Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bankrekening openen
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Bankrekening openen
Het klopt wat Oscar zegt.
Je cc score is een score die aangeeft wat de waarschijnlijkheid is dat jij aan je betalingsverplichtingen doet.
Voldoe je dus altijd aan je betalingsverplichtingen dan zal je score stijgen en heb je een hoge credit score omdat de waarschijnlijkheid dat je terug zal betalen groot is.
Betaal je bepaalde dingen niet op tijd dan rapporteren de instanties die geld van je krijgen dit en kost je dit punten
Op je cc rapport staan dan ook alle gerapporteerde betalingsverplichtingen.
Sommige bedrijven doen dit niet automatisch (bijv de utility companies) als je netjes op tijd betaalt. Vraag ze dan om dat te rapporteren zodat je CC rating ook positief beinvloed kan worden.
Een bankrekening hebben is geen betalingsverplichting dus.
Het kan je wel nadelig beinvloeden als je rood gaat staan.
Op dat moment heb je dus een betalingsverplichting aan de bank die je niet voldoet.
Een buitenlander zal dus ook niet de gelegenheid krijgen om rood te staan.
Je cc score is een score die aangeeft wat de waarschijnlijkheid is dat jij aan je betalingsverplichtingen doet.
Voldoe je dus altijd aan je betalingsverplichtingen dan zal je score stijgen en heb je een hoge credit score omdat de waarschijnlijkheid dat je terug zal betalen groot is.
Betaal je bepaalde dingen niet op tijd dan rapporteren de instanties die geld van je krijgen dit en kost je dit punten
Op je cc rapport staan dan ook alle gerapporteerde betalingsverplichtingen.
Sommige bedrijven doen dit niet automatisch (bijv de utility companies) als je netjes op tijd betaalt. Vraag ze dan om dat te rapporteren zodat je CC rating ook positief beinvloed kan worden.
Een bankrekening hebben is geen betalingsverplichting dus.
Het kan je wel nadelig beinvloeden als je rood gaat staan.
Op dat moment heb je dus een betalingsverplichting aan de bank die je niet voldoet.
Een buitenlander zal dus ook niet de gelegenheid krijgen om rood te staan.
Maar wel de 35 dollar overdraw fee krijgen als je een dollar of twee te veel op neemtned in MO schreef: Een buitenlander zal dus ook niet de gelegenheid krijgen om rood te staan.

Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
nee want die gelegenheid krijg je dus niet denk ik. Met debit card lukt dan niet en met check wel. Die bounced en dat is een strafbaar feit
Ik heb ik 2009 een bankrekening geopend toen ik nog geen US visum of SSN had. Internet bankieren had ik toen al aangevraagd, maar dat had ik nog niet. Ik moest dus mijn saldo uit mn hoofd bijhouden. Ik had toen een keer een ATM gebruikt in een mall, waarbij er $2 kosten waren. Die $2 was ik vergeten en daardoor had ik een overdraw van $1, en kreeg direct de overdraw fee van $35. Mijn statement kwam pas twee weken later echter en dus had ik nogmaals de overdraw fee van $35 gekregen omdat ik de balance niet had gecorrigeerd binnen 7 dagen.
Nu is sins 15 augustus dit jaar wel de wet veranderd, dus je moet nu aangeven dat je niet meer wilt dat je account automatisch negatief kan gaan, maar volgens mij is dat nog steeds opt-in.
Overigens heb ik over dat gehele jaar dat ik die bankrekening had ook compleet geen credit score opgebouwd. Die begon pas echt te lopen nadat ik mijn SSN had en mijn eerste creditcard rekening had afbetaald.
Nu is sins 15 augustus dit jaar wel de wet veranderd, dus je moet nu aangeven dat je niet meer wilt dat je account automatisch negatief kan gaan, maar volgens mij is dat nog steeds opt-in.
Overigens heb ik over dat gehele jaar dat ik die bankrekening had ook compleet geen credit score opgebouwd. Die begon pas echt te lopen nadat ik mijn SSN had en mijn eerste creditcard rekening had afbetaald.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Nooit mee gewerkt, maar er zijn op het moment prepaid creditcards te verkrijgen, bijvoorbeeld maar er zijn er veel meer, van:
http://www.westernunion.com/WUCOMWEB/st ... e=HomePage
http://www.westernunion.com/WUCOMWEB/st ... e=HomePage
dat zijn meer giftcards dan creditcards.. Je hebt er geen creditline mee en het doet niets voor je credit history..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerika-expert
Die gelegenheid kregen wij dus wel.ned in MO schreef:nee want die gelegenheid krijg je dus niet denk ik. Met debit card lukt dan niet en met check wel. Die bounced en dat is een strafbaar feit
Een bijschrijving bleef 6 dagen achterwege bij onze bank. Maar een aantal automatische betalingen dus niet
Ook mijn boodschapje bij de buurtsuper werden gewoon afgeschreven.
Resultaat 8 keer een boete van $ 40.-
Echt het stoom kwam uit mijn oren. Als het er niet opstaat zeg je als bank gewoon tegen de pin of automatische incasso geen geld aanwezig en ga je niet lekker door met betalen en geeft dan per overschrijving een boete van $40.-
Zijn ze helemaal besodedingest. Ben toen dus naar de bank gegaan en heb mijn verhaal gedaan.
Niks was mogelijk, ik moest en zou die $320.- boete van de filiaal manager betalen.
Heb het toen met de districts manager opgenomen en uiteindelijk is het terug gedraaid.
Daarbij nu dan de regeling dat we een overdraft protection hebben naar onze spaar rekening bij diezelfde bank.
Bezopen verhaal en een boete geheel buiten proporties.
Inmiddels heeft Obama en consorten er onlangs voor gezorgd dat dit soort absurde boetes te voorkomen zijn door aan de bank door te geven dat je inderdaad een signaal wil bij het pinnen dat er niet voldoende saldo is. Voorheen was dat dus geen optie bij de banken hier in Amerika.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
das dus een verschil van kregen vs krijgen? 

-
- Amerika-expert
Ja deze wil je liever niet krijgen 

Klopt. Ik dacht echter dat dit voor alle betalingen gold, maar dat blijkt ook weer niet zo te zijn. Als het een automatische incasso is of een Visa/creditcard betaling, dan gaat die overdraft protection van de overheid weer niet op en dan krijg je dus de boete als je niet je spaarrekening aan je checking account hebt gekoppeld. Ze blijven lekker proberen overal fee's vandaan te halenStaceybeesie schreef:
Inmiddels heeft Obama en consorten er onlangs voor gezorgd dat dit soort absurde boetes te voorkomen zijn door aan de bank door te geven dat je inderdaad een signaal wil bij het pinnen dat er niet voldoende saldo is. Voorheen was dat dus geen optie bij de banken hier in Amerika.

-
- Amerika-expert
Zo heeft na invoering van deze regeling onze bank besloten dat het drie keer per maand gratis pinnen bij een andere bank nu gewoon geld gaat kosten. Net wat je zegt, de kosten worden gewoon weer ergens anders vandaan gehaald.
Ik heb tijdens een vakantie gewoon een rekening geopend bij The Bank of America ergens in California. Onze paspoorten, rijbewijzen en Golden American Express kaart deden wonderen en ze stuurden gewoon de afschriften naar Nederland. Denk als je een ander BofA binnen loopt het niet kan, ze werken mee of niet. Moest trouwens in Texas een nieuw account openen want California dat is heel anders dan Texas, beetje buitenland, dus oude rekening sluiten en nieuwe openen, this is the United States (soms
)

Ik weet niet of iemand hier iets aan heeft, maar onze geopende rekening (zonder SSN) en met een persoonlijk afgegeven statement dat we een jaar geen fees betalen en ook niet hoeven te voldoen aan de 'eisen' (bv 5 x betalen met je card oid)..
maar na de 1e statement gewoon in NL ontvangen te hebben is er een check met de post gekomen van zowel de checking als de saving, het ganse bedrag dus.
Kort verhaal, de bank verteld leugens en aangezien we nu toch geen CC bij die bank hadden en het ons daar toch vooral om te doen was (naderhand) is nu de conclusie : die bank toch niet!
Maar niemand had ons op de hoogte gesteld, geen contact van te voren op welke manier, ook niet van degene die ons onze passen zou opsturen (die we face-to-face gesproken hadden). het kan wel, maar het ligt er ook aan wat je er mee gaat doen en hoe de bank omgaat met een 'stil' (lees doods) account.
Ze verdienen natuurlijk NIETS aan ons, nou daar zijn ze niet zo van gediend
Goed te lezen van die protection, wist ik niet. Het blijft een vreemde actie en goed om te lezen als je stampij maakt tot hogere funkties je toch wat kan regelen. Zal ook per bank en per filiaal verschillen denk ik.
maar na de 1e statement gewoon in NL ontvangen te hebben is er een check met de post gekomen van zowel de checking als de saving, het ganse bedrag dus.
Kort verhaal, de bank verteld leugens en aangezien we nu toch geen CC bij die bank hadden en het ons daar toch vooral om te doen was (naderhand) is nu de conclusie : die bank toch niet!
Maar niemand had ons op de hoogte gesteld, geen contact van te voren op welke manier, ook niet van degene die ons onze passen zou opsturen (die we face-to-face gesproken hadden). het kan wel, maar het ligt er ook aan wat je er mee gaat doen en hoe de bank omgaat met een 'stil' (lees doods) account.
Ze verdienen natuurlijk NIETS aan ons, nou daar zijn ze niet zo van gediend

Goed te lezen van die protection, wist ik niet. Het blijft een vreemde actie en goed om te lezen als je stampij maakt tot hogere funkties je toch wat kan regelen. Zal ook per bank en per filiaal verschillen denk ik.
Hey 'woutertje6',woutertje6 schreef:Bramster schreef:>Ik heb juist een vreemde valuta rekening geopend in Ned zodat ik daarna al mijn geld kan overzetten naar de VS om zo geen koersrisico meer te hebben.
Ik was nieuwschierig of jij mij iets meer zou kunnen vertellen over de 'vreemde valuta rekening' die je toendestijds hebt geopend.
Ik ben opzoek naar de juiste bank NL/USA. Ben de gelukkige houder van een verse greencard, dus het is tijd om bankzaken te regelen.
Send des noods een PM!
Alvast bedankt!

- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Petra, je zou kunnen overwegen bij een credit union te gaan, of in ieder geval bij een vriendelijkere bank. Er is een heel groot verschil tussen de grote banken (BoA, Wachovia) en kleinere banken & credit unions.Staceybeesie schreef:Zo heeft na invoering van deze regeling onze bank besloten dat het drie keer per maand gratis pinnen bij een andere bank nu gewoon geld gaat kosten. Net wat je zegt, de kosten worden gewoon weer ergens anders vandaan gehaald.
- goldenhills
- Amerika-expert
Ik ben erg tevreden met onze credit union. Geen fee-verhogingen, duidelijke voorwaarden, persoonlijke service, en 57,000 free ATMs nation-wide.
De meeste US banken berekenen toch een maandelijkse fee van enkel dollars - en dat loopt leuk op over een jaar - als je niet een inkomen hebt in de US en dus niet 'direct deposit' kunt doen.
Mocht je toch een US bankrekening willen openen, open dan ook een spaarrekening die je aan je betalingsrekening koppelt. Stort op de spaarrek. 1000 dollar en laat die staan. Daarmee voorkom je problemen zoals hierboven, dat er bv. 5 dollar te weinig in je checking account te weinig is voor betaling, hetgeen behoorlijk kosten met zich kan meebrengen. Ik weet niet of all banken zo'n constructie toestaan, waarbij een tekort op het checking account automatisch wordt aangevuld vanuit een linked savings account.
Mocht je toch een US bankrekening willen openen, open dan ook een spaarrekening die je aan je betalingsrekening koppelt. Stort op de spaarrek. 1000 dollar en laat die staan. Daarmee voorkom je problemen zoals hierboven, dat er bv. 5 dollar te weinig in je checking account te weinig is voor betaling, hetgeen behoorlijk kosten met zich kan meebrengen. Ik weet niet of all banken zo'n constructie toestaan, waarbij een tekort op het checking account automatisch wordt aangevuld vanuit een linked savings account.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1926 Weergaves
-
Laatste bericht door biancaatje73
-
- 9 Reacties