Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse Recepten

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Gerda&Lucas schreef:Hoi Sandy
Lijkt dit er ook op?
Hoi Gerda,
Volgens mij is dat Organic Garlic en geen Garlic Salt. De combinatie met het zout is juist zo lekker. En eigenlijk is de Garlic Pepper het lekkerst.. die heeft alles.. is ook zoutig. De garlic pepper strooi ik meestal naderhand ergens op. En de garlic salt gebruik ik ook als ingredient tijdens het koken. Ik had de vorige keer zoveel producten meegenomen en maar één potje hiervan helaas. Terwijl ik dat het meest gebruik en ik heb in de kast nog steeds onaangebroken 2 potten Crystal Light & Pink Lemonade liggen - De sla dressings kon ik na verloop van tijd ook halfvol weggooien. De volgende keer maar doelbewuster shoppen en alleen maar Garlic Pepper & Salt meenemen ;)
Sandy
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Sandy schreef:

Garlic pepper en Garlic salt is heerlijk op heel veel dingen. Het is niet gewoon zout of peper met knoflook, het is een vrij groffe korrel en het lijkt op een seasoning. Ik gebruik het ook niet als ingredient tijdens het koken, maar strooi het er vaak naderhand op. Het is met name heerlijk op grill gerechten of op een maiskolf met boter. Garlic Pepper is ook heerlijk op gebakken kip van Barnies hebben we ontdekt. Of een beetje door de Maccaroni and Cheese ... MMmm

Lemon Pepper van dezelfde fabrikant is ook heerlijk !! Heel simpel over gebakken aardappeltjes....
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

wiepster schreef: Lemon Pepper van dezelfde fabrikant is ook heerlijk !! Heel simpel over gebakken aardappeltjes....
Hihi, daar hebben wij de laatste vakantie flink wat bussen van ingeslagen. Gebraden kip, tonijnsalade, van alles en nog wat kun je er mee maken. Héérlijk.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

MMmm Lemon Pepper, klinkt ook heel goed.. Ik had wel gezien dat ze heel veel keus hadden. Maar wist niet goed waarbij ik het allemaal kon combineren..
Sandy
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

die 2 moet je gewoon in huis hebben 8)
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Sandy schreef:MMmm Lemon Pepper, klinkt ook heel goed.. Ik had wel gezien dat ze heel veel keus hadden. Maar wist niet goed waarbij ik het allemaal kon combineren..
Toen wij insloegen (bij Albertson's) was er een "buy 1, get 1 free" actie dus wij hebben een paar grote bussen gekocht. Ik geloof alleen dat we nu een beetje veel hebben..... Door een operatie ben ik nu erg aan huis gekluisterd maar zodra ik weer een beetje op de been ben zal ik je wat sturen Sandy. (wil m'n man niet naar het postkantoor sturen want die gaat met z'n ogen rollen, dat weet ik zeker :lol: )
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Hey, dat is lief van je - En beterschap trouwens !! : ))
Sandy
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Hai Sandy,

die knoflook peper kun je hier gewoon in de supermarkt kopen! Ik heb een potje staan van Silvo, da's met zo'n molentje! Is héérlijk!

Groetjes,
Anita
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

chranimei schreef:Hai Sandy,

die knoflook peper kun je hier gewoon in de supermarkt kopen! Ik heb een potje staan van Silvo, da's met zo'n molentje! Is héérlijk!

Groetjes,
Anita
Welk supermarkt dan? En heeft deze ook een groffe korrel en is het ook zoutig van smaak?
Sandy
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Ik koop 'm altijd bij C1000 en Agrimarkt. Maar ik denk dat wel meer supermarkten 'm wel zullen hebben. Hij is van Silvo, met de zilveren dop. Het is een molentje, maar wel een vierkant flesje gewoon.

Ik vind 'm erg lekker van smaak. Ik heb het trouwens wel over de peper/knoflook he! Ik weet eigenlijk niet of ze die ook in zout/knoflook hebben.
Je moet maar eens kijken, erg lekker!

Groetjes!
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ja weet ik, maar de Amerikaanse Garlic Pepper is wel zoutig. Er zit veel meer in en daarom ook zo lekker ...

Garlic Pepper
Ingredients: Garlic, Black Pepper, Salt, Brown Sugar, Onion, Red Bell Peppers, Parsley, and Garlic Oil ....
Sandy
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

AH heeft een ruime keus in dit soort kruiden. Ook lemon pepper hebben ze daar te koop.
Pixie
Amerika-ontdekker

Bericht door Pixie »

Even nadenken hoor, genoeg recepten die vriendlief me geleerd heeft. Het kerstdiner bij mij thuis was ook voornamelijk 'Amerikaans recept' en mijn familie (moeilijke eters) vonden het heerlijk.

Iets wat ik nu ook vaak maak, erg simpel en makkelijk voor lunch of bijgerecht, crunchy cole salade. Hoeveelheden ben ik niet goed in, ik mix alles op gevoel 8)

In een grote (salade) schaal:
* zak gesneden kool (lekker makkelijk), of anders 1 hele witte kool, in reepjes
* geraspte wortels, of in reepjes gesneden

* Salademix of pijnboompitten en pistache nootjes
* Instant noodles (zo'n zakje met chicken of vegetable kruiden)
Noodles verkruimelen op een bakplaat, salademix/nootjes toevoegen en even bakken in een oven (tot alles krokant en bruin is). Laten afkoelen en toevoegen aan de groente.

Dressing maken van 1/2 deel olijfolie, 1/2 deel appelwijn azijn, het zakje kruiden wat bij de noodles zit en 1 à 2 eetl. suiker (meer suiker kan ook, hangt natuurlijk af van eigen smaak).

Op het laatste moment de dressing toevoegen en voor je het weet, zit je schoonmoeder te zeuren omdat alle salade opgegeten is :oops: Het was te lekker (en beter dan een grote bak chips tijdens een film).
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

mmmmmmm, lijkt me heel lekker. Alleen die instant noodles, daar moet ik naar op zoek want ik kan me er niets bij voorstellen.
Carola
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Bij de toko hebben ze daar heel veel variaties van maar ook bij de gewone supermarkt te krijgen. Van die zakjes (meestal onderin het schap) met noodles en dan zitten er nog zakjes met kruiden in. In een bakje doen, heet water erbij, klaar, dan heb je noedelsoep. Mijn man eet ze regelmatig.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Petra bedankt ;)

Afbeelding
Sandy
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Wat zul jij vanavond lekker smullen Sandy! :lol:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Coyote schreef:Wat zul jij vanavond lekker smullen Sandy! :lol:
Roland
Op dit moment liggen de kippetjes, ruim bestrooid te braden ..
Ik weet niet of het thuisfront wel zo blij is met de hoeveelheid knoflook in het eten ;)
Sandy
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Sandy schreef:Ik weet niet of het thuisfront wel zo blij is met de hoeveelheid knoflook in het eten ;)
Het thuisfront ziet dat meestal wel zitten, het is pas als dat thuisfront terug buiten de deur gaat, dat het een probleem kan zijn...

Heel erg :offtopic: maar ik moest bij deze spontaan denken aan het verhaal van een vriendin van vroeger: ze verdacht haar vriend er van stiekem iemand anders te zien als hij zogezegd nog weg moest 's avonds voor zijn werk. En wat deed ze op zo'n avonden? Het eten rijkelijk voorzien van look! Hahaha!!!
(en hij zag inderdaad iemand anders)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

kastelke schreef:Heel erg :offtopic: maar ik moest bij deze spontaan denken aan het verhaal van een vriendin van vroeger: ze verdacht haar vriend er van stiekem iemand anders te zien als hij zogezegd nog weg moest 's avonds voor zijn werk. En wat deed ze op zo'n avonden? Het eten rijkelijk voorzien van look! Hahaha!!!
(en hij zag inderdaad iemand anders)
:P Hoezo ? verdacht ze haar vriend van omgang met een vampier dan...? :mrgreen:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer