Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis dirkenfemke: reisplanning 2011: Denver - Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
dirkenfemke
Amerika-ontdekker

Reis dirkenfemke: reisplanning 2011: Denver - Las Vegas

Bericht door dirkenfemke »

Hallo allemaal!

In de zomer van 2009 hebben wij (23 en 24 jaar) onze eerste Amerikareis gemaakt. We zijn 31 dagen weg geweest en hebben de volgende plekken bezocht; San Francisco - Lake Tahoe - Yosemite NP - Sequoia NP - Death Valley NP - Las Vegas - Zion NP - Bryce Canyon NP - Page (Antelope Canyon + Horseshoe Bend) - Grand Canyon NP - Palm Springs - San Diego - Los Angeles - Pismo Beach - Monterey en vervolgens hebben we 5 dagen gerelaxed op Oahu - Hawaii.

Het was een geweldige reis en we zijn dan ook bezig met de planning van onze 2e reis die plaats zal vinden in juli/augustus 2011. Onze eerste opzet is als volgt:

Dag 1. Amsterdam - Denver
Dag 2. Denver
Dag 3. Denver - Estes Park (Rocky Mountain NP)
Dag 4. Estes Park - Hot Springs (Mount Rushmore)
Dag 5. Hot Springs - Rapid City (Wind Cave NP - Bear Country - Badlands NP - Crazy Horse Memorial)
Dag 6. Rapid City
Dag 7. Rapid City - ???
Dag 8. ??? - Yellowstone
Dag 9. Yellowstone
Dag 10. Yellowstone
Dag 11. Yellowstone - Jackson
Dag 12. Jackson - ???
Dag 13. ??? - Moab (Arches - Canyonlands NP - Dead Horse SP)
Dag 14. Moab
Dag 15. Moab - Cortez (Mesa Verde NP- 4corners)
Dag 16. Cortez - Mexican Hat (Monument Valley en evt. Moki Dugway, Goosenecks SP, Valley of the Gods, Natural Bridges)
Dag 17. Mexican Hat - Kanab (Wave lotery evt. Waterholes Slot Canyon, White Pocket of Coral Pink Sanddunes)
Dag 18. Kanab
Dag 19. Kanab - Las Vegas
Dag 20. Las Vegas
Dag 21. Las Vegas - Amsterdam

Op de plaatsen van de ??? twijfel ik over de overnachtingsplekken, voor de eerst ??? eventueel Billings, Livingstone of Sheridan. Voor de tweede ??? lijkt Salt Lake City logisch, al trekt ons deze stad in eerste instantie niet zo..

Nou de vraag aan jullie, wat vinden jullie van deze route?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes, Dirk en Femke
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Reisplanning 2011: Denver - Las Vegas

Bericht door Rob »

Voor de eerste ??? zou ik Sheridan invullen en voor de tweede Vernal.
Voor de route Jackson Moab via Vernal zie ons reisverslag van 2009.
http://www.robenannie.nl/Reisverslag2009.html dag 19 en 20
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Dirk en Femke,
het is een moie route, hoewel ik de tijd die jullie overal hebben uitgetrokken vaak net iets te krap vind.
Voor Rocky Mountain NP (ik neem aan dat jullie daar naar toe willen gezien de overnachting in Estes Park) heb je maar een middag; de dag erna heb je een lange weg naar Hot Springs.
Rapid City - Yellowstone kan met één tussenstop, maar 2 stops zou ook wel mooi zijn, dat geeft je de tijd voor Cody en eventueel de Beartooth Highway. Twee dagen Yellowstone vind ik zelf ook niet echt veel.
Tussen Jackson en Moab heb je voldoende mogelijkheden om te overnachten, dat hoef je ook niet vast te leggen. Wij overnachtten in 2008 in Salina, en reden via de mooie I70 naar Moab, zie ons reisverslag. Ook in Moab zou je met gemak meerdere dagen kunnen vullen.
Voor het eerste deel van jullie route hebben jullie misschien iets aan ons 2004-verslag.

Marianne
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valerie »

Tussen Jackson & Moab plannen wij een tussenstop in Flaming Gorge.
Ik had eerst Vernal staan, maar tijdens de zoektocht naar hotel daar kwam ik per ongeluk bij Flaming Gorge terecht. De cabins hier spraken me zo aan dat we besloten hier te slapen : http://www.flaminggorgecabin.com/thecabin.html
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
dirkenfemke
Amerika-ontdekker

Bericht door dirkenfemke »

Jeetje wat een snelle reacties zeg! Bedankt!

Vernal had ik nog niet aan gedacht. Na even snel bij die dagen in jullie reisverslag te hebben gekeken lijkt me dat een mooie route. Ik zal van de week eens wat avondjes vrij maken om uitgebreid julie reisverslagen te bekijken, dat zijn er nogal wat!

De tijd is inderdaad niet heel ruim genomen. Ik hoop op mijn werk er nog een paar daagjes bij te kunnen smokkelen! Dag 2 in Denver zouden we natuurlijk ook al naar Estes Park kunnen rijden.. en Rapid City - Yellowstone is inderdaad ook niet ideaal met één overnachting. Helaas valt er volgens mij niet heel veel te schuiven gezien we op dit moment maar 21 dagen hebben.

Groetjes, Dirk en Femke
jta
Amerika-expert

Re: Reis dirkenfemke: reisplanning 2011: Denver - Las Vegas

Bericht door jta »

Hallo,
hier en daar inderdaad net wat te weinig tijd.
: Rocky Mountains NP, Grand Teton, Moab.
In de Black Hills zou ik niet in de ,,grote" stad Rapid City logeren maar in een kleiner gezellig dorpje.
Van Rapid City richting Yellowstone heb je zeker ook nog Devils Tower ( + prairiedogs).

Jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer