Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Delta vs Continental

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
AIRBUSA330.BOEING777
Amerika-ontdekker

Re: Delta vs Continental

Bericht door AIRBUSA330.BOEING777 »

IK heb zelf zeer slechte ervaringen met Delta Airlines Je kunt niet op standby etc De boeing 767 is een oud toestel daarin de Airbus A330 is een ultra modern toestel.Maar daar liep ik een wond op doordat er een pin in mijn knie boorde van de leuning van de passagier die voor me zat. Ze bleef mij vals aankijken. Ik heb hele lange benen Ze zag dat ik pijn had. Ik had een KLM ticket geboekt tot nu toe dat is nu 1,6 jaar later nog steeds geen reactie gehad.<mesaba en skywest airlines= delta connection uitgesloten >

Ik vlieg nu altijd met United Airlines werd er vriendelijk ontvangen. Vliegtuig zag er keurig uit Boeing 777 persoonlijke ptv etc. Met omboeken doen ze niet moeilijk kost standaard 150$. De FA op mijn vlucht van Chicago o Hare <ORD> naar Los Angeles deed alles er aan om mij het zo comfortabel mogelijk te maken. Op de terug reis kreeg ik zelfs Economy plus aangeboden en dat was echt relaxed kon fatsoenlijk mn benen kwijt. Als je je elite status hebt bereikt krijg je m gratis.Voor mij nu altijd met United

Veel Groeten,

Danielle
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik vind dit een beetje een warrig verhaal en snap niet goed wat nu eigenlijk het probleem was. Maar goed, een slechte ervaring kan natuurlijk altijd en is en blijft vervelend.
"Keep Georgia On Your Mind"
AIRBUSA330.BOEING777
Amerika-ontdekker

klopt had toetsenbord problemen ik zie dat er gewoon woorden en zinnen ontbreken zit nu weer op mn eigen laptop dus 2 de herkansing.

K heb zelf zeer slechte ervaringen met Delta Airlines Je kunt niet op standbylist voor een eerdere vlucht etc De boeing 767 is een oud toestel daarin tegen is de Airbus A330 is een ultra modern toestel.Maar daar liep ik een wond op aan mijn been doordat er een pin langzaam in mijn knie boorde.Doordat ik letterlijk vastgeklemd zat tegen de leuning van de passagier die voor me zat. De flight attendant reageerde eerst zeer onbeschoft en bleef mij vals aankijken de gehele vlucht. Ik heb hele lange benen. Ze zag duidelijk dat ik pijn had. Ze keek nog kwader toen ik AU riep. Ik had een KLM ticket geboekt AMS DTW LGA vv-Ik had na terugkomst in Nederland direct een klacht ingediend, tot nu toe dat is nu 1,5 jaar later heb ik nog steeds geen reactie gehad.<mesaba en skywest airlines= delta connection uitgesloten daar was de service wel goed >

Ik vlieg nu altijd met United Airlines .Al op de ticketcounter op schiphol werd ik vriendelijk te woord gestaan en ook aan boord erg vriendelijke en leuke crew Het vliegtuig zag er keurig uit (schoon en opgeruimd)De UA Boeing 777 persoonlijke ptv etc is een comfortabel vliegtuig. Met omboeken doen ze niet moeilijk kost standaard 150$ als je een latere vlucht wil wil je eerder dan kun je kostenloos op standby gaan.

Als laatste de FA op mijn vlucht van Chicago O Hare <ORD> naar Los Angeles <LAX> deed alles er aan om mij het zo comfortabel mogelijk te maken.De FA op mn vlucht van IAD naar ORD bood mij gelijk al Economy Plus aan ze zag mijn lengte en zei blijf hier even wachten waarna ze mij een stoel toe wees. Op de terug reis kreeg ik zelfs Economy plus aangeboden op de intercontinentale vlucht IAD -AMS en dat was echt relaxed kon fatsoenlijk mn benen kwijt. <Als je je elite status hebt bereikt krijg je m gratis>

.Voor mij nu altijd met United to the States

Veel Groeten,

Danielle
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

> Op de terug reis kreeg ik zelfs Economy plus aangeboden op de intercontinentale vlucht IAD -AMS
> en dat was echt relaxed kon fatsoenlijk mn benen kwijt. <Als je je elite status hebt bereikt krijg je m gratis>

Voor zover ik weet krijg je bij United Airlines als vanaf Premier Status een Economy Plus stoel voor een Economy prijs
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Clint schreef: Wat betreft die miles. Van welk programma ben je lid? Ik heb zelf afgelopen jaar KLM Flying Blue verruild voor Delta's Skymiles. KLM was wat mij betreft te gierig met de miles. Als je met een discountticket vliegt krijg je maar een klein percentage miles. Alleen full fare Y (en hoger) komt in aanmerking voor 100%+. Bij Delta krijg je in ieder geval 100% van de gevlogen miles (of meer). Máár als je bv lid bent van KLM en je met DL vliegt, dan doet DL vrijwel niets anders dan aan KLM doorgeven dat jij en hoeveel jij hebt gevlogen. KLM past daarna zijn eigen regeltjes weer toe op de hoeveelheid miles. Dus als jij met je KLM FF pasje bij Delta met een discount fare vliegt, geeft KLM je dus minder dan 100% miles, net als dat ze zouden doen als je op een KLM vlucht zit
Ja, echt belachelijk vind ik. Ben al jaren veelvlieger bij KLM; pas sinds dit jaar is het zo dat je bij Delta ook slechts een percentage (vaak 25% op goedkope vluchten) van de gevlogen miles krijgt bij KLM. De jaren daarvoor vloog ik express alleen maar (prive) Delta en Continental (toen ze nog Skyteam waren, tot een jaar terug of zo) omdat ik daar gewoon 100% kreeg. Sinds dit jaar dus alleen Delta, en ook nog eens 25% miles met Delta. Echt heel irritant vind ik dat, juist omdat bv United en Delta met hun eigen programma's dat niet hebben. Om nu in 1 keer over te stappen naar Delta maken ze bij KLM wel lastig; ben nog steeds Gold, dus dat heeft wel wat voordelen. Bij Delta moet ik weer vanaf nul beginnen ... Overigens zijn wel mijn miles bij KLM ook bijna op, en zak ik per 1 januari wsl naar Silver, dus misschien moet dat maar het moment zijn om naar Delta over te stappen :mrgreen: ! Overigens, nu ook Gold (Premier Executive) bij United/Continentel/Lufthansa, die geven ook nog gewoon 100% miles, dus eigenlijk is voor mij alles behalve KLM veel gunstiger om te vliegen, zeker als we met de hele familie vliegen, dan geldt het ook nog eens keer 4. Dus ik baal wel een beetje van die policy van KLM :cry:

Overigens ben ik het eens met wat eerder gezegd werd door Coyote, Liz en Clint. Wat is nu een echt slechte ervaring, en ja dat kan bij iedere maatschappij natuurlijk een keer voorkomen. Ik heb toch de afgelopen jaren echt veel gevlogen naar de US, met alle grote maatschappijen (alhoewel slechts 1 keer met AA), en ik vond qua service en eten het overal vergelijkbaar in zijn algemeenheid. De ene keer heb je een chagrijnige steward of stewardess, maar om dat nou slechte service te noemen. Het eten laat ik vaak gewoon op de tray staan en bedank vriendelijk. En ik vlieg ook met Delta liever met de A330's van ze, dan met de 757. Daar probeer ik een beetje op te sturen, maar lukt niet altijd. Als ik ga vliegen, kies ik toch altijd op prijs, route en tijdschema (in die volgorde), en het één kan soms belangrijker zijn dan het ander. Ik probeer altijd wel Skyteam of Star Alliance. Oftewel, Delta of Continental vind ik allebei prima maatschappijen. Als ik echt een maatschappij bovenaan moet zetten, dan is het voor mij Delta, omdat ik het Inflight Entertainment systeem erg goed vind (in de nieuwere toestellen dan), en dat vind ik persoonlijk het minst bij United. Maar goed, die hebben weer Economy Plus :mrgreen: ! Dus zo zie je maar, ik vind het allemaal redelijk betrekkelijk :wink:.

Aankomende kerstvakantie vliegen we met United naar Florida. Ze hadden gewoon de beste prijs (en gunstige vlieg- en overstaptijd), dus dan ben ik overstag :mrgreen: ! Jammer van IFE, maar wel al stoelen heen en terug in Economy Plus (vanwege mijn status daar). Dus dat is dan weer lekker :thumbup: . Maar wat mij betreft maakt het niet echt uit welke van de grote US maatschappijen je kiest. Als echt grote US maatschappijen heb je dadelijk toch alleen maar United (met Continental en wellicht op termijn US Airways), Delta (met NWA inmiddels al) en AA :mrgreen: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
AIRBUSA330.BOEING777
Amerika-ontdekker

Overigens, nu ook Gold (Premier Executive) bij United/Continentel/Lufthansa, die geven ook nog gewoon 100% miles, dus eigenlijk is voor mij alles behalve KLM veel gunstiger om te vliegen, zeker als we met de hele familie vliegen, dan geldt het ook nog eens keer 4.
Weet je toevallig hoe het upgraden bij United gaat op domestic flights. Ze hebben er free /unlimited upgrades als je de elite status hebt bereikt. Wat moet ik mij daarbij voorstellen..
Laatst gewijzigd door Clint op 20 okt 2010, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote werkend gemaakt. Je miste de '/' in de laatste quote tag.
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ik ben meer FB-er, maar ik begrijp dat je standaard op Upgrade list komt (op Domestic alleen) als Premier Executive, maar dat upgrades plaatsvinden op basis van betaalde klasse en niveau binnen Elite status. Oftewel, hoe hoger je status, hoe hoger op de lijst, en hoe meer je voor je ticket betaald hebt, hoe hoger op de lijst. Dus met goedkoopste ticket en slechts Premier Executive, denk ik niet dat ik veel kans zal maken :mrgreen:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

MattRob schreef:Ik ben meer FB-er, maar ik begrijp dat je standaard op Upgrade list komt (op Domestic alleen) als Premier Executive, maar dat upgrades plaatsvinden op basis van betaalde klasse en niveau binnen Elite status. Oftewel, hoe hoger je status, hoe hoger op de lijst, en hoe meer je voor je ticket betaald hebt, hoe hoger op de lijst. Dus met goedkoopste ticket en slechts Premier Executive, denk ik niet dat ik veel kans zal maken :mrgreen:
Je hebt als Premier Executive best veel kans op een upgrade binnen het UDU programma van United (Unlimited Domestic Upgrades). Ze houden eerst rekening met het niveau van de elite status (1K - Premier Ex. - Premier) en pas dan met de betaalde fare type.
Trouwens, als Premier Executive krijg je (in economy) 200% redeemable miles voor vluchten met United en Lufthansa!! (nu ook Continental neem ik aan)
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Dat laatste wist ik uiteraard wel :mrgreen:
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Dat je als United Premier Exec 200% miles krijgt op alle vluchten van Lufthansa wereldwijd was mij tot voor kort niet bekend... Enkele reizen met LH naar China later tikt dat aardig aan. Vooral als er nog extra bonus bijkomt voor business.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer