker stukje om te lopen . Dan is het inmiddels tijd om even bij TGiF te gaan eten, voorlopig weer even de laatste keer JD menuutje.. :cry: Lekker nog even genieten.

Ik breng nog even een bezoekje aan de Apple store @ 5 th en besluit toch de I-pad mee te nemen… vorige maand twijfelde ik nog, nu eigenlijk ook nog wel maar is toch wel makkelijk… maak ik mijzelf wijs. Mijn keus valt op de 32 GB… hebben ze hem niet meer, tja wellicht nog wel in Meat Packing District… tja ik moet zo weg, morgen hebben we ze weer… ja hallo ik moet zo weg… o ja dat is dan jammer. Where are you from, huh wat heeft dat er mee te maken… Holland… ooohh Amsterdam, yes Amsterdam and no i don’t live there. There is an Apple Store in Holland… goh dat wisten we nog niet :lol: , wel eens van prijsverschil gehoord. Heb nog nooit een Apple medewerker zo appelig :shock: zien kijken…. Jammer van de tijd maar helaas. Ik ga hem wel in Rotterdam halen, dan maar geen voordeeltje. Ik heb deze reis toch aardig wat voordeeltjes gescoord.

Ik loop terug naar het hotel, pak mijn spullen verder in, neem nog een verkwikkende douche en vervolgens check ik uit, en bedank de clerk voor een bugg free verblijf :lol: :lol: , hij kan er wel om lachen… En ja dan is deze reis alweer tot een einde. :cry:

Heerlijke week gehad, nieuwe dingen gedaan / gezien.. leuke oude dingen gedaan. Kortom genoten van deze fantastische stad.

Staan giga in de file maar kom nog keurig op tijd aan op JFK, nog even inchecken (online helemaal vergeten) en door security, even een broodje scoren en naar gate.

Terugvlucht verloopt denk ik wel aardig, geen flauw idee want ik ben als een blok in slaap gevallen. :oops: . nog wel even een amerikaans ontbijtje gegeten maar verder echt niets meegekregen van de vlucht. Lekker eigenlijk wel.

Paps staat me al weer op te wachten, ach die man zo vroeg op…. Bestaat mijn huis nog..??? Ja tuurlijk jongen, ben wel oud maar niet gek. :roll:

Ik neem lekker een dag of 2 jetlag off... :thumbup:
californian girl
Amerikafan

Bericht door californian girl »

Net het hele verslag gelezen: met heel veel plezier! Grappig, emotioneel en onderhoudend geschreven. :clap: Ik herken veel, wat dingetjes opgeschreven voor ons, hopelijk ook bed-bug vrije verblijf in december :lol:
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Wat een leuke verslagen had je weer gemaakt.
Welkom thuis en succes met de jetlag!

Groetjes,
Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Wat een leuke verslagen heb je geschreven. New York is en blijft geweldig.
Bedankt voor je verhalen en succes met de jetlag.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Jammer van de iPad John :(
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Bedankt voor je uitgebreide verslag John.

Theo
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer