Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
motels in en nabij Death Valley
-
- Amerika-ontdekker
motels in en nabij Death Valley
Dag lieve mensen,
Ik ben op zoek naar betaalbare motels bij Death Valley.
De lodgings in Stovepipe en Furnace Creek zijn erg duur.
Heeft iemand hier ervaring mee?
graag jullie reactie
Dank en groet,
Hetty
Ik ben op zoek naar betaalbare motels bij Death Valley.
De lodgings in Stovepipe en Furnace Creek zijn erg duur.
Heeft iemand hier ervaring mee?
graag jullie reactie
Dank en groet,
Hetty
Re: motels in en nabij Death Valley
Wij hebben in 2008 in Stovepipe wells geslapen. Stelt op zich niet veel voor maar de locatie is natuurlijk prachtig, op enkele honderden meters van de sanddunes. Als je er niet wil overnachten kan je altijd verder rijden en overnachten in Lone Pine of nog verderop (ervanuit gaande dat je van Las Vegas komt)

Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Het mooiste is een overnachting in het park en absoluut het geld waard!
Bij Furnace Creek Ranch zijn meer voorzieningen dan bij Stovepipe Wells. Dit soort dure overnachtingen compenseer ik met budget motels in de rest van de reis.
Voorbeelden van goedkopere motels buiten het park:
Shoshone Inn, Shoshone
Motel 6, Beatty
Portal Motel, Lone Pine
Nadeel is dat je dan geen zonsondergang in het park meemaakt.
Omdat het een enorm park is, verblijf ik meestal een paar nachten in en rond Death Valley.
Na bezoeken aan DV tijdens 3 reizen (altijd in de lente) ben ik er nog steeds niet uitgekeken.
In deze post heb ik een paar plekken in en rond het park beschreven.
Zorg dat je buiten het park de tank nog een keer bijvult.
Johan
Bij Furnace Creek Ranch zijn meer voorzieningen dan bij Stovepipe Wells. Dit soort dure overnachtingen compenseer ik met budget motels in de rest van de reis.
Voorbeelden van goedkopere motels buiten het park:
Shoshone Inn, Shoshone
Motel 6, Beatty
Portal Motel, Lone Pine
Nadeel is dat je dan geen zonsondergang in het park meemaakt.
Omdat het een enorm park is, verblijf ik meestal een paar nachten in en rond Death Valley.
Na bezoeken aan DV tijdens 3 reizen (altijd in de lente) ben ik er nog steeds niet uitgekeken.
In deze post heb ik een paar plekken in en rond het park beschreven.
Zorg dat je buiten het park de tank nog een keer bijvult.
Johan
Er gaat (bijna) niks boven een mooie zonsondergang in Death Valley.
Dus binnen het park overnachten !
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Een wat goedkopere optie is Panamint Springs Resort wat bij de westingang van DV ligt. Wij hebben zelf alleen ervaring met Furnace Creek en Stove Pipe Wells.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik was persoonlijk niet blij in stovepipe Wells' dit jaar, dus zou de volgende keer furnace creek proberen.
De prijs is nou 1 ding, dat kan men verwachten in een nationaal park.
Maar onvriendelijke service, versleten kamers, beestjes (heel veel) ,voor mij nooit meer stovepipe Wells', wel graag death valley ! Ik denk dat er een neiuwe eigenaar komt wellicht, dus wellicht wordt het beter.
Maar ja het is midden in de woestijn, dus ik had er rekening mee gehouden, het was wel een verademing om daarna in las Vegas te komen, dan stel je dat nog meer op prijs....
Maar inderdaad, een overnachting in death valley is wel heel mooi !
De prijs is nou 1 ding, dat kan men verwachten in een nationaal park.
Maar onvriendelijke service, versleten kamers, beestjes (heel veel) ,voor mij nooit meer stovepipe Wells', wel graag death valley ! Ik denk dat er een neiuwe eigenaar komt wellicht, dus wellicht wordt het beter.
Maar ja het is midden in de woestijn, dus ik had er rekening mee gehouden, het was wel een verademing om daarna in las Vegas te komen, dan stel je dat nog meer op prijs....
Maar inderdaad, een overnachting in death valley is wel heel mooi !
Laatst gewijzigd door RoyBergen op 24 okt 2010, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben het met je eens, de hotels in DV zijn belachelijk duur. Toch zou ik even doorbijten en tenminste een nacht in het park overnachten. Ik zou daarvoor SPW kiezen maar kan niet beoordelen hoe de situatie na de brand is. Over een week kan ik meer vertellen want dan zijn we weer in DV. Voor de 5de keer dus we zijn liehebbers...
Yeehaw
Yeehaw
- cgr
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Ik sluit mij helemaal aan bij Roy. Wij waren afgelopen zomer in SPW, nog net voor de brand. We wisten niet hoe snel we de kamer moesten verlaten in de ochtend... Je kan hierover lezen in ons reisverslag.RoyBergen schreef: Maar onvriendelijke service, versleten kamers, beestjes (heel veel) ,voor mij nooit meer stovepipe Wells', wel graag death valley !
We zijn ook langs Furnace Creek Ranch gereden en dat zag er een stuk luxer uit.
corinazie.waarbenjij.nu
-
- Amerika-ontdekker
dank jullie wel voor alle reacties.
Brand ?? Oei, maar ik zal het erop moeten wagen, want Furnace Creek is echt boven mijn budget.
Jammer dat er niet wat eenvoudige lodgings zijn.
Ik wil eigenlijk zo min mogelijk reserveren van tevoren om mezelf de vrijheid te geven te gaan en te staan waar ik wil.
Is dat goed te doen in november ?
Ik heb gelezen dat er over de prijs te onderhandelen valt, hebben jullie daar ervaring mee?
En ook als je via internet vooruit hebt geboekt? Death Valley probeer ik wel vast te leggen.
Dank en groetjes,
Hetty
Brand ?? Oei, maar ik zal het erop moeten wagen, want Furnace Creek is echt boven mijn budget.
Jammer dat er niet wat eenvoudige lodgings zijn.
Ik wil eigenlijk zo min mogelijk reserveren van tevoren om mezelf de vrijheid te geven te gaan en te staan waar ik wil.
Is dat goed te doen in november ?
Ik heb gelezen dat er over de prijs te onderhandelen valt, hebben jullie daar ervaring mee?
En ook als je via internet vooruit hebt geboekt? Death Valley probeer ik wel vast te leggen.
Dank en groetjes,
Hetty
-
- Amerika-ontdekker
Johan, heb jij een adres van Portal Motel in Lone Pine, ik kan het niet vinden.
Alsvast bedankt.
HEtty
Alsvast bedankt.
HEtty
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Je hebt de Furnace Creek Ranch en de FC Inn.
De Inn is inderdaad onbetaalbaar, maar de ranch zal toch wel te doen zijn? Vonden wij een oké locatie. Zwembad erbij (verwacht geen afkoeling want ook het water is warm!) Wasjes drogen wel snel op het balkon
Ik zie in juli een prijs van 134 dollar voor de Ranch. De Inn zegt al vol te zitten maar volgens mij zijn de prijzen dan nog niet bekend?
De Inn is inderdaad onbetaalbaar, maar de ranch zal toch wel te doen zijn? Vonden wij een oké locatie. Zwembad erbij (verwacht geen afkoeling want ook het water is warm!) Wasjes drogen wel snel op het balkon

Ik zie in juli een prijs van 134 dollar voor de Ranch. De Inn zegt al vol te zitten maar volgens mij zijn de prijzen dan nog niet bekend?
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
425 S Main StJohan, heb jij een adres van Portal Motel in Lone Pine, ik kan het niet vinden.
Alsvast bedankt.
HEtty
Lone Pine, CA 93545
tel 760-876-5930
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Furnace Creek (de ranche) is ons deze zomer zeeeeer goed bevallen:
veel faciliteiten EN een grote, mooie en heel nette kamer, en een zalig zwembad!
Zonder aarzelen hier dus weer geboekt bij onze volgende reis in maart.
Tis inderdaad even slikken als je de prijs weet, maar ja... De locatie...
Ik compenseer deze duurdere overnachtingen ook door tijdens de rest van de prijs een ietsje meer op de prijs te letten.
veel faciliteiten EN een grote, mooie en heel nette kamer, en een zalig zwembad!
Zonder aarzelen hier dus weer geboekt bij onze volgende reis in maart.
Tis inderdaad even slikken als je de prijs weet, maar ja... De locatie...
Ik compenseer deze duurdere overnachtingen ook door tijdens de rest van de prijs een ietsje meer op de prijs te letten.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik weet niet wat je jezelf als budget gesteld hebt voor een kamer maar op zich is $ 132 (willekeurige datum in november) voor een cabin nog niet zo gek. Een aantal jaren geleden heb ik in zo'n cabin gezeten en vond dat heel goed te doen. Ik zie nu op de site van http://www.xanterra.com (waar je ook kunt boeken voor Furnace Creek Ranch) dat de cabins volgens mij opgeknapt zijn. Ze zien er een stuk 'frisser' uit dan in 2005.hettyvanderklis schreef:want Furnace Creek is echt boven mijn budget.
<knip><knip>

Je kunt het ook zo bekijken. Als je een duurdere nacht als deze hebt, zoek je voor een aantal andere nachten weer wat goedkopers uit. Zo compenseer ik de duurdere nachten in een vakantie ook altijd. Een overnachting bij een Super 8 of Days Inn kan vaak al voor minder dan $ 50. Dan is het niet zo erg om een duurdere nacht ertussen te hebben. Zie dat Tipsy_1 dat zo ook doet.

Het lijkt me dat je hier niet over de prijs kunt onderhandelen, in ieder geval niet als je van te voren via internet boekt. Misschien kan het wel als je terplekke een kamer vraagt maar je weet nooit of ze dan nog kamers beschikbaar hebben. November is misschien een maand dat er meer mensen overnachten dan in de (hete) juli maand toen ik er zat. Overigens was er toen ook nog genoeg plaats. Marjan en Jan (hekkie33) met wie ik toen een aantal samen optrok door Amerika hebben de avond ervoor pas via internet gereserveerd en ook voor dezelfde prijs als ik betaalde. Maar ja, je weet het nooit natuurlijk.
Roland
-
- Amerika-ontdekker
dag,
Ik heb Stovepipe al voor twee nachten gereserveerd.
Ja mensen, ik moet op de prijs letten, want ik reis alleen.
Dat is in veel opzichten onvoordelig.
Ik betaal de volle kamerprijs, terwijl deze prijzen voor 1 of 2 personen gelden.
Tja, als je dan met z'n tweeën reist, dan is dat de helft goedkoper en de meeste mensen reizen toch met meerdere personen.
Vandaar !
Dus ik blijf zoeken !!
Ik heb Stovepipe al voor twee nachten gereserveerd.
Ja mensen, ik moet op de prijs letten, want ik reis alleen.
Ik betaal de volle kamerprijs, terwijl deze prijzen voor 1 of 2 personen gelden.
Tja, als je dan met z'n tweeën reist, dan is dat de helft goedkoper en de meeste mensen reizen toch met meerdere personen.
Vandaar !
Dus ik blijf zoeken !!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik reis ook alleen.hettyvanderklis schreef:Ja mensen, ik moet op de prijs letten, want ik reis alleen.

Dat je de volle prijs alleen betaalt is natuurlijk niet helemaal zo. Je betaalt een vaste kamerprijs en het maakt (veelal) niet uit of je dan met 1 of 2 personen bent. Wel is het zo dat je die prijs met 2 personen natuurlijk weer kunt delen.
Overigens heb ik afgelopen vakantie gemiddeld minder betaalt voor de motelkamers dan vorig jaar en het jaar daarvoor toen ik met 2 personen reisde. Dus ondanks dat ik alleen was, betaalde ik minder voor de motelkamers toen we de prijs ook nog door tweeën konden delen.

Roland
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Stovepipe Wells is een prima locatie, alleen moet je midden in Death Valley niet de luxe verwachten zoals in Las Vegas.
Maar echt, niks mis met SPW, en de locatie vergoed de eventuele ongemakken 200%
Maar echt, niks mis met SPW, en de locatie vergoed de eventuele ongemakken 200%
Ben ik het volledig mee eens Pete,
Ik heb in 2008 geen spin of ander ongedierte gezien in onze kamer. Wij hadden de airco goed laten draaien en toen we gingen slapen hebben we die wel afgezet. Eens je slaapt voel je toch niets meer van de hitte
En inderdaad de locatie maakt voor mij alles goed , zelfs al zouden er nog spinnen gezeten hebben.
En aan de westzijde van SPW heb je ook nog de mooie mosaic canyon. Wij liepen die in de hitte dus neem voldoende water mee. De eerste mijl is het mooiste gedeelte en dus kan je weer omdraaien als de cayon breder wordt en dus minder mooi.
Volgend jaar plan ik opnieuw DV in en zou zeker opnieuw voor SPW kiezen. Ook voor de zonsondergang in de sanddunes die we toen misten.
Bart
Ik heb in 2008 geen spin of ander ongedierte gezien in onze kamer. Wij hadden de airco goed laten draaien en toen we gingen slapen hebben we die wel afgezet. Eens je slaapt voel je toch niets meer van de hitte

En inderdaad de locatie maakt voor mij alles goed , zelfs al zouden er nog spinnen gezeten hebben.
En aan de westzijde van SPW heb je ook nog de mooie mosaic canyon. Wij liepen die in de hitte dus neem voldoende water mee. De eerste mijl is het mooiste gedeelte en dus kan je weer omdraaien als de cayon breder wordt en dus minder mooi.
Volgend jaar plan ik opnieuw DV in en zou zeker opnieuw voor SPW kiezen. Ook voor de zonsondergang in de sanddunes die we toen misten.
Bart
Grts, Bart
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
johan1973 schreef:Nadeel is dat je dan geen zonsondergang in het park meemaakt.
loekie schreef:Er gaat (bijna) niks boven een mooie zonsondergang in Death Valley.
Wij hebben dit jaar een prachtige zonsondergang bij Badwater meegemaakt, echt een onvergetelijke ervaring, daarna gewoon doorgereden naar Las Vegas, dus voor die zonsondergang hoef je niet persé in het park te overnachten.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Gelukkig zijn we allen verschillend
De volgende keer dat ik er kom, huur ik iets in furnace creek, of rijd door naar las Vegas, heb zelf dit jaar op de sanddunes gezeten voor de zonsondergang, en dat is wel mooi, maar vond de sterrenhemel in de nacht toch iets meer imponeren.....Neem de tijd om deze even te bekijken ook !
Ik verwacht echt niet dezelfde luxe als in las Vegas pete, maar voor de prijs die je betaalt wel een schone kamer, en wellicht dat ze het ook iets kunnen vernieuwen???
??? De airco deed het prima.....
De lokatie valt niet te betwisten die is fantastisch........
Veel plezier !

De volgende keer dat ik er kom, huur ik iets in furnace creek, of rijd door naar las Vegas, heb zelf dit jaar op de sanddunes gezeten voor de zonsondergang, en dat is wel mooi, maar vond de sterrenhemel in de nacht toch iets meer imponeren.....Neem de tijd om deze even te bekijken ook !
Ik verwacht echt niet dezelfde luxe als in las Vegas pete, maar voor de prijs die je betaalt wel een schone kamer, en wellicht dat ze het ook iets kunnen vernieuwen???
??? De airco deed het prima.....
De lokatie valt niet te betwisten die is fantastisch........
Veel plezier !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht