Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Woonplaats bepalen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
John Legend
Amerika-newbie

Woonplaats bepalen

Bericht door John Legend »

Stel dat je zelf bepaald waar je in Amerika wil gaan wonen, dus dat je niet gebonden bent aan je werk...
Waaraan zou ik kunnen denken om deze keuze op te kunnen baseren?
Zelf denk ik vooral aan werkgelegenheid en de weersomstandigheden.
Wat denken jullie?
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Woonplaats bepalen

Bericht door Grandu »

Als ik puur vanuit m'n eigen perspectief zou spreken dan zou ik kiezen tussen een drukke stad of een rustigere afgelegere plek. Een wereldstad als New York en Los Angeles hebben voordelen en andelen, net als afgelege dorpen. Forenzensteden zou een tussenstap zijn. Ik denk dat je eerst moet gaan bepalen in wat voor een buurt je wilt leven en dan pas naar de locatie gaan kijken. Ben je een stadsmens of niet?

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
John Legend
Amerika-newbie

Bericht door John Legend »

Zo, jij bent lekker snel :)

Wat betreft stad of platteland heb ik niet zoveel voorkeur, ik heb met beiden ervaring en met beiden geen probleem. Er zijn inderdaad wel bij beiden voor- en nadelen, maar dat is bij alles zo...

Zelf dacht ik aan werkgelegenheid omdat je eigenlijk toch opnieuw met je leven gaat beginnen. Omdat je in het begin toch zal moeten 'overleven', lijkt me het z.s.m. vinden van werk het belangrijkste. Wanneer je je 'nieuwe' leven (financieel) op de rit hebt, kun je daarna wel bekijken of je wil blijven waar je zit, of dat je gaat verhuizen.

Het weer (de warmte) lijkt me daarnaast ook wel belangrijk. Vochtige zomers als in NYC vind ik persoonlijk minder dan de droge warmte als in bijv. het westen.
Charmed
Amerika-ontdekker

Bericht door Charmed »

Ja, je moet echt zelf kijken wat je liever hebt.

Zoals in Los Angeles kan je midden in de stad wonen maar ook iets daar buiten waar veel groen is bijv. Echo Park, mooie parken en het is wat rustiger dan als je bijv. in een huis/appartement zit in downtown LA.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Over het algemeen geldt, dat hoe verder buiten de steden, hoe slechter de werkgelegenheid. Ook moet je bij de grote steden rekening houden met verkeer. Sommige mensen in dit gebied zitten iedere dag uren in de auto om van hun verre voorstad naar hun werk te komen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Petra/VS schreef:Ook moet je bij de grote steden rekening houden met verkeer. Sommige mensen in dit gebied zitten iedere dag uren in de auto om van hun verre voorstad naar hun werk te komen.
En als je in een grote stad wilt wonen kun je dus ook weer rekening houden met het openbaar vervoer, zo is dat in New York en San Francisco vele malen beter dan in Los Angeles en Phoenix.

Derk

---Mark Twain
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dat hangt natuurlijk van verschillende factoren af, maar voor mij persoonlijk zou werk in eerste instantie de meest bepalende zijn. En dat is dus meestal iets anders dan plekken waar je voor een vakantie aan zou denken. Zo zijn New York en San Francisco enorm interessante steden, maar ook superduur. En dan moet je ook nog kijken naar het soort economie dat er is. Zo is een plaats als Charlotte, NC voor 90% bepaald door de financiele sector, waar Atlanta veel meer divers is. En dat geldt natuurlijk voor meer steden. Maar daar heb je dus meer mogelijkheden wanneer de economie tegenzit. Maar je moet ergens beginnen en daarna kun je altijd nog verhuizen.
"Keep Georgia On Your Mind"
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik denk dat ik eerst een jaartje of 20 zou moeten gaan rondreizen om dat te bepalen. Zoveel plekken waar ik nog niet ben geweest, maar gebaseerd op waar ik wel ben geweest vind ik S Carolina wel wat hebben
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Persoonlijk zou ik alleen in NYC of San Francisco willen wonen. San Francisco misschien met in het achterhoofd de aardbevingen die nogal eens langskomen. Blijft er dus maar 1 optie over. (Het is vreselijk!!!! :lol: :lol: )
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

New York is voor mij the place to be.... :thumbup: . Zitten inderdaad veel voordelen aan, maar ook wat nadelen. Hoeft ook niet perse Manhattan te zijn, maar liever wel... :lol: :lol:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
rsn
Amerika-ontdekker

Bericht door rsn »

Nyc, la, sf.. Zijn dit niet zo'n beetje de duurste steden in de US om in te wonen?
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

NYC is zeker duur, SF ook hoor ik iemand zeggen, LA is volgensmij ook redelijk prijzig maar zoals overal zal het ook afhangen van de plek. Er is een enorm verschil tussen Manhattan en een wijk net achter Jamaica in New York..

Derk

---Mark Twain
rsn
Amerika-ontdekker

Bericht door rsn »

Betaalbaar of niet in een grote stad, dat verschil is voornamelijk of je in de ghetto zit of niet :)
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ben ik het mee oneens! Wonen op Manhattan, wonen in Brooklyn of Queens, Staten Island, buiten de vijf boroughs (dus nét in een buitenwijk) of eventueel in Newark zal grote verschillen in kosten met zich mee kunnen brengen. Steden zijn duur, maar zodra je minder afhankelijk bent van het centrum, en dus nét iets verder van het centrum af zit, zal het goedkoper worden.

Derk

---Mark Twain
rsn
Amerika-ontdekker

Bericht door rsn »

Goedkoper, ja, maar betaalbaar? :)
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Grandu schreef:Ben ik het mee oneens! Wonen op Manhattan, wonen in Brooklyn of Queens, Staten Island, buiten de vijf boroughs (dus nét in een buitenwijk) of eventueel in Newark zal grote verschillen in kosten met zich mee kunnen brengen. Steden zijn duur, maar zodra je minder afhankelijk bent van het centrum, en dus nét iets verder van het centrum af zit, zal het goedkoper worden.

Derk
Eens Derk, in een stad als NY hoef je niet echt Down Town te zitten... in de door jou genoemde wijken is het goed wonen, en Manhattan is vandaar uit relatief snel en zeker goed te bereiken... :thumbup:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hm, dat is ook weer erg persoonlijk. Ik moet er niet aan denken in een appartement in de nmm grijze buitenwijken van New York te wonen, bijvoorbeeld. Er zijn natuurlijk leuke wijken, maar die zijn dan ook meteen weer flink duur. Dat is hier ook zo. Dit is een prachtig gebied om in te wonen en de werkgelegenheid vanwege de aanwezigheid van de Federale regering erg goed, maar dat komt ook meteen met extra levenskosten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

john ny schreef: in de door jou genoemde wijken is het goed wonen, en Manhattan is vandaar uit relatief snel en zeker goed te bereiken... :thumbup:
Dat hangt er maar net vanaf, zo heeft Queens een paar hele leuke delen, maar die zijn inderdaad nog steeds onbetaalbaar. Of je moet wel heel veel verdienen en dat is als beginnende immigrant (en daar hebben we het in dit topic over), vaak nou net niet het geval. Maar ook op Manhattan zijn voordeligere appartementen te vinden, maar dan zit je wel in Harlem en dat moet je ook maar net willen. Maar het is ook weer per situatie verschillend, want alles valt of staat met waar je werkt. Misschien is het wel helemaal niet nodig om vaak naar Manhattan te komen, je moet het niet bekijken door de bril van een toerist, maar van iemand die er werkt. Dan krijg je een heel ander perspectief.
"Keep Georgia On Your Mind"
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik vind dit topic en de daaruit volgende discussie een beetje vreemd eigenlijk.

Wat de juiste woonplaats is, is voor iedereen verschillend natuurlijk. Je merkt het hier al, wil de 1 graag in een grote stad wonen (sommigen kosten wat kost en voor de hoogste prijs zelfs of weer anderen voor minder geld zelfs in de mindere wijken) een ander moet er niet aan denken om uberhaupt in een stad te wonen.

Ik zou de TS als advies geven, maak eerst eens voor jezelf een lijstje met wat voor jou persoonlijk belangrijk is en kom dan nog eens terug met dat lijstje op dit forum.

Er wonen genoeg Nederlanders op dit forum in Amerika die kunnen staven of de steden waar ze mee bekend zijn aan de door jou gewenste criteria voldoen en dan kom je een stuk verder en kun je zien welke steden in aanmerking komen toch?
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Het is inderdaad voor iedereen persoonlijk anders .. maar vind het wel leuk om te lezen waar iemand naartoe zou willen en waarom. Er zijn tal van gelijksoortige topics al hierover, maar met de aanwas van nieuwe leden altijd wel leuk weer om te lezen. Onszelf trekt de oostkust: VA, PA, NC .. we zijn zelf alleen maar in VA, FL & LA geweest dus eigenlijk helemaal geen vergelijkingsmateriaal. Amerika is zo groot, raar om dan een locatie te kiezen om je bestaan op te bouwen, terwijl (noem maar wat) Chicago, Tenessee of Seattle ook plaatsen zijn waar je goed kan aarden. Hebben jullie dat niet, Amerika is te groot om even uitgebreid te onderzoeken waar je zou willen wonen.
Sandy
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer