Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Chicago O'Hare overstaptijd

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Chicago O'Hare overstaptijd

Bericht door Old Faithful »

Hoe lang het duurt wordt m.i. voornamelijk bepaald door de drukte die er op dat moment bij Immigrations heerst. Zijn er bijvoorbeeld meerdere internationale vluchten net vantevoren geland. Proberen zo ver mogelijk voorin het vliegtuig te zitten kan ook al helpen.
Groet,

Old Faithful
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

De overstaptijd is niet heel ruim maar ik zou dat wel aandurven. Voor de heenweg houd ik altijd minimaal 1,5 uur aan.

Je weet het natuurlijk nooit maar je kunt net zo goed een aansluiting missen als je 3 uur de tijd hebt (door vertraging bij vertrek uit Europa bijv.).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nelis047
Amerika-newbie

Bericht door nelis047 »

Gister vanuit AMS met United en een overstap op Chicago van 90min naar SFO gevlogen. Was ruim voldoende, in 45min was ik door de douane, security en naar een andere terminal. Zelfs de security en douane agenten waren vriendelijk.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Immigration overgeslagen ? :wink:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Je zou het bijna denken. :wink:

Maar inderdaad, soms heb je geluk en ben je in 3 kwartier door alle formaliteiten heen en bij de gate. Daar kun je echter niet standaard vanuit gaan.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

>Je zou het bijna denken.

Werd namelijk niet genoemd.

Mijn ervaring over de laatste jaren is dat het eigenlijk nooit langer dan 30-45min duurt op Ohare Terminal 5. Vaak is de rij bij US Citizans kort en laat men niet-Amerikanen daar gewoon aansluiten.
DB_Cowboy
Amerika-ontdekker

Bericht door DB_Cowboy »

Op 11 september overstap gehad in Chicago naar La en heeft een uur geduurd van moment van uitstappen uit het vliegtuig tot we aan de balie waren voor ons vliegtuig richting LA.Bij immigrations was er bijna geen volk aan de rij "us citizen" en mochten we daar mee aanschuiven.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik heb redelijk vaak op en via Chicago gevlogen en verschillende ervaringen.

Ik heb meegemaakt dat ik iets van 3 uur van tevoren aanwezig was op Chicago (ik zou een vlucht krijgen vanaf Chicago naar New York JFK en daarna Amsterdam).

Nu zou je toch denken, lang genoeg. Niet dus, de rijen gingen enorm traag en ik werd door een soort "regelaar" in de rij voor automatische checkin geplaatst terwijl ik zei dat ik handmatig nodig had. Eenmaal aangekomen bij de auto checkin kreeg ik natuurlijk te zien dat ik "Manual assistence" nodig had dus ik weer naar meneer de regelaar en uitleggen maar in plaats van dat ik "even voor mocht" moest ik weer achteraan sluiten. Tja toen mistte ik dus mijn vlucht. Dus ik mocht bijbetalen en omboeken, ik zou naar New York Newark gaan en dan kon ik "wel even met de trein naar JFK" en dan vanaf daar naar Amsterdam.

Dus ik braaf naar de gate, bleek er iets te zijn met het vliegtuig, afijn dat werd een andere en 30 minuten later dan gepland konden we weg. Nou, vanaf Newark met de trein... het zal vast wel mogelijk zijn maar een taxi is toch wel een stuk sneller (en duurder!) maar goed. Ik kwam gelukkig op tijd voor het vliegtuig naar Amsterdam.

Ik heb ook weleens meegemaakt dat ik maar 45 minuten vooraf aanwezig was omdat ik van Chicago naar Philadelphia vloog en dat ik dus binnen 45 minuten vanaf inchecken in het vliegtuig zat. Ze kunnen het dus wel daar :)

Maar allermooiste was wel dat ik moest vliegen naar Amsterdam vanaf Chicago en er door het slechte amper vluchten gingen. Iedereen was zwaar agressief maar ik had zoiets van ja, kunnen ze weinig aan doen nietwaar? Dus ik bleef heel aardig en bood de dames een snoepje aan waardoor ze gingen lachen. Misschien door mijn relaxte houding, of door het snoepje, maar ik mocht een dag later alsnog vliegen en werd even geupgrade naar businessclass because "You have been such a sweetheart". Nou, ik kan je melden, da's echt fijn. Wat een luxe heb je dan :D

Ik vind Chicago op zich een prima vliegveld maar het probleem is dat "Windy City" regelmatig slecht weer heeft. Dan worden vluchten vertraagd of gaan ze gewoon helemaal niet. Dat kun je de medewerkers niet kwalijk nemen maar het is wel vervelend natuurlijk. Dus ja of je nou wel of niet via Chicago wil vliegen, feit is dat het wel een belangrijk knooppunt (Delta hub dacht ik) is en je er soms niet omheen kunt.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ziva schreef:feit is dat het wel een belangrijk knooppunt (Delta hub dacht ik) is en je er soms niet omheen kunt.
Het is de thuisbasis van United.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Er zijn nog genoeg andere hubs ;)

DTW, MSP, MEM, ATL o.a. voor Delta

o.a. DWF voor AA, IAH voor CO, IAD voor UA etc ;)

De enige reden dat ik nog naar ORD zou vliegen is als ik naar Chicago moet :P
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Veel gevlogen en vind Chicago helemaal niets en vaak slecht weer, dus veel vertragingen.
AIRBUSA330.BOEING777
Amerika-ontdekker

Bericht door AIRBUSA330.BOEING777 »

Clint schreef:ATL is de drukste luchthaven ter wereld ;) Ik zou daar toch zeker 2.5 uur als absoluut minimum aanhouden voor een overstap bij binnenkomst.
Dat is ORD ook ik raad mensen die voor de eerste keer naar Amerika gaan nooit via ORD en ATL te reizen

Veel Groeten,

Danielle
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Atlanta is wel de drukste luchthaven ter wereld, maar ook een van de meest efficiente. Om van de ene terminal naar de andere te komen is veel sneller dan op bv Chicago, JFK of Heathrow. Ook hebben ze een van de meer efficiente systemen om wachttijden bij immigrations te voorkomen. Ik persoonlijk zou sowieso bij elke overstap zeker 2 uur er tussen willen hebben zitten, maar dat komt meer omdat ik altijd rekening wil houden met evt. vertragingen. Maar ook met 1,5 uur zou ik nog wel gerust zijn op een tijdige overstap.
"Keep Georgia On Your Mind"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer