Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012: slow chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: DV-2012: slow chat

Bericht door kastelke »

Ik begrijp Marcel wel hoor, als hij zegt nu misschien toch maar eens niet meer mee te doen omdat hij net naar Engeland verhuisde en het daar naar zijn zin heeft. Ik denk dat Marcel het dan ook een beetje ervaart zoals wij:
We zijn sinds einde 2004 bezig geweest met een verhuis naar Amerika (overplaatsing via de job + aanvraag green card). En telkens werd dat vertrek uitgesteld. Aangezien wij eind 2003 net naar een andere provincie verhuisd waren en daar een nieuwe woning gebouwd hadden, ga je je dan niet echt settelen in die nieuwe omgeving. Want we zouden binnen het half jaar toch weg zijn. En dan wordt dat telkens maar uitgesteld. En voor je het weet ben je dus 5 jaar verder en zit je nog steeds ter plekke te trappelen! Dus nu we dan eindelijk in Ontario neergestreken zijn en het hier voor ons heel leuk aanvoelt en zo, hoeft die green card loterij voor ons ook niet meer. Je draait een knop om, en ik voel heel duidelijk dat ik nu eens een tijdje standvastigheid wil. Want in die 20 jaar met mijn man zijn we al heel wat rondgetrokken binnen Belgie (3 verschillende provincies maar maar liefst 6 verschillende woonplaatsen!). Dus wij doen dit jaar niet mee.
(en ach, misschien zit ik volgend jaar al terug te roepen om weer wat beweging in mijn leven, hahaha! Want eigenlijk ben ik niet dat type dat zich tientallen jaren op dezelfde plaats ziet wonen, ben ik een beetje te onrustig voor, maar wie weet, misschien komt die rust nog met de jaren :lol: )

Marcel, jij bent natuurlijk heel wat jonger dan ons, en jij hebt geen kinderen die je meesleurt in jouw avontuur, dus ach, ga er toch maar voor. Want "als het kriebelt moet je krabben" zeggen ze bij ons altijd. ;-)
(en je kan nog altijd zien wat je doet als je wint)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Mocht ik nu te horen krijgen dat ik kan verhuizen naar Amerika, dan zou ik nee zeggen. Op dit moment heb ik het A. enorm naar mijn zin hier. B. heb ik geen zin in weer zo'n grote verhuizing en het geregel daaromheen.

Maar zoals de andere ook al gezegd hebben, voordat ik überhaupt in het proces terecht kom ben je al snel een jaartje verder en voor je definitief vertrekt anderhalf jaar. In die tijd kan veel gebeuren.. En zoals jij ook zegt Elke, ik ben nog jong, ik heb geen kinderen of koophuis en wat dat betreft best flexibel. Overigens respect voor de mensen met een koophuis en kinderen die zo'n stap toch wagen!

Morgen ga ik foto's laten maken en mezelf inschrijven! Er is geen druk, niks te verliezen, en volgend jaar zie ik dan wel weer verder 8) , de kans is toch vrij klein!
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

kastelke schreef:@ Sandy: De IT-ers zijn inmiddels van de Skilled Worker lijst gehaald. Dus enkel een goedgekeurde joboffer kan je nog aan een (tijdelijk) visum helpen, maar ook daar lijken de dingen momenteel heel erg stroef (lees: niet) te lopen... (wij waren dus gelukkig nog net op tijd!)
En voor de rest kan ik me vinden in je voorkeur voor Canada. :angel1: ;-)
Jammer dat Canada ook moeilijker wordt ... En..... ik had wel gedacht dat jij je in mijn voorkeur kon vinden. Is het overigens voor jullie straks (aantal jaar) niet makkelijker om van Canada naar Amerika te emigreren?
Sandy
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Geen idee, Sandra. Ik weet dat Canadezen wel makkelijker kunnen gaan *werken* in de US, maar zij krijgen dan geen permanent resident status, dus job weg = terugkeren naar Canada.
We zullen eerst eens 3 jaar wachten en dan onze aanvraag doen om Canadees staatsburger te mogen worden (waar dan ook nog wel een jaartje overheen gaat, als ik het hier en daar hoor). Voorlopig hebben we geen ambitie om naar Amerika te verhuizen. Enkel om er nog eens te reis te maken naar onze vrienden die tussen kerst en nieuwjaar van Michigan City, IN verhuizen naar South Carolina (zij waren de winters beu).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik kan me al die overwegingen prima voorstellen hoor. Het is ook allemaal niet niks natuurlijk. In mijn geval gold dat ook wel een beetje, ik zat er al een tijdje tegenaan te hikken en had alles prima voor elkaar: mooi koophuis, goede baan en net werd het financieel allemaal wat relaxter. Maar voor mij was HET moment voor mij dat ze me op mijn werk polsten voor een nieuwe, managementfunctie. Iets dat ik heel graag had willen doen, maar ik dacht als ik dit nu kies dan ga ik hier niet meer weg. En in plaats van die functie nam ik dus ontslag. En toen begon ik in de VS weer helemaal bij nul... Ik heb echt weleens gedacht, waar begin ik in vredesnaam aan, maar ik ben achteraf toch blij dat ik het gedaan heb. Maar ik snap ook heel goed dat bij anderen het juist andersom is, elke situatie is toch anders en het is een hele ingrijpende beslissing. En dat bedoelde ik eerder ook met "gewetensvraag": je wordt door het winnen van de GC gedwongen om eens heel diep na te denken over wat je nu eigenlijk wilt op termijn. En ergens was dat ook wel verhelderend.
"Keep Georgia On Your Mind"
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

kastelke schreef: Voorlopig hebben we geen ambitie om naar Amerika te verhuizen. Enkel om er nog eens te reis te maken naar onze vrienden die tussen kerst en nieuwjaar van Michigan City, IN verhuizen naar South Carolina (zij waren de winters beu).
Goede reden om dan een keertje naar het zuiden af te zakken ;-)
Komen jullie vast ook langs North Carolina :D
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

En zijn jullie "bijna" in Georgia, je laat het wel weten he? :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Vorig jaar hadden zich een 51-tal forumleden gemeld als zijnde ingeschreven tegen dat de inschrijvingsperiode ten einde was.
Met de zeer korte inschrijvingsperiode van dit jaar hebben we nu nog maar een paar uurtjes om deel te nemen. Dus: niet vergeten in te schrijven!!!!!

Ik weet niet of diegenen die vorig jaar meededen en dit jaar niet, dit topic nog lezen. Zo ja: waarom doe je dit jaar niet meer mee?
Wij doen niet meer mee omdat we ons volop aan 't settelen zijn in Oakville (Toronto), en het bevalt ons hier zeer goed.
Elke
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

kastelke schreef:Wij doen niet meer mee omdat we ons volop aan 't settelen zijn in Oakville (Toronto), en het bevalt ons hier zeer goed.
Ben benieuwd of je dat nog zegt nadat je de winter hebt doorstaan ;) :lol:
Sandy
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat zal inderdaad wel een ander paar mouwen zijn! Men heeft ons hier al veelvuldig op het hart gedrukt om vooral buiten te blijven komen (sportwedstrijden bijwonen, gaan schaatsen of langlaufen of op de skilatten de heuvels af,...).
En iedereen zegt wel dat het went, die winters. Laat ons maar hopen dat ze gelijk hebben! Ik ben niet zo bang van de sneeuw of de kou, het is meer de sneeuwstormen en de ijsregens waar ik bang van ben, vooral op momenten dat ik of mijn echtgenoot de baan op moeten...
Elke
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Is 12 pm EST nou 12 uur 's middags Eastern Time of 12 uur 's nachts?

Ik ben helemaal vergeten me in te schrijven en zie dat het vandaag om 12:00 om EST afloopt
Ik vraag me af of het vanavond dus nog zin heeft om me alsnog in te schrijven of niet.
Oftewel: hoe laat is het bij ons als de deadline verloopt?
Staceybeesie
Amerika-expert

Dat is 12 uur 's avonds en dat is 5 uur 's nachts bij jullie in Nederland.
Dus het kan nog net.
Staceybeesie
Amerika-expert

kastelke schreef:Dat zal inderdaad wel een ander paar mouwen zijn! Men heeft ons hier al veelvuldig op het hart gedrukt om vooral buiten te blijven komen (sportwedstrijden bijwonen, gaan schaatsen of langlaufen of op de skilatten de heuvels af,...).
En iedereen zegt wel dat het went, die winters. Laat ons maar hopen dat ze gelijk hebben! Ik ben niet zo bang van de sneeuw of de kou, het is meer de sneeuwstormen en de ijsregens waar ik bang van ben, vooral op momenten dat ik of mijn echtgenoot de baan op moeten...
Dat kregen wij te horen van de zomers hier. En moet zeggen dat het inderdaad wel wat went.
Ik vind 19 graden nu een beetje frisjes, hahaha. Terwijl dat vroeger zomer was.

Zouden ze met ijsstormen en zo ook niet alles delayen in Canada? Een thuiswerkdaagje inlassen bijv.
Hier doen ze dat wel met sneeuw e.d. (al is in NC iedereen van de wap als het sneeuwt)
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Staceybeesie schreef:Dat is 12 uur 's avonds en dat is 5 uur 's nachts bij jullie in Nederland.
Dus het kan nog net.

Thnx! Dat dacht ik al maar ik wilde het toch nog even checken :-)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

@Petra: in de Carolinas valt het leven inderdaad wel stil met sneeuw, denk ik. Vergelijkbaar met Belgie of Nederland. Maar hier moet het blijkbaar al erg doen vooraleer ze iets aflassen! Met een sneeuwstorm... geven ze je het advies om gewoon met je dubbele pinkers aan aan -wat jij denkt- de kant van de weg te gaan staan.
We moeten dus ook een 'winterpakket' in de auto leggen: dekens, dikke laarzen, handschoenen en zo, een kaarsje, een ijskrabber en wat voeding. Zorgen dat de batterij van je gsm steeds goed opgeladen is,...Dient ook om een sneeuwstorm door te komen... En natuurlijk het advies om in dergelijke omstandigheden nooit of te nimmer je auto te verlaten.
Als ze me die dingen doodserieus zitten te vertellen, alsof het de meest normale zaak van de wereld is, dan denk ik wel eens "Oh mijn god, waar zijn we aan begonnen!". :lol: En dan zeggen ze ook doodleuk dat het helemaal niet zo erg is om te rijden bij vriesregen, want "iedereen rijdt dan voorzichtig". LOL!!! Ik denk dat ik goeie bilspieren ga ontwikkelen hier, want ik zal ze knijpen!
Elke
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Marcel, ik zie dat jij nog niet bij de deelnemers van de DV-2012 staat. Heb je je gegevens ondertussen ingevuld?
Elke
Staceybeesie
Amerika-expert

@ Elke
Ben heel benieuwd hoe jullie de eerste winter daar gaan ervaren.
Inderdaad beter goed voorbereid zijn, lijkt me een verstandig iets.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

@Kasteleke: 51 vorig jaar ?? Ik tel er 63 of zie ik iets over het hoofd ?

Als er over de hele wereld zo'n 20% minder mensen zich hebben ingeschreven (ook logisch als je huidige economische situatie in de VS in ogenschouw neemt )
dan zou dat betekenen dat de mensen die zich wel hebben ingeschreven meer kans hebben om uitgeloot te kunnen worden ! :thumbup:
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

DV 2010 - 63
DV 2011 - 69
DV 2012 - 48 dat is zelfs 30% minder als een jaar geleden ! :thumbup:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

@ kaap koraal: er zijn altijd nog mensen die zich pas in dat topic komen melden als de inschrijvingen al afgesloten zijn, bijvoorbeeld zodra de winnaars bekend gemaakt (gaan) worden.
Ik tel nu dus gewoon het aantal deelnemers dat zich hier gemeld heeft voordat de inschrijving afgesloten wordt. En dat vergelijk ik met het aantal deelnemers dat zich vorig jaar inschreef vooraleer de inschrijvingsperiode toen ten einde kwam (die dus wel langer duurde).
Kwestie van appelen met appelen te vergelijken he!
Elke
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer