Mocht het punt ''grote stad'' op no. 1 staan (wat bij mij zou kunnen zijn, het ligt volkomen aan de situatie), dan zou voor mij een grote stad in eerste opzicht gróót moeten zijn (lees: 10 miljoen inwoners in agglo >). Er moet goed openbaar vervoer zijn, werkgelegenheid zijn, je moet er een bed kunnen betalen (desnoods zoals eerder genoemd beginnen met een bezemkast), er moet een grote internationale luchthaven zijn, er moet een buzz zijn (het belangrijkste voor mij, samenhangend met de vorige factoren) en het moet een ''stad'' zijn: met slechte, goede, vieze, schone buurten, drukke spitsuren waarbij miljoenen mensen op de been zijn, lang rijden en nog steeds de stad niet uit zijn, grote buitenwijken, vervoersknooppunten, volle snelwegen, vaak een hoge werkdruk en lange dagen, hoge prijzen (weer een nadeel dan, mar het hoort erbij), etc. etc...ned in MO schreef:Zoniet, wat moet zo'n plaats dan wel hebben? en waarom is dat zo belangrijk? Degene die in de grote stad wil wonen mag het zeggen
Dit ben ik vergeten te vermelden maar ik koppelde dit al automatisch aan een metropool. Een diverse samenleving zie ik ook eigenlijk al automatisch erbij: rijke, armen mensen, zwarte, blanke mensen, buurten met één bevolkingsgroep, etc.Marcel87 schreef:En verder is het voor mij belangrijk dat ik in de stad alles kan vinden wat ik nodig heb! Diversiteit aan winkels, uitgaansgelegenheden, activiteiten en festivals..
En ik weet zeker dat er hier mensen op het forum zijn die niet gaan kunnen begrijpen dat iemand dit belangrijk kan vinden

Derk