@Klouwer .. wereld plaat ook prachtige compositie! Lijnen spel en contrast van warme kleuren in foliage en koude kleuren van steen en water!!
@ Mack niet terug krabbelen het is een pracht plaatje, misschien net wat zwemen weghalen dan komen de kleuren nog wat mooier uit. Het is inderdaad ook de fotograaf die een lijnenspel moet zien... door de schuine lijnen komt er wat meer spanning in de foto.
Vandaag een lange wandeling langs een meer hier in de buurt gemaakt met zoonlief en regelmatig met open mond naar de kleurenpracht gekeken. Op de foto's komt het grootste niet zo over, maar hier staan de foto's voor diegenen, die interesse hebben.
Niet mijn mooiste foto's maar wel een mooie foto site van Hélène van Dijk, een professionele amateur fotograaf die veel foto's heeft gemaakt in onder andere Yellowstone. Ik wilde jullie deze site niet onthouden: Foto's van Hélène van Dijk
Ik kies er twee uit de collectie Bryce waar ik best tevreden over ben.. Uiteraard doen 2 plaatjes geen recht aan de fantastische vergezichten en detail maar ja het is geen showcase hier. (even klikken voor een grotere versie)
De bovenste was aan het einde van de ochtend bij Sunset Point en ja hoor het ging regenen ... Het contrast van de kleuren vind ik mooi. Door het ontbreken van de zon heeft het niet het sprankelende.
De onderste geeft een ander beeld van de kleuren.. in het al geërodeerde 'zand'. Nu wel met zonlicht. Waar wel en geen ijzeroxide inzit..
Algemeen bekend dat de zon de wereld zoveel mooier maakt !!!
Wij hadden tijdens onze rondreis een hittegolf en strakblauwe luchten. Dat is zoveel anders als dat je alleen maar bewolking hebt of regen.... Toen wij doorvlogen naar Hawaii trok er een regenfront over het gehele westelijke deel van de USA. Ik vond het echt een beetje sneu voor de mensen die eind september/begin oktober de rondreis gingen rijden, want die bewolking heeft er volgens mij dik 2 weken gehangen !!
Wij zagen Bryce dus ook met de zon en dan is dit het verschil (met een pocket-cameraatje gemaakt ):
Natural Arch
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
Dat lijkt me niet de bedoeling van dit topic...het is juist de bedoeling dat er mooie foto's in komen te staan en niet tientallen links naar fotoalbums.
Misschien kun je dus toch een paar foto's kiezen en ze hier plaatsen?
Okee excuus, ik zal mijn post verwijderen !
Dan moet ik eerst eens uit vinden hoe dat moet, waarschijnlijk eerst de foto's ergens uploaden bijvoorbeeld via photobucket...
Als je je foto's al online hebt staan op je eigen site, kun je ook gewoon de tag daarvan weergeven tussen de code "URL" van het forum. Je hoeft dan toch de foto niet eerst nog elders te uploaden?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty" Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Geen fall foliage foto maar eentje die ik wel erg stoer vind... Deze kwam ons in de regen met 130 km/h voorbij... (en ja, ik zat al rijdend een foto te nemen)
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT 2013: NY
Die truckers rijden daar in Amerika echt als idioten. Toen ik over de million Dollar Highway reed in 2009 zat er ook een achter op mijn bumper te drukken en te toeteren terwijl ik het idee had al aardig door te rijden met die onoverzichtelijke bochten en afgronden.
Ik heb de beste man maar even voor laten gaan.
Wat een prachtige foto's allemaal! De sterrenhemel vind ik echt heel bijzonder, hoe komt het dat er zo'n draai-beweging in zit, en waarom ligt 'het centrum' links boven in?
Die twee aspecten maken de foto echt heel bizar!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.