Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Oude dollarbiljetten
Oude dollarbiljetten
In een hoekje van mijn buro vond ik nog een paar oude dollar biljetten.
Ik zag op internet dat deze 20, 10 en 5 dollar biljetten er anders uitzien dat de biljetten van tegenwoordig.
Ik kwam er ook achter dat mijn biljetten van vóór 1996 zijn.
Mijn vraag is of ik er mijn komende reis naar de USA nog mee kan betalen?
Weet iemand dat misschien?
Ik zag op internet dat deze 20, 10 en 5 dollar biljetten er anders uitzien dat de biljetten van tegenwoordig.
Ik kwam er ook achter dat mijn biljetten van vóór 1996 zijn.
Mijn vraag is of ik er mijn komende reis naar de USA nog mee kan betalen?
Weet iemand dat misschien?
16x USA / 30 staten
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Oude dollarbiljetten
Hoelang heb je je bureau al niet meer opgeruimd?
Volgens Yahoo's vragensite kun je ze nog gebruiken en zullen ze, wanneer ze daarvoor de juiste instantie bereiken, worden vervangen door nieuwe biljetten.
Derk

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik begreep de vraag de eerste keer ook al 
Dollars blijven gewoon geldig. Staat volgens mij zelfs in de grondwet dat ze niet mogen vervallen.

Dollars blijven gewoon geldig. Staat volgens mij zelfs in de grondwet dat ze niet mogen vervallen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
2 jaar geleden wou een wissel kantoor mijn dollar biljetten niet aannemen omdat deze "te oud" zouden zijn. Bij het wisselkantoor ernaast deden ze niet moeilijk.
Geld = geld , lijkt mij?
Geld = geld , lijkt mij?

>Geld = geld , lijkt mij?
Juist niet. Bijna nergens in de wereld zijn erg oude biljetten nog geldig. Want dan wordt het vervalsen immers wel heel erg makkelijk. Geld = geld gaat dus niet op.
De US dollar is volgms mij een uitzondering daar alles van na de burgeroorlog nog geldig is.
Juist niet. Bijna nergens in de wereld zijn erg oude biljetten nog geldig. Want dan wordt het vervalsen immers wel heel erg makkelijk. Geld = geld gaat dus niet op.
De US dollar is volgms mij een uitzondering daar alles van na de burgeroorlog nog geldig is.
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dan moeten ze er ook voor zorgen dat die oude biljetten uit de roulatie gehaald worden.
De eerste keer dat ik überhaupt een dollar in mijn handen had was 2007.
Dus mag ik toch verwachten dat ik alleen geld in handen krijg wat ook nog geldig is
De eerste keer dat ik überhaupt een dollar in mijn handen had was 2007.
Dus mag ik toch verwachten dat ik alleen geld in handen krijg wat ook nog geldig is

>Dan moeten ze er ook voor zorgen dat die oude biljetten uit de roulatie gehaald worden.
Uiteraard, ander wordt de inflatie wel erg hoog
>Dus mag ik toch verwachten dat ik alleen geld in handen krijg wat ook nog geldig is
Je mag het hopen, niet verwachten. Vals geld is niets nieuws. Winkels verwachten dit niet en controleren veell de biljetten op een paar kenmerken.
Uiteraard, ander wordt de inflatie wel erg hoog

>Dus mag ik toch verwachten dat ik alleen geld in handen krijg wat ook nog geldig is
Je mag het hopen, niet verwachten. Vals geld is niets nieuws. Winkels verwachten dit niet en controleren veell de biljetten op een paar kenmerken.
- Bandido
- Amerika-expert
Dat doen ze ook, zodra zo'n oud biljet bij een van de filialen van de Fed binnenkomt wordt deze uit de roulatie genomen. Maar het kan natuurlijk even duren voordat zo'n biljet daar terechtkomt nadat het door iemand in roulatie is gebracht.Marcel87 schreef:Dan moeten ze er ook voor zorgen dat die oude biljetten uit de roulatie gehaald worden.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-ontdekker
Officieel gezien zijn zelfs de biljetten met een grote waarde nog geldig. Zo zijn er nog briefjes van 5.000 dollar en zelfs van 10.000 dollar.
Ik denk niet dat de winkel ze aanneemt maar je kan het in ieder geval inleveren bij de bank. Tegenwoordig kan je deze biljetten overigens voor veel meer kwijt
wiki bronnetje
Ik denk niet dat de winkel ze aanneemt maar je kan het in ieder geval inleveren bij de bank. Tegenwoordig kan je deze biljetten overigens voor veel meer kwijt

wiki bronnetje
**Update**
Ik ben de biljetten inmiddels al lang en breed kwijt
Zonder problemen uitgegeven in Texas, waar ik overigens nu nog steeds rond toer.
Ik ben de biljetten inmiddels al lang en breed kwijt

Zonder problemen uitgegeven in Texas, waar ik overigens nu nog steeds rond toer.
16x USA / 30 staten
Heb vandaag 500 mile in Texas gereden, even een auto ophalen in Kerrville bij Fredericksburg, misschien heb je me gezien, this is me

bijna in Holland geweest

By the way, have fun

bijna in Holland geweest

By the way, have fun
Nee, ik heb je niet gezien, maar we zijn afgelopen week wel in Fredericksburg geweest en langs Kerrville gereden.
Zitten nu in hotel in Longview op doorreis naar Fort Worth, waar we tot maandag blijven.
Maandagochtend richting Houston en dat is slecht nieuws, want Houston = vliegveld = dinsdag naar huis = einde vakantie
Zitten nu in hotel in Longview op doorreis naar Fort Worth, waar we tot maandag blijven.
Maandagochtend richting Houston en dat is slecht nieuws, want Houston = vliegveld = dinsdag naar huis = einde vakantie

16x USA / 30 staten
-
- Amerikafan
Ik heb ook opgeruimd, ja, het is 30 jaar geleden dat ik nog in de USA geweest ben en toen ik vandaag mijn dollars ging afhalen merkte ik ook dat de oude er anders uitzien.
Ik heb er nog van 1977
en dacht, een beetje naïef misschien, daar ga ik nog ooit mee terug of ik hou ze als belegging, helemaal onbewust dat ook de dollar in de loop der tijden een nieuw kleedje heeft gekregen.
Iemand nog ervaring met het uitgeven hiervan ?
Anders kan ik ze misschien in Las Vegas opgokken maar ik alleen gokken en de kids achter de lijn staan te kijken, dat lijkt ook maar niks.
Ik heb er nog van 1977

Iemand nog ervaring met het uitgeven hiervan ?
Anders kan ik ze misschien in Las Vegas opgokken maar ik alleen gokken en de kids achter de lijn staan te kijken, dat lijkt ook maar niks.
Geld = geld in Amerika en je kunt het gewoon uitgeven.
Ik had er ook veel oudere biljetten tussen zitten en heb er zonder problemen mee betaald.
Als je het niet helemaal vertrouwt, loop dan even een bank binnen en wissel alles om naar 'moderne' dollars, dan ben je in één keer van het probleem af.
Succes!
Ik had er ook veel oudere biljetten tussen zitten en heb er zonder problemen mee betaald.
Als je het niet helemaal vertrouwt, loop dan even een bank binnen en wissel alles om naar 'moderne' dollars, dan ben je in één keer van het probleem af.
Succes!
16x USA / 30 staten
-
- Amerikafan
Bedankt, Liz, is een goed idee, misschien doe ik dat wel op de eerste dagen in San Francisco.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht