Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

rijervaringen ???

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sandy schreef: Zijn Amerikanen zo goed afgericht in het verkeer of zouden er net flitspalen gestaan hebben op die bewuste weg?
Toen ik hier rij examen moest doen, werd er van tevoren vooral op gehamerd om bij het stopbord te stoppen. Zolang je dat deed, zat je goed. Maar ik vind het ook wel een goede regel, veel beter dan het rechts voorrang gedoe (mijn ouders hebben een afschuwelijk ongeluk gehad jaren geleden in Nederland, doordat iemand geen voorrang verleende). STOP is duidelijk zichtbaar en niet te verwarren.
Er zijn hier in Virginia trouwens helemaal geen flitspalen. Degenen, die werden gebruikt voor het door rood rijden, zijn weer uitgeschakeld omdat het teveel inbreuk op de privacy zou zijn :roll: .
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ook heeft bijna iedereen een detector in de auto, al degenen die ik ken dan 8) , hier in Nederland is dat verboden.

Ik vind het rijden in Amerika in het algemeen rustiger dan in Nederland, alleen het vrachtverkeer wat behoorlijk groot is en ook hard gaat , daar moet ik wel aan wennen....
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ah joh, die truckies doen niemand kwaad... :D Die mensen moeten ook geld verdienen...

Volgens mij, als je eenmaal in Amerika gereden hebt, wil je nooit meer anders!!!

En ik mag dan wel een Amerikaanse bak rijden, maar het is toch veel minder leuk in Nederland!

Groet, Mack (ooit van New Jersey naar Seattle gereden)
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

wiepster schreef:Ook heeft bijna iedereen een detector in de auto, al degenen die ik ken dan 8) , hier in Nederland is dat verboden.
Hier in Virginia ook en in Washington DC ook. Wij hebben er wel een, maar die komt pas als we de grens met Maryland over zijn te voorschijn ;).
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Nog een ding, op zondagen of s'avonds laat staan stoplichten op sommige plaatsen te knipperen, in een richting meestal in het oranje en de andere richting meestal in het rood.

Oranje knipperlicht betekend OPLETTEN en SNELHEID AANPASSEN voor deze kruising, maar je hebt "voorrang" en hoeft dus niet te stoppen.

Rood knipperlicht betekend hetzelfde als een STOPBORD, tot stilstand komen -- goed kijken en dan weer doorgaan!

Het is dus een soort van voorrangsweg geworden!!!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Verkeersregels

Bericht door dutch_in_seattle »

De verkeersregels verschillen ook per staat, met name in de details.
De verkeersregels voor de meeste staten zijn te downloaden vanaf het Internet. Zoek maar 'ns op de naam van de staat plus "department of transportation" of "department of licensing". Vaak hebben ze een PDF-bestand met de verkeersregels dat je kan downloaden.
Zo kun je de verkeersregels voor de staat Washington, waar ik woon, downloaden op http://www.dol.wa.gov/ds/english.htm.

Het verdient zeker aanbeveling de regels 'ns door te kijken voordat je naar de V.S. gaat.

Ron (in Seattle)
http://www.dutchavenue.com
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Absoluut, zo mag je in Michigan linksaf door rood vanaf een eenrichtingsstraat. Als je dat niet weet wordt er venijnig getoeterd achter je, weet ik uit ervaring ;).
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

ik wist wel dat je moest stoppen voor een rood stoplicht waneer je rechts af wilt alleen niet dat je daar drie seconden voor moet stilstaan.
ik vind nog altijd zo van geef maar voorang en neem het niet zoals we hier gewend zijn.
het was ook even wennen waneer je links af wilt en alle lichten gaan op groen dat je heel goed het tegenover komende verkeer in de gaten moet houden, een keer niet gedaan en moest toen heel snel de 285 pk aan boord aanspreken om een aanrijding te voorkomen.
verder valt me op dat als er iets doordramt dat dat heel vaak trucks zijn,die worden soms wel heel erg groot in de achteruit kijkspiegel kijkt.
groetjes erika
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

In mijn snelle Google zoektocht ('fines for running stop sign') heb ik ontdekt dat de boetes voor het door een stopbord rijden tussen de $67 & $190 liggen. In sommige steden worden er ook nog punten van je rijbewijs afgetrokken. Minder punten = hogere (of geen....) verzekering.

Dus als je hier woont, gewoon stoppen, tot 3 tellen, & doorrijden.

Als je hier niet woont, altijd het hoogste bedrag in contant geld bij je hebben. :lol:

En als je achter een schoolbus rijd en de rode lampen beginnen te knipperen, dan moet je helemaal stoppen. Dat kostte mijn wederhelft een paar jaar geleden nog $350 :oops:. Hij had de keus om in het midden van een kruising te stoppen, of om de bus heen te rijden. Nu weten we dus dat je in dat geval al het verkeer op het kruispunt mag blokkeeren (of misschien is daar weer wel een andere boete voor, maar dat vinden we dan wel uit.... :roll: ), maar dat je nog steeds niet om de bus heen mag. Is ook eigenlijk wel logisch, maar toch.

Margaret
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Er is in dit draadje al gewezen op de snelheid bij het naderen van een school, maar ik heb nog niets gelezen over de schoolbus.
Als die stopt/stilstaat en de knipperlichten zijn/gaan aan en de stopborden klappen uit is men verplicht te stoppen,ook als men uit de tegenovergestelde richting komt.
Blijf staan tot de kinderen van de weg zijn en de bus weer gaat rijden.
De schoolbussen zijn bijna heilig en er staan zware boetes op het negeren van de schoolbustekens.
Rob
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Marby schreef:In mijn snelle Google zoektocht ('fines for running stop sign') heb ik ontdekt dat de boetes voor het door een stopbord rijden tussen de $67 & $190 liggen. In sommige steden worden er ook nog punten van je rijbewijs afgetrokken. Minder punten = hogere (of geen....) verzekering.

En als je achter een schoolbus rijd en de rode lampen beginnen te knipperen, dan moet je helemaal stoppen. Dat kostte mijn wederhelft een paar jaar geleden nog $350 :oops:.

Margaret
WOW !!
Sandy
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Overigens staan de verkeerslichten niet in alle staten aan de overkant van de weg.

Zoals al vaker vermeld zijn er grote verschillen in de wet per staat.

Het is in Minnesota toegestaan om op een motor zonder helm rond te rijden. Maar in Michigan wil je dat weer niet doen :-).

Je moet trouwens niet verbaasd zijn als je word ingehaald door een vrachtwagen ;-)
- Mike
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Rob schreef:Er is in dit draadje al gewezen op de snelheid bij het naderen van een school, maar ik heb nog niets gelezen over de schoolbus.
Als die stopt/stilstaat en de knipperlichten zijn/gaan aan en de stopborden klappen uit is men verplicht te stoppen,ook als men uit de tegenovergestelde richting komt.
Behalve als er een afscheiding tussen de rijbanen is, zoals een betonnen muurtje... 8)

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

Michigan schreef:
Het is in Minnesota toegestaan om op een motor zonder helm rond te rijden. Maar in Michigan wil je dat weer niet doen :-).
Tja, maar het aantal maanden dat je in MN op de motor wilt rijden zonder helm kun je volgens mij op 1 hand tellen :wink:

Fred
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Er wordt ook veel langs RECHTS voorbij gestoken! Dit komt omdat er veel oudere mensen op hun uiterste gemak op het LINKER rijvak blijven rijden en zich echt wel keurig aan elke speedlimit houden.

Nu even

:offtopic:

In Ybor city heb ik een zeer raar systeem van parking betalen gezien. Je staat op bvb parking nummer 17 en dan steek je in een soort "kast" (dat allemaal in hokjes verdeeld is met daarop nummers) een paar $ in hokje 17.
Dat is dan goed voor een halve dag parkeren.
Vond ik wel raar maar het werkt blijkbaar goed.

San
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Petra/VS schreef:Absoluut, zo mag je in Michigan linksaf door rood vanaf een eenrichtingsstraat. Als je dat niet weet wordt er venijnig getoeterd achter je, weet ik uit ervaring ;).
Mag overigens in Virginia ook Petra. Hier een quote uit de Virginia driving manual:

Left turn on red: You may turn left at a red light if you are on a one-way street and turning left onto another one-way street. Come to a complete stop and proceed with caution. You may not turn while the light is red if a sign prohibits it. You must yield to all oncoming traffic and pedestrians.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hee, leuk, Loek!! Ik vraag net aan Rick of hij dat wist en "No, no idea!" You learn something new every day (en dat is waar, ik heb ook geleerd waarom dimes en quarters groefjes hebben en nickels en cents niet, vandaag, ik heb dus twee dingen geleerd :hilarious:)
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

is het eigenlijk niet van de zotte dat er in de vs en dan in verschillende staten de regels anders worden gehanteerd?
je zou toch zeggen 1 land 1 algemene verkeerswet.
nu mag je van weet ik hoe veel staten uit gaan zoeken wat hier wel mag of niet.
de meeste regels zijn wel gelijk met hier,maar ook dingen die ik hiervoor lees denk ik van aiks,hoe gaat het hier dan.
toen we voor de eerste keer in de vs kwamen met een huurauto was het ook even wennen om door rood licht te rijden voor rechts af ,maar dat het dus ook kan met rechts ?
rare jongens die...........
groetjes erika
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Erika schreef:is het eigenlijk niet van de zotte dat er in de vs en dan in verschillende staten de regels anders worden gehanteerd?
En hoe is de situatie in Europa? Ook verre van afgestemd op elkaar hoor!
Wat mij betreft zouden ze over de hele wereld hetzelfde verkeersreglement mogen hanteren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

En laat ze in Engeland ook gewoon rechts rijden ;)

Sandy
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer