Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

havasu falls

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Evelien.
Amerikakenner

havasu falls

Bericht door Evelien. »

Ik was juist wat aan het googlen en kwam uit bij de havasu falls, wat ik er kan uit opmaken is dat zij in de buurt van grand canyon liggen.
Ze lijken mij echt prachtig om eens te bezoeken!

Heeft iemand onder jullie deze al gezien? Is het de moeite waard? Kan je er op eigen houtje naar toe of moet je een begeleide trektocht doen om er te geraken?

groetjes
Afbeelding
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: havasu falls

Bericht door Elisa »

Hey!

Ik had dit ook al ergens gelezen en heb ook reeds wat info gezocht over de Havasu Falls via google en via de zoekfunctie van het forum. Volgens mij kan je er op je eigen houtje geraken, mits je er voldoende tijd voor uittrekt. Dus ik denk dat het een dag stappen is naar de Falls en dat je daar dan blijft overnachten (kamperen) en de volgende dag terug naar boven trekt. Je kan ook terug naar boven met een helikopter naar het schijnt (maar dat zal wel redelijk duur zijn denk ik).

En is er daar ook niet een aantal jaar geleden een overstroming geweest waardoor een aantal stukken verwoest zijn? Ik dacht dit gelezen te hebben.

Maar ik denk wel dat het de moeite waard is, als je tijd hebt natuurlijk!

Groetjes,

Eliza
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Bedoel je Havsupai?? want je hebt ook Havasu, als meer en stad... maar dat ligt onder Williams/ Needles.

Havasupai ligt op een behoorlijk afgelegen plek; je moet er deels naartoe lopen. Ik meen 2-3 uur en dan kun je in de lodge slapen. De dag erna kun je naar de Falls lopen ook dat is een pittige wandeling van een paar uur. De dag erna ga je dan weer naar de bewoonde wereld. Helemaal precies weet ik het niet; ik heb er naar gekeken en er over gelezen maar toen ik de tijdsinvestering zag wist ik dat het niet ging passen in ons schema.
Er is inderdaad een overstroming geweest maar ja de hebben ze wel meer in het ZW. Bij Antelope Canyon was er dit jaar ook een de boel was 2-4 wk dicht. En ook in Capitol Reef hebben ze last van water gehad dit jaar.
Het kost dus nogal wat tijd, maar het is denk ik wel een soort Shangri Lá.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

In dit draadje staat er meer over de hike.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

danku voor de info.
Heb het nog eens bezien , het ziet er echt prachtig uit!
Alleen dat het toch wel 2 of 3 dagen in beslag gaat nemen is een beetje een tegenvaller. Tzal er wel vanaf hange wat we nog allemaal graag willen zien dus..
Maar het blijft toch zeker in men achterhoofd zitte!
Afbeelding
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Hier een topic boordevol nuttige info:
viewtopic.php?f=7&t=27419&hilit=Havasupai
Prachtig maar zeer afgelegen
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Stan verwees al naar mijn verslagje van onze ervaringen daar.
Het neemt idd wat planning maar is zeker de moeite waard om er die 2-3 dagen voor uit te trekken!
De overstroming 2 jaar gelden was best wel heftig, een van de watervallen is geheel verdwenen en er is een ander voor in de plaats gekomen. Ook de campground was geheel weggevaagd. De twee mooie vallen, waar iedereen eigenlijk voor gaat (Havasu en Mooney Falls) bestaan echter nog en ik begrijp dat het er nog even mooi is. En de campground is terug en veel schoner dan hij eerst was.
Over de naam trouwens: Havasu is de naam van de meest bekende waterval en Supai is de naam van het dorp. Samengevoegd heb je de naam van de Canyon: Havasupai! :wink:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Is Pai niet iets van water??? Ik ben niet zeker.

Ja 3 dagen vonden wij ook veel. Mar het lijkt wel een bijzondere plek omdat de meute er niet komt!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
pushirubiano
Amerikakenner

Grappige is dat het er op de campground behoorlijk druk is! Het is nl. een populaire plek voor 'high school' schoolreisjes dus er zijn vaak groepen tieners (met al het lawaai wat daar vaak mee samengaat :roll: ).
Groetjes, Ilona

Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Gaan die high school tieners dan zo'n zware hike doen?
OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD »

Indien het in jullie planning past, deze plek zeker gaan bezoeken.
Wij hebben het afgelopen juni gedaan en was het hoogtepunt van onze reis.

Een redelijk zware tocht van 16km tot aan de kamping. De uitzichten op de watervallen zijn prachtig.
Het mooie blauw groene water waar je in kan zwemmen.
2 overnachtingen vonden wij voldoende. 1 zou wat te weinig zijn geweest. Vooral na zo een zware tocht naar beneden zouden we niet graag de dag erop al terug naar boven willen gaan.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

we zijn het echt wel aan het overwegen om dit te doen. Maar waarschijnlijk dan wel met maar 1 overnachting, 2 vinden we wat veel omdat er zoveel andere dinge zijn die we ook willen zien.. we kunnen nu al niet kiezen :D
Moet je dit eig lang op voorhand boeken? veel plan werk?
Wat ik me nog afvroeg, de auto laat je dan bovenaan staan, maar is er dan geen groot risico op diefstal? want al de koffers liggen er dan nog in enzo..
Afbeelding
pushirubiano
Amerikakenner

Stan.Gobien schreef:Gaan die high school tieners dan zo'n zware hike doen?
Ja hoor Stan! Voor de Grand canyon is deze hike trouwens relatief makkelijk (dat is vergeleken met de Bright Angel, Kaibab etc trails).

Evelien, het lastigste in onze ervaring was om een reservering op de campground te krijgen. Je moet flink van tevoren bellen en het is best moeilijk om erdoorheen te komen (telefoonverbindingen binnen in de canyon zijn niet optimaal). Op de vogende websites kan je het e.e.a. nalezen:

http://www.havasupaitribe.com/waterfalls.html

http://www.havasupai-nsn.gov/
Groetjes, Ilona

pushirubiano
Amerikakenner

Ik zie trouwens op de officiele website (de tweede link) dat er alweer een flooding is geweest en dat de canyon weer tot november gesloten is/was.
Groetjes, Ilona

Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

En hoeveel op voorhand kun je best reserveren dan ?
Afbeelding
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

De info die je via bovenstaande links vindt, geeft aan dat momenteel geen reservaties mogelijk zijn.
Het gebied is "rampgebied", heropening is nog niet voorzien.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

ja maar ja.. tis pas voor volgende zomer, Moet je dat zo ver op voorhand al reserveren dan?
Afbeelding
pushirubiano
Amerikakenner

Wij hadden een aantal maanden voor vertrek geboekt (herrinner mij niet meer precies hoeveel). Hier http://www.havasupaitribe.com/camping.html staat alle informatie. maar ik denk dat je er nu waarschijnlijk niet doorheen komt ivm de noodtoestand. Misschien gewoon maar afwachten tot eind van de maand of volgende maand?
Groetjes, Ilona

Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

we weten pas in februari of we effectief zullen kunnen gaan.. Is dit te laat om te reserveren voor in juli?
Afbeelding
OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD »

Wij konden maar pas vanaf begin februari reserveren voor juni hetzelfde jaar. Dit zal waarschijnlijk ook weer zo zijn.
Ik heb dan dagen aan een stuk gebeld naar alle 5 de telefoonnummers die op de site stonden. Uiteindelijk binnengeraakt en nog gemakkelijk kunnen reserveren. Ik kreeg via de telefoon een reservatienummer mee. Die hebben ze ons eigenlijk nooit gevraagd bij aankomst.

Het was bij ons eind juni en in het weekend terwijl we er waren. Er waren nog ruim voldoende plaatsen vrij om je tentje te kunnen opslaan. De kamping is eigenlijk niet genummerd, gewoon tentje opslaan waar je wilt.

Dus om te kamperen denk ik dat er bijna altijd plaats zal zijn.

Ik weet niet of jullie geoefende wandelaars zijn? Wij waren het althans niet. We waren toch blij dat we 2 nachten hadden geboekt. Het is al een serieuze tocht naar beneden , om dan de dag daarop al terug naar boven te moeten gaan... ik zou het niet zien zitten. Vooral het laatste gedeelte is zeer zwaar. Wij zijn 's nachts naar boven gekomen en het was al serieus afzien.

Grts,
Olivier
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer