We zijn sinds einde 2004 bezig geweest met een verhuis naar Amerika (overplaatsing via de job + aanvraag green card). En telkens werd dat vertrek uitgesteld. Aangezien wij eind 2003 net naar een andere provincie verhuisd waren en daar een nieuwe woning gebouwd hadden, ga je je dan niet echt settelen in die nieuwe omgeving. Want we zouden binnen het half jaar toch weg zijn. En dan wordt dat telkens maar uitgesteld. En voor je het weet ben je dus 5 jaar verder en zit je nog steeds ter plekke te trappelen! Dus nu we dan eindelijk in Ontario neergestreken zijn en het hier voor ons heel leuk aanvoelt en zo, hoeft die green card loterij voor ons ook niet meer. Je draait een knop om, en ik voel heel duidelijk dat ik nu eens een tijdje standvastigheid wil. Want in die 20 jaar met mijn man zijn we al heel wat rondgetrokken binnen Belgie (3 verschillende provincies maar maar liefst 6 verschillende woonplaatsen!). Dus wij doen dit jaar niet mee.
(en ach, misschien zit ik volgend jaar al terug te roepen om weer wat beweging in mijn leven, hahaha! Want eigenlijk ben ik niet dat type dat zich tientallen jaren op dezelfde plaats ziet wonen, ben ik een beetje te onrustig voor, maar wie weet, misschien komt die rust nog met de jaren

Marcel, jij bent natuurlijk heel wat jonger dan ons, en jij hebt geen kinderen die je meesleurt in jouw avontuur, dus ach, ga er toch maar voor. Want "als het kriebelt moet je krabben" zeggen ze bij ons altijd.

(en je kan nog altijd zien wat je doet als je wint)