Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rob & Annie 2011: LV, UT, CO, SD, WY, UT, LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Reis Rob & Annie 2011: LV, UT, CO, SD, WY, UT, LV

Bericht door hekkie »

In mijn liverslag van dit jaar kun je een verslag (met foto's) vinden van ons bezoek aan House of Fire. Kijk bij week 3 Vr 7/5. Voor een verslag van ons bezoek aan Little Egypt moet je kijken bij week 8.

De boeken van Laurent Matres "Photographing the South West" zijn o.a. mijn reisbijbels en hebben we bij ons op onze tochten door ZW Amerika.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Gut wat leuk Marjan. Ik zit hier voor onze cabin in Bluff en ben net terug van House of Fire. Als niet wandelaar vond ik dit ook zeker een bezoek waard en idd 1.5 uur alles bij elkaar en we zijn geen mens tegengekomen. Mooiste kleur om 11am. We waren met onze TA vrienden en met de SUV ging het prima naar beneden naar het begin van de trail maar met een RV is dit onmogelijk, zelfs voor Rob, dus reken op iets langer voor een bezoek. Het is strakblauw maar slechts 52F vanmorgen. Desalniettemin was het in de canyon al knap warm. En volgens "onze" Rick, iemand die elke grasspriet in dit gebied kent, nooit bezoeken bij regen. Je loopt door een riviertje. Ik denk dat het in juni dik 100F kan zijn hier.
Yeehaw
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik was er al vanuit gegaan dat het niet mogelijk was om tot het begin van de trail te komen maar de eerste registerbox waar je moet betalen is toch wel haalbaar hoop ik.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dat kan best Rob. Er is geen officiele parkeerplaats maar een stuk rode aarde waar best een RV (of meer) op kunnen. Die parkeerplaats ligt maar een tiental meters van de weg. Geen bord "House of Fire" vanaf de weg, alleen het registratie punt als je van de weg af bent. Zelfs na vele bezoeken blijft dit gebied adembenemend. Antoinette komt trouwens net terug van de hike naar Butler Wash Indian Ruins (ik had het na die ene hike wel gezien). Onze "gids" had een alternative route bedacht door de bush en had touwen meegenomen. Was nogal angstaanjagend volgens de deelnemers maar vanaf de grote parkeerplaats is het goed te doen naar Butler Wash werd me verteld. Ik ben trouwens ook naar Edge of the Cedars in Blanding geweest. Ook een leuk bezoek van ca 1-1.5 uur. Morgen wellicht naar Hoovenweep maar we krijgen een beetje een overdosis ruines...
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Rob schreef:Ik was er al vanuit gegaan dat het niet mogelijk was om tot het begin van de trail te komen maar de eerste registerbox waar je moet betalen is toch wel haalbaar hoop ik.
Ja hoor, dat is haalbaar, zeker voor jou... :wink: Het is vlakbij de weg maar als de condities goed zijn, kun je ook nog wel een eindje doorrijden en anders wordt het lopen naar de ingang van de canyontrail, maar ook dat is te doen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Toen wij er waren was de route naar het begin van de wandeling heel goed en vlak, zeker te doen met een RV als ik me niet vergis. Het nadeel is alleen dat je dat ding daarna ook kwijt moet, en er is geen parkeerplaats.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De weg gaat behoorlijk steil naar beneden en ik zou er nog geen sedan op laten rijden, maar misschien hadden jullie een andere ingang.
Hier is een foto van onze groep met mensen uit Australia, Noorwegen, California, Utah, Arizona, Ohio, Colorado en Nederland: http://bighugelabs.com/onblack.php?id=5 ... size=large Foto is om 11 am gemaakt.
Yeehaw
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Misschien kloppen mijn herinneringen dan niet, kan natuurlijk ook. Een andere ingang? Wij hebben gereden op de aanwijzingen uit het boek van Laurent Martres. We hebben wel moeten zoeken naar de weg, omdat het aantal miles niet overeenkwam met de aanwijzingen in het boek.....
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De ingang (niet aangegeven langs de kant van de weg) is ongeveer 17-18 miles ten westen van de afslag ut95 van us191. Je rijdt dan door Comb Ridge (welbekend neem ik aan, weg 95 gaat dwars door de rotswanden) naar beneden en weer omhoog. De ingang ligt aan de noord zijde. Je rijdt een wildrooster over en ziet een bord waar je kan betalen. Hier kan je ook een RV parkeren. Daarna loop je (of rijd je zoals onze groep met zijn SUV's) naar beneden. Op het laagste punt is de trail aan je linker hand. Hier kunnen ongeveer 5 auto's parkeren maar omdraaien is een beetje tricky. De trail gaat eerst steil naar beneden maar verder is het een redelijk vlakke wandeling. Je moet je registreren voor deze hike. Om bij de dwellings te komen moet je een steile rotswand beklimmen maar zelfs deze senior had daar geen probleem mee. Draag wandelschoenen. Gympen kunnen vol modder gaan zitten.
Yeehaw
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Yeehaw schreef: Hier is een foto van onze groep met mensen uit Australia, Noorwegen, California, Utah, Arizona, Ohio, Colorado en Nederland: http://bighugelabs.com/onblack.php?id=5 ... size=large Foto is om 11 am gemaakt.
Yeehaw
Leuk gezelschap Yeehaw. Wie is Yeehaw eigenlijk op de foto ?
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zoals altijd heel bescheiden op de achtergrond.....met het groene TA petje op. Mijn geliefde zit rechts van de dame in de rode trui (ook een geliefde van mij maar dan op een afstand, zij komt uit SLC maar we kenden elkaar al van een vorige reis). Rechts van DW zit Frankie en helemaal rechts Alex. Bij hen gaan we over een paar weken een paar dagen logeren in Sedona en helemaal links ligt Noel uit Australia. Bij hem en zijn vrouw hebben we verleden jaar gelogeerd en zijn ouders zijn in augustus 4 dagen bij ons thuis te gast geweest. Wat al die forums kunnen bewerkstelligen.....
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Op de foto met alleen de mannen, komt onze bescheiden Yeehaw prominenter in beeld ;-)

Johan
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Het stukje van de asfaltweg tot aan het trailstart is echter wel kort, zeker geen probleem. Ik zou gewoon oprijden en direct kijken om je RV te parkeren.
Mooie foto trouwens Yeehaw, je ziet dat 's morgens het beste tijdstip is voor de foto.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Foto is gemaakt door Rick. Met mijn toestel is een dergelijke kwaliteit onmogelijk.....
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wat een super foto Hans! Geweldig om dit te doen in zo'n illuster gezelschap en wat is House of Fire mooi op dit tijdstip!

Ik volg jullie steeds met grote belangstelling en ik herkende jullie ook direct op de foto..... :D

@Rob en Annie, ik heb voor jullie beeldvorming nog even gezocht naar foto's van de toegang naar de trailhead vanaf de hoofdweg en registerbox, maar daar heb ik helaas geen foto's van genomen alleen van de trail zelf door de canyon naar HoF. Wat ik me nog wel herinner is dat parkeren bij de trailhead heel lastig is en keren nagenoeg onmogelijk met een camper. Bij de registerbox is wel parkeergelegenheid.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

We waren ook niet van plan om verder te rijden dan de registerbox.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Rob (of Annie :wink: ),

Hebben jullie al iets geboekt in Cody? Ik dacht eraan om zo snel mogelijk iets te boeken zodat we zeker een overnachting hebben de avond van de Powwow. Misschien ergens een cabin ofzo.
Hebben jullie ondertussen met zekerheid de datum van de powwow al kunnen vinden voor 2011? Ik kan er nog niets over vinden.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Hier kan je de datums van de Powwow vinden.
Wij willen op Ponderosa campground staan, daar hebben ze ook cabins.
Wij hebben nog niet gereserveerd, als je daar wilt overnachten moet je cash betalen, ze nemen geen credit card aan.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

ohh ik hoef nog steeds volgend jaar niet naar de USA ( tja mijn virus is uitgewoed of zo?? :shock: ) maar mag ik niet eventjes mee in de koffer voor die Powwow :mrgreen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Koffer weegt 5,5 kilo dus als jij onder de 17,5 kilo zit kan het, anders ben in $ 150,00 extra kwijt aan overgewicht :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer