Ik ben onze zomervakantie 2011 aan het voorbereiden. (Voor het eerst naar de VS: yee-haa). Ondertussen aan het kijken wat een auto ongeveer gaat kosten. Op de site van Hertz kom ik (idioot) lage prijzen tegen. Klopt dat wel? Ik heb de kortingscode van de ANWB ingevuld, maar dan nog. €548 voor 36 dagen?
Inclusief drop off fee staat erbij! Ik zou hier geen moment over nadenken en meteen boeken. Voor onze reis heb ik ook meteen gekeken maar daar waren ze niet zo gunstig qua prijs.
Ik heb Hertz maar even gebeld, de prijs klopte inderdaad. Dus geboekt!
Een SUV, olé! (als Greenpeace 't maar niet hoort). Kunnen we mooi naar de duincampings in Oregon.
(Dit is overigens de eerste keer dat ik een auto heb geboekt vóórdat ik de tickets heb )
Half the fun of travel is the esthetic of lostness
Wat een geweldige prijs zeg! Ik ben echt benieuwd waar dat precies aan ligt, als ik een andere locatie/datum invoer dan krijg ik meer dan een verdubbeling in prijs. Mooie meevaller voor jullie dus!!
Ik zie dat je de auto in Portland oppikt. De staat Oregon is heel gunstig in de staattax, die zijn er amper of niet. Dus ik denk dat daar je voordeel zit en dat het dus ook gewoon klopt.
Ik heb dit jaar bij Alamo gehuurd voor een aaneengesloten periode van 56 dagen. Dit was toen ook bij Hertz mogelijk.
Ik heb toch ook twijfels bij bovengenoemde prijs. Het tarief is in tweeën gesplitst en het te betalen bedrag bij de vestiging is een "geschat" bedrag. Het is mij niet geheel duidelijk of de afkoop eigen risico wel in deze prijs is begrepen gezien de volgende tekst: Dit omvat niet enige andere items die u gekozen zou hebben bij de vestiging zoals brandstof, afkoop eigen risico en andere.
Hoe moet ik dit lezen?
Uw extras :Niets geselecteerd
Prijs details van uw aanvraag
Auto
Nissan Xterra of gelijkwaardig
{baseIntegdays ater} weeks
Onbeperkt Inclusief aantal mijl
Totaal geschatte huurkosten :
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
belasting
Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering
Kenteken registratie kosten invorderen
TRANSACTIETOESLAG
Energy Toeslag
Drop fee
Estimated mileage
Subtotaal auto
538.97 EUR
Discount:
CDP Korting: ANWB AA EUROPE SYCS
Uw tarief is met 10 % korting
Totale prijs
Prijs dient meteen betaald te worden
287.97 EUR
Bedrag te betalen bij ophalen/ terugkomst
251.00 EUR
Totaal geschatte huurkosten
538.97 EUR
Tarief is gegarandeerd. Belastingen, toeslagen en extra's, indien niet inclusief kunnen variëren..
In de kleine lettertjes staat over geschatte huurkosten:
De geschatte huurkosten zijn gebaseerd op de beschikbare informatie op het moment van reserveren. Additionele belastingen of toeslagen kunnen worden toegevoegd op het moment van huren. Een Frequent Flyer toeslag van maximaal $1.00 per dag tot een maximum van $5.25 per huur is van toepassing als huurders kiezen voor miles of credits van een Amerikaans of Canadese Frequent Flyer Programma.
Volgens de Hertz dame die ik aan de telefoon had klopt de prijs echt. Ze heeft het gecheckt. Het zou kunnen dat de totale prijs hoger uitvalt door een toeslag of belastingverhoging, maar dat loopt niet in de papieren.
Ja, gewoon in het Nederlands, na een online check-in bij Hertz.
Ik kreeg vervolgens een mail van alpha_nl (apenstaart) hertz.com met het bevestigingsnummer en het contract. Geen idee volgens welk recht.
@Hekkie De afkorting LDW zie ik niet, alleen:
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
belasting
Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering
Kenteken registratie kosten invorderen
TRANSACTIETOESLAG
Energy Toeslag
Drop fee
Estimated mileage
Bij niet inclusief staat:
Persoonlijke Verzekering (PI)
huurdag 4.25 EUR
Ah, meer kleine lettertjes ontdekt op de website. Ik heb op het vraagtekentje geklikt bij: Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
* However Hertz offers Loss Damage Waiver (LDW) an optional service, which for an additional daily charge relieves you of all financial responsibility for the loss or damage to the rental car, whether or not you have insurance to cover such damage, provided the car is used in accordance with the terms of the Rental Agreement.
* The cost of LDW may vary depending on location or car type and is charged per each full or partial day of rental.
F.Y.I. – You are under no obligation to purchase LDW or any other optional service as a condition of rental. Your own personal insurance may provide protection for loss or damage to the rental vehicle depending on the state in which you live and the type of policy you have. Also, various credit card companies provide cardholders with some degree of damage protection providing you use their credit card for the rental and decline the optional LDW offered by Hertz at time of rental. The coverage and limits vary. Your policy or credit card coverage should be thoroughly checked for the specific terms and conditions associated with rental vehicles. Remember, most credit card insurance is supplemental, which means it will only reimburse you for loss or damages over and above what is covered by any other insurance you may have and will not cover you for any damage, regardless of cause, if you accept LDW.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.